Biuletyn Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Busku-Zdroju
Protokół Nr 9/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu
Znak: BR.0022.2.9.2024
Protokół Nr 9/2024
z posiedzenia Zarządu Powiatu
z dnia 10 października 2024 roku
W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:
1. Jerzy Kolarz
2. Stanisław Klimczak
3. Andrzej Lasak
4. Wiesław Marzec
5. Tomasz Mierzwa
oraz
Andrzej Skowroński - p.o. Komendanta Powiatowego Policji w Busku – Zdroju
Jolanta Maślicha – Dyrektor Powiatowego Ośrodka Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku - Zdroju
Aneta Chwalik – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju
Renata Szymańska – Gałązka – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie
Piotr Zeljaś – Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach
Grzegorz Lasak – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
Jolanta Kamińska - Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
Artur Polniak – Skarbnik Powiatu
Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
Tadeusz Sempioł – Kierownik Referatu Inwestycji i Promocji
Proponowany porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Stwierdzenie quorum.
3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
5. Rozpatrzenie wniosku p.o. Komendanta Powiatowego Policji w Busku – Zdroju
o zaplanowanie w budżecie Powiatu Buskiego na 2025 rok środków finansowych na rzecz wsparcia Komendy Powiatowej Policji w Busku – Zdroju (p.o. KPP w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
6. Zapoznanie się ze Sprawozdaniem z wykonania planu pracy za rok szkolny 2023/2024 przez Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku – Zdroju (Dyr. PODiDN w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. EK).
7. Podjęcie decyzji w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na realizację programu MAT-ura PLUS (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
8. Rozpatrzenie wniosków o przyznanie Nagrody Starosty Buskiego w dziedzinie kultury (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
9. Przyjęcie Informacji o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Buskiego w roku szkolnym 2023/2024 (Nacz. Wydz. EK).
10. Rozpatrzenie wniosku Świętokrzyskiego Związku Brydża Sportowego w Kielcach
w sprawie nieodpłatnego udostępnienia holu w siedzibie PMOS w celu organizacji turnieju brydżowego, a także objęcia turnieju patronatem i ufundowania nagród (Nacz. Wydz. EK).
11. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie o wyrażenie zgody na zatrudnienie osoby na stanowisku Instruktora Terapii Zajęciowej w Pracowni Muzykoterapii w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Gnojnie (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Nacz. Wydz. SOZ).
12. Zapoznanie się z pismem informującym o wprowadzonych zmianach w dokumencie
pn. Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów programu „Aktywny Samorząd” w 2024 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
13. Zapoznanie się z informacją dotyczącą możliwości zwiększenia odszkodowania za remont uszkodzonego gzymsu budynku Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach (Dyr. PO-W w Winiarach, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ, Kier. Ref. IP).
14. Zapoznanie się z Programem Naprawczym Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju na lata 2024 – 2026 (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
15. Zapoznanie się z pismem PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. z dnia 24.09.2024 r. skierowanym do Rady Powiatu w Busku – Zdroju jako Przedstawiciela organu nadzorującego ZOZ w Busku – Zdroju informującym, że Placówka ta jest od dłuższego czasu dłużnikiem Spółki (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
16. Rozpatrzenie wniosku Prezesa Ochotniczej Straży Pożarnej w Suchowoli o dofinansowanie organizacji przedsięwzięcia w 2025 roku – poświęcenia samochodu strażackiego OSP Suchowola (Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
17. Rozpatrzenie wniosku Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Promocji Powiatu.
18. Sprawy różne.
19. Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1
Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 900 otworzył 9 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Ad. 2
Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie
w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji – listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 4
Protokół Nr 8/2024 z dnia 30 września 2024 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 5
P.o. Komendanta Powiatowego Policji w Busku – Zdroju Andrzej Skowroński zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 30.09.2024 r. Znak: Cz-AK.0151.40.2024 o zaplanowanie w budżecie Powiatu Buskiego na 2025 rok środków finansowych na rzecz wsparcia Komendy Powiatowej Policji w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Wsparcie finansowe zasili Fundusz Wsparcia Policji i będzie przeznaczone na pokrycie wydatków w zakresie:
• finansowania służb ponadnormatywnych policjantów w ramach patroli pieszych
i zmotoryzowanych oraz zabezpieczenie imprez odbywających się na terenie Powiatu Buskiego,
• realizację zadań profilaktycznych i prewencyjnych,
• innych wydatków rzeczowych usprawniających bieżące funkcjonowanie Policji.
P.o. Komendanta Powiatowego Policji w Busku – Zdroju Andrzej Skowroński zwrócił się do Zarządu Powiatu o zaplanowanie kwoty z przeznaczeniem na zakup radiowozu dla potrzeb Komendy Powiatowej Policji w Busku – Zdroju współfinansowanego przez samorządy lokalne.
Zarząd Powiatu zobowiązał p.o. Komendanta Powiatowego Policji w Busku – Zdroju
do przedłożenia wniosku, w którym określona zostanie kwota wsparcia oraz cel na jaki środki zostaną przeznaczone.
Ad. 6
Dyrektor Powiatowego Ośrodka Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku – Zdroju Jolanta Maślicha przedstawiła Członkom Zarządu Powiatu Sprawozdanie z wykonania planu pracy za rok szkolny 2023/2024 przez Powiatowy Ośrodek Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku - Zdroju - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Po analizie, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 7
Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 01.10.2024 r. Znak: EK.4323.1.64.2024 o zabezpieczenie środków finansowych na realizację programu MAT-ura PLUS w okresie pierwszego półrocza roku szkolnego 2024/2025 –
w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego protokołu. Planowany koszt zajęć dla maturzystów w 2024 r. stanowi kwotę 29 661,95 zł, a w 2025 r. 40 962,34 zł. MAT-ura PLUS to autorski projekt Powiatu Buskiego obejmujący zajęcia dodatkowe z przedmiotów maturalnych, którego celem jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów najstarszych klas szkół prowadzonych przez Powiat Buski. Projekt był realizowany w latach ubiegłych i cieszył się wśród uczniów dużym zainteresowaniem, co mogło przełożyć się na wyższe wyniki zdawalności tego egzaminu w publicznych szkołach ogólnodostępnych w Powiecie Buskim.
Po analizie, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 8
Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła wykaz wniosków o przyznanie Nagrody Starosty Buskiego w dziedzinie kultury – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego protokołu. Liczba zgłoszonych kandydatów do nagrody – 5.
Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił przyznać 5 Nagród finansowych po 1 200 zł każda. Łączna wysokość środków przeznaczonych na Nagrody – 6 000 zł.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 9
Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z Informacją o stanie realizacji zadań oświatowych Powiatu Buskiego w roku szkolnym 2023/2024 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.
Po analizie, powyższa Informacja została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Decyzją Członków Zarządu, powyższą Informację należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 10
Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem Świętokrzyskiego Związku Brydża Sportowego w Kielcach o nieodpłatne udostępnienie holu w siedzibie Powiatowego Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Busku – Zdroju w dniu 20.10.2024 r. w celu organizacji turnieju brydżowego, a także objęcie turnieju patronatem
i ufundowanie nagród (2 pucharów za zajęcie pierwszego miejsca oraz kilku nagród rzeczowych) – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.
Dyrektor PMOS w Busku – Zdroju, pismem z dnia 03.10.2024 r., poinformował o możliwości nieodpłatnego udostępnienia holu w obiekcie PMOS w dniu 20.10.2024 r. dla Świętokrzyskiego Związku Brydża Sportowego w Kielcach, celem przeprowadzenia turnieju brydżowego – załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.
Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na nieodpłatne udostępnienie holu
w obiekcie PMOS w dniu 20.10.2024 r. dla Świętokrzyskiego Związku Brydża Sportowego
w Kielcach, celem przeprowadzenia turnieju brydżowego, a także objęcie w/w turnieju patronatem. Referat IP został zobowiązany do przekazania 2 pucharów oraz materiałów promocyjnych.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 11
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Renata Szymańska – Gałązka zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 03.10.2024 r. Znak: DPS.I.011.13.2024 o wyrażenie zgody na zatrudnienie osoby na stanowisku Instruktora Terapii Zajęciowej w Pracowni Muzykoterapii w Warsztatach Terapii Zajęciowej w Gnojnie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu. Potrzeba ta spowodowana jest powstałym wakatem na w/w stanowisko. Informacja o poszukiwaniu osoby chętnej do podjęcia pracy
na w/w stanowisku została przekazana do podległych jednostek organizacyjnych Powiatu. Niestety w żadnej jednostce nie ma osoby zainteresowanej podjęciem pracy na przedmiotowym stanowisku pracy. Dyrektor DPS w Gnojnie poinformowała, że złoży ofertę pracy do Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju, jednocześnie będzie się starać o zatrudnienie pracownika w ramach programów aktywizujących.
Po analizie, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 12
Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik poinformowała Członków Zarządu Powiatu, iż decyzją Pełnomocników Zarządu PFRON
z dnia 02.08.2024 r. wprowadzono zmiany w dokumencie pn. Kierunki działań oraz warunki brzegowe obowiązujące realizatorów programu „Aktywny Samorząd” w 2024 roku, które umożliwiają realizację nowej formy wsparcia w ramach w/w Programu. W ramach Programu „Aktywny samorząd” Moduł I-likwidacja barier utrudniających aktywizację społeczną
i zawodową wprowadzono nowy Obszar E – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej adresowaną do osób ze stopniem niepełnosprawności lub orzeczeniem
o niepełnosprawności (do 16 roku życia), które korzystają z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielonego przez ośrodek domowego leczenia tlenem lub ośrodek wentylacji domowej, tj. pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/zespołu domowego leczenia. Przedmiotem pomocy jest dodatek na pokrycie kosztów za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej, związanych ze zwiększonym jej zużyciem w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora. Wsparcie ze środków PFRON wyniesie 100 zł miesięcznie z możliwością refundacji kosztów poniesionych od dnia 1 lipca 2024 r. Wnioski o dofinansowanie będą rejestrowane i obsługiwane w formie elektronicznej, w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON. Pierwszy nabór wniosków zaplanowano od dnia 28.10.2024 r. do dnia 30.11.2024 r. (terminy przyjęć
w kolejnych latach będą ogłaszane na stronie internetowej Centrum oraz PFRON). Program ma charakter bezterminowy.
Pismo Dyrektora PCPR w Busku – Zdroju z dnia 26.09.2024 r. Znak: PCPR.ZPON.510.1.AS.68.2024 w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.
Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.
Ad. 13
Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach Piotr Zeljaś poinformował Członków Zarządu, że w dniu 27.09.2024 r. Placówka otrzymała informację od przedstawiciela firmy Maximus Broker dotyczącą możliwości zwiększenia odszkodowania za remont uszkodzonego gzymsu budynku Placówki. Warunkiem powyższego jest przedstawienie przez osobę sporządzającą kosztorys uzasadnienia konieczności zastosowania rusztowania na całej powierzchni budynku Placówki, zamiast korzystania z rusztowania przesuwnego.
Pismo Dyrektora PO-W w Winiarach z dnia 07.10.2024 r. Znak: POW.8120.186.2024
w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.
Zarząd Powiatu zobowiązał Kierownika Referatu IP do przekazania Dyrektorowi PO-W
w Winiarach opinii wskazującej na konieczności zastosowania rusztowania na całej powierzchni budynku Placówki, zamiast korzystania z rusztowania przesuwnego, celem przedłożenia firmie ubezpieczeniowej.
Ad. 14
Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak, w obecności Głównej Księgowej w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Jolanty Kamińskiej, Skarbnika Powiatu Artura Polniaka oraz Naczelnika Wydziału SOZ Sławomira Dalacha, zapoznał Członków Zarządu Powiatu z Programem Naprawczym Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju na lata 2024 – 2026 z dnia 26.09.2024 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu. Powyższy Program Naprawczy jest autorskim dokumentem przygotowanym przez Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju.
Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju przekazał, że audyt i program naprawczy, którego wykonanie na wniosek Radnych zlecono firmie zewnętrznej, okazał się dokumentem bardzo szeroko przedstawiającym kwestie statystyczne, porównania, analizę przyszłości na rynku kadry lekarskiej, tendencje demograficzne w województwie świętokrzyskim. Jest to dobry dokument, ale tylko i wyłącznie w tym aspekcie. Wskazuje również jak należy podjeść do Szpitali sąsiednich. ZOZ w Busku – Zdroju był porównywany do Szpitali (znajdujących się
w promieniu 80 km od Zespołu) m.in. w Krakowie, Kielcach, Dąbrowie Tarnowskiej, Tarnowie, z których część to duże specjalistyczne jednostki wojewódzkie. Dyrektor ZOZ zwrócił uwagę, że przyjęte zostało założenie, że dystans wynoszący 80 km nie stanowi przeszkody dla pacjentów, jest uznany za dopuszczalny i nie mówi się wówczas o wykluczeniu pacjentów z dostępu do opieki lekarskiej. Kontrakt z NFZ dla ZOZ w Busku – Zdroju jest jednym z najniższych w porównaniu do całej grupy analizowanych jednostek. Wartość kontraktu z NFZ w roku 2023 dla ZOZ w Busku – Zdroju to 96 791 171 zł, natomiast SP ZOZ w Staszowie 127 026 032 zł. ZOZ w Busku – Zdroju jest niedofinansowany o co najmniej
15 mln zł rocznie. Gdyby w/w kwota została ujęta w ryczałcie, byłaby przez Szpital wypracowana. Obecnie możliwości Szpitala są ograniczane, po to, aby nie generować kosztów, gdyż NFZ nie płaci Szpitalom za tzw. nadwykonania. W 2023 roku Szpital wykonał ryczałt
w ok. 102% i otrzymał zapłatę z NFZ w wysokości 50% wypracowanych nadwykonań.
W bieżącym roku Szpital planuje zrealizować ryczałt w 98-105%. Bardzo spowolnione zostaną zabiegi z zakresu endoprotezoplastyki. W dniu 20.09.2024 r. Dyrektor ZOZ uzyskał informację z NFZ o braku środków na finansowanie endoprotezoplastyki w ramach tzw. nadwykonań. Stąd ograniczono od miesiąca października br. do końca roku liczbę wykonywanych endoprotez
z 40 miesięcznie do 22 miesięcznie. Ilość ta wynika z wartości umowy, jaką Szpital posiada na realizację tego rodzaju zabiegów. Założone w planie rzeczowo – finansowym nadywkonania opiewające na kwotę ok. 4,5 mln zł są możliwe do wypracowania, tylko w przypadku wykonywania 40 zabiegów miesięcznie. Otrzymane, zgodnie z przekazanymi aneksami do umów, dodatkowe środki związane z podwyżkami płac w kwocie 5 922 223,46 zł nadal nie pokrywają kosztów funkcjonowania Zakładu. Szpital, aby móc wypłacać wynagrodzenia pracownikom, wstrzymuje zapłatę faktur za bieżącą działalność. Szpital płaci
z wielomiesięcznym opóźnieniem dostawcom. Zdaniem Dyrektora ZOZ niektóre
z zaproponowanych w audycie i programie naprawczym przez firmę Zakład Usług Konsultingowych KNOW HOW Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie działań doprowadziłyby do paraliżu Szpitala. Zgodnie z zaleceniami Radnych Rady Powiatu Szpital nie ingerował w treść audytu i programu naprawczego przygotowanego przez w/w firmę. Przedstawiano jedynie argumenty przemawiające za utrzymaniem Działu Żywienia i własnej kuchni, uzasadniano przewagę własnej usługi sprzątania nad tą z zewnątrz, konieczność utrzymania etatów pracowników portierni, przewagę posiadania własnego transportu nad usługą z zewnątrz. Dane statystyczne są potrzebne, wynika z nich, że polskie społeczeństwo się starzeje, liczba urodzeń zmniejsza się, więc zaproponowane przez Dyrektora ZOZ działania są jak najbardziej wskazane – zwiększenie liczby łóżek w Oddziale Geriatrycznym, likwidacja Oddziału Ginekologiczno – Położniczego i Neonatologicznego i utworzenie Oddziału Ginekologii Jednego Dnia. Trakt Porodowy z salami łóżkowymi zostanie przeznaczony na zabiegi w ramach Oddziału Ginekologii Jednego Dnia i drobne zabiegi ortopedyczne. Powierzchnia Oddziału Ginekologiczno – Położniczego i Neonatologicznego zostanie przeznaczona dla pacjentów Oddziału Rehabilitacji Ogólnoustrojowej. Dyrektor ZOZ nie widzi możliwości redukcji
23 etatów pielęgniarek, co zakłada program naprawczy przedstawiony przez firmę zewnętrzną m.in. ze względu na realizowane w różnych lokalizacjach procedury z zakresu ortopedii
i endoprotezoplastyki. Dyrektor ZOZ wskazał również na brak możliwości wdrożenia zaproponowanych przez firmę zewnętrzną założeń dotyczących organizacji procesów zarządczych, rozszerzenia zadań Zastępcy Dyrektora ds. Lecznictwa. Wdrożenie zaproponowanych przez Dyrektora ZOZ rozwiązań, akceptowanych przez Związki Zawodowe, daje szansę na uzyskanie oszczędności na funduszu płac w kwietniu 2025 roku,
po uregulowaniu odpraw emerytalnych wobec odchodzących na emeryturę pracowników. Wnioski i założenia naprawcze przedstawione przez firmę Zakład Usług Konsultingowych KNOW HOW Sp. z o.o. z siedzibą w Szczecinie nie uzyskały akceptacji załogi Szpitala.
Główna Księgowa w ZOZ w Busku – Zdroju poinformowała, że plan rzeczowo – finansowy będzie korygowany ze względu na przyjęte założenie dotyczące uzyskania środków w ramach nadwykonań. W II kwartale br. Szpital wypracował nadwykonania w ramach zabiegów endoprotezoplastyki na wartość ok. 1 100 000 zł. Zakładano również, że nadwykonania Szpitala za 2023 rok wypracowane w ramach ryczałtu zapłacone zostaną w całości. Jedyne oszczędności jakie Szpital może wprowadzić dotyczą kosztów osobowych. Pozostałe koszty stanowią 13-15% przychodu i są utrzymane na poziomie 2023 roku.
Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz przedstawił wyniki finansowe za 2023 rok Szpitali
w Ostrowcu Świętokrzyskim, Staszowie, Starachowicach, Skarżysku – Kamiennej
i Sandomierzu.
W dalszej części posiedzenia Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak przedstawił propozycje działań naprawczych w poszczególnych Oddziałach Szpitala i Poradniach Specjalistycznych:
Izba Przyjęć, pomimo ogromnego obciążenia pracą tej komórki organizacyjnej, w 2023 roku uzyskała dodatni wynik finansowy. Finansowanie świadczeń udzielanych w tej komórce odbywa się w oparciu o stawkę ryczałtu, natomiast Izba Przyjęć w buskim Szpitalu nadal jest nieformalnym SOR-em. Dyrektor ZOZ przekazał, że zatrudnienie w w/w komórce organizacyjnej zostało ograniczone do niezbędnego minimum, wyeliminowano również dyżur lekarski, który był dobrym rozwiązaniem dla pacjentów, ale kosztownym.
Główna Księgowa w ZOZ w Busku – Zdroju dodała, że w roku 2024 Izba Przyjęć w każdym miesiącu uzyskuje dodatni wynik finansowy.
Oddział Chorób Wewnętrznych wygenerował stratę w 2023 roku. Dyrektor ZOZ poinformował, że planowane jest połączenie bazy łóżkowej z Oddziału Geriatrycznego
z Oddziałem Chorób Wewnętrznych, przy równoczesnym przeniesieniu w inną lokalizację Oddziału Geriatrycznego (dawny Oddział Gruźlicy i Chorób Płuc). Oddział Chorób Wewnętrznych liczyłby wówczas 35 łóżek, co pozwalałoby na wykonanie większej ilości procedur. Zdaniem Dyrektora ZOZ należy zwiększyć liczbę pacjentów przyjmowanych do Oddziału Chorób Wewnętrznych. Obecnie część pacjentów zaopatrywanych jest na Izbie Przyjęć a nie w Oddziałach Szpitala. Ponadto Dyrektor ZOZ przekazał, że rozważa zmianę Kierownika w/w Oddziału. Dyrektor ZOZ zakłada, że w/w Oddział uzyska dodatni wynik finansowy.
Główna Księgowa w ZOZ w Busku – Zdroju poinformowała, że codziennie w Oddziale Chorób Wewnętrznych 6-8 łóżek pozostaje wolnych.
Oddział Geriatryczny w 2023 roku uzyskał dodatni wynik finansowy. Planowane jest przeniesienie Oddziału do budynku dawnego Oddziału Gruźlicy i Chorób Płuc, gdzie liczba łóżek może zostać zwiększona do 35. Prognozy wskazują, że w strukturze ludności Powiatu Buskiego liczebność grupy w wieku poprodukcyjnym będzie rosła, przy jednoczesnym spadku ludności w wieku produkcyjnym i ludności w wieku przedprodukcyjnym. Wzrost liczby ludności w wieku poprodukcyjnym powodować będzie zwiększenie popytu na różnego rodzaju świadczenia oraz usługi zdrowotne adresowane do tej grupy wiekowej. Dyrektor ZOZ poinformował, że Szpital zamierza złożyć wniosek o dofinansowanie w ramach projektu: „Wsparcie w zakresie rozwoju opieki długoterminowej lub geriatrycznej poprzez modernizację infrastruktury podmiotów leczniczych na poziomie powiatowym – inwestycja D4.1.1” realizowanego w ramach Krajowego Planu Odbudowy i z uzyskanych środków wykonać niezbędne prace dostosowawcze, dokonać zakupu rezonansu magnetycznego i nowego tomografu komputerowego.
Dyrektor ZOZ oraz Główna Księgowa w ZOZ w Busku – Zdroju poinformowali o bardzo dobrej współpracy z Kierownikiem w/w Oddziału.
Oddział Chorób Zakaźnych w 2023 roku wygenerował stratę. Wśród przyczyn powyższego Dyrektor ZOZ wymienił przeprowadzoną modernizację, podczas której w/w Oddział funkcjonował na parterze Oddziału Gruźlicy i Chorób Płuc. Obecnie Oddział działa
w docelowej lokalizacji. Od miesiąca września br. połączono dyżur lekarski pomiędzy Oddziałem Chorób Zakaźnych a Oddziałem Gruźlicy i Chorób Płuc, co przełożyło się na oszczędności z tytułu wynagrodzeń lekarskich na kwotę 70 200 zł miesięcznie, co może przynieść oszczędności w skali roku w kwocie około 842 400 zł. Kierownicy Oddziałów otrzymali pisma zawierające zobowiązania i wytyczne. Dyrektor ZOZ zakłada, że w/w Oddział uzyska wynik finansowy równy zero.
Główna Księgowa w ZOZ w Busku – Zdroju dodała, że w m-cu czerwcu br. w/w Oddział przyniósł stratę w wysokości 18 000 zł, natomiast w m-cu lipcu br. Oddział uzyskał dodatni wynik finansowy w kwocie 7 000 zł.
Oddział Gruźlicy i Chorób Płuc należy zaliczyć do tzw. „strategicznych w regionie”. Mimo to ZOZ w Busku – Zdroju z tego tytułu nie uzyskuje żadnego dodatkowego finansowania. Podjęte działania zmierzające do uzyskania oszczędności w funkcjonowaniu Oddziału przyniosły pozytywny efekt, bowiem za rok 2023 Oddział uzyskał dodatni wynik finansowy, co przy niedoszacowanych procedurach i specyfice schorzeń leczonych w Oddziale jest dobrym osiągnięciem. Łączony dyżur pomiędzy Oddziałem Gruźlicy i Chorób Płuc oraz Oddziałem Chorób Zakaźnych z pewnością poprawi dodatni wynik finansowy osiągnięty w roku 2023.
Główna Księgowa w ZOZ w Busku – Zdroju dodała, że w m-cu czerwcu br. w/w Oddział uzyskał dodatni wynik finansowy w kwocie 43 000 zł. W m-cu lipcu Oddział przyniósł niewielką stratę spowodowaną sezonem urlopowym.
Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju rekomenduje likwidację Oddziałów Ginekologiczno – Położniczego i Neonatologicznego na rzecz utworzenia Oddziału Ginekologii Jednego Dnia
w celu zabezpieczenia pacjentek ze schorzeniami ginekologicznymi. W roku 2023 Oddziały Ginekologiczno – Położniczy i Neonatologiczny wygenerowały stratę w wysokości 3 807 994,19 zł, a całkowity koszt funkcjonowania wspomnianych Oddziałów w roku 2023 to kwota 6 551 209,33 zł. Oddziały te stanowiły ogromne obciążenie finansowe, a przychody uzyskiwane w Oddziałach nawet w części nie pokrywały wynagrodzeń pracowników. Powierzchnia i baza łóżkowa Oddziału Ginekologiczno – Położniczego i Neonatologicznego zostanie przeznaczona dla pacjentów Oddziału Rehabilitacji Ogólnoustrojowej, który obecnie funkcjonuje w dwóch lokalizacjach. Trakt Porodowy z salami łóżkowymi zostanie przeznaczony na zabiegi w ramach Oddziału Ginekologii Jednego Dnia
i drobne zabiegi ortopedyczne – neurochirurgiczne. Dyrektor ZOZ zakłada, że Oddział Ginekologii Jednego Dnia uzyska wynik finansowy równy zero lub niewielki wynik dodatni. Ponadto Dyrektor ZOZ przekazał, że likwidacja w/w Oddziałów nie wpłynie na zmniejszenie kontraktu z NFZ.
Oddział Pediatryczny wygenerował w roku 2023 stratę. Finansowanie Oddziałów Pediatrycznych ściśle związane jest z wykonaniem procedur medycznych w Oddziale
i sezonowością zachorowań u dzieci. W związku z powyższym Oddział Pediatryczny nie ma stabilnej sytuacji przychodowej ze strony NFZ. Oddziały Pediatryczne winny posiadać odrębny sposób finansowania niezależny od ilości leczonych w nim dzieci. Dopóki finansowanie Oddziałów Pediatrycznych będzie na dotychczasowym poziomie należy zakładać, że z roku na rok Oddziały te będą generowały straty. Jednakże ze względów społecznych należy przyjąć,
że strata jest elementem stałym w funkcjonowaniu takiego Oddziału. Dyrektor ZOZ poinformował, że w okresie letnim, był taki czas, że w Oddziale przebywało 3 dzieci, przy pełnym zabezpieczeniu lekarskim i pielęgniarskim. W sezonie jesiennym i zimowym, kiedy obłożenie Oddziału jest pełne, nadrabiane są zaległe procedury. Oddziały Pediatryczne powinny być finansowane przez NFZ „za gotowość”.
Główna Księgowa w ZOZ w Busku – Zdroju dodała, że w m-cu czerwcu i lipcu br. przychody z NFZ nie pokryły kosztów osobowych w Oddziale. Przychody w m-cu czerwcu br.:
271 000 zł. Koszty osobowe: 298 000 zł.
Oddział Anestezjologii i Intensywnej Terapii w roku 2023 wygenerował stratę. Duża część straty Oddziału to bardzo wysokie koszty wynagrodzeń lekarzy i kosztowna, czasochłonna hospitalizacja pacjentów w bardzo ciężkim stanie. Bez zmiany sposobu finansowania Oddziałów, rzetelnej wyceny procedur nie ma możliwości, aby Oddział ten się bilansował. Oddział dysponuje 4 łóżkami i jest to minimum wymagane przez przepisy prawa dla ZOZ
w Busku – Zdroju. Ze względu na ogromne koszty funkcjonowania Oddziału nie należy zwiększać liczby łóżek.
W Oddziale Chirurgicznym Ogólnym przeważa leczenie zachowawcze, a nie zabiegowe. Planowano utworzenie Oddziału Chirurgii Jednego Dnia, jednak w dniu 20.09.2024 r. ŚOW NFZ w Kielcach zmienił stanowisko w zakresie przekształcenia Oddziału Chirurgicznego Ogólnego w Oddział Chirurgii Jednego Dnia mimo, iż działanie takie było już wcześniej zaakceptowane przez Wydział Zdrowia Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach. Ze względu na lokalizację Szpitala – uzdrowiskowy Powiat Buski – NFZ rekomenduje pozostawienie w strukturze Szpitala całodobowego Oddziału. Odrębne stanowiska ŚUW
w Kielcach i ŚOW NFZ w Kielcach w zakresie zmiany profilu funkcjonowania Oddziału skłoniły Dyrektora ZOZ do wycofania propozycji utworzenia Oddziału Chirurgii Jednego Dnia. Oszczędności z tego tytułu nie będą zatem osiągnięte, Buski Oddział nadal będzie przyjmował pacjentów nie na zabiegi planowe, ale w zdecydowanej większości w trybie ostrym, co oznacza wysokie koszty diagnostyki pacjentów i bardzo często brak procedury zabiegowej, a jedynie leczenie zachowawcze. Dyrektor ZOZ przekazał, że w celu ograniczenia straty, wprowadzone zostaną działania oszczędnościowe oraz większa staranność w zakresie wykonywanych procedur – pacjenci z trudnymi i skomplikowanymi schorzeniami będą przekazywani do ośrodków o wyższym stopniu referencyjności. Dyrektor ZOZ zwrócił uwagę, że w 2023 roku Oddział Chirurgiczny Ogólny wypracował przychód w kwocie 9 674 958,03 zł. Trudno byłoby, aby taką kwotę ryczałtu wypracowały inne Oddziały.
Oddział Chirurgii Urazowo – Ortopedycznej należy uznać za wiodący spośród Oddziałów funkcjonujących w ZOZ w Busku – Zdroju. W dniu 20.09.2024 r. ZOZ uzyskał informację
z NFZ, że Fundusz nie posiada dodatkowego finansowania zabiegów endoprotezoplastyki, stąd ograniczono od miesiąca października br. do końca roku liczbę wykonywanych endoprotez
z 40 miesięcznie do 22 miesięcznie. Ilość ta wynika z wartości umowy, jaką Szpital posiada na realizację tego rodzaju zabiegów. Informacja z NFZ o braku środków na finansowanie endoprotezoplastyki w ramach tzw. nadwykonań wpłynie na zmianę wyniku finansowego Szpitala, bowiem w planie rzeczowo – finansowym na rok 2024 założono uzyskanie znaczących kwot z tytułu nadwykonań. Ciężar realizacji świadczeń w ostatnim kwartale br. zostanie przekierowany na wykonywanie procedur w ramach ryczałtu (urazy) i zwiększenie realizacji procedur neurochirurgicznych. W roku 2023 Oddział ten osiągnął dodatni wynik finansowy.
Oddział Rehabilitacji Ogólnoustrojowej z założenia powinien się bilansować, jednakże w roku 2023 Oddział ten wygenerował stratę. Oddział zlokalizowany jest na dwóch piętrach, planowana jest jedna lokalizacja – powierzchnia po Oddziale Ginekologiczno – Położniczym, co usprawni hospitalizację pacjentów w Oddziale i pozwoli uzyskać pewne oszczędności (redukcję 1 etatu pielęgniarki).
Główna Księgowa w ZOZ w Busku – Zdroju poinformowała, że w lipcu br. w/w Oddział wygenerował stratę w wysokości 25 000 zł.
Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju został zobowiązany do dokonania analizy przyczyn generowania straty przez w/w Oddział.
Stacja Dializ świadczy usługi w poniedziałki, środy, piątki na 2 zmiany oraz wtorki, czwartki, soboty na 4 zmiany. W niedziele Stacja Dializ nie pracuje. Aktualnie na Stacji Dializ jest
10 stanowisk dializacyjnych. Zgodnie z wymogami NFZ pacjenci korzystający z dializ
są dowożeni i odwożeni do domu transportem własnym Szpitala. Nierzadko pacjenci
są przywożeni spoza Powiatu Buskiego, tj. z Powiatów ościennych: Kazimierskiego czy Pińczowskiego. Mimo podjętych w latach 2019 – 2023 działań ograniczających koszty funkcjonowania Stacji Dializ ta komórka organizacyjna Szpitala przyniosła w 2023 roku stratę. Ponieważ Stacja Dializ zabezpiecza również pacjentów przebywających na leczeniu uzdrowiskowym (tzw. „dializy gościnne”) oraz rosnącą liczbę pacjentów wymagających dializ, nie ma możliwości zmniejszenia czasu pracy tej komórki organizacyjnej, a tym samym zmniejszenia wynagrodzeń personelu medycznego, mimo, iż jest to Stacja zgodnie
z kontraktem z NFZ działająca w trybie ambulatoryjnym, a nie całodobowym. Sporym kosztem jest obligatoryjny transport „z domu i z powrotem” pacjentów dializowanych. Ograniczenie kosztów funkcjonowania Stacji Dializ poprzez ograniczenie godzin pracy w/w komórki organizacyjnej, de facto, wiąże się z ograniczeniem liczby dializowanych pacjentów o około 50% (obecnie to miesięcznie 50 pacjentów). Oznacza to, że 25 osób miesięcznie musiałoby szukać pomocy w innym ośrodku dializ, a jest to świadczenie ratujące życie. Jeżeli nie wzrośnie wycena dializy z NFZ, trudno będzie osiągnąć zmniejszenie kosztów funkcjonowania Stacji Dializ.
Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju został zobowiązany do przeanalizowania możliwości wydzierżawienia Stacji Dializ podmiotowi zewnętrznemu.
Funkcjonowanie Szpitala w trybie 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu wymusza zabezpieczenie Bloku Operacyjnego w personel medyczny na wypadek „przyjęcia ostrego”
i konieczności wykonania zabiegu operacyjnego. Głównym czynnikiem generującym wysokie koszty funkcjonowania Bloku Operacyjnego jest jego utrzymanie w tzw. „gotowości” do realizacji świadczeń. Na przestrzeni lat 2019 – 2024 zwiększono wykorzystanie Bloku Operacyjnego poprzez realizację zabiegów planowych w soboty i niedziele. Nierzadko zabiegi planowe realizowane są także popołudniami w ciągu tygodnia pracy (tj. od poniedziałku do piątku). Mimo tych działań Blok Operacyjny jest niezmiernie kosztochłonną komórką organizacyjną Szpitala.
Poradnie: Hepatologiczna, Otorynolaryngologiczna, Chirurgii Urazowo – Ortopedycznej, Urologiczna, Nefrologiczna osiągnęły w 2023 roku dodatni wynik finansowy, a Poradnie: Endokrynologiczna, Gruźlicy i Chorób Płuc, Ginekologiczno – Położnicza, Chirurgii Ogólnej przyniosły w roku 2023 stratę. Członkowie Zarządu Powiatu zobowiązali Dyrektora ZOZ do przeanalizowania kwestii działania poszczególnych Poradni pod kątem celowości ich dalszego funkcjonowania, czasu pracy, zmian organizacyjnych, zachowania dostępności pacjentów do świadczeń.
W okresie pandemii Covid-19 zmieniono lokalizację Działu Rehabilitacji Leczniczej i został on przeniesiony do budynku tzw. „budowlanki”. W roku 2023 Dział ten wygenerował stratę.
W kwocie tej zawiera się czynsz dzierżawny. Dyrektor ZOZ poinformował, że wyeliminowanie kosztów dzierżawy będzie wiązało się z przeniesieniem Działu Rehabilitacji Leczniczej do budynków Szpitala i ograniczeniem ilości łóżek na innym Oddziale.
Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju został zobowiązany do przeanalizowania powyższej kwestii.
Odpowiadając na pytanie odnośnie przyczyn strat w Podstawowej Opiece Zdrowotnej, Dyrektor ZOZ jako główną przyczynę wskazał objęcie uczniów szkół średnich w Powiecie Buskim opieką pielęgniarską i wysokie koszty wynagrodzeń pielęgniarek szkolnych w związku z ich wysokimi kwalifikacjami. Pielęgniarki są obecne w szkołach od poniedziałku do piątku. Kontynuując Dyrektor ZOZ poinformował, że POZ działający w strukturze ZOZ w Busku – Zdroju jest uzupełnieniem oferty dla pacjentów. Finansowanie świadczeń w POZ odbywa się na podstawie rocznych stawek kapitacyjnych, w oparciu o listy pacjentów objętych opieką na podstawie deklaracji wyboru. Aby nie wystąpiła konieczność zwiększania ilości obowiązkowych etatów lekarskich do w/w komórki organizacyjnej w ZOZ w Busku – Zdroju zapisanych może być ok. 2 600 pacjentów. Zdaniem Dyrektora ZOZ działalność POZ należy rozpatrywać łącznie z funkcjonującą w strukturze ZOZ Poradnią Nocnej i Świątecznej Opieki Zdrowotnej, która w 2023 roku wygenerowała zysk.
Decyzją Zarządu Powiatu, Naczelnik Wydziału EK została zobowiązana do przeanalizowania konieczności codziennej obecności pielęgniarek w szkołach.
Dyrektor ZOZ poinformował, że sfera przychodowa Szpitala, w 98% zależna jest od możliwości finansowych NFZ, nie jest możliwa do określenia ze względu na niefinansowanie przez NFZ wykonywanych w Szpitalu świadczeń w ramach nadwykonań z ryczałtu oraz nadwykonań z umów dodatkowych (endoprotezy). W związku z powyższym do planu naprawczego przyjęto wzrost przychodów Szpitala w oparciu o założenia makroekonomiczne opublikowane przez Radę Ministrów w Wieloletnim Planie Finansowym państwa na lata 2024 – 2027. W dokumencie tym, w latach 2025 i 2026, założono coroczny wzrost przychodów
z NFZ na poziomie 6,5% oraz 6,8%. W kosztach założono ich wzrost (zgodnie z prognozowaną inflacją) w 2025 r. -4,1% oraz w 2026 r. -3,3%, w wynagrodzeniach 11,5%, w składkach ZUS 10%. Skarbnik Powiatu wyraził wątpliwość w kwestii możliwości uzyskania założonego
w planie rzeczowo – finansowym wzrostu przychodów, gdyż NFZ nie dokonuje waloryzacji umowy ze Szpitalem w oparciu o wskaźnik inflacji. Perspektywa uzyskania przez Szpital dodatkowych przychodów z programów realizowanych poza kontraktem jest mało prawdopodobna.
Skarbnik Powiatu nie zgodził się z zawartym w w/w Programie Naprawczym stwierdzeniem: „konieczność ponoszenia przez ZOZ w Busku – Zdroju wysokich nakładów finansowych z tytułu modernizacji infrastruktury szpitala, będącej własnością powiatu, w celu spełnienia wymogów sanepid i p/poż. (budowa klatki ewakuacyjnej wraz z łącznikiem, modernizacja Oddziału Chorób Zakaźnych, przygotowania do modernizacji budynku dawnego Oddziału Gruźlicy
i Chorób Płuc). Wszystkie te zadania obciążają finansowo szpital, a powiększają majątek trwały powiatu buskiego.” Skarbnik Powiatu poinformował, że majątek trwały wpływa na wynik finansowy ZOZ i stanowi jego aktywa. Został on przekazany Szpitalowi, aby mógł funkcjonować i realizować działalność statutową.
Członkowie Zarządu Powiatu zobowiązali Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju do usunięcia przedmiotowego zapisu z Programu Naprawczego ZOZ w Busku – Zdroju.
Po szczegółowym przeanalizowaniu Programu Naprawczego Zespołu Opieki Zdrowotnej
w Busku – Zdroju oraz wysłuchaniu wyjaśnień Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju i Głównej Księgowej w ZOZ w Busku – Zdroju Członkowie Zarządu Powiatu wraz ze Skarbnikiem Powiatu stwierdzili, że przedłożony Program Naprawczy ma charakter bardzo ogólny, prognozowane przychody przyszłych okresów są prawdopodobnie zawyżone i bardzo trudne do osiągnięcia, Szpital w dalszym ciągu będzie przynosił straty i będą problemy z utrzymaniem płynności finansowej. Członkowie Zarządu Powiatu zobowiązali Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju do uzupełnienia i przedłożenia w terminie do dnia 16.10.2024 r. przedmiotowego dokumentu o zapisy, które przedstawiać będą działania, jakie planuje się wdrożyć na poszczególnych Oddziałach i w poszczególnych Poradniach, aby doprowadzić do ich bilansowania się. Powyższe powinno zostać poparte wyliczeniami przedstawiającymi skutki finansowe proponowanych rozwiązań.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu
przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 15
Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z pismem PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o.
z dnia 24.09.2024 r. skierowanym do Rady Powiatu w Busku – Zdroju jako Przedstawiciela organu nadzorującego ZOZ w Busku – Zdroju informującym, że Placówka ta jest od dłuższego czasu dłużnikiem Spółki – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.
Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.
Ad. 16
Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem Prezesa Ochotniczej Straży Pożarnej w Suchowoli o dofinansowanie z budżetu Powiatu Buskiego organizacji przedsięwzięcia w 2025 roku – poświęcenia samochodu strażackiego OSP Suchowola – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu. Wnioskowana kwota dofinansowania: 3 000 zł.
Po analizie, powyższy wniosek został negatywnie zaopiniowany przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 17
Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zapoznał Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Promocji Powiatu z wyjazdowego posiedzenia, które odbyło się w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im. Bohaterów Września 1939 roku w Broninie w dniu 24 września 2024 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.
„Komisja Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Promocji Powiatu w pełni popiera wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Bohaterów Września 1939 roku w Broninie o zwiększenie kwot dodatku za pracę w trudnych warunkach dla nauczycieli, określonego w regulaminie przyznawania niektórych składników wynagrodzenia nauczycielom zatrudnionym w szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Powiat Buski (zgodnie z uchwałą Nr XI/114/2019 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 września
2019 r.).”
Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora SOS-W w Broninie oraz Naczelnik Wydziału EK
do przedłożenia na jedno z kolejnych posiedzeń uzasadnienia przedmiotowego wniosku.
Ad. 18
W sprawach różnych:
1. Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2024.
Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr 44/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 10 października 2024 roku
w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2024 stanowi załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.
2. Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2024 roku.
Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr 45/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 10 października 2024 roku
w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2024 roku stanowi załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.
3. Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie zmian w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2024 roku.
Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr 46/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 10 października 2024 roku
w sprawie zmian w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2024 roku stanowi załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.
4. Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych.
Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr 47/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 10 października 2024 roku
w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych stanowi załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.
5. Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z pismem Dyrektora Zarządu Zlewni
w Sandomierzu z dnia 04.10.2024 r. Znak: KS.ZPU.502.100.2024.MP stanowiącym odpowiedź na wnioski w sprawie udrożnienia rzek Struga Biechowska w miejscowości Biechów i rzeki Strumień na jego odcinku przepływającym przez Gminy Solec – Zdrój oraz Pacanów – załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.
Ad. 19
Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1240 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokół sporządziła:
Barbara Lech
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Biuro Obsługi Rady i Zarządu |
---|---|
Data utworzenia: | 2024-11-04 |
Data publikacji: | 2024-11-04 |
Osoba sporządzająca dokument: | Barbara Lech |
Osoba wprowadzająca dokument: | Przemysław Marzec |
Liczba odwiedzin: | 66 |