Protokół Nr 136/2017 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
18 sierpnia 2017

Protokół Nr 136/2017 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 2 sierpnia 2017 r.  [ PDF ]

 Znak: BR.0022.2.136.2017

Protokół Nr 136/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu
z dnia 2 sierpnia 2017 roku

 

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Stanisław Klimczak
  2. Krzysztof Gajek
  3. Robert Gwóźdź
  4. Wiesław Marzec

oraz

  • Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
  • Andrzej Smulczyński – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju
  • Helena Bebel – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
  • Stanisław Kozioł – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie
  • Aneta Piasecka – Inspektor w Wydziale SOZ
  • Henryk Krzyżański – Naczelnik Wydziału GKN
  • Andrzej Lasak – Naczelnik Wydziału RLO
  • Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału EK
  • Ireneusz Augustowski – Główny Księgowy w tut. Starostwie

 

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Zapoznanie się z informacją Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku - Zdroju dotyczącą szacunkowej wartości zamówienia na świadczenie usług transportowo - sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych w sezonach 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020 (Dyr. PZD w Busku - Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  6. Zapoznanie się z pismem Gminy Stopnica w sprawie rozważenia możliwości przebudowy w 2017 r. drogi powiatowej nr 0024T Chmielnik - Stopnica polegającej na budowie pasa awaryjnego w m. Stopnica w km 25+410 do km 25+640 (Dyr. PZD w Busku - Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  7. Zapoznanie się z pismem Firmy DROPROJEKT Sp. z o.o. wykonawcy dokumentacji projektowej na zadanie „Budowa obwodnicy w m. Zbludowice” o wydanie opinii w oparciu o ustawę o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych dla w/w zadania (Dyr. PZD w Busku - Zdroju).
  8. Podjęcie decyzji w sprawie ostatecznych propozycji zadań w zakresie inwestycji drogowych do realizacji w 2018 roku z „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016 - 2019” (Dyr. PZD w Busku - Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. GKN).
  9. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie 2 osób na stanowisku opiekuna (Dyr. PCPR w Busku - Zdroju, Dyr. DPS w Zborowie, Nacz. Wydz. SOZ).
  10. Zapoznanie się z protokołem z kontroli w Warsztatach Terapii Zajęciowej przy Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie przeprowadzonej w dniu 28.06.2017 r. (Dyr. PCPR w Busku - Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  11. Zapoznanie się z protokołem z przeprowadzonego konkursu pn. „Piękna i Bezpieczna Zagroda - Przyjazna Środowisku”(Nacz. Wydz. RLO).
  12. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju w sprawie upoważnienia dyrektora jednostki oświatowej prowadzonej przez Powiat Buski do podejmowania czynności w zakresie realizacji projektu pn. „Inwestycja w przyszłość” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014 - 2020 (Nacz. Wydz. EK).
  13. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju w sprawie uchylenia uchwały nr 70/2011 Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju z dnia 5 maja 2011 r. w sprawie ustalenia zasad sporządzania i zatwierdzania arkuszy organizacji jednostek oświatowych prowadzonych przez Powiat Buski (Nacz. Wydz. EK).
  14. Zatwierdzenie Planu Pracy Powiatowego Ośrodka Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku – Zdroju na rok szkolny 2017/2018 (Nacz. Wydz. EK).
  15. Sprawy różne.
  16. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak, który powitał zebranych i o godzinie 800 otworzył 136 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 4 Członków Zarządu (1 nieobecny usprawiedliwiony), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji – listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Wiceprzewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu jednogłośnie.

 

Ad. 4

Protokół Nr 135/2017 z dnia 20 lipca 2017 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu jednogłośnie.

 

Ad. 5

W związku z przygotowaniem dokumentacji przetargowej na świadczenie usług transportowo – sprzętowych przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych w sezonach 2017/2018, 2018/2019, 2019/2020, Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak, zapoznał Członków Zarządu z informacją dotyczącą szacunkowej wartości zamówienia na lata 2017-2020 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się, zaakceptował szacunkową wartość zamówienia na lata 2017-2020, jednocześnie zobowiązując wydział Finansowo – Budżetowy tut. Starostwa do przygotowania stosownej inicjatywy uchwałodawczej.

 

Ad. 6

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu z pismem Burmistrza Miasta i Gminy Stopnica w sprawie rozważenia możliwości przebudowy w 2017 r. drogi powiatowej nr 0024T Chmielnik – Stopnica polegającej na budowie pasa awaryjnego w m. Stopnica w km 25+410 do km 25+640 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Członek Zarządu Robert Gwóźdź zasygnalizował, powołując się na wypowiedź Skarbnika Powiatu, aby ważyć zadania, gdyż istnieje duże niebezpieczeństwo zakłóceń finansowych w budżecie Powiatu. Członek Zarządu wskazał również uwagę na inne zadania, które także czekają na realizację. Z uwagi na liczne zobowiązania Powiatu, Członek Zarządu Robert Gwóźdź, zwrócił się o przedłożenie, dla wszystkich Członków Zarządu, przez Skarbnika Powiatu na 15 września br. pełnego przeglądu budżetu Powiatu, aby móc przyjąć pewną hierarchię wykonywania zadań.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się, zobowiązał Dyrektora PZD w Busku – Zdroju, aby w ciągu dwóch tygodni przedstawił kalkulację kosztów powyższego zadania, co pozwoli na ostateczne podjęcie decyzji.

 

Ad. 7

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu z pismem Firmy DROPROJEKT Sp. z o.o. wykonawcy dokumentacji projektowej na zadanie „Budowa obwodnicy w m. Zbludowice” o wydanie opinii, w oparciu o ustawę o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych dla w/w zadania – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 3 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 1 głosie –wstrzymał się, wyraził pozytywną opinię dla dokumentacji projektowej wykonywanej dla zadania „Budowa obwodnicy w m. Zbludowice”.

 

Ad. 8

W związku z licznymi przeszkodami w wykonaniu w 2017 roku dokumentacji projektowej do wniosków w ramach „Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” związanych z nieuregulowanym pasem drogowym na zgłoszonych do realizacji odcinkach dróg powiatowych, Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak, przedstawił Członkom Zarządu „Propozycje zadań inwestycji dróg powiatowych do realizacji w 2018 roku z Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” wraz z uwagami dotyczącymi nieuregulowanych pasów drogowych oraz pismami samorządów gminnych dotyczącymi zmiany lokalizacji inwestycji w ramach w/w programu na 2018 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

W odniesieniu do powyższego Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu z prośbą o podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie w związku z koniecznością terminowego złożenia wniosku.

Obecny na posiedzeniu Zarządu Naczelnik Wydziału GKN Henryk Krzyżański zwrócił uwagę na pilną konieczność podjęcia w przyszłości działań w kwestii dotyczącej uregulowania stanów prawnych pasów drogowych dróg powiatowych.

Członkowie Zarządu Powiatu dokonali wnikliwej analizy „Propozycji zadań inwestycji dróg powiatowych do realizacji w 2018 roku z Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”,zatwierdzając ją w wersji stanowiącej załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Powyższa propozycja została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu Powiatu z „Propozycją zadań inwestycji dróg powiatowych do realizacji w 2018 roku z Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019” zostanie zapoznana Rada Powiatu.

 

Ad. 9

W związku z nowym rozporządzeniem o domach pomocy społecznej zmieniającym obowiązujący wskaźnik zatrudnienia Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Helena Bebel zapoznała Członków Zarządu z wnioskiem w sprawie zatrudnienia dwóch osób na stanowisku opiekuna – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Opinia Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju w sprawie zatrudnienia dwóch osób na stanowisku opiekuna w DPS w Zborowie – stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się wyraził zgodę na zatrudnienie w DPS w Zborowie dwóch osób za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy w ramach prac interwencyjnych, a koszty zatrudnienia mają zostać pokryte z budżetu DPS-u.

 

Ad. 10

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Stanisław Kozioł zapoznał Członków Zarządu z protokołem z kontroli przeprowadzonej w Warsztatach Terapii Zajęciowej przy Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie przeprowadzonej w dniu 28.06.2017 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Członek Zarządu Robert Gwóźdź zgłosił wniosek o wcześniejsze przekazywanie dokumentów źródłowych z tego typu działań.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 11

Naczelnik Wydziału RLO Andrzej Lasak zapoznał Członków Zarządu z protokołem z przeprowadzonego konkursu pn. „Piękna i Bezpieczna Zagroda - Przyjazna Środowisku” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

Ponadto, Zarządu Powiatu zdecydował, aby wręczenie nagród w w/w konkursie odbyło się na terenie Gminy zwycięzcy podczas uroczystości dożynkowych.

 

Ad. 12

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie upoważnienia dyrektora jednostki oświatowej prowadzonej przez Powiat Buski do podejmowania czynności w zakresie realizacji projektu pn. „Inwestycja w przyszłość” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014 – 2020.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu jednogłośnie.

 

Uchwała Nr 759/2017 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 sierpnia 2017 roku w sprawie upoważnienia dyrektora jednostki oświatowej prowadzonej przez Powiat Buski do podejmowania czynności w zakresie realizacji projektu pn. „Inwestycja w przyszłość” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego 2014 – 2020 stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 13

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie uchylenia uchwały nr 70/2011 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 5 maja 2011 r. w sprawie ustalenia zasad sporządzania i zatwierdzania arkuszy organizacji jednostek oświatowych prowadzonych przez Powiat Buski.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu jednogłośnie.

 

Uchwała Nr 760/2017 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 sierpnia 2017 roku w sprawie uchylenia uchwały nr 70/2011 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 5 maja 2011 r. w sprawie ustalenia zasad sporządzania i zatwierdzania arkuszy organizacji jednostek oświatowych prowadzonych przez Powiat Buski stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 14

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu z Planem Pracy Powiatowego Ośrodka Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku - Zdroju na rok szkolny 2017/2018 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Zarząd Powiatu ostateczne zatwierdzenie powyższego Planu przełożył na kolejne posiedzenie Zarządu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 15

W sprawach różnych:

1.     Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z odpowiedzią Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Kielcachdotyczącą interpelacji Radnego Rady Powiatu Piotra Wąsowicza, zgłoszoną w dniu 30 czerwca 2017 r., w sprawie zwiększonego hałasu na ul. Bohaterów Warszawy w Busku- Zdroju przy zapadających się studzienkach kanalizacyjnych – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

2.     Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z odpowiedzią Świętokrzyskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach dotyczącą wniosku Członka Zarządu Roberta Gwoździa w sprawie przyspieszenia prac związanych z wykaszaniem wałów oraz oczyszczenia międzywala z połamanych konarów i powalonych drzew w m. Kółko Żabieckie, gm. Pacanów – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

3.     Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z odpowiedzią Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju dotyczącą interpelacji Radnego Rady Powiatu Jarosława Jaworskiego, zgłoszoną w dniu 30 czerwca 2017 r., w sprawie ustawienia znaku „rowerzyści” przy drodze powiatowej Nr 0096T Stopnica – Gorysławice – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

4.     W dalszej części posiedzenia Członkowie Zarządu poruszyli sprawy dotyczące obecnego funkcjonowania Szpitala, w tym szczególnie Oddziału Gruźlicy i Chorób Płuc. Na najbliższym posiedzeniu Zarządu Dyrektor zostanie poproszony o udzielenie informacji w powyższym zakresie.

 

Ad. 16

Po zrealizowaniu porządku obrad Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak podziękował obecnym za udział i o godzinie 955 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

Protokół sporządziła:

Wioleta Waga

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2017-08-18
Data publikacji:2017-08-18
Osoba sporządzająca dokument:Wioleta Waga
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:859