Protokół Nr 116/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
19 marca 2021

Protokół Nr 116/2021 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 11 marca 2021 r.  [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.116.2021

Protokół Nr 116/2021
z posiedzenia Zarządu Powiatu
z dnia 11 marca 2021 roku
które odbyło się w trybie zdalnym

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Jerzy Kordos
  4. Wiesław Marzec
  5. Tomasz Mierzwa

oraz

  • Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku - Zdroju
  • Grzegorz Lasak – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
  • Aneta Chwalik – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku - Zdroju
  • Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału SOZ
  • Krzysztof Welenc – Naczelnik Wydziału OR

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4.  Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Zapoznanie się z „Propozycjami zadań inwestycji i remontów do realizacji w 2022 r.
    w ramach „Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg” wraz z propozycją dofinansowania przez Gminy (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  6. Zapoznanie się z pismem Urzędu Gminy w Solcu – Zdroju dotyczącym prośby o wykonanie chodnika na drodze powiatowej Nr 0093T Szczaworyż – Kików – Zborów na odcinku Kików – Zborów (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  7. Zapoznanie się z informacją Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju dotyczącą wykorzystania sprzętu do zimowego utrzymania dróg (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  8. Zapoznanie się z pismem Zastępcy Dyrektora ds. Ekonomiczno – Finansowych Świętokrzyskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Kielcach w przedmiocie wyjaśnień zasad finansowania Oddziału Pediatrycznego (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  9. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany Uchwały Nr XXI/243/2020 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 18 grudnia 2020 roku dotyczącej uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Buskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w latach 2021 – 2025” (Nacz. Wydz. SOZ).
  10. Sprawy różne.
  11. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 900 otworzył 116 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie
w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 4

Protokół Nr 115/2021 z dnia 4 marca 2021 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 5

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z Propozycjami zadań inwestycji i remontów dróg powiatowych do realizacji w 2022 r. w ramach „Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg” wraz z propozycją dofinansowania przez Gminy – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

Następnie Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju przedłożył zestawienia dokumentacji realizowanych przez firmy zewnętrzne na zlecenie Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju i ceny ofertowe z Gminy Busko – Zdrój oraz Chmielnik – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor PZD w Busku – Zdroju zwrócił uwagę, na czasochłonność procedur regulowania stanu prawnego dróg, uzyskania stosownych uzgodnień i opinii Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie lub Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska. Dyrektor PZD przekazał, że w skład przygotowywanej dokumentacji wchodzą również Karta Informacyjna Przedsięwzięcia oraz poinformował o nowym obowiązku nałożonym na zarządców dróg dotyczącym zaprojektowania w pasie drogowym kanału technologicznego. W związku
z powyższym Dyrektor PZD w Busku – Zdroju zwrócił się z prośbą o jak najszybsze podjęcie decyzji w przedmiotowej sprawie.

Po przeanalizowaniu, Członkowie Zarządu Powiatu zaakceptowali przedłożone przez Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Propozycje zadań inwestycji
i remontów dróg powiatowych do realizacji w 2022 r. w ramach „Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg”.
Odnośnie kwestii wykonania dokumentacji projektowej, Członkowie Zarządu postanowili, aby podobnie jak w latach poprzednich, sporządzenie dokumentacji projektowej na przebudowę/modernizację dróg powiatowych powierzyć pracownikom Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju. Członkowie Zarządu zobowiązali Dyrektora PZD do rozeznania i przedstawienia na następnym posiedzeniu informacji, na którą część zadań dokumentację będą mieli możliwość przygotować pracownicy Powiatowego Zarządu Dróg
w Busku – Zdroju, a sporządzenie której części dokumentacji zostanie zlecone podmiotom zewnętrznym. Ponadto Dyrektor PZD został zobowiązany do przedstawienia oferty cenowej pracowników PZD w Busku – Zdroju odnośnie wykonania dokumentacji na zadania przewidziane do realizacji w 2022 r.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 6

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Zarząd Powiatu z pismem Urzędu Gminy w Solcu – Zdroju dotyczącym prośby o wykonanie chodnika przy drodze powiatowej Nr 0093T Szczaworyż – Kików – Zborów na odcinku Kików - Zborów – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

 

Członkowie Zarządu Powiatu stwierdzili, że dokonując oceny potrzeb w zakresie inwestycji drogowych pod kątem ich ważności i pilności, przyjęto na 2021 rok i najbliższe lata propozycje zadań inwestycyjnych na terenie Gminy Solec – Zdrój. Propozycje te nie przewidują realizacji chodnika przy drodze powiatowej Nr 0093T Szczaworyż – Kików – Zborów. Ponadto Członkowie Zarządu Powiatu zwrócili uwagę, że ruch pieszych na przedmiotowym odcinku drogi ma małe natężenie a szerokość pasa drogowego w/w drogi powiatowej nie pozwala na zlokalizowanie w nim chodnika.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 7

W związku z zobowiązaniem z posiedzenia Zarządu Powiatu Nr 114/2021 z dnia 18 lutego 2021 r., Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z informacją w zakresie wykorzystania sprzętu do zimowego utrzymania dróg, będącego w posiadaniu zarządcy drogi – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor PZD w Busku – Zdroju poinformował, że Wykonawca świadczący usługi sprzętowo – transportowe przy zimowym utrzymaniu dróg powiatowych na terenie Powiatu Buskiego
w sezonie 2020 – 2021, został wyłoniony w wyniku dokonanego wyboru oferty, w trybie przeprowadzonego przetargu nieograniczonego we wrześniu 2020 r. Wykonawca zgodnie
z zawartą umową dysponuje swoim sprzętem, jak również sprzętem będącym w posiadaniu Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju. PZD posiada n/w własny sprzęt do zimowego utrzymania dróg:

-        posypywarkę wraz z pługiem jednostronnym oraz pługiem ciężkim dwustronnym,
na terenie działania Obwodu Drogowego Nr 1 w Busku – Zdroju,

-        dwie posypywarki wraz z pługami jednostronnymi, na terenie działania Obwodu Drogowego Nr 2 w Stopnicy.

Wymienione jednostki sprzętowe są wykorzystywane w każdym sezonie zimowym na bieżąco, w zależności od potrzeb i istniejących warunków pogodowych.

 

Członkowie Zarządu zasugerowali, aby Dyrektor PZD w trakcie przygotowywania postępowania przetargowego na usługi związane z zimowym utrzymaniem dróg na kolejny sezon, rozważył kwestię zakupu systemu umożliwiającego monitoring nie tylko przejechanych kilometrów, ale również pracy pługa i posypywarki.

 

Członek Zarządu Jerzy Kordos skierował do Dyrektora PZD w Busku – Zdroju i Kierownika Obwodu Drogowego Nr 2 w Stopnicy podziękowania związane z prowadzonymi w sezonie zimowym 2020/2021 pracami dotyczącymi zimowego utrzymania dróg.

 

W dalszej części posiedzenia Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju poinformował, że Wojewoda Świętokrzyski ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie w 2021 roku zadań mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych oraz w obszarze oddziaływania przejścia dla pieszych – poprawa jakości życia mieszkańców danej miejscowości, w rozumieniu art. 2 pkt 11 ustawy
z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym. Na dofinansowanie zadań w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg dla województwa świętokrzyskiego w 2021 roku przeznaczono 28 017 279,50 zł. Kwota środków dostępna w 2021 r. dla zadań powiatowych to 16 810 367,70 zł. Dofinansowanie jednego zadania (jednego przejścia dla pieszych) może wynieść do 200 000 zł. Wysokość dofinansowania wyniesie do 80% kosztów kwalifikowalnych w zależności od poziomu dochodu danej jednostki samorządu terytorialnego.

Zadanie może obejmować:

-        przebudowę, rozbudowę istniejących przejść dla pieszych, w których obszarach oddziaływania odnotowano zdarzenia drogowe z udziałem pieszych, w tym osób zabitych i rannych;

-        przebudowę, rozbudowę istniejących przejść dla pieszych, w obszarach oddziaływania których nie odnotowano zdarzeń drogowych z udziałem pieszych, w tym osób zabitych i rannych;

-        budowę nowych przejść dla pieszych.

Pierwszeństwo w dofinansowaniu mają zadania dotyczące istniejących przejść dla pieszych,
a w drugiej kolejności zadania dotyczące nowo projektowanych przejść dla pieszych.

Wnioski o dofinansowanie należy składać do Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego
w Kielcach w terminie do 8 kwietnia 2021 r.

 

Dyrektor PZD w Busku – Zdroju został zobowiązany do przygotowania w oparciu o analizę ruchu drogowego i liczby zdarzeń drogowych propozycji zadań do realizacji w ramach
w/w Funduszu.

 

Dyrektor PZD w Busku – Zdroju zwrócił się do Członków Zarządu o zgłaszanie propozycji
w powyższym zakresie.

 

Ad. 8

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Członków Zarządu z pismem Zastępcy Dyrektora ds. Ekonomiczno – Finansowych Świętokrzyskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ w Kielcach w przedmiocie wyjaśnień zasad finansowania Oddziału Pediatrycznego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego protokołu. Z przedmiotowego pisma wynika, że w przypadku nie wypracowania przez w/w Oddział procedur w wysokości uzyskanych z NFZ środków finansowych, po zakończeniu okresu rozliczeniowego konieczny będzie zwrot otrzymanych środków pieniężnych.

 

Następnie Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z decyzją Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 9 marca 2021 roku polecającą Zespołowi Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju:

  1. W ramach I poziomu zabezpieczenia realizację świadczeń opieki zdrowotnej w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 poprzez zapewnienie w okresie od 11.03.2021 r. do odwołania 5 łóżek dla pacjentów z podejrzeniem zakażenia wirusem SARS-CoV-2;
  2. W ramach II poziomu zabezpieczenia realizację świadczeń opieki zdrowotnej
    w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 poprzez zapewnienie w okresie od 11.03.2021 r. do odwołania łącznie 77 łóżek, w tym na:

-        Oddziale Gruźlicy i Chorób Płuc oraz Oddziale Zakaźnym – 43 łóżek,

-        Oddziale Geriatrycznym – 12 łóżek,

-        Oddziale Chorób Wewnętrznych – 16 łóżek,

-        Oddziale Anestezjologii i Intensywnej Terapii z kardiomonitorem oraz możliwością prowadzenia tlenoterapii i wentylacji mechanicznej dla pacjentów z podejrzeniem bądź potwierdzonym zakażeniem wirusem SARS-CoV-2
– 6 łóżek.

Przedmiotowa decyzja Wojewody Świętokrzyskiego stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju poinformował, że na Oddziale Chorób Wewnętrznych przebywało 11 pacjentów z ujemnymi wynikami testów na koronawirusa, których stan zdrowia nie pozwalał na wypisanie ze Szpitala. W decyzji Wojewody Świętokrzyskiego nie wskazano Placówki do której pacjenci z w/w Oddziału mogliby zostać przekazani. Na chwilę obecną pacjenci zostali przeniesieni na Oddział Geriatryczny.

 

Przewodniczący Zarządu zapoznał Członków Zarządu z przekazanym w dniu dzisiejszym przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju raportem dziennym – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu. Na Oddziałach hospitalizowanych jest 51 pacjentów.

 

Następnie Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zapoznał Członków Zarządu z treścią artykułów „Restrukturyzacja bez prawa do sprzeciwu” oraz „Zreformujemy szpitale mimo wszystko” z Dziennika Gazeta Prawna z dnia 8 marca br. dotyczących kwestii centralizacji szpitali.

 

Odnośnie otrzymanych przez Szpital z Narodowego Funduszu Zdrowia zaleceń dotyczących ograniczenia do niezbędnego minimum lub czasowego zawieszenia udzielania świadczeń wykonywanych planowo, Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju poinformował, że na razie nie ogranicza planowanych zabiegów. W chwili obecnej na Oddziałach: Chirurgii Urazowo - Ortopedycznej, Chirurgicznym Ogólnym oraz Ginekologiczno – Położniczym dostawiono łóżka ponad limit zgłoszonych do rejestru. W Oddziałach Ginekologiczno – Położniczym, Chirurgii Urazowo – Ortopedycznej, Chorób Wewnętrznych, Chirurgicznym Ogólnym zatrudniono dodatkowych lekarzy. Do pracy w Szpitalu zatrudniono również 4 anestezjologów. Dwie sale operacyjne pracują codziennie. Dyrektor ZOZ zwrócił uwagę na stałe koszty Bloku Operacyjnego. W dniu 10 marca br. na Bloku Operacyjnym odbyło się 9 zabiegów. Przez pozostałe 13 godzin i 5 minut w ciągu doby Blok Operacyjny był utrzymany w stanie gotowości.

 

Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju przekazał, iż w dniu wczorajszym w laboratorium szpitalnym  uruchomione zostało urządzenie do wykonywania testów w kierunku zakażenia COVID-19.

 

W związku z pytaniem Wiceprzewodniczącego Zarządu Stanisława Klimczaka, Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju przedstawił informację na temat przebiegu szczepień przeciw COVID-19
w Punkcie Szczepień przy ZOZ w Busku – Zdroju. Dyrektor ZOZ zaznaczył,
że tempo szczepienia uzależnione jest od dostaw szczepionek. Dyrektor ZOZ wskazał na problemy z terminowymi dostawami szczepionek. W dniu 10.03.2021 r. rozpoczęła się rejestracja na szczepienie przeciw COVID-19 dla osób przewlekle chorych.

 

Ad. 9

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach poinformował, że w związku z pismem Wojewody Świętokrzyskiego Znak: PNK.I.4131.1.20.2021 z dnia 18 lutego 2021 roku, niezbędna jest zmiana zapisu § 4 Uchwały Nr XXI/243/2020 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia
18 grudnia 2020 roku w sprawie uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Buskiego
z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w latach 2021 – 2025”. Organ nadzoru analizując treść przedmiotowej uchwały stwierdził, że § 4 uchwały narusza art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych. Przedmiotowa uchwała zawiera normy o charakterze generalnym i abstrakcyjnym, a zatem stanowi ona akt prawa miejscowego. W związku z tym uchwała podlega dyspozycji art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r.
o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych, który stanowi, że akty normatywne, zawierające przepisy powszechnie obowiązujące, ogłaszane w dziennikach urzędowych wchodzą w życie po upływie czternastu dni od dnia ich ogłoszenia, chyba że dany akt normatywny określi termin dłuższy. Wynika z tego, że uchwała powinna wskazywać jedną datę wejścia w życie, a tym samym uzyskania mocy obowiązującej. Przedmiotowa uchwała
w § 4 zawiera dwie daty, tj. „wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia” oraz
„z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2021 roku”.

 

Następnie Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany Uchwały Nr XXI/243/2020 Rady Powiatu
w Busku – Zdroju z dnia 18 grudnia 2020 roku dotyczącej uchwalenia „Programu współpracy Powiatu Buskiego z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego w latach 2021 – 2025” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

 

Ad. 10

W sprawach różnych:

1.      Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik poinformowała, że na podstawie udzielonego upoważnienia, w dniu 29.01.2021 r. został złożony wniosek o dofinansowanie Projektu „Rodzina w Centrum” w Departamencie Wdrażania Europejskiego Funduszu Społecznego Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach. Nabór został ogłoszony w ramach konkursu nr RPSW.09.02.01-IZ.00-26-326/20. W dniu 08.03.2021 r. na stronie RPO Województwa Świętokrzyskiego została opublikowana „Lista projektów zakwalifikowanych do III etapu oceny merytorycznej”, z której wynika, iż Projekt „Rodzina w Centrum” został oceniony pozytywnie i skierowany do negocjacji. W związku z powyższym Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju zwróciła się do Zarządu Powiatu o wyrażenie zgody na udzielenie upoważnienia do składania w imieniu Powiatu Buskiego oświadczeń woli związanych z realizacją w/w projektu w ramach Osi Priorytetowej 9 – Włączenie społeczne i walka z ubóstwem, Poddziałanie 9.2.1 – Rozwój wysokiej jakości usług społecznych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego na lata 2014 – 2020.

Pismo Dyrektora PCPR w Busku – Zdroju w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik
nr 11
do niniejszego protokołu.

 

Następnie Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie udzielenia upoważnienia Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 495/2021 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 11 marca 2021 roku
w sprawie udzielenia upoważnienia Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

 

2.      Naczelnik Wydziału OR Krzysztof Welenc zapoznał Członków Zarządu Powiatu

z wnioskiem o wydanie dla Naczelnika Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Grzegorzowi Zięba czterech pełnomocnictw o niżej wskazanej treści:

 

1)      Działając w imieniu Powiatu Buskiego udziela się pełnomocnictwa Panu Grzegorzowi Zięba – Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju, nr tel. 41 370-50-55, adres e-mail: grzegorz.zieba@powiat.busko.pl, do uczestnictwa w naradach koordynacyjnych dotyczących uzgodnień sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, w zakresie zagospodarowania, urządzeń i infrastruktury technicznej, na nieruchomościach będących w zasobie Powiatu Buskiego, przeprowadzonych w systemie tradycyjnym oraz w sposób elektroniczny, opiniowania oraz dokonywania czynności odbiorowych uzgodnień branżowych i podpisywania dokumentów w w/w zakresie.

 

2)      Działając w imieniu Skarbu Państwa udzielam pełnomocnictwa Panu Grzegorzowi Zięba – Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju, nr tel. 41 370-50-55, adres e-mail: grzegorz.zieba@powiat.busko.pl, do uczestnictwa w naradach koordynacyjnych dotyczących uzgodnień sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, w zakresie zagospodarowania, urządzeń i infrastruktury technicznej, na nieruchomościach będących w zasobie Skarbu Państwa, przeprowadzonych w systemie tradycyjnym oraz w sposób elektroniczny, opiniowania oraz dokonywania czynności odbiorowych uzgodnień branżowych i podpisywania dokumentów w w/w zakresie.

 

3)      Działając w imieniu Skarbu Państwa udzielam pełnomocnictwa Panu Grzegorzowi Zięba – Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju do składania wniosków dotyczących aktualizacji treści ksiąg wieczystych Skarbu Państwa, a w szczególności:

  1. Aktualizacji treści ksiąg wieczystych nieruchomości Skarbu Państwa,
  2. Przenoszenia nieruchomości pomiędzy różnymi księgami Skarbu Państwa (wymagane przed aktualizacją działu I ksiąg wieczystych),
  3. Zakładania nowych ksiąg wieczystych na rzecz Skarbu Państwa w przypadku odszukania dokumentów własnościowych lub uregulowania stanu prawnego nieruchomości na rzecz Skarbu Państwa.

 

4)      Działając w imieniu Powiatu Buskiego udziela się pełnomocnictwa Panu Grzegorzowi Zięba – Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju do składania wniosków dotyczących aktualizacji treści ksiąg wieczystych Powiatu Buskiego, a w szczególności:

  1. Aktualizacji treści ksiąg wieczystych nieruchomości Powiatu Buskiego,
  2. Przenoszenia nieruchomości pomiędzy różnymi księgami Powiatu Buskiego (wymagane przed aktualizacją działu I ksiąg wieczystych),
  3. Zakładania nowych ksiąg wieczystych na rzecz Powiatu Buskiego w przypadku odszukania dokumentów własnościowych lub uregulowania stanu prawnego nieruchomości na rzecz Powiatu Buskiego.

Pismo Naczelnika Wydziału GKN w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 13
do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił udzielić Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami pełnomocnictw o n/w treści:

 

1)      Działając w imieniu Powiatu Buskiego udziela się pełnomocnictwa Panu Grzegorzowi Zięba – Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju, nr tel. 41 370-50-55, adres e-mail: grzegorz.zieba@powiat.busko.pl, do uczestnictwa w naradach koordynacyjnych dotyczących uzgodnień sytuowania projektowanych sieci uzbrojenia terenu, w zakresie zagospodarowania, urządzeń i infrastruktury technicznej, na nieruchomościach będących w zasobie Powiatu Buskiego, przeprowadzonych w systemie tradycyjnym oraz w sposób elektroniczny, opiniowania oraz dokonywania czynności odbiorowych uzgodnień branżowych i podpisywania dokumentów w w/w zakresie.

 

2)      Działając w imieniu Powiatu Buskiego udziela się pełnomocnictwa Panu Grzegorzowi Zięba – Naczelnikowi Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju do składania wniosków dotyczących aktualizacji treści ksiąg wieczystych Powiatu Buskiego, a w szczególności:

  1. Aktualizacji treści ksiąg wieczystych nieruchomości Powiatu Buskiego,
  2. Przenoszenia nieruchomości pomiędzy różnymi księgami Powiatu Buskiego (wymagane przed aktualizacją działu I ksiąg wieczystych),
  3. Zakładania nowych ksiąg wieczystych na rzecz Powiatu Buskiego w przypadku odszukania dokumentów własnościowych lub uregulowania stanu prawnego nieruchomości na rzecz Powiatu Buskiego.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Naczelnik Wydziału OR Krzysztof Welenc został zobowiązany do przygotowania stosownych pełnomocnictw w powyższym zakresie.

 

Pełnomocnictw do podejmowania działań w imieniu Skarbu Państwa może udzielić Starosta Buski.

 

4.      Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z informacją Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju, iż w dniu 23.03.2021 r. o godz. 900 odbędzie się spotkanie na gruncie – drodze powiatowej Nr 0049T Smogorzów – Strzałków, w miejscowości Strzałków w związku z prowadzonym postępowaniem w sprawie uregulowania stosunków wodnych w obrębie działek zlokalizowanych przy w/w drodze – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

 

 

Ad. 11

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1040 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Protokół sporządziła:

Barbara Nowocień

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2021-03-19
Data publikacji:2021-03-19
Osoba sporządzająca dokument:Barbara Nowocień
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:426