Protokół Nr 61/2016 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
25 lutego 2016

Protokół Nr 61/2016 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 17 lutego 2016 r. [ PDF]

Znak: BR.0022.2.61.2016

 

Protokół Nr 61/2016

z posiedzenia Zarządu Powiatu

z dnia 17 lutego 2016 roku

 

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

 

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Robert Gwóźdź
  4. Wiesław Marzec

oraz

Jerzy Służalski – Sekretarz Powiatu

asp. szt. Artur Ciba – p.o. Zastępca Naczelnika Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego
w Komendzie Powiatowej Policji w Busku - Zdroju

  1. kpt. Grzegorz Karwat - Zastępca Dowódcy JRG w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Busku - Zdroju

Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku - Zdroju

Andrzej Smulczyński – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju

  1. Agata Jońca – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Słupi
  2. Dobromiła Teresa Kurek – Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej
    w Pacanowie

Piotr Zeljaś – Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach

Helena Bebel – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie

Stanisław Kozioł – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie

Tomasz Łukawski – Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie

Jolanta Mrugała – Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju

Witold Krawczyk – Kierownik Domu Pomocy Społecznej w Ratajach

Artur Polniak – Skarbnik Powiatu

Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału SOZ

Henryk Krzyżański – Naczelnik Wydziału GKN

Mariola Kornicka – Inspektor w Wydziale EK

Proponowany porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej zaliczenia ulicy Siarczkowej, Uzdrowiskowej, Borowinowej i Solankowej
    w Busku – Zdroju do kategorii dróg gminnych (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  6. Zapoznanie się z planowanymi wydatkami na bieżące utrzymanie dróg powiatowych
    w 2016 roku (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  7. Zaopiniowanie rocznego sprawozdania z działalności rehabilitacyjnej i wykorzystania środków finansowych Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju za 2015 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego TPD w Busku – Zdroju, Kier. WTZ przy TPD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  8. Zaopiniowanie rocznego sprawozdania z działalności rehabilitacyjnej i wykorzystania środków finansowych Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Domu Pomocy Społecznej
    w Gnojnie za 2015 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie,
    WTZ przy DPS w Gnojnie, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  9. Zaopiniowanie sprawozdania z działalności Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie
    za 2015 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Nacz. Wydz. SOZ).
  10. Zaopiniowanie sprawozdania z działalności Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
    za 2015 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Zborowie, Nacz. Wydz. SOZ).
  11. Zapoznanie się z miesięcznym kosztem utrzymania w Lokalach Aktywizujących prowadzonych przez Dom Pomocy Społecznej w Zborowie (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Zborowie, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  12. Zaopiniowanie sprawozdania z działalności Domu Pomocy Społecznej w Słupi
    za 2015 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Słupi, Nacz. Wydz. SOZ).
  13. Zaopiniowanie sprawozdania z działalności Domu Pomocy Społecznej w Ratajach Słupskich za 2015 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Kier. DPS w Ratajach Słupskich, Nacz. Wydz. SOZ).
  14. Zaopiniowanie sprawozdania z działalności Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej Zgromadzenia Sióstr Kanoniczek Ducha Świętego w Pacanowie za 2015 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. PO-W w Pacanowie, Nacz. Wydz. SOZ).
  15. Zaopiniowanie sprawozdania z działalności Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej
    w Winiarach za 2015 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. PO-W w Winiarach, Nacz. Wydz. SOZ).
  16. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach
    w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika na stanowisku wychowawcy (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. PO-W w Winiarach, Nacz. Wydz. SOZ).
  17. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie
    przez Powiat Buski do realizacji projektu partnerskiego „Dobry Zawód – Lepsze Życie”
    w ramach 9 Osi Priorytetowej – Włączenie i walka z ubóstwem, Działanie 9.1 – Aktywna integracja zwiększająca szanse na zatrudnienie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020 (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  18. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących
    w Busku – Zdroju w sprawie dokonania przesunięć środków finansowych (Skarbnik Powiatu).
  19. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju w sprawie dokonania przeniesień w planie finansowym br. (Skarbnik Powiatu).
  20. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2016 roku (Skarbnik Powiatu).
  21. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2016 roku (Skarbnik Powiatu).
  22. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie przeniesień w wydatkach budżetu Powiatu Buskiego w 2016 roku (Skarbnik Powiatu).
  23. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany uchwały nr XV/132/2016 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 29 stycznia 2016 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2016 - 2030 (Skarbnik Powiatu).
  24. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zatwierdzenia aneksu
    nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Busku – Zdroju na rok szkolny 2015/2016 (Nacz. Wydz. EK).
  25. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zatwierdzenia aneksów nr 12 i nr 13 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego
    dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju na rok szkolny 2015/2016
    (Nacz. Wydz. EK).
  26. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego (Sekretarz Powiatu).
  27. Sprawy różne.
  28. Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 800 otworzył 61 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie
w posiedzeniu uczestniczy 4 Członków Zarządu (1 nieobecny usprawiedliwiony), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji – listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 4

Protokół Nr 60/2016 z dnia 10 lutego 2016 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 5

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Urzędu Miasta i Gminy w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia opinii
o zaliczeniu do kategorii dróg gminnych ulicy Siarczkowej, Uzdrowiskowej, Borowinowej oraz Solankowej na terenie Gminy Busko – Zdrój – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3
do niniejszego protokołu.

Następnie Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej zaliczenia ulicy Siarczkowej, Uzdrowiskowej, Borowinowej i Solankowej w Busku – Zdroju do kategorii dróg gminnych.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 319/2016 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 17 lutego 2016 roku
w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej zaliczenia ulicy Siarczkowej, Uzdrowiskowej, Borowinowej i Solankowej w Busku – Zdroju do kategorii dróg gminnych stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Ad. 6

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak oraz Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznali Członków Zarządu Powiatu z wydatkami na bieżące utrzymanie dróg powiatowych w latach 2011 – 2016 oraz planowanymi wydatkami na bieżące utrzymanie dróg powiatowych w 2016 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 5
do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

Ad. 7

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz poinformował, że podczas dzisiejszego posiedzenia Zarządu omówione zostaną sprawozdania z działalności domów pomocy społecznej, placówek opiekuńczo – wychowawczych i warsztatów terapii zajęciowej z terenu Powiatu Buskiego
za rok 2015. Przyjęcie przedmiotowych sprawozdań nastąpi na następnym posiedzeniu
- po szczegółowym zapoznaniu się z nimi przez wszystkich Członków Zarządu Powiatu.

Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju Jolanta Mrugała przedstawiła roczne sprawozdanie z działalności rehabilitacyjnej
i wykorzystania środków finansowych Warsztatów Terapii Zajęciowej za 2015 rok
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Andrzej Smulczyński, Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie wnieśli zastrzeżeń do w/w sprawozdania. Z przedłożonej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju opinii wynika, że przedmiotowe sprawozdanie zostało opracowane zgodnie z § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca
2004 r. w sprawie warsztatów terapii zajęciowej i zawiera następujące informacje:

 

  • rozliczenie roczne oraz informację o wykorzystaniu przez warsztat środków finansowych, z uwzględnieniem kwot uzyskanych ze sprzedaży produktów i usług,
  • informację na temat liczby uczestników warsztatu z podziałem na stopień i rodzaj niepełnosprawności wraz z informacją o ogólnej frekwencji uczestników w zajęciach warsztatu w poszczególnych miesiącach roku sprawozdawczego,
  • formy i metody realizowanej przez warsztat działalności rehabilitacyjnej,
  • informację o liczbie uczestników, którzy opuścili warsztat wraz z podaniem przyczyn ich odejścia,
  • postępy uczestników w zakresie zaradności osobistej i samodzielności, rehabilitacji społecznej i zawodowej,
  • informację o decyzjach podjętych przez Radę Programową Warsztatu w stosunku do uczestników warsztatu, wobec których Rada dokonała oceny realizacji indywidualnego programu rehabilitacji.

 

Ad. 8

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Stanisław Kozioł oraz Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej przy DPS w Gnojnie Tomasz Łukawski przedstawili roczne sprawozdanie z działalności rehabilitacyjnej i wykorzystania środków finansowych Warsztatów Terapii Zajęciowej za 2015 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Andrzej Smulczyński, Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie wnieśli zastrzeżeń do w/w sprawozdania. Z przedłożonej przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju opinii wynika, że przedmiotowe sprawozdanie zostało opracowane zgodnie z § 21 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca
2004 r. w sprawie warsztatów terapii zajęciowej i zawiera wszystkie informacje wskazane
w w/w rozporządzeniu:

  • rozliczenie roczne oraz informację o wykorzystaniu przez warsztat środków finansowych, z uwzględnieniem kwot uzyskanych ze sprzedaży produktów i usług,
  • informację na temat liczby uczestników warsztatu z podziałem na stopień i rodzaj niepełnosprawności wraz z informacją o ogólnej frekwencji uczestników w zajęciach warsztatu w poszczególnych miesiącach roku sprawozdawczego,
  • formy i metody realizowanej przez warsztat działalności rehabilitacyjnej,
  • informację o liczbie uczestników, którzy opuścili warsztat wraz z podaniem przyczyn ich odejścia,
  • postępy uczestników w zakresie zaradności osobistej i samodzielności, rehabilitacji społecznej i zawodowej,
  • informację o decyzjach podjętych przez Radę Programową Warsztatu w stosunku do uczestników warsztatu, wobec których Rada dokonała oceny realizacji indywidualnego programu rehabilitacji.

 

Ad. 9

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Stanisław Kozioł przedstawił Sprawozdanie
z działalności Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie za rok 2015 –
w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Andrzej Smulczyński oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie wnieśli zastrzeżeń do w/w sprawozdania.

Ad. 10

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Helena Bebel przedstawiła Sprawozdanie
z działalności Domu Pomocy Społecznej w Zborowie za rok 2015 –
w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Andrzej Smulczyński oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie wnieśli zastrzeżeń do w/w sprawozdania.

 

Ad. 11

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Helena Bebel poinformowała, że zgodnie
z regulaminem „Lokali Aktywizujących” prowadzonych przez Dom Pomocy Społecznej
w Zborowie, podobnie jak w Domu Pomocy Społecznej co roku ustala się miesięczny koszt utrzymania. W odniesieniu do kosztów pobytu w lokalu aktywizującym, na bieżący rok został zmieniony koszt usług gastronomicznych i pralniczych.

Usługi gastronomiczne:

2015 r. – 17,34 zł – całodzienne w tym: śniadanie – 4,33 zł, obiad – 8,68 zł, kolacja – 4,33 zł.

2016 r. – 17,84 zł – całodzienne w tym: śniadanie – 4,46 zł, obiad – 8,92 zł, kolacja – 4,46 zł.

Usługi pralnicze:

2015 r. – 3,38 zł/kg

2016 r. – 3,82 zł/kg.

Koszty pozostałych usług nie uległy zmianie.

Pismo Dyrektora DPS w Zborowie w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 10
do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości. Jednocześnie Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora PCPR w Busku – Zdroju oraz Dyrektora DPS w Zborowie do rozeznania czy w/w koszt powinien być ogłaszany
w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.

 

Ad. 12

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Słupi s. Agata Jońca przedstawiła Sprawozdanie
z działalności Domu Pomocy Społecznej w Słupi za rok 2015 –
w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Andrzej Smulczyński oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie wnieśli zastrzeżeń do w/w sprawozdania.

 

Ad. 13

Kierownik Domu Pomocy Społecznej w Ratajach Słupskich Witold Krawczyk przedstawił Sprawozdanie z działalności Domu Pomocy Społecznej w Ratajach Słupskich za rok 2015
w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Andrzej Smulczyński oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie wnieśli zastrzeżeń do w/w sprawozdania.

 

Ad. 14

Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej Zgromadzenia Sióstr Kanoniczek Ducha Świętego w Pacanowie s. Dobromiła Teresa Kurek przedstawiła Sprawozdanie
z działalności Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Pacanowie za rok 2015 –
w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Andrzej Smulczyński oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie wnieśli zastrzeżeń do w/w sprawozdania.

 

 

 

 

Ad. 15

Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach Piotr Zeljaś przedstawił Sprawozdanie z działalności Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach za rok 2015 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Andrzej Smulczyński oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie wnieśli zastrzeżeń do w/w sprawozdania.

 

Ad. 16

Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach Piotr Zeljaś zwrócił się
do Zarządu Powiatu z wnioskiem w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika
na stanowisku wychowawcy, forma zatrudnienia umowa na zastępstwo – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu. Wakat na w/w stanowisku powstał
na skutek usprawiedliwionej nieobecności pracownika (zwolnienie lekarskie).

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 17

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Andrzej Smulczyński zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie przez Powiat Buski do realizacji projektu partnerskiego „Dobry Zawód – Lepsze Życie” w ramach 9 Osi Priorytetowej – Włączenie i walka z ubóstwem, Działanie 9.1 – Aktywna integracja zwiększająca szanse na zatrudnienie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020 - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 18

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora
Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju z dnia 10.02.2016 r.
Znak: ZSTiO.3010.196.2016 w sprawie dokonania przesunięcia środków finansowych zgodnie z załącznikiem nr 17 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 19

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora
Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju z dnia 15.02.2016 r.
Znak: PCPR.ZAF.3011.2.2016 w sprawie dokonania przeniesień w planie finansowym br. zgodnie z załącznikiem nr 18 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 20

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2016 roku.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 320/2016 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 17 lutego 2016 roku
w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2016 roku stanowi załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 21

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2016 roku.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 321/2016 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 17 lutego 2016 roku
w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2016 roku stanowi załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 22

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora
Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju z dnia 15.02.2016 r. Znak: SOSW.3011.2.2016 w sprawie dokonania zmian między działami w planie wydatków na 2015 r. zgodnie z załącznikiem nr 21 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie przeniesień w wydatkach budżetu Powiatu Buskiego w 2016 roku - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 23

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany uchwały nr XV/132/2016 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 29 stycznia 2016 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2016 - 2030 - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 23 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 24

Inspektor w Wydziale EK Mariola Kornicka przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie zatwierdzenia aneksu nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Busku – Zdroju na rok szkolny 2015/2016.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 322/2016 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 17 lutego 2016 roku
w sprawie zatwierdzenia aneksu nr 5 do arkusza organizacji Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Busku – Zdroju na rok szkolny 2015/2016 stanowi załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 25

Inspektor w Wydziale EK Mariola Kornicka przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie zatwierdzenia aneksów nr 12 i nr 13 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju na rok szkolny 2015/2016.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 323/2016 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 17 lutego 2016 roku
w sprawie zatwierdzenia aneksów nr 12 i nr 13 do arkusza organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju na rok szkolny 2015/2016 stanowi załącznik nr 25 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 26

Sekretarz Powiatu Jerzy Służalski zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 26 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 27

 

W sprawach różnych:

  1. Zastępca Dowódcy JRG w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Busku - Zdroju st. kpt. Grzegorz Karwat zapoznał Zarząd Powiatu z informacją o stanie ochrony przeciwpożarowej na terenie Powiatu Buskiego za 2015 rok - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 27 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższa informacja została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą informację należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

  1. o. Zastępca Naczelnika Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego w Komendzie Powiatowej Policji w Busku – Zdroju asp. szt. Artur Ciba zapoznał Zarząd Powiatu
    z informacją o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Powiatu Buskiego w 2015 roku - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższa informacja została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą informację należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

  1. Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu ze sprawozdaniem Starosty Buskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Busku – Zdroju
    za 2015 rok - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 29 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższe sprawozdanie należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

  1. Członek Zarządu Robert Gwóźdź poinformował, że na terenie Gminy Pacanów przeprowadzona została modernizacja ewidencji gruntów i budynków. Na podstawie wyników pomiarów ustalony został nowy wymiar podatku dla poszczególnych właścicieli nieruchomości. Wielu mieszkańców otrzymało w ostatnim czasie do zapłaty nowe stawki podatku. Często są to kwoty znacznie wyższe od tych które do tej pory płacili. Winą za taki stan rzeczy mieszkańcy obciążają Gminę Pacanów i Powiat Buski. Członek Zarządu Robert Gwóźdź zwrócił się z prośbą do Naczelnika Wydziału GKN o przygotowanie pisma wyjaśniającego w powyższym zakresie, które przekazane zostanie mieszkańcom
    w/w Gminy.

 

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podkreślił, że nie jest to działanie samorządu, lecz rządu, którego postanowienia samorząd wykonuje - w zakresie ustawy - Prawo geodezyjne i kartograficzne.

 

Naczelnik Wydziału GKN Henryk Krzyżański szczegółowo omówił tryb i procedurę przeprowadzania modernizacji ewidencji gruntów i budynków, powołując się na obowiązujące przepisy prawa.

 

Przewodniczący Zarządu dodał, że Rada Gminy Pacanów może wprowadzić zwolnienia
w podatku od nieruchomości podejmując stosowną uchwałę w tym zakresie.

 

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz poinformował, że w razie wystąpienia takiej potrzeby, wraz z Naczelnikiem Wydziału GKN weźmie udział w Sesji Rady Gminy Pacanów, celem wyjaśnienia powyższej kwestii.

 

  1. Członkowie Zarządu Powiatu otrzymali odpowiedź Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju na interpelację złożoną przez Radnego Rady Powiatu Pana Tadeusza Grochowinę podczas XV Sesji Rady Powiatu w sprawie ustawienia znaku U-18a (lustra drogowego) przy drodze powiatowej Nr 0030T w m. Widuchowa – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 30 do niniejszego protokołu.

 

  1. Członkowie Zarządu Powiatu otrzymali odpowiedź Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju na interpelację złożoną przez Radnego Rady Powiatu Pana Tadeusza Grochowinę podczas XV Sesji Rady Powiatu w sprawie lokalizacji nowego przystanku komunikacyjnego i ustawienia znaku D-15 przy drodze powiatowej Nr 0030T
    w m. Widuchowa – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 31 do niniejszego protokołu.

 

  1. Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z pismem Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju skierowanym do Urzędu Miasta i Gminy w Busku – Zdroju
    w sprawie urządzenia nowego przystanku komunikacyjnego przy drodze powiatowej
    Nr 0030T w m. Widuchowa w związku z interpelacją złożoną przez Radnego Rady Powiatu Pana Tadeusza Grochowinę – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 32
    do niniejszego protokołu.

 

  1. Członkowie Zarządu Powiatu otrzymali odpowiedź Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju na interpelację złożoną przez Radnego Rady Powiatu Pana Tadeusza Grochowinę podczas XV Sesji Rady Powiatu w sprawie usunięcia drzewa gat. grusza rosnącego w km 13+255 po stronie prawej drogi powiatowej Nr 0030T Skadla – Widuchowa – Bronina w miejscowości Widuchowa – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 33 do niniejszego protokołu.

Ad. 28

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1110 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Protokół sporządziła:

Barbara Nowocień

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2016-02-25
Data publikacji:2016-02-25
Osoba sporządzająca dokument:Barbara Nowocień
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:1838