Protokół Nr 41/2025 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
10 czerwca 2025

Protokół Nr 41/2025 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 20 maja 2025 roku  [ PDF ] [ DOCX ]

Znak: BR.0022.2.41.2025

Protokół Nr 41/2025
z posiedzenia Zarządu Powiatu
z dnia 20 maja 2025 roku

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Andrzej Lasak
  4. Wiesław Marzec
  5. Tomasz Mierzwa

oraz
Dariusz Jurecki – Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju
Grzegorz Wojciechowski – Dyrektor Powiatowego Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego im. Józefa Grudnia w Busku – Zdroju
Janina Dobaj – p.o. Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
Jolanta Kamińska – Główna Księgowa w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
Artur Polniak – Skarbnik Powiatu
Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
Grzegorz Zięba – Naczelnik Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Zapoznanie z zestawieniem dodatkowych kwot środków rezerwy Funduszu Pracy przyznanych na realizację w 2025 roku przez powiatowe urzędy pracy programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej oraz łącznych kwot środków Funduszu Pracy na finansowanie w 2025 r. programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej (Dyr. PUP w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  6. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Busku – Zdroju o zwiększenie planu finansowego wydatków na 2025 rok (Dyr. PMOS w Busku –Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  7. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXI/328/2017 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 13 października 2017 r. w sprawie nadania Statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju (p.o. Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  8. Rozpatrzenie wniosku p.o. Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o udzielenie promesy w związku z planowanym złożeniem wniosku o dofinansowanie przedsięwzięcia w programie Inwestycja D1.1.2 Przyspieszenie procesów transformacji cyfrowej ochrony zdrowia poprzez dalszy rozwój usług cyfrowych w ochronie zdrowia (p.o. Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ, Skarbnik Powiatu).
  9. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Szańcu (Nacz. Wydz. SOZ).
  10. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Katarzyny Dziewicy i Męczennicy w Piasku Wielkim (Nacz. Wydz. SOZ).
  11. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Jana Chrzciciela w Tuczępach (Nacz. Wydz. SOZ).
  12. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Wniebowzięcia NMP w Strożyskach (Nacz. Wydz. SOZ).
  13. Przyjęcie Sprawozdania z realizacji Programu Współpracy Powiatu Buskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2024 roku (Nacz. Wydz. SOZ).
  14. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości w najem (Nacz. Wydz. GKN).
  15. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości w najem (Nacz. Wydz. GKN).
  16. Zapoznanie z pismem p.o. Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju dotyczącym rozszerzenia oferty edukacyjnej (Nacz. Wydz. EK).
  17. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju o wyrażenie zgody na likwidację mienia ruchomego (Nacz. Wydz. EK).
  18. Rozpatrzenie w trybie pozakonkursowym uproszczonej oferty realizacji zadania publicznego z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
  19. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Busku – Zdroju o dokonanie przesunięcia środków finansowych w planach wydatków budżetowych na 2025 rok (Skarbnik Powiatu).
  20. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego w 2025 roku (Skarbnik Powiatu).
  21. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie przeniesień w wydatkach budżetu Powiatu Buskiego w 2025 roku (Skarbnik Powiatu)
  22. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany uchwały Nr VIII/68/2025 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 24 stycznia 2025 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2025 – 2030 (Skarbnik Powiatu).
  23. Przyjęcie Informacji o wykonaniu budżetu Powiatu Buskiego wg stanu na koniec IV kwartału 2024 r. (Skarbnik Powiatu).
  24. Przyjęcie Informacji o wykonaniu budżetu Powiatu Buskiego wg stanu na koniec I kwartału 2025 r. (Skarbnik Powiatu).
  25. Raport o stanie Powiatu Buskiego za rok 2024. 
  26. Sprawy różne. 
  27. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 10:00 otworzył 41 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji – listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 4

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz analizując zapisy Protokołu Nr 40/2025 z dnia 15 maja 2025 roku zaproponował zmianę w pkt 15 poprzez usunięcie ppk 4 w brzmieniu: „Uszczelnienie kontroli wobec Zespołu Opieki Zdrowotnej poprzez nadzór gospodarki finansowej przez Skarbnika Powiatu”.

Również obecny na posiedzeniu Zarządu Powiatu Skarbnik Powiatu Artur Polniak zgłosił zastrzeżenia do w/w zapisu w protokole.

Członkowie Zarządu Powiatu zgłosili także uwagę na bardzo ogólny charakter zapisów w protokole z kontroli doraźnej przeprowadzonej w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju i brak jednoznacznych wniosków końcowych.

Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się podjął decyzję o zmianie zapisu w pkt 15 poprzez usunięcie ppk 4 w brzmieniu: „Uszczelnienie kontroli wobec Zespołu Opieki Zdrowotnej poprzez nadzór gospodarki finansowej przez Skarbnika Powiatu”.

W pozostałym zakresie Protokół Nr 40/2025 z dnia 15 maja 2025 roku został przyjęty przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 5

Zastępca Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Dariusz Jurecki zapoznał Zarząd Powiatu z zestawieniem dodatkowych kwot środków rezerwy Funduszu Pracy przyznanych na realizację w 2025 roku przez powiatowe urzędy pracy programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej oraz łącznych kwot środków Funduszu Pracy na finansowanie w 2025 roku programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia i aktywizacji zawodowej – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Zastępca Dyrektora PUP w Busku – Zdroju wyjaśnił, że Urząd ubiegając się o dodatkowe środki wskazał ich przeznaczenie tj. na dofinansowanie podjęcia działalności gospodarczej oraz na refundację kosztów wyposażenia lub doposażenia stanowiska pracy.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 6

Dyrektor Powiatowego Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Busku – Zdroju Grzegorz Wojciechowski zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem w sprawie zwiększenia planu finansowego wydatków na 2025 rok o kwotę 322 200,00 zł:

  • w dziale 854 rozdziale 85407 paragrafie 4430 o kwotę 8 000,00 zł w związku ze znacznym wzrostem składki na ubezpieczenie majątkowe;
  • w dziale 854 rozdziale 85407 paragrafie 6060 o kwotę 164 200,00 zł. Zakup automatu samojezdnego (myjka do powierzchni płaskich) i kosiarko – zamiatarki w związku ze złożonym wnioskiem o przyznanie refundacji kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej do Powiatowego Urzędu Pracy (zatrudnienie portiera – dozorcy) 124 200,00 zł oraz zakup dwóch bieżni na siłownię 40 000,00 zł;
  • w dziale 854 rozdział 85407 paragraf 4270 o kwotę 150 000,00 zł na remont dwóch szatni i przylegających do nich prysznicy i toalety.

Ponadto, Dyrektor PMOS w Busku – Zdroju poinformował, że w roku bieżącym planuje wykonać dochody budżetowe o około 20 000 zł wyższe w stosunku do planowanych oraz dochody na rachunku dochodów własnych o około 40 000 zł większe niż zostało zaplanowane. Jeśli zostaną wykonane w/w dochody, to środki zostaną przeznaczone na bieżące naprawy, remonty i zakupy.

Pisma Dyrektora Powiatowego Międzyszkolnego Ośrodka Sportowego w Busku – Zdroju Znak: PMOS.3200.04.2025 z dn. 15.05.2025 r. oraz Znak: PMOS.3200.04.2025 z dn. 19.05.2025 r. w przedmiotowym zakresie stanowią załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, zgodnie z rekomendacją Skarbnika Powiatu powyższy wniosek został przyjęty przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 7

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXI/328/2017 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 13 października 2017 r. w sprawie nadania Statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Obecna na posiedzeniu p.o. Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Janina Dobaj zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o dokonanie zmian w Schemacie Organizacyjnym Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju.
W celu usprawnienia kontroli zarządczej utworzono komórki organizacyjne, podległe bezpośrednio Dyrektorowi o nazwie:

  • „Pełnomocnik Dyrektora ds. Systemu Zarządzania Jakością” o symbolu ZDJ;
  • „Pełnomocnik Dyrektora ds. Praw Pacjenta” o symbolu DPP.

Ponadto, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa utworzono stanowiska o nazwie:

  • „Inspektor ds. Ochrony Danych Osobowych” o symbolu DOD;
  • „Inspektor Ochrony Radiologicznej” o symbolu DOR.

Ponadto, w celu usprawnienia pracy oraz mając na uwadze wymogi sanitarno – epidemiologiczne dokonano zmiany organizacyjnej polegającej na:

  • likwidacji komórki organizacyjnej o nazwie „Koordynator ds. utrzymania czystości” o symbolu DU, podległej bezpośrednio Dyrektorowi, wraz z bezpośrednio podległą jej komórką o nazwie „Salowe/sprzątaczki”;
  • przyporządkowaniu komórki organizacyjnej o nazwie „Salowe/sprzątaczki” bezpośrednio Pielęgniarkom Koordynującym Oddziałów/Działów Medycznych.

Następnie, dla uaktualnienia faktycznej struktury zatrudnienia w ZOZ w Busku – Zdroju w schemacie organizacyjnym:

  • w komórce o nazwie „Pielęgniarki/Położne” dodaje się grupę zawodową ratownicy medyczni i zmienia się nazwę komórki na „Pielęgniarki/Położne/Ratownicy medyczni”;
  • tworzy się komórkę organizacyjną o nazwie „Opiekuni medyczni/Pomoce medyczne” bezpośrednio podległą Pielęgniarkom Koordynującym Oddziałów/Działów Medycznych.

Odpowiadając na pytanie Przewodniczącego Zarządu czy proponowane zmiany w schemacie organizacyjnym spowodują wzrost zatrudnienia p.o. Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Janina Dobaj poinformowała, że sprawy związane z ochroną danych osobowych będą obsługiwane przez firmę zewnętrzną. Ponadto zostały zatrudnione cztery osoby na stanowisko salowe/sprzątaczki oraz dwie na stanowisko pielęgniarki/położne na czas zastępstwa w związku z długotrwałą nieobecnością pracowników.  

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 8

W związku z planowanym przystąpieniem do złożenia wniosku o dofinansowanie przedsięwzięcia w programie „Inwestycja D1.1.2 Przyspieszenie procesów transformacji cyfrowej ochrony zdrowia poprzez dalszy rozwój usług cyfrowych w ochronie zdrowia” będąca elementem komponentu D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” finansowanego ze środków KPO, w którym jednym z warunków udziału jest posiadanie promesy potwierdzającej zabezpieczenie środków na sfinansowanie wydatków niekwalifikowanych przez organ tworzący zgodnie z opublikowanym regulaminem p.o. Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Janina Dobaj zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o udzielenie w/w promesy na kwotę 1 000 000,00 zł.
Przedmiotowy wniosek p.o. Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Znak: ZOZ/DF/FF/109/JK/2025 z dn. 19.05.2025 r. stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
P.o. Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju zapoznała z założeniami w/w programu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na udzielenie promesy potwierdzającej zabezpieczenie środków na sfinansowanie wydatków niekwalifikowanych na kwotę 1 000 000,00 zł w programie „Inwestycja D1.1.2 Przyspieszenie procesów transformacji cyfrowej ochrony zdrowia poprzez dalszy rozwój usług cyfrowych w ochronie zdrowia” będącą elementem komponentu D „Efektywność, dostępność i jakość systemu ochrony zdrowia” finansowanego ze środków KPO. Jednocześnie Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownej uchwały w przedmiotowym zakresie.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 9
Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Szańcu – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 10

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Katarzyny Dziewicy i Męczennicy w Piasku Wielkim – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 11

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Jana Chrzciciela w Tuczępach – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 12

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Wniebowzięcia NMP w Strożyskach – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 13

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu ze Sprawozdaniem z realizacji Programu Współpracy Powiatu Buskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2024 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższe Sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższe Sprawozdanie należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 14

Naczelnik Wydziału GKN Grzegorz Zięba zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju Znak: ZST-I-071.43.263.2025 z dn. 16.05.2025 r. o wyrażenie zgody na oddanie części nieruchomości w najem dla Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach – Filia w Busku – Zdroju  – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.
Najem dotyczy pomieszczeń na parterze w budynku Internatu o łącznej powierzchni 143,25 m2. Kwota najmu wynosi 5 240,85 zł netto miesięcznie plus należny podatek, co daje kwotę brutto 6 446,25 zł. Umowa najmu zostanie zawarta od dnia 01.06.2025 r. na czas nieoznaczony, jednak nie dłuższy niż czas, na który został ustanowiony trwały zarząd.

Następnie, Naczelnik Wydziału GKN Grzegorz Zięba przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości w najem.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 196/2025 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 20 maja 2025 roku w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości w najem stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 15

Naczelnik Wydziału GKN Grzegorz Zięba zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości w najem – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 16

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z pismem p.o. Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju Znak: SOSW.410.5.2025 z dn. 14.05.2025 r. dotyczącym podjętych działań zmierzających do rozszerzenia oferty edukacyjnej – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 17

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju Znak: ZST-I-071.42.259.2025 z dn. 15.05.2025 r. o wyrażenie zgody na likwidację mienia ruchomego znajdującego się na wyposażeniu Szkoły, Warsztatów Szkolnych oraz Internatu – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 18

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zwróciła się do Zarządu Powiatu o podjęcie decyzji w sprawie zatwierdzenia oferty na realizację zadania publicznego w ramach tzw. „małych grantów”.
Naczelnik Wydziału EK poinformowała, że na realizację zadań z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej pozostało do dyspozycji 4 500 zł.

Buskie Stowarzyszenie „PRO MEMORIA” złożyło ofertę z zakresu wspierania i upowszechniania kultury fizycznej na realizację zadania publicznego pn.: „Turniej e-sportowy dla młodzieży” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu. Stowarzyszenie wnioskuje o udzielenie dotacji w kwocie 2 500 zł.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zaakceptował powyższą ofertę oraz postanowił zabezpieczyć dla Buskiego Stowarzyszenia „PRO MEMORIA” środki finansowe we wnioskowanej kwocie z przeznaczeniem na realizację przedmiotowego zadania.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 19

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Busku – Zdroju Znak: ZSP.071.7.8.2025 z dn. 15.05.2025 r. o dokonanie przesunięcia środków finansowych w planach wydatków budżetowych na 2025 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 20

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego w 2025 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 21

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie przeniesień w wydatkach budżetu Powiatu Buskiego w 2025 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 22

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany uchwały Nr VIII/68/2025 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 24 stycznia 2025 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2025 – 2030 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 23

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z Informacją o wykonaniu budżetu Powiatu Buskiego wg stanu na koniec IV kwartału 2024 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższa Informacja została przyjęta przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 24

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z Informacją o wykonaniu budżetu Powiatu Buskiego wg stanu na koniec I kwartału 2025 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 23 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższa Informacja została przyjęta przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 25

Zgodnie z art. 30a ust. 1 i 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 107 z późn. zm.) Zarząd Powiatu co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Powiatu raport o stanie powiatu. Raport obejmuje okres od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia 2024 roku.

Biorąc pod uwagę powyższe, Zarząd Powiatu opracował Raport o stanie Powiatu Buskiego za rok 2024 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.
Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zobowiązał Kierownika Biura Obsługi Rady i Zarządu Powiatu do przekazania w/w Raportu Radnym Rady Powiatu celem zapoznania się.

 

Ad. 26

W sprawach różnych:

Członek Zarządu Tomasz Mierzwa zwrócił się z wnioskiem o uzupełnienie poboczy na odcinku drogi powiatowej Nowy Folwark – Szaniec oraz na odcinku Nowy Folwark – Wełecz.

Zarząd Powiatu postanowił przekazać przedmiotowy wniosek do Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju celem realizacji.

 

Ad. 27

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 11:50 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Protokół sporządziła:
Wioleta Waga

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2025-06-10
Data publikacji:2025-06-10
Osoba sporządzająca dokument:Wioleta Waga
Osoba wprowadzająca dokument:Przemysław Marzec
Liczba odwiedzin:32