Protokół Nr 26/2015 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
11 czerwca 2015

Protokół Nr 26/2015 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 3 czerwca 2015 r. [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.26.2015

Protokół Nr 26/2015

z posiedzenia Zarządu Powiatu

z dnia 3 czerwca 2015 roku

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Stanisław Klimczak
  2. Krzysztof Gajek
  3. Robert Gwóźdź
  4. Wiesław Marzec

oraz

  • Marta Drobek – Główna Księgowa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju
  • Marian Szostak – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku - Zdroju
  • Grzegorz Gałuszka – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
  • Zbigniew Pietraszewski – Z-ca Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej ds. Finansowych w Busku - Zdroju
  • Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału EK
  • Urszula Kustra – Naczelnik Wydziału OR
  • Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału SOZ
  • Ireneusz Augustowski – Główny Księgowy w tut. Starostwie Powiatowym

 Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Zapoznanie się z wynikami kwalifikacji wniosków dotyczących likwidacji barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się w roku 2015 (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  6. Zapoznanie się z pismem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju informującym o wprowadzonej zmianie do Regulaminu Powiatowej Wypożyczalni Sprzętu Rehabilitacyjnego działającej przy PCPR w Busku – Zdroju (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  7. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego z zakresu „Programu Aktywizacja i Integracja w Powiatowym Urzędzie Pracy w Busku – Zdroju w 2015 roku” realizowanego na podstawie art. 62a ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r. poz. 149 z późn. zm.) w ramach bloku integracja (Dyr. PUP w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  8. Wstępne zapoznanie się z Programem Restrukturyzacji Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  9. Zapoznanie się z ofertą realizacji zadania publicznego z zakresu Kultura – organizacja imprez kulturalnych pn. „Świętokrzyskie Warsztaty Wokalistyki i Plastyki Ruchu” złożoną przez Stowarzyszenie Voce (Nacz. Wydz. EK).
  10. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zatwierdzenia aneksu nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju na rok szkolny 2014/2015 (Nacz. Wydz. EK).
  11. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne udostępnienie kompleksu boisk sportowych uczniom Zespołu Szkół Specjalnych w Busku - Zdroju (Nacz. Wydz. EK).
  12. Zapoznanie się z informacją Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju nt. wynajmu pokoi mieszkalnych w internacie (Nacz. Wydz. EK).
  13. Rozpatrzenie wniosku w sprawie dokonania przeniesień w planie finansowym wydatków Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju (Skarbnik Powiatu).
  14. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2015 (Skarbnik Powiatu).
  15. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2015 roku (Skarbnik Powiatu).
  16. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych (Skarbnik Powiatu).
  17. Sprawy różne.
  18. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak, który powitał zebranych i o godzinie 800 otworzył 26 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 4 Członków Zarządu (1 nieobecny usprawiedliwiony), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji – listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Wiceprzewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu jednogłośnie.

 

Ad. 4

Protokół Nr 25/2015 z dnia 28 maja 2015 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu jednogłośnie.

Nawiązując do wyrażonej przez Zarząd Powiatu pozytywnej opinii w sprawie pozbawienia kategorii dróg gminnych niżej wymienionych odcinków ulic na terenie miasta Busko – Zdrój:

  1. ul. Mickiewicza dł. 958,0 m o przebiegu od Placu Zwycięstwa do skrzyżowania z ulicą Waryńskiego i ul. 1-go Maja,
  2. ul. 1-go Maja na odcinku dł. 502,0 m od skrzyżowania z ul. 12-go Stycznia do skrzyżowania z ul. Rzewuskiego,
  3. ul. Rzewuskiego o dł. 479,0 m o przebiegu od skrzyżowania z ul. 1-go Maja do skrzyżowania z ul. Starkiewicza,

Członek Zarządu Krzysztof Gajek zwrócił się z zapytaniem czy pozbawienie kategorii dróg gminnych w/w odcinków ulic spowoduje potrzebę zmiany nazw ulic. Członek Zarządu Krzysztof Gajek zwrócił uwagę na wiążący się z powyższym obowiązek wymiany dokumentów.

Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak poinformował, że zapytanie w powyższej sprawie zostanie skierowane do Burmistrza Miasta i Gminy Busko – Zdrój.

 

Ad. 5

Główna Księgowa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Marta Drobek zapoznała Członków Zarządu Powiatu z wynikami kwalifikacji wniosków dotyczących likwidacji barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się w roku 2015.

Główna Księgowa w PCPR w Busku – Zdroju poinformowała, że kwalifikacji wniosków dokonano w oparciu o Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie określenia zadań powiatu, które mogą być finansowane ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz Zarządzenie Nr 9/2014 Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju z dnia 17 marca 2014 roku w sprawie ustalenia zasad udzielania osobom niepełnosprawnym dofinansowania na likwidację barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się, oraz zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Członkowie Komisji po wnikliwym przeanalizowaniu dokumentacji przedstawionej przez wnioskodawców oraz po złożeniu wizyty w miejscu zamieszkania w/w osób stwierdzili, że wśród mieszkańców Powiatu Buskiego są osoby, które w mniejszym lub większym stopniu są uprawnione do korzystania z pomocy finansowej. Ograniczenia w realizacji wniosków wynikają przede wszystkim z niewystarczającej ilości środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w stosunku do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz zaistniałych przeszkód o charakterze formalno – prawnym. W związku z tym, iż w bieżącym roku Powiat Buski również nie otrzymał wystarczających środków może zdarzyć się że wnioski złożone do 31.03.2015 r. rozpatrzone pozytywnie nie będą realizowane w roku obecnym lecz zostaną przeniesione do realizacji na rok następny. W trakcie prac Komisja rozpatrzyła łącznie 157 wniosków w tym: 101 wniosków o dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych w miejscu zamieszkania osoby niepełnosprawnej, 22 wnioski o dofinansowanie likwidacji barier technicznych i 34 wnioski o dofinansowanie likwidacji barier w komunikowaniu się.

Pismo Dyrektora PCPR w Busku – Zdroju w powyższym zakresie oraz Protokół z posiedzenia Komisji ds. rozpatrywania wniosków z terenu Powiatu Buskiego dot. dofinansowania likwidacji barier architektonicznych, technicznych i w komunikowaniu się ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych stanowią załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Zarząd Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 6

Główna Księgowa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Marta Drobek przekazała Członkom Zarządu Powiatu informację o wprowadzonej zmianie do Regulaminu Powiatowej Wypożyczalni Sprzętu Rehabilitacyjnego działającej przy Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie – załącznik nr 4 do niniejszego protokołu. Przedmiotowa zmiana dotyczy wydłużenia okresu wypożyczenia sprzętu rehabilitacyjnego do sześciu miesięcy z możliwością przedłużenia do trzech miesięcy i jest podyktowana tym, że w Wypożyczalni zwiększyła się ilość zakupionego sprzętu a wypożyczający w większości proszą o wydłużenie terminu jego wypożyczenia.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Zarząd Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 7

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego z zakresu „Programu Aktywizacja i Integracja w Powiatowym Urzędzie Pracy w Busku – Zdroju w 2015 roku” realizowanego na podstawie art. 62a ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r. poz. 149 z późn. zm.) w ramach bloku integracja.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu jednogłośnie.

Uchwała Nr 107/2015 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 3 czerwca 2015 roku w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wykonanie zadania publicznego z zakresu „Programu Aktywizacja i Integracja w Powiatowym Urzędzie Pracy w Busku – Zdroju w 2015 roku” realizowanego na podstawie art. 62a ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r. poz. 149 z późn. zm.) w ramach bloku integracja stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 8

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Gałuszka oraz Z-ca Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej ds. Finansowych w Busku – Zdroju Zbigniew Pietraszewski przedłożyli Program Restrukturyzacji Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju Grzegorz Gałuszka poinformował, że powyższy program przedstawia zarówno obecną sytuację Szpitala jak i ewentualną sytuację po wprowadzeniu zmian zaproponowanych w w/w Programie. Przedłożony Program Restrukturyzacji obejmuje analizę wszystkich zakresów funkcjonowania Szpitala i komórek organizacyjnych pod kątem możliwości restrukturyzacji oraz poprawy ich efektywności. Przedmiotowy Program został przygotowany przez zespół powołany Zarządzeniem Dyrektora. Zostały w nim zawarte dane, wnioski i kierunki zmian.

Następnie omówiono możliwe działania zakładu mające na celu naprawę sytuacji ekonomicznej – wnioski szczegółowe przedstawione w w/w Programie Restrukturyzacji.

Pierwszym z zaproponowanych rozwiązań jest podjęcie działań zmierzających do odbudowania kadry medycznej w ZOZ poprzez:

  • nawiązanie kontaktu ze studentami pochodzącymi z terenu Powiatu Buskiego, studiującymi na wydziałach lekarskich uczelni medycznych w celu pozyskania ich do pracy,
  • wystąpienie o akredytację umożliwiającą prowadzenie specjalizacji z zakresu pediatrii oraz ginekologii,
  • systematyczne zamieszczanie ofert pracy dla lekarzy w prasie ogólnopolskiej i lokalnej oraz na tablicach ogłoszeń m.in. Świętokrzyskiej Izby Lekarskiej i na stronie internetowej Szpitala.

Kolejną propozycją przedstawioną w powyższym Programie Restrukturyzacji jest wprowadzenie zmian w dotychczas obowiązującym w ZOZ systemie wynagradzania i wprowadzenie systemu motywowania pracowników (uwzględniającego zarówno nagrody, premie za osiągnięcia i postawy pracowników, jak również kary za niewłaściwe wykonywanie obowiązków - wynikające z kodeksu pracy i zawartych umów kontraktowych). Wprowadzenie systemu ocen pracowników, co najmniej raz w roku, który miałby przełożenie na system premiowania oraz awansowania pracowników. W/w zmiany proponuje się wprowadzić w II półroczu 2015 r.

Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak stwierdził, że największe z proponowanych zmian dotyczą Oddziału Ginekologiczno – Położniczego.

Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju poinformował o zamiarze wydzierżawienia Oddziału Ginekologiczno – Położniczego podmiotowi zewnętrznemu. Dyrektor ZOZ przekazał Członkom Zarządu informację o odbytej w dniu 1 czerwca 2015 r. rozmowie z Dyrektorem ZOZ w Pińczowie oraz podjętej decyzji o likwidacji Oddziału Ginekologiczno - Położniczego w Szpitalu w Pińczowie. Konkretna data likwidacji zostanie ustalona podczas wspólnego spotkania. Dyrektor ZOZ stwierdził, że w dalszej kolejności należy podjąć decyzję o wydzierżawieniu podmiotowi zewnętrznemu Oddziału Ginekologiczno – Położniczego w ZOZ w Busku – Zdroju. Nadmienił, że dzierżawą zainteresowane są dwa podmioty, które chcą zainwestować środki finansowe, zatrudnić odpowiednią kadrę lekarską, zorganizować i rozwinąć Oddział.

Naczelnik Wydziału SOZ zapytał o Oddział Neonatologiczny.

Dyrektor ZOZ poinformował, że Oddział Neonatologiczny również zostanie wydzierżawiony.

W dalszej części posiedzenia poruszono kwestię dotyczącą oddziału kardiologii inwazyjnej w ZOZ w Busku - Zdroju. Dyrektor ZOZ poinformował Członków Zarządu o wpływie pisma Prezesa NFZ uchylającego decyzję dotyczącą kontraktu na świadczenia z zakresu kardiologii z 2012 roku. W przedmiotowym piśmie jednoznacznie zostało określone, że oferta Szpitala w Pińczowie powinna zostać odrzucona a przyjęta powinna być oferta ZOZ w Busku – Zdroju. ZOZ w Busku – Zdroju został zaproszony do rokowań, które zakończą się 9 czerwca br. Zaproponowany kontrakt dla Szpitala od 1 lipca do 31 grudnia 2015 r. wynosi 3 000 026 zł. W chwili obecnej ZOZ w Busku – Zdroju nie jest w stanie spełnić warunków do świadczenia usług z zakresu kardiologii inwazyjnej. Kontynuując Dyrektor ZOZ poinformował, że powyższe zmotywowało firmy Intercard i Cardinox do działań. Firma Intercard przejęła część spółki wyodrębnioną z firmy Cardinox w Busku - Zdroju. Dyrektor ZOZ nadmienił, że oczekuje na dostarczenie umowy intencyjnej zawartej przez firmy Intercard i Cardinox w tym zakresie. Na jedno z najbliższych posiedzeń Zarządu przedłożony zostanie projekt inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie do 2023 roku powierzchni po byłym Oddziale Pediatrycznym w celu jej zagospodarowania przez podmiot zewnętrzny i udzielania przez ten podmiot świadczeń zdrowotnych z zakresu kardiologii inwazyjnej.

Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak zwrócił się do Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju o przygotowanie przedmiotowej inicjatywy uchwałodawczej na Sesję Rady Powiatu w m-cu czerwcu br.

Następnie Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak zwrócił uwagę, że w przedmiotowym Programie położono nacisk na sprawę wprowadzenia od IV kwartału 2015 r. (październik 2015 r.) odpowiedniej gospodarki lekowej i materiałowej w oddziałach – uruchomienie i doprowadzenie do właściwego funkcjonowania apteczek oddziałowych oraz przypisania odpowiedzialności za ich funkcjonowanie właściwym osobom. Wiceprzewodniczący  Zarządu zapytał o stan wdrożenia systemu informatycznego.

Z-ca Dyrektora ZOZ ds. Finansowych w Busku – Zdroju Zbigniew Pietraszewski przedstawił przebieg procesu wdrożenia systemu informatycznego w ZOZ w Busku – Zdroju. Z-ca Dyrektora ZOZ ds. Finansowych w Busku – Zdroju poinformował, że w związku z tym, iż nie funkcjonował prawidłowo moduł dotyczący apteki, Szpital nie zapłacił firmie realizującej w/w zadanie kwoty ok. 200 000 zł i skierowano sprawę do rozstrzygnięcia przez Sąd.  

Następnie omówiono przedstawioną w Programie Restrukturyzacji ZOZ w Busku – Zdroju propozycję utworzenia własnej grupy sprzątającej.

Z-ca Dyrektora ZOZ ds. Finansowych w Busku – Zdroju wyjaśnił, iż zakłada się wyodrębnienie i wprowadzenie na terenie ZOZ Sekcji ds. czystości, w której skład wejdą wszystkie osoby zajmujące się sprzątaniem wewnątrz Szpitala. W/w Sekcja będzie kierowana przez koordynatora wybranego spośród pracowników ZOZ. Z-ca Dyrektora ZOZ ds. Finansowych dodał, że w/w grupa otrzyma określony budżet. Będzie odpowiadać za zabezpieczenie oddziałów pod względem czystości, wydawanie posiłków itd. Z-ca Dyrektora ZOZ ds. Finansowych nadmienił, że organizując taką grupę i wprowadzając taki sposób funkcjonowania trudno jest określić czy powyższe przyniesie oszczędności. Stworzenie w/w grupy ma doprowadzić do poprawy czystości w Szpitalu oraz do lepszej organizacji w zakresie wydawania posiłków. Taka organizacja pracy zdaniem Z-cy Dyrektora ZOZ ds. Finansowych powinna wymusić oszczędności.

Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak zapytał o plany w zakresie dalszego funkcjonowania portierni w Szpitalu.

Dyrektor ZOZ wyjaśnił, że odbyły się spotkania z portierami, na których zwracano im uwagę na pewne postępowanie. Dyrektor ZOZ poinformował, że portierzy ograniczają się tylko i wyłącznie do łączenia telefonów. Dyrektor ZOZ nadmienił, iż biorąc pod uwagę to, jak funkcjonują inne placówki, zagrożenia które mogą się pojawić w Szpitalu i na Izbie Przyjęć podjął decyzję o przygotowaniu rozeznania dotyczącego przekazania ochrony firmie zewnętrznej w formie outsourcingu.  Osoby zatrudnione w portierni będą miały możliwość zatrudnienia w firmie, która wygra przetarg lub zostaną przesunięci na inne stanowiska i zastąpią osoby mające obecnie umowy na czas określony lub umowy zlecenie. O sposobie rozstrzygnięcia sprawy dalszego funkcjonowania portierni Zarząd będzie informowany na bieżąco.

Członek Zarządu Krzysztof Gajek zapytał o termin uruchomienia kardiologii inwazyjnej i „nowego” oddziału ginekologiczno – położniczego w ZOZ w Busku - Zdroju.

Dyrektor ZOZ poinformował, że w/w oddziały rozpoczęłyby działalność od nowego okresu kontraktowania tj. od stycznia 2016 r.

Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju dodał, że 31 sierpnia br. planowane jest otwarcie nowego Oddziału Pediatrycznego.

Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak nadmienił, że decyzje dotyczące wprowadzenia zmian zaproponowanych w przedłożonym Programie Restrukturyzacji zostaną podjęte do końca miesiąca czerwca br.

 

Ad. 9

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień oraz Główny Księgowy Ireneusz Augustowski przedłożyli ofertę Stowarzyszenia Voce w zakresie realizacji zadania publicznego pn. Świętokrzyskie Warsztaty Wokalistyki i Plastyki Ruchu – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego protokołu. Łączny koszt realizacji zadania stanowi kwotę 6 450 zł. W/w Stowarzyszenie wnioskuje o udzielenie dotacji w kwocie 2 000 zł.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu w głosowaniu jednogłośnie postanowił zabezpieczyć dla Stowarzyszenia Voce środki finansowe w kwocie 1 500 zł z przeznaczeniem na realizację zadania pn. Świętokrzyskie Warsztaty Wokalistyki i Plastyki Ruchu. W związku z przyznaniem dla w/w Stowarzyszenia środków finansowych w innej wysokości, niż była wnioskowana, przedmiotowa oferta powinna zostać skorygowana przez Stowarzyszenie Voce i przedłożona ponownie na następne posiedzenie Zarządu.  

 

Ad. 10

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zatwierdzenia aneksu nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju na rok szkolny 2014/2015.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu jednogłośnie.

Uchwała Nr 108/2015 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 3 czerwca 2015 roku w sprawie zatwierdzenia aneksu nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju na rok szkolny 2014/2015 stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 11

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne udostępnienie kompleksu boisk sportowych w godzinach popołudniowych, dniach wolnych od nauki oraz w okresie ferii letnich uczniom Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu. Zasady korzystania z przedmiotowego obiektu sportowego określone zostaną na podstawie porozumienia między dyrektorami w/w Placówek.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu jednogłośnie.

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień poinformowała, że jednostki oświatowe bardzo często udostępniają sobie wzajemnie obiekty. Naczelnik Wydziału EK zwróciła się do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody dla wszystkich jednostek oświatowych na wzajemne nieodpłatne, bezterminowe udostępnianie sobie obiektów, według potrzeb.

Zarząd Powiatu w głosowaniu jednogłośnie przychylił się do powyższego wniosku Naczelnika Wydziału EK.

 

Ad. 12

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju z dnia 25.05.2015 r. informującym o zamiarze zawarcia umów najmu pokoi mieszkalnych w internacie dla egzaminatorów na czas trwania egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w dniach od 27.05.2015 r. do 30.05.2015 r. (1 egzaminator) oraz w dniach od 27.05.2015 r. do 31.05.2015 r. (1 egzaminator) – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu. Następnie Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu z pismem Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju z dnia 29.05.2015 r. informującym o zamiarze zawarcia umowy najmu pokoi mieszkalnych w internacie w terminie od 05.06.2015 r. do 06.06.2015 r. dla ok. 15 osób – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 13

Główny Księgowy Ireneusz Augustowski zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem z dnia 01.06.2015 r. Znak: FN.3021.67.2015 w sprawie dokonania przeniesień w planie finansowym wydatków Starostwa Powiatowego w Busku - Zdroju zgodnie z załącznikiem nr 12 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu jednogłośnie.

 

Ad. 14

Główny Księgowy Ireneusz Augustowski przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2015.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu jednogłośnie.

Uchwała Nr 109/2015 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 3 czerwca 2015 roku w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2015 stanowi załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 15

Główny Księgowy Ireneusz Augustowski przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2015 roku.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu jednogłośnie.

Uchwała Nr 110/2015 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 3 czerwca 2015 roku w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2015 roku stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 16

Główny Księgowy Ireneusz Augustowski przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu jednogłośnie.

Uchwała Nr 111/2015 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 3 czerwca 2015 roku w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 17

W sprawach różnych:

  1. Członek Zarządu Robert Gwóźdź zwrócił się do Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju o zorganizowanie podczas przerw dyżurów pracowników Szkoły na zewnątrz budynku w celu wyeliminowania przypadków palenia papierosów przez uczniów zasadniczej szkoły zawodowej na terenie wokół budynku szkoły oraz w obrębie budynku Szpitala.
  2. Na poprzednim posiedzeniu Zarządu w dniu 28 maja 2015 r. Naczelnik Wydziału OR Urszula Kustra przedstawiła ofertę sprzedaży energii elektrycznej zaproponowaną przez PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Skarżysku – Kamiennej. W/w oferta obowiązywałaby od dnia 1 stycznia 2016 roku do dnia 31 grudnia 2016 roku. 

    W przedłożonej ofercie cena energii elektrycznej wynosiła 257,40 zł/MWh. W obecnym roku stawka ta wynosi 246 zł/MWh. Naczelnik Wydziału OR zasygnalizowała również możliwość ogłoszenia przetargu w przedmiotowym zakresie.
    Na dzisiejszym posiedzeniu Naczelnik Wydziału OR przedstawiła drugą, korzystniejszą ofertę sprzedaży energii elektrycznej przygotowaną przez PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Skarżysku – Kamiennej. W w/w ofercie zaproponowana cena energii elektrycznej wynosi 248,90 zł/MWh.

    Naczelnik Wydziału OR poinformowała również, że zgodnie z aktualnym cennikiem energii elektrycznej na rok 2016 zamieszczonym w serwisie Mergeto.pl cena 1 MWh energii elektrycznej wynosi 234,90 zł. Są to stawki gwarantowane – bez negocjacji, przetargu. Z porównania stawki zaproponowanej przez PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Skarżysku – Kamiennej oraz zamieszczonej na stronie internetowej serwisu Mergeto.pl wynika możliwość zaoszczędzenia kwoty 9 628 zł w skali roku. Ponadto analiza przetargów na energię elektryczną i porównanie cen uzyskanych w ich wyniku z ceną zaproponowaną przez PGE wskazuje, iż warto być może zorganizować przetarg nieograniczony na energię dla Powiatu Buskiego, w przypadku gdy oferta PGE wynosi 248,90 zł/MWh.

    Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału OR do skontaktowania się z przedstawicielem PGE Obrót S.A. Oddział z siedzibą w Skarżysku – Kamiennej, celem uzyskania informacji w zakresie ostatecznych cen sprzedaży energii elektrycznej w 2016 roku. Po uzyskaniu tych informacji zostanie podjęta ostateczna decyzja w sprawie zakupu energii w 2016 roku.
  3. Zarząd Powiatu zapoznał się z odpowiedzią Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju na wniosek Członka Zarządu Powiatu Pana Krzysztofa Gajek zgłoszonego na posiedzeniu w dniu 13 maja 2015 roku w sprawie chemicznego usunięcia chwastów wzdłuż pasa drogowego drogi powiatowej Nr 0127T Ostrowce – Kawęczyn – Brzostków na odcinku Kawęczyn – Brzostków – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.
  4. Zarząd Powiatu zapoznał się z odpowiedzią Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju na wniosek Członka Zarządu Powiatu Pana Wiesława Marzec w sprawie wykonania ścinki poboczy na odcinku dł. 1000 m, od km 0+000 do km 0+500 po stronie lewej i prawej drogi powiatowej Nr 0084T Siesławice – Skorocice w miejscowości Siesławice – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 18

Po zrealizowaniu porządku obrad Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak podziękował obecnym za udział i o godzinie 1025 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

Protokół sporządziła:

Barbara Nowocień

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2015-06-11
Data publikacji:2015-06-11
Osoba sporządzająca dokument:Barbara Nowocień
Osoba wprowadzająca dokument:Mariusz Walęzak
Liczba odwiedzin:3101