Protokół Nr 34/2015 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
10 sierpnia 2015

Protokół Nr 34/2015 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 30 lipca 2015 r. [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.34.2015

Protokół Nr 34 / 2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu

z dnia 30 lipca 2015 roku

 

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Krzysztof Gajek
  4. Robert Gwóźdź
  5. Wiesław Marzec

 

oraz

 

Helena Bebel – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
Aneta Chwalik – Kierownik Zespołu Rodzinnej Pieczy Zastępczej, Wypłaty Świadczeń oraz Pomocy Instytucjonalnej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku - Zdroju
Piotr Zeljaś – Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach
Zbigniew Pietraszewski – Z-ca Dyrektora ds. Finansowych Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
Adrian Lasak – Inspektor w Wydziale SOZ
Aneta Piasecka – Inspektor w Wydziale SOZ
Tadeusz Sempioł – Kierownik Referatu IPI
Artur Polniak – Skarbnik Powiatu

 

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Zapoznanie się z odpowiedzią Dyrektora DPS w Zborowie na wniosek z wyjazdowego posiedzenia Nr 6/2015 Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej, które odbyło się w dniach 15 i 16 czerwca 2015 rokuw jednostkach pomocy społecznej w Powiecie Buskim, nt. przygotowania stanowiska Rady Powiatu w sprawie możliwości dziedziczenia środków pieniężnych zgromadzonych przez podopiecznych domów pomocy społecznej, po ich śmierci (Dyr. DPS w Zborowie, Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  6. Rozpatrzenie wniosku znak: POW 8120.109.2015 Dyrektora Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne udostępnienie miejsc noclegowych w P O-W dla uczestników pielgrzymki rowerowej z Łańcuta do Częstochowy w dniu 03.08.2015 r. (Dyr. P O-W w Winiarach, Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  7. Zapoznanie się ze sprawozdaniem z realizacji projektu „Nowy Zawód – Nowy Start” 2015 za okres od 01.04.2015 r. do 30.06.2015 r. (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  8. Zapoznanie się ze sprawozdaniami kwartalnymi Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju: Rb-N – o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych i Rb-Z – o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ, Skarbnik Powiatu).
  9. Rozpatrzenie wniosku w sprawie zabezpieczenia środków finansowych w wysokości 5 000 zł na Wojewódzki Fundusz Wsparcia Policji z przeznaczeniem dla Komendy Powiatowej Policji w Busku – Zdroju, na tzw. „służby ponadnormatywne” (Nacz. Wydz. SOZ, Skarbnik Powiatu, Kier. Ref. IPI).
  10. Rozpatrzenie wniosków pokontrolnych z posiedzenia Zespołu Kontrolnego Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej w dniu 30 czerwca 2015 roku kontroli w Powiatowym Zarządzie Dróg w Busku – Zdroju oraz wniosków Komisji Rewizyjnej podjętych na posiedzeniu w dniu 22 lipca 2015 roku.
  11. Rozpatrzenie wniosku Komendanta Powiatowego PSP w Busku – Zdroju w sprawie dofinansowania przeglądu podnośnika SH 23 (Skarbnik Powiatu).
  12. Przyjęcie autopoprawki do projektu inicjatywy uchwałodawczej w sprawie przeniesień w wydatkach budżetu Powiatu Buskiego w 2015 roku (Skarbnik Powiatu).
  13. Sprawy różne
  14. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 800 otworzył 34 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 5Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji – listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i nr 2 do nin. protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany porządek posiedzenia został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu jednogłośnie.

 

Ad. 4

Protokół Nr 33/2015 z dnia 22 lipca 2015 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu jednogłośnie.

 

Ad. 5

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Helena Bebel zapoznała Zarząd Powiatu zodpowiedzią na wniosek z wyjazdowego posiedzenia Nr 6/2015 Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej, które odbyło się w dniach 15 i 16 czerwca 2015 rokuw jednostkach pomocy społecznej w Powiecie Buskim, nt. przygotowania stanowiska Rady Powiatu w sprawie możliwości dziedziczenia środków pieniężnych zgromadzonych przez podopiecznych domów pomocy społecznej, po ich śmierci –w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Zgodnie z powyższą informacją krąg spadkobierców ustawowych i kolejność powoływania ich do dziedziczenia określają przepisy art. 931 do 937 kodeksu cywilnego. Spadek można nabyć poprzez dziedziczenie ustawowe lub testamentowe. Dom Pomocy Społecznej mógłby dziedziczyć spadek jedynie w drodze pozostawienia testamentu i wskazania w nim spadkobiercy jakim byłby DPS. W przypadku osób z niepełnosprawnością intelektualną taki testament bardzo łatwo można podważyć. Mieszkanki Domu Pomocy Społecznej w Zborowie od 14.05.1980 r. mają swoje oszczędności zdeponowane na książeczkach oszczędnościowych w różnych bankach. Większość mieszkanek posiada swoje oszczędności w NBS w Solcu – Zdroju.

Po analizie, powyższa informacja został przyjęta przez Zarząd Powiatu do wiadomości.

Jednocześnie Zarząd Powiatu zdecydował, aby odpowiedź na w/w wniosek została przekazana Przewodniczącemu Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej.

 

Ad. 6

Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach Piotr Zeljaś przedstawił wniosek znak: POW 8120.109.2015 w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne udostępnienie miejsc noclegowych w P O-W dla uczestników pielgrzymki rowerowej z Łańcuta do Częstochowy w dniu 03.08.2015 r. -w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Po analizie i dyskusji, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu jednogłośnie.

 

Ad. 7

Kierownik Zespołu Rodzinnej Pieczy Zastępczej, Wypłaty Świadczeń oraz Pomocy Instytucjonalnej w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku - Zdroju Aneta Chwalik omówiła sprawozdanie z realizacji projektu „Nowy Zawód – Nowy Start” 2015 za okres od 01.04.2015 r. do 30.06.2015 r. - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 8

Z-ca Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju Zbigniew Pietraszewski szczegółowo omówił sprawozdania kwartalne Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju: Rb-N – o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych i Rb-Z – o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji – w brzmieniu stanowiącym odpowiednio załączniki nr 6 i 7 do niniejszego protokołu.

Należności na koniec II kwartału br. wynosiły łącznie 3 015 238,90 zł, w tym w zakresie sektora finansów publicznych, głównie NFZ 2 960 259,79 zł. Z-ca Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku - Zdroju przekazał, że jest dwóch poważnych wierzycieli, których ZOZ spłaca zgodnie z harmonogramami. Zobowiązania – zadłużenie związane z kredytami i pożyczkami stanowi kwotę 7 415 040 zł, w zakresie NBS w Solcu – Zdroju 7 190 760 zł, pozostała kwota tj. 224 280 zł w zakresie Raiffeisen Bank Polska S.A. Dostawcom ZOZ zalega kwotę 7 053 779,39 zł z tytułu dostaw towarów i usług.

W dalszej części posiedzenia Wicestarosta Stanisław Klimczak wraz ze Skarbnikiem Powiatu przekazali pozostałym Członkom Zarządu informację ze spotkania odbytego z Z-cą Dyrektora ds. Lecznictwa ZOZ w Busku – Zdroju, Kierownikiem Oddziału chirurgicznego ogólnego oraz Kierownikiem Oddziału chirurgii urazowo - otopedycznej w związku ze stratą na w/w Oddziałach za 5 m-cy br., na Oddziale chirurgii urazowo - otopedycznej ponad 1 mln. zł, zaś na Oddziale chirurgicznym ogólnym ponad 500 tys. zł. Zgodnie z wyjaśnieniami Kierownika Oddziału chirurgicznego ogólnego w m-cu czerwcu br. wynik finansowy poprawił się i po doliczeniu nadwykonań na w/w oddziale nie ma już straty. Według Kierownika Oddziału chirurgicznego ogólnego jedną z głównych przyczyn trudnej sytuacji finansowej jest zaleganie pacjentów zachowawczych. Zasugerował, że jako docelowe rozwiązanie należałoby umieszczać tych pacjentów na innych oddziałach, lecz nie ma ich w strukturach ZOZ tj. ZOL i hospicjum. Kolejną przyczyną jest niska operatywa z uwagi na brak wystarczającej ilości personelu lekarskiego. Ponadto, do szpitala trafiają pacjenci starsi, którzy wymagają diagnostyki bądź zostają zaopatrzeni ambulatoryjnie. W zakresie rozwiązania zaproponowanego przez Skarbnika Powiatu dotyczącego wykonywania usług dotyczących badań tomografii komputerowej we własnym zakresie przez ZOZ Kierownicy podkreślili, że powyższe wiąże się z dużymi kosztami zakupu w/w sprzętu i wskazali przede wszystkim na brak kadry. Zaznaczyli, że w ZOZ w Busku – Zdroju jest tylko jeden radiolog. Jednocześnie zaprzeczyli, że Oddział geriatryczny odciążył inne oddziały od pacjentów starszych.

W zakresie Oddziału geriatrycznego Skarbnik Powiatu przychylił się do stwierdzenia Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa ZOZ w Busku – Zdroju, że utworzenie w/w Oddziału miało wymierną korzyść tj. pomogło zwiększyć przychody. Jednocześnie dodał, że powyższe nie wpłynęło w żaden sposób na wynik finansowy ZOZ. Wicestarosta uzupełnił, że brak płynnej działalności tego Oddziału negatywnie wpłynął na wizerunek szpitala.

W zakresie utworzenia Szpitalnego Oddziału Ratunkowego Kierownicy stanowczo stwierdzili, że SOR jest potrzebny lecz pod warunkiem, że będzie kadra lekarska. Wówczas będą efekty utworzonego SOR.

W zakresie Oddziału chirurgii urazowo - ortopedycznej Kierownik tego Oddziału wyjaśnił, że nowych, najlepszych materiałów stosowanych przy zabiegach, z którymi są związane duże koszty jest ok. 30-40 %, natomiast ok. 60-70 % stanowią materiały do zabiegów przeprowadzanych starymi metodami. Przekazał, że na w/w Oddziale są wykonywane w dużej mierze zabiegi pourazowe, powypadkowe, których nie można zaplanować.

Zarówno Kierownicy obu Oddziałów, jak i Z-ca Dyrektora ds. Lecznictwa ZOZ w Busku – Zdroju byli zgodni co do niskiej wyceny punktu przez NFZ. W 2009 roku 1 punkt był wyceniony przez NFZ na poziomie 52 zł, w roku 2015 cena za 1 punkt wynosi również 52 zł. Kierownicy stwierdzili, że gdyby punkt był wyceniony w granicach 58-59 zł wówczas zmieniłoby to obecną sytuację. Zatem, jeżeli nie zmieni się kontraktowanie kondycja finansowa szpitala nie poprawi się.

Skarbnik Powiatu odniósł się do niskiej operatywy na Oddziale chirurgicznym ogólnym tj. 30 % i wyjaśnień Kierownika tego Oddziału odnośnie zalegania pacjentów. Przekazał, że Kierownik Oddziału chirurgicznego ogólnego nie jest zadowolony z przebywania na oddziale pacjentów zachowawczych, gdyż jako chirurg chciałby operować. W/W powoływał się na to, że są to często pacjenci, którzy trafiają z innych szpitali.

Starosta Jerzy Kolarz stwierdził, że niezrozumiałe jest dlaczego do ZOZ w Busku – Zdroju są przyjmowani pacjenci, którzy zostali poprzednio zaopatrzeni w innych szpitalach, a które następnie się ich „pozbyły”.

Z-ca Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju zapytał, czy w wyniku powyższej dyskusji Kierownicy w/w Oddziałów podali jakąś receptę, konkluzję.

Odnosząc się do powyższego Wicestarosta przekazał, że odpowiedzieli, że robią to, co do nich należy tj. leczą ludzi. Ponadto, stwierdzili, że przy takiej wycenie punktu przez NFZ nie są w stanie zbilansować Oddziału.

Starosta Jerzy Kolarz wyjaśnił, że z uzyskanych informacji wynikało, że sam Oddział biorąc pod uwagę wielkość przychodów z NFZ i kosztów nie wykazuje straty, natomiast koszty ogólnoszpitalne przypisywane do Oddziału sprawiają, że wykazuje on stratę.

Wicestarosta zasygnalizował, że operatywę w pewnym stopniu ogranicza przepis dotyczący podwójnej obsady anestezjologów. Następnie wskazał na brak wewnętrznej współpracy między poszczególnymi Oddziałami.

Z-ca Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju wyjaśnił, że Oddziały poprzez koszty ogólnoszpitalne mają trochę gorsze wyniki, natomiast „słabe” wyniki osiągają na skutek swojej bezpośredniej działalności. Analizując określony Oddział brane są pod uwagę koszty bezpośrednie Oddziału oraz przychody i w powyższym danych one nie mieszczą się. Koszty ogólnoszpitalne muszą być przypisywane gdyż każdy Oddział bez całości szpitala nie będzie funkcjonował. W dalszej części dyskusji Z-ca Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju zobowiązał się do przygotowania zestawienia, w którym momencie na danym Oddziale zaczyna brakować środków finansowych.

Inspektor w Wydziale SOZ Adrian Lasak zapytał, czy odbywają się w ZOZ spotkania Zespołów poszczególnych osób, gdzie są dyskutowane różne pomysły, sytuacje, propozycje. W wyniku w/w spotkania odbytego z udziałem Kierowników w/w Oddziałów, Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa ZOZ w Busku - Zdroju padło bowiem stwierdzenie, że te spotkania z Zespołami, Kierownictwem wygaszają się, czyli jest ich coraz mniej.

Skarbnik Powiatu podkreślił, że tego typu spotkania powinien organizować Naczelny Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju. Dodał, że po odbytym spotkaniu można wyciągnąć wnioski, że każdy z Kierowników ma określone pomysły, lecz realizowane są tylko pomysły Głównego Dyrektora. Nie ma sytuacji, w której przedstawiona inicjatywa jest akceptowana przez wszystkich.

Starosta Jerzy Kolarz zawnioskował, aby Wicestarosta mający w zakresie czynności nadzór na Zespołem Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju wziął udział w spotkaniu z Dyrekcją ZOZ w Busku – Zdroju oraz Kierownikami poszczególnych Oddziałów, a następnie przekazał pełną informację z takiego spotkania na posiedzeniu Zarządu.

W zakresie płatności Z-ca Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju poinformował, że na koniec m-ca lipca br. wymagalne wobec kontrahentów jest 7 678 835,08 zł. W/w kwota o ok. 600 tys. zł wzrosła w porównaniu do dnia 30 czerwca br. Do dyspozycji na tą chwilę jest natomiast 235 944,62 zł, stanowiące ok. 3 % w/w kwoty. Z-ca Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju zapytał w związku z tym jak ZOZ ma spłacać zobowiązania zaległe skoro nie może płacić zobowiązań bieżących. Podkreślił, że należy dążyć do tego, aby ZOZ zbilansował się w kwestii płatności na bieżąco.

Na poprzednim spotkaniu z udziałem Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu na podstawie dokumentów za 6 m-cy br. stwierdził, że strata do pokrycia w przyszłym roku będzie wynosiła ok. 2,5 mln. zł. W dniu dzisiejszym zwrócił się do Z-cy Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju z zapytaniem, jaka według Niego może być wysokość tej straty. Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju Grzegorz Gałuszka stwierdził bowiem, że szpital zbilansuje się do 0.

W oparciu o przedłożone przez Z-cę Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju dane dotyczące wyniku finansowego ZOZ za m-c czerwiec br. i na podstawie ich analizy, Starosta stwierdził, że przewidywana strata do pokrycia za rok bieżący bez amortyzacji może wynosić ok. 3 mln. zł.

W związku z tym Skarbnik Powiatu zasugerował, aby Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju Grzegorz Gałuszka podał rozwiązania, w jaki sposób chce zbilansować szpital i zmniejszyć przewidywaną stratę do 0. Jaką Dyrektor ma receptę w sytuacji kiedy nie ma możliwości zwiększenia wartości punktu czyli przychodu? W jaki sposób zamierza wykonać kontrakt i ewentualnie zwiększyć dochód na tych poradniach i oddziałach, które dają szanse wypracowania nadwykonań?

Z-ca Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju poinformował, że na koniec II kwartału ubiegłego roku przychód tylko z NFZ wynosił 19 703 700 zł, natomiast na koniec II kwartału br. 18 889 560 zł. Zatem, przychód z NFZ o ok. 1 mln. zł mniejszy w bieżącym roku wynika z niewykonania kontraktu na niektórych oddziałach.

Następnie Z-ca Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju przekazał, że na dzień 30.06.2015 r. na oddziałach nadwykonania stanowiły 1 664 511 zł, a niewykonania 354 328 zł. W zakresie poradni specjalistycznych strata za 6 m-cy wynosi 126 tys. zł, a nadwykonania 364 615,20 zł. Globalnie, nadwykonania stanowią kwotę 2 000 038 zł, zaś niewykonania 396 tys. zł. Zatem, nadwykonań jest ok. 1 600 tys. zł.

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zauważył, że na chwilę obecną ZOZ w Busku – Zdroju ma dwa problemy: rosnące koszty i niewykonany kontrakt.

Członek Zarządu Robert Gwóźdź stwierdził, że po każdym spotkaniu z Kierownikami Oddziałów powinna zostać sporządzona notatka z konkretnymi wnioskami. Następnie zwrócił się do Wicestarosty o zweryfikowanie przy okazji następnego spotkania w ZOZ w Busku - Zdroju książki bloku operacyjnego tj. jakie zabiegi są wykonywane na bloku i zażądania ich opisu.

Wicestarosta podkreślił, że Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju nie może być „zakładnikiem” lekarzy, którzy straszą Go, że zrezygnują z pracy.

Radny Robert Gwóźdź stwierdził, że jeżeli lekarze chcą odejść z pracy to powinni to zrobić po pierwszym półroczu, aby nie zwiększać straty. Wówczas jednym z elementów, które należy wdrożyć jest ograniczanie działalności szpitalnej, poszerzenie bazy w kierunku wynajęcia gabinetów specjalistycznych. Członek Zarządu podkreślił, że jest już niebawem m-c sierpień, a od m-ca kwietnia br. nie podjęto żadnych działań w ZOZ w Busku – Zdroju.

Następnie Członek Zarządu Robert Gwóźdź zapytał, czy są sporządzane notatki na okoliczność wyjaśnień Kierowników poszczególnych Oddziałów w zakresie niewykonania kontraktu. Dodał, że niezrozumiałe jest skąd się biorą nadwykonania skoro są niedowykonania kontraktu.

Skarbnik Powiatu podkreślił, że ogólnie moce przerobowe w szpitalu są na poziomie 20 tys., a rocznie jest ok. 14 tys. pacjentów.

Członkowie Zarządu podkreślili, że do dnia dzisiejszego nie został przygotowany wniosek w zakresie wydzierżawienia Oddziału ginekologiczno – położniczego i neonatologicznego, który miał zostać niezwłocznie sporządzony przez ZOZ w Busku – Zdroju.

Nawiązując do odbytego z Z-cą Dyrektora ds. Lecznictwa ZOZ w Busku – Zdroju spotkania, Skarbnik Powiatu przekazał, że Kierownicy - lekarze nie wiedzą jak pacjentem pokierować, aby jak najwięcej punktów za niego otrzymać. Zapytał, czy są jakieś jednostki – zewnętrzne podmioty, które mogłyby Kierowników Oddziału przeszkolić w zakresie JGP. Następnie zwrócił się do Z-cy Dyrektora ds. Finansowych ZOZ w Busku – Zdroju, czy w Zespole Opieki Zdrowotnej odbywają się spotkania z Kierownikami poszczególnych Oddziałów, celem omówienia jakie straty są ponoszone względem danego pacjenta, czy można go było przekazać z jednego Oddziału na drugi i jakie procedury można mu było przypisać.

W trakcie dyskusji Członkowie Zarządu stwierdzili, że mimo trudnej sytuacji finansowej szpitala i konieczności podejmowania odpowiednich działań w celu jej poprawy, mimo że jest już koniec m-ca lipca br. do dnia dzisiejszego nie ma harmonogramu dotyczącego Programu Restrukturyzacji ZOZ w Busku – Zdroju. W związku z powyższym Zarząd Powiatu podjął decyzję o zobowiązaniu Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju do przedstawienia w/w harmonogramu oraz informacji na temat podjętych działań mających na celu poprawienie sytuacji finansowej szpitala tak, aby na koniec 2015 roku zbilansował się on na 0, w możliwie najbliższym terminie.

Po szczegółowej analizie i wyczerpującej dyskusji, informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Zarząd Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 9

Inspektor w Wydziale SOZ Aneta Piasecka zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem w sprawie zabezpieczenia środków finansowych w wysokości 5 000 zł na Wojewódzki Fundusz Wsparcia Policji z przeznaczeniem dla Komendy Powiatowej Policji w Busku – Zdroju, na tzw. „służby ponadnormatywne” w związku z organizacją imprezy pn. „Dożynki Powiatowe Pacanów 2015” w dniu 30 sierpnia br. - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, przedmiotowy wniosek został pozytywnie rozpatrzony przez Zarząd Powiatu w głosowaniu jednogłośnie.

 

Ad. 10

Zarząd Powiatu zapoznał się z wynikami kontroli i wnioskami pokontrolnymi z posiedzenia Zespołu Kontrolnego Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej w dniu 30 czerwca 2015 roku kontroli w Powiatowym Zarządzie Dróg w Busku – Zdroju.

- Zespół Kontrolny w wyniku kontroli nie stwierdził nieprawidłowości pod względem legalności, gospodarności i rzetelności w Powiatowym Zarządzie Dróg w Busku – Zdroju. Wskazał na zgodne działanie jednostki z przepisami prawa oraz wykonywanie powierzonych obowiązków w sposób sumienny, uczciwy i solidny.

Zarząd Powiatu przyjął do wiadomości przedmiotowe wyniki kontroli Zespołu Kontrolnego Komisji Rewizyjnej w dniu 30 czerwca 2015 roku w Powiatowym Zarządzie Dróg w Busku – Zdroju.

- Zespół Kontrolny wnioskuje o zabezpieczenie środków finansowych na uzupełnienie płyt ażurowych po lewej i prawej stronie drogi powiatowej Nr 0057T Busko – Zdrój – Łagiewniki – Elżbiecin – po prawej stronie wzdłuż posesji Pana do posesji Pana .

Zarząd Powiatu jednogłośnie zdecydował przekazać powyższy wniosek do Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju, celem rozeznania przez Niego zasadności wykonania powyższego uzupełnienia.

- Zespół Kontrolny wnioskuje o informowanie Radnych Rady Powiatu w Busku – Zdroju o planowanych inwestycjach i skuteczności finansowania, aby zapewnić optymalny efekt tj. o wyborze technologii i rodzaju robót w przypadku każdej inwestycji drogowej.

Zarząd Powiatu w głosowaniu jednogłośnie przyjął do realizacji powyższy wniosek, a następnie skierował go do Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku - Zdroju.

Ponadto, Członkowie Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu zgłosili następujące wnioski na posiedzeniu w dniu 22 lipca 2015 roku:

- W nawiązaniu do remontu drogi powiatowej Nr 0057T Busko – Zdrój – Łagiewniki – Elżbiecin, Członkowie Komisji wnioskują o wykonanie w ramach gwarancji pełnego zagęszczenia poboczy przy w/w drodze poprzez uzupełnienie klińcem. Obecne, tłuczniowe pobocza są niestabilne, a rozsypujący się kamień jest niebezpieczny dla użytkowników ruchu drogowego.

Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił przekazać w/w wniosek Dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju, celem sprawdzenia i ewentualnego wyegzekwowania powyższego uzupełnienia od Wykonawcy.

- Członkowie Komisji wnioskują o uzupełnienie kamieniem wyremontowanego zjazdu przy drodze powiatowej w miejscowości Żabiec w kierunku miejscowości Grabowica.

Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił przekazać w/w wniosek Dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju, celem rozeznania.

- W związku z licznymi skargami mieszkańców miejscowości Słupia, Członkowie Komisji wnioskują o wystąpienie przez Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju z interwencją do Firmy realizującej inwestycję dotyczącą budowy światłowodu w ramach e-świętokrzyskie o lepsze i szybsze przywracanie terenu – wjazdów na pola – do stanu poprzedniego.

Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił przekazać w/w wniosek Dyrektorowi Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju.

Powyższe wnioski stanowią załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

W dalszej części posiedzenia Członek Zarządu Robert Gwóźdź zawnioskował o większą kontrolę ze strony Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju (tj. inspektora nadzoru, służb pozostających na drogach) w zakresie staranności i jakości wykonywanych robót na zlecenie zewnętrzne.

Zarząd Powiatu jednogłośnie przychylił się do powyższego wniosku..

 

Ad. 11

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Busku – Zdroju w sprawie dofinansowania przeglądu podnośnika SH 23 –w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Po analizie, Zarząd Powiatu w głosowaniu jednogłośnie postanowił zabezpieczyć w powyższym zakresie kwotę w wysokości 2 tys. zł.

 

Ad. 12

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedłożył autopoprawkę do projektu inicjatywy uchwałodawczej w sprawie przeniesień w wydatkach budżetu Powiatu Buskiego w 2015 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższa autopoprawka została przyjęta przez Zarząd Powiatu w głosowaniu jednogłośnie.

Decyzją Członków Zarządu Powiatu powyższą autopoprawkę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem zaopiniowania przez poszczególne Komisje Stałe Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu jednogłośnie.

 

Ad. 13

W sprawach różnych:

  1. Zarząd Powiatu zapoznał się z odpowiedzią Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach na interpelację Radnego Ludomira Leszczyńskiego i Radnego Kamila Kasperczyka w zakresie utrzymania chodnika zlokalizowanego wzdłuż drogi krajowej Nr 73 w m. Mietel – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.
  2. Członek Zarządu Powiatu Robert Gwóźdź zasygnalizował, że w ciągu 3 dni zostały bardzo rzetelnie wykonane przez Powiatowy Zarząd Dróg w Busku - Zdroju prace porządkowe na terenie Gminy Pacanów.
  3. Członek Zarządu Powiatu Robert Gwóźdź podkreślił, że pacjent nie może zalegać na Oddziale. W szpitalu w Busku - Zdroju powyższa sytuacja zdarza się często. Kierownik Oddziału niezabiegowego ma obowiązek przyjąć pacjenta z Oddziału zabiegowego, gdyż procedura zabiegowa jest wyżej płatna od procedury zachowawczej. Radny dodał, że powyższe wynika ze złej woli i z braku współpracy Kierowników poszczególnych Oddziałów.

 

Ad. 14

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 10:00 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

 

Protokół sporządziła:

Martyna Lis

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2015-08-10
Data publikacji:2015-08-10
Osoba sporządzająca dokument:Martyna Lis
Osoba wprowadzająca dokument:Mariusz Walęzak
Liczba odwiedzin:1398