Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Busku-Zdroju
Protokół Nr 269/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu
Protokół Nr 269/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 9 maja 2024 r. [ PDF ]
Znak: BR.0022.2.269.2024
Protokół Nr 269/2024
z posiedzenia Zarządu Powiatu
z dnia 9 maja 2024 roku
W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:
- Jerzy Kolarz
- Stanisław Klimczak
- Jerzy Kordos
- Wiesław Marzec
- Tomasz Mierzwa
oraz
- Aneta Chwalik – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku - Zdroju
- Renata Szymańska – Gałązka – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie
- Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
- Marian Szostak – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju
- Grzegorz Lasak – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
- Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
- Krzysztof Welenc – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Kadr
- Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
Proponowany porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku posiedzenia.
- Przyjęcie protokołów z posiedzeń Zarządu Powiatu: Nr 267/2024 z dnia 25 kwietnia 2024 roku oraz Nr 268/2024 z dnia 26 kwietnia 2024 roku.
- Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie osoby na stanowisku technik fizjoterapii/fizjoterapeuta
w DPS w Gnojnie (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Nacz. Wydz. SOZ). - Przyjęcie Oceny zasobów pomocy społecznej Powiatu Buskiego za rok 2023 (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
- Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju
o udzielenie upoważnienia do dokonywania w imieniu Powiatu Buskiego wszelkich czynności związanych z realizacją i rozliczeniem projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus realizowanych w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027, Priorytet 10. Aktywni na runku pracy (Dyr. PUP w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. OR, Nacz. Wydz. SOZ). - Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego
w Broninie w sprawie wyrażenia zgody na likwidację oraz zdjęcie ze stanu Ośrodka pozostałych środków trwałych, uszkodzonych, przestarzałych technologicznie, nienadających się do użytkowania (Dyr. SOS-W w Broninie, Nacz. Wydz. EK). - Zapoznanie się z Informacją o dokonanych zmianach w arkuszach organizacji szkół
i placówek prowadzonych przez Powiat Buski za okres od 1 stycznia do 30 kwietnia 2024 r. (Nacz. Wydz. EK). - Zapoznanie się z informacją o wynikach przeprowadzonego postępowania na zadanie pn. „Remont nawierzchni dróg powiatowych Nr 1098T m. Żabiec, 1080T m. Kółko Żabieckie, 1079T odc. Komorów – Grabowica, 1058T m. Chotel Czerwony” (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
- Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
o przesunięcie środków w ramach bieżącego utrzymania dróg w kwocie 742 zł z zadania pn.: „Kopanie, renowacja i czyszczenie rowów” na zadanie pn.: „Letnie utrzymanie (sprzątanie ulic i dróg)” (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu). - Rozpatrzenie wniosku o podjęcie czynności w kierunku rozwiązania problemu podtopień zabudowań oraz dojazdów do posesji i gruntów rolnych w przysiółku Poddębina, na pograniczu Sołectw Janina/Kołaczkowice w związku z wybudowaniem nasypu lokalnej drogi (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
- Zapoznanie się z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju skierowanym do Prezesa Rady Ministrów w sprawie wdrożenia pozaustawowego mechanizmu finansowania oddziałów: ginekologiczno-położniczych i neonatologicznych (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
- Zapoznanie się z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju skierowanym do Dyrektora Świętokrzyskiego Centrum Ratownictwa Medycznego
i Transportu Sanitarnego w Kielcach w sprawie zawieszenia przyjęć w Oddziałach Ginekologiczno – Położniczym i Neonatologicznym od 1 maja 2024 r. do odwołania (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ). - Zapoznanie się z decyzją Wojewody Świętokrzyskiego w sprawie czasowego zaprzestania działalności leczniczejOddziałów Ginekologiczno – Położniczego i Neonatologicznego (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
- Zapoznanie się z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju skierowanym do Wojewody Świętokrzyskiego w sprawie zawieszenia Oddziałów Ginekologiczno – Położniczego i Neonatologicznego od dnia 1 maja 2024 r. do odwołania (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
- Zapoznanie się z Uchwałą Nr 59/2024 IX Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 24 kwietnia 2024 roku w sprawie opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Buskiego za 2023 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego (Skarbnik Powiatu).
- Wdrożenie uchwał Rady Powiatu z I Sesji Rady Powiatu z dnia 6 maja 2024 roku.
- Sprawy różne.
- Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1
Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 900 otworzył 269 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Ad. 2
Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie
w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji – listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 4
Protokoły z posiedzeń Zarządu Powiatu: Nr 267/2024 z dnia 25 kwietnia 2024 roku oraz
Nr 268/2024 z dnia 26 kwietnia 2024 roku zostały przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 5
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Renata Szymańska - Gałązka zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie osoby na stanowisku technik fizjoterapii/fizjoterapeuta w DPS w Gnojnie.
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Renata Szymańska - Gałązka przekazała,
że potrzeba ta spowodowana jest powstałym wakatem na w/w stanowisko. Informacja
o poszukiwaniu osoby chętnej do podjęcia pracy na w/w stanowisku została przekazana do podległych jednostek organizacyjnych Powiatu. Niestety w żadnej jednostce nie ma osoby zainteresowanej podjęciem pracy na wskazanym stanowisku.
W przypadku wyrażenia przez Zarząd Powiatu zgody na w/w zatrudnienie zostanie złożona oferta pracy do Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju, jednocześnie Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie będzie się starać o zatrudnienie pracownika w ramach programów aktywizujących.
Przedmiotowy wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Znak: DPS.I.011.8.2024 z dn. 02.05.2024 r. wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Znak: PCPR.ZRP.4700.DPS.41.2024 z dn. 06.05.2024 r. stanowi załącznik nr 3do niniejszego protokołu.
Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 6
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik zapoznała Członków Zarządu Powiatu z Oceną zasobów pomocy społecznej Powiatu Buskiego za rok 2023– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Po analizie, powyższa Ocena została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Decyzją Członków Zarządu, powyższą Ocenę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 7
W związku z zakwalifikowaniem do realizacji przez IP – WUP w Kielcach złożonego przez PUP w Busku – Zdroju projektu „Aktywizacja Zawodowa Osób Bezrobotnych w Powiecie Buskim – AZOB” Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o udzielenie Dyrektorowi PUP w Busku - Zdroju oraz, w razie jego nieobecności, Zastępcy Dyrektora PUP w Busku – Zdroju upoważnienia do dokonywania w imieniu Powiatu Buskiego wszelkich czynności związanych z realizacją
i rozliczeniem projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus realizowanych w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027, Priorytet 10. Aktywni na rynku pracy.
Wartość tegorocznego projektu, w całości finansowanego ze środków FP/EFS+, wynosi
1 365 527,36 zł. Projekt przewiduje aktywizację 65 osób bezrobotnych z wykorzystaniem takich instrumentów rynku pracy jak:
- prace interwencyjne – 11 osób,
- koszty wyposażenia stanowiska pracy – 8 osób,
- dotacja na rozpoczęcie działalności gospodarczej – 8 osób,
- staż – 38 osób.
Na chwilę obecną zaangażowanie środków finansowych projektu realizowanego
od 01.01.2024 r. wynosi 85,1%.
Pismo Dyrektora PUP w Busku – Zdroju z dnia 07.05.2024 r. Znak: OA.012.1.2024.MK
w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.
Naczelnik Wydziału OR Krzysztof Welenc przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie udzielenia upoważnienia do dokonywania wszelkich czynności związanych z realizacją i rozliczeniem projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus realizowanych w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027, Priorytet 10. Aktywni na rynku pracy (dot. udzielenia upoważnienia Dyrektorowi Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju).
Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr 1232/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 9 maja 2024 roku
w sprawie udzielenia upoważnienia do dokonywania wszelkich czynności związanych
z realizacją i rozliczeniem projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus realizowanych w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027, Priorytet 10. Aktywni na rynku pracy stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Naczelnik Wydziału OR Krzysztof Welenc przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie udzielenia upoważnienia do dokonywania wszelkich czynności związanych z realizacją i rozliczeniem projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus realizowanych w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027, Priorytet 10. Aktywni na rynku pracy (dot. udzielenia upoważnienia Zastępcy Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju).
Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr 1233/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 9 maja 2024 roku
w sprawie udzielenia upoważnienia do dokonywania wszelkich czynności związanych
z realizacją i rozliczeniem projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus realizowanych w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027, Priorytet 10. Aktywni na rynku pracy stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.
Ad. 8
Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie w sprawie wyrażenia zgody na likwidację oraz zdjęcie ze stanu Ośrodka pozostałych środków trwałych, uszkodzonych, przestarzałych technologicznie, nienadających się do użytkowania wyszczególnionych w załączniku nr 8 do niniejszego protokołu. Pozostałe środki trwałe zostały zakwalifikowane przez Komisję do spraw oceny przydatności do dalszego użytkowania do likwidacji.
Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 9
Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu z Informacją o dokonanych zmianach w arkuszach organizacji szkół i placówek prowadzonych przez Powiat Buski za okres od 1 stycznia do 30 kwietnia 2024 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.
Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.
Ad. 10
Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak poinformował Członków Zarządu Powiatu, że zostało przeprowadzone postępowanie bez zastosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy PZP- Dz. U. z 2024 r.,
poz. 1605 ze zm.) pn.: „Remont nawierzchni dróg powiatowych Nr 1098T m. Żabiec, 1080T m. Kółko Żabieckie, 1079T odc. Komorów – Grabowica, 1058T m. Chotel Czerwony”.
W ramach postępowania zostało wysłane zaproszenie do sześciu wykonawców, z terminem składania ofert do dnia 25.04.2024 r. godz. 1000. W wyznaczonym terminie wpłynęły 2 oferty z ceną brutto 391 841,10 zł oraz 194 308,02 zł. Na przedmiotowe zadanie zostały przeznaczone środki finansowe w wysokości 140 000,00 zł, a więc brakująca kwota umożliwiająca wybór najkorzystniejszej oferty na realizację zadania to 54 308,02 zł.
Pismo Dyrektora PZD w Busku – Zdroju z dnia 26.04.2024 r. Znak: PZD-S4.001.4.2024
w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.
Zarząd Powiatu podjął decyzję o przeprowadzeniu ponownego postępowania na udzielenie zamówienia publicznego na przedmiotowe zadanie.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 11
Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 30.04.2024 r. Znak: PZD.S2.3110.12.2024 o przesunięcie środków w ramach bieżącego utrzymania dróg w kwocie 742 zł z zadania pn.: „Kopanie, renowacja i czyszczenie rowów” na zadanie pn.: „Letnie utrzymanie (sprzątanie ulic i dróg)” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.
Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 12
W dniu 22.02.2024 r. do Rady Miejskiej w Busku – Zdroju wpłynęło pismo Państwa
R.W., L.M. oraz T.B., w którym wnioskują oni o podjęcie czynności w kierunku rozwiązania problemu podtopień zabudowań oraz dojazdów do posesji i gruntów rolnych w przysiółku Poddębina, na pograniczu Sołectw Janina/Kołaczkowice w związku z wybudowaniem nasypu lokalnej drogi. Komisja Skarg, Wniosków i Petycji Rady Miejskiej w Busku - Zdroju,
po zapoznaniu się z opinią prawną uznała, że w/w pismo stanowi wniosek, a Rada Miejska
w Busku – Zdroju nie jest organem właściwym do jego rozpatrzenia. Rada Miejska w Busku – Zdroju uchwałą Nr LXXIV/891/2024 z dnia 24 kwietnia 2024 r. postanowiła przekazać przedmiotowy wniosek według właściwości do Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju – załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz wskazał na potrzebę utworzenia Gminnej Spółki Wodnej, która zadba m.in. o wykonanie konserwacji rowów przydrożnych.
Dyrektor PZD w Busku – Zdroju poinformował, że ostatnie prace jakie prowadzone były na w/w drodze miały miejsce w roku 2006. Nie wykonywano w obrębie przedmiotowej drogi żadnych robót ziemnych, prowadzących do zmiany stosunków wodnych. Zabudowania i grunty wskazane przez Wnioskodawców są oddalone od drogi powiatowej o ponad 100 m. Ponadto Dyrektor PZD zwrócił uwagę na spadek terenu idący od zabudowań w kierunku drogi powiatowej.
Biorąc pod uwagę powyższe Zarząd Powiatu uznał przedmiotowy wniosek za bezzasadny.
Dyrektor PZD w Busku – Zdroju został zobowiązany do udzielenia stosownej odpowiedzi.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 13
Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem z dnia 24.04.2024 r. Znak: ZOZ/LL/119/BD/2024 skierowanym do Prezesa Rady Ministrów w sprawie wdrożenia pozaustawowego mechanizmu finansowania oddziałów: ginekologiczno-położniczych i neonatologicznych – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.
Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.
Ad. 14
Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem z dnia 24.04.2024 r. Znak: ZOZ/DO/55/BDM/2024 skierowanym do Dyrektora Świętokrzyskiego Centrum Ratownictwa Medycznego i Transportu Sanitarnego w Kielcach w sprawie zawieszenia przyjęć w Oddziałach Ginekologiczno – Położniczym
i Neonatologicznym od 1 maja 2024 r. do odwołania – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu. Powodem powyższej decyzji jest siła wyższa, tj. brak kadry lekarskiej, a w związku z tym brak możliwości, zgodnie z przepisami prawa i obowiązującymi standardami, zabezpieczenia pracy w oddziale, przede wszystkim w sposób bezpieczny dla pacjentek.
Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.
Ad. 15
Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z decyzją Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 25.04.2024 r. Znak: PSZ.IX.9610.105.2024 w sprawie czasowego zaprzestania działalności – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu. Po rozpatrzeniu wniosku złożonego w dniu 09.04.2024 r., przez Pana Grzegorza Lasaka, Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju, w sprawie wydania zgody na czasowe zaprzestanie działalności leczniczej Oddziału Ginekologiczno – Położniczego i Neonatologicznego, na okres od 1 maja do 31 lipca 2024 r., z powodu braku kadry lekarskiej umożliwiającej zabezpieczenie pracy na w/w Oddziałach Wojewoda Świętokrzyski odmówił wydania zgody na czasowe zaprzestanie działalności leczniczej Oddziału Ginekologiczno – Położniczego i Neonatologicznego.
Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.
Ad. 16
Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem z dnia 26.04.2024 r. Znak: ZOZ/DO/57/BDM/2024 skierowanym do Wojewody Świętokrzyskiego w sprawie zawieszenia Oddziałów Ginekologiczno – Położniczego i Neonatologicznego od dnia 1 maja 2024 r. do odwołania – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu. Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju zawiesza od dnia 1 maja 2024 r. do odwołania udzielanie świadczeń zdrowotnych
w Oddziałach Ginekologiczno – Położniczym i Neonatologicznym w trybie art. 34 ust. 8 pkt 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, tj. z powodu siły wyższej.
W Oddziale Ginekologiczno – Położniczym obsada personelu lekarskiego jest niewystarczająca nie tylko dla spełnienia wymagań określonych w obowiązujących przepisach prawa, ale przede wszystkim nie stanowi gwarancji bezpieczeństwa i należytego udzielania świadczeń dla pacjentek hospitalizowanych w w/w Oddziale.
Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju zapoznał Członków Zarządu Powiatu z podjętymi działaniami odnośnie zagospodarowania personelu medycznego – położnych z Oddziałów Ginekologiczno – Położniczego i Neonatologicznego oraz poinformował o zamiarze wykorzystania miejsc na Oddziale Ginekologicznym na potrzeby rozszerzenia działalności Oddziału Rehabilitacji Ogólnoustrojowej.
Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach został zobowiązany do przygotowania na najbliższą Sesję Rady Powiatu inicjatywy uchwałodawczej w sprawie powołania Rady Społecznej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju i ustalenia terminu pierwszego posiedzenia.
Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju poinformował, że w przyszłym tygodniu funkcjonowanie rozpocznie Pracownia Tomografii Komputerowej w ZOZ w Busku – Zdroju.
Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.
Ad. 17
Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z Uchwałą Nr 59/2024 IX Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach z dnia 24 kwietnia 2024 roku w sprawie opinii
o sprawozdaniu z wykonania budżetu Powiatu Buskiego za 2023 rok wraz z informacją o stanie mienia komunalnego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.
Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.
Ad. 18
Wdrożenie uchwał Rady Powiatu z I Sesji Rady Powiatu z dnia 6 maja 2024 roku – załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.
Uchwała Nr I/1/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 maja 2024 roku w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Powiatu w Busku – Zdroju.
Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego w ramach nadzoru na podstawie art. 78 ust. 1 ustawy
z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym.
Uchwałę otrzymuje Przewodniczący Rady Powiatu Wiesław Skop, Kierownik BR Barbara Banaś, Naczelnik Wydziału OR Krzysztof Welenc i Skarbnik Powiatu Artur Polniak.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr I/2/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 maja 2024 roku w sprawie wyboru Wiceprzewodniczących Rady Powiatu w Busku – Zdroju.
Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego w ramach nadzoru na podstawie art. 78 ust. 1 ustawy
z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym.
Uchwałę otrzymuje Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Ludomir Leszczyński, Wiceprzewodniczący Rady Powiatu Adam Pałys, Kierownik BR Barbara Banaś, Naczelnik Wydziału OR Krzysztof Welenc i Skarbnik Powiatu Artur Polniak.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr I/3/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 maja 2024 roku w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rewizyjnej.
Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego w ramach nadzoru na podstawie art. 78 ust. 1 ustawy
z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym.
Uchwałę otrzymuje Przewodniczący Rady Powiatu oraz Przewodniczący i Członkowie
w/w Komisji.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr I/4/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 maja 2024 roku w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Finansowo - Budżetowej.
Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego w ramach nadzoru na podstawie art. 78 ust. 1 ustawy
z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym.
Uchwałę otrzymuje Przewodniczący Rady Powiatu oraz Przewodniczący i Członkowie
w/w Komisji.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr I/5/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 maja 2024 roku w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Promocji Powiatu.
Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego w ramach nadzoru na podstawie art. 78 ust. 1 ustawy
z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym.
Uchwałę otrzymuje Przewodniczący Rady Powiatu oraz Przewodniczący i Członkowie
w/w Komisji.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr I/6/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 maja 2024 roku w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej.
Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego w ramach nadzoru na podstawie art. 78 ust. 1 ustawy
z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym.
Uchwałę otrzymuje Przewodniczący Rady Powiatu oraz Przewodniczący i Członkowie
w/w Komisji.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr I/7/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 maja 2024 roku w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska.
Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego w ramach nadzoru na podstawie art. 78 ust. 1 ustawy
z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym.
Uchwałę otrzymuje Przewodniczący Rady Powiatu oraz Przewodniczący i Członkowie
w/w Komisji.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr I/8/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 maja 2024 roku w sprawie ustalenia składu osobowego Komisji do spraw Bezrobocia, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego.
Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego w ramach nadzoru na podstawie art. 78 ust. 1 ustawy
z dnia 5 czerwca 1998 roku o samorządzie powiatowym.
Uchwałę otrzymuje Przewodniczący Rady Powiatu oraz Przewodniczący i Członkowie
w/w Komisji.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 19
W sprawach różnych:
Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z odpowiedziami otrzymanymi od Dyrekcji: Domu Pomocy Społecznej w Zborowie, Gnojnie i Słupi na wniosek Członka Zarządu Tomasza Mierzwy złożony podczas posiedzenia Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w dniu
11.04.2024 r. dotyczący dokonania przeglądu leków zażywanych przez mieszkańców domów pomocy społecznej funkcjonujących na terenie Powiatu Buskiego w celu sprawdzenia czy nie występują przypadki podawania leków dublujących się, czy nawet leków wykluczających
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.
Ad. 20
Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1020 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokół sporządziła:
Barbara Lech
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Wydział Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami |
---|---|
Data utworzenia: | 2024-05-27 |
Data publikacji: | 2024-05-27 |
Osoba sporządzająca dokument: | Barbara Lech |
Osoba wprowadzająca dokument: | Mateusz Olszewski |
Liczba odwiedzin: | 175 |