Protokół Nr 154/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
4 lutego 2022

Protokół Nr 154/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 19 stycznia 2022 r.  [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.154.2022 

Protokół Nr 154/2022
z posiedzenia Zarządu Powiatu
z dnia 19 stycznia 2022 roku

 

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Jerzy Kordos
  4. Wiesław Marzec
  5. Tomasz Mierzwa

oraz

  • Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
  • Aneta Chwalik – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju
  • Renata Szymańska – Gałązka – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie
  • Marian Szostak – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku - Zdroju
  • Jolanta Mrugała – Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół
  • Dzieci w Busku – Zdroju
  • Ewelina Kowalik – Sanecka – Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej
  • Artur Polniak – Skarbnik Powiatu
  • Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
  • Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
  • Andrzej Lasak – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
  • Ilona Marzec – Inspektor w Referacie Inwestycji i Promocji

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Przyjęcie sprawozdania kwartalnego Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2021 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego TPD w Busku – Zdroju, Kier. WTZ przy TPD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  6. Przyjęcie sprawozdania kwartalnego Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2021 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Kier. WTZ przy DPS w Gnojnie, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  7. Przyjęcie sprawozdania kwartalnego Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2021 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Kier. WTZ w Piasku Wielkim, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  8. Przyjęcie Sprawozdania rzeczowo – finansowego samorządu powiatowego o zadaniach zrealizowanych ze środków PFRON w okresie 2021 roku (Dyr. PUP w Busku – Zdroju, Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  9. Zapoznanie się z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju dotyczącym wstrzymania przyjęć w Oddziale Ginekologiczno – Położniczym ZOZ
    w Busku – Zdroju (Nacz. Wydz. SOZ).
  10. Rozpatrzenie pisma Wojewody Świętokrzyskiego informującego o wytycznych naboru do programu „Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg” w 2022 roku (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  11. Rozpatrzenie pisma Radnej Rady Miasta i Gminy Nowy Korczyn dotyczącego wykonania zatok przystankowych przy drogach powiatowych w miejscowości Parchocin (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  12. Zapoznanie się z dokumentem PT Nr 26/2021 z dnia 31.12.2021 r. dotyczącym Starodroża Drogi Wojewódzkiej Nr 973 w miejscowościach: Zbludowice, Podlesie, Radzanów oraz dokumentem PT Nr 24/2021 z dnia 31.12.2021 r. odnośnie Starodroża Drogi Wojewódzkiej Nr 776 w miejscowości Zbludowice (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  13. Rozpatrzenie wniosku firmy ROBIMART Sp. z o.o. w sprawie zaopiniowania rozwiązań projektowych dotyczących skrzyżowania drogi krajowej Nr 79 z drogami powiatowymi,
    w ramach przedsięwzięcia pn.: „Rozbudowa drogi krajowej Nr 79 na odcinku Połaniec – Słupia” (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  14. Zapoznanie się ze sprawozdaniami Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju nt. realizacji przedsięwzięć edukacyjnych pn.: „Seminarium jakości kształcenia matematycznego”, „Ekonomia społeczna dla szkół” oraz „Klasa akademicka SGH”
    (Dyr. I LO w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. EK).
  15. Przedstawienie informacji nt. wyników spotkania z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego w sprawie propozycji przekazania szkoły przyszpitalnej – Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
  16. Zapoznanie się z analizą wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w roku 2021 i projektem sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli
    w jednostkach oświatowych prowadzonych przez Powiat (Nacz. Wydz. EK).
  17. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących
    w Busku – Zdroju w sprawie zatwierdzenia wysokości stypendium za wyniki w nauce (Nacz. Wydz. EK).
  18. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania w 2022 r. opłat za udział nauczycieli w formach kształcenia
    i doskonalenia (Nacz. Wydz. EK).
  19. Zapoznanie się ze sprawozdaniami kwartalnymi Dyrektorów Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Busku – Zdroju, Zespołu Szkół Technicznych
    i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju oraz Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju z realizacji projektu edukacyjnego pn.: „Dobry start 2.0” za okres od 01.10.2021 r. do 31.12.2021 r. (Nacz. Wydz. EK).
  20. Zapoznanie się ze sprawozdaniem kwartalnym Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju z realizacji projektu edukacyjnego pn.: „Zagraniczne praktyki – drogą do kariery 2” za okres od 01.10.2021 r. do 31.12.2021 r. (Nacz. Wydz. EK).
  21. Zapoznanie się z Informacją o dokonanych zmianach w arkuszach organizacji szkół
    i placówek prowadzonych przez Powiat Buski za okres od 1 września do 31 grudnia
    2021 r.
    (Nacz. Wydz. EK).
  22. Podjęcie decyzji w sprawie liczebności oddziałów w rekrutacji elektronicznej na rok szkolny 2022/2023 (Nacz. Wydz. EK).
  23. Zapoznanie się z ofertą Wydawnictwa POLSKA PRESS Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie dotyczącą podpisania umowy na zamieszczanie informacji promujących Powiat Buski (Kier. Ref. IP, Skarbnik Powiatu).
  24. Rozpatrzenie wniosku Komisji Finansowo – Budżetowej z posiedzenia, które odbyło się
    w dniu 11 stycznia 2022 roku.
  25. Zapoznanie się z ustaleniami kontroli przeprowadzonej przez inspektorów Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w Kielcach w okresie 21-29.12.2021 r. w Starostwie Powiatowym w Busku – Zdroju (Nacz. Wydz. RLO).
  26. Sprawy różne.
  27. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 800 otworzył 154 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie
w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 4

Protokół Nr 153/2022 z dnia 5 stycznia 2022 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 5

Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju Jolanta Mrugała przedstawiła sprawozdanie kwartalne Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2021 roku.

Powyższe sprawozdanie wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do sprawozdania stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do powyższego sprawozdania.

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zobowiązał Inspektora ds. Zamówień Publicznych
do jak najszybszego ogłoszenia przetargu dotyczącego zakupu samochodu osobowego typu mikrobus (9 osobowy) do transportu osób niepełnosprawnych na wózku dla Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie.

Ad. 6

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Renata Szymańska – Gałązka przedstawiła sprawozdanie kwartalne Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2021 roku.

Powyższe sprawozdanie wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do sprawozdania stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do powyższego sprawozdania.

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 7

Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej Ewelina Kowalik - Sanecka przedstawiła sprawozdanie kwartalne Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2021 roku.

Powyższe sprawozdanie wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do sprawozdania stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do powyższego sprawozdania.

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 8

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak, Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik, Skarbnik Powiatu Artur Polniak oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznali Członków Zarządu Powiatu ze Sprawozdaniem rzeczowo - finansowym samorządu powiatowego o zadaniach zrealizowanych ze środków PFRON w okresie 2021 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

W dalszej części posiedzenia Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak zapoznał Zarząd Powiatu z pismem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 20.12.2021 r. informującym o dokonanym podziale kwot środków Funduszu Pracy na rok 2022 na finansowanie programów na rzecz promocji zatrudnienia, łagodzenia skutków bezrobocia
i aktywizacji zawodowej oraz innych fakultatywnych zadań dla samorządów powiatów – załącznik nr 7 do niniejszego protokołu oraz pismem Ministra Rodziny i Polityki Społecznej
z dnia 17.12.2021 r. informującym o ustalonych na 2022 rok wysokościach kwot środków Funduszu Pracy na realizację zadań, o których mowa w art. 69a ust. 2 ustawy w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego – załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju zapoznała Członków Zarządu z aktualną informacją związaną z COVID-19 w Domach Pomocy Społecznej na terenie Powiatu Buskiego.

Ad. 9

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju z dnia 07.01.2022 r. Znak: ZOZ/DO/6/BDM/2022 dotyczącym wstrzymania przyjęć w Oddziale Ginekologiczno – Położniczym ZOZ w Busku – Zdroju od 10 stycznia 2022 r. do 31 stycznia 2022 r.
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Powyższa decyzja podyktowana jest brakami kadrowymi w w/w Oddziale. Zostanie zapewniona opieka zarówno lekarska, jak i pielęgniarska w stosunku do pacjentek przebywających w w/w Oddziale, aż do momentu ich wypisu. Cały personel Oddziału Ginekologiczno – Położniczego zostanie skierowany do pracy z pacjentami z potwierdzonym wynikiem SARS-CoV-2 w tzw. „oddziałach covidowych”, w których również są braki kadrowe. Opieka z zakresu ginekologii zostanie zabezpieczona pacjentkom w Poradni Ginekologiczno – Położniczej zgodnie z rozszerzonym harmonogramem pracy Poradni.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

Ad. 10

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem Wojewody Świętokrzyskiego z dnia 03.01.2022 r. informującym
o wytycznych naboru do programu „Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg” w 2022 roku
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Dyrektor PZD w Busku – Zdroju, przekazał, że Wojewoda Świętokrzyski informuje,
że w ramach kolejnych naborów na zadania drogowe (w tym przejścia dla pieszych), ogłaszanych zgodnie z postanowieniami art. 21 Ustawy z dnia 23.10.2018 r. o Rządowym Funduszu Rozwoju Dróg zgłaszane wnioski będą musiały spełniać wymogi gotowości dokumentacyjnej. Oznacza to, że warunkiem przystąpienia do naboru będzie posiadanie dla wnioskowanego zadania dokumentów technicznych i formalno – prawnych pozwalających rozpocząć roboty drogowe w dniu złożenia wniosku. W ten sposób zakwalifikowane wnioski do dofinansowania będą miały korzystny wpływ na pełne wykorzystanie puli środków RFRD przydzielonych dla województwa świętokrzyskiego, bez konieczności zwrotu do budżetu centralnego. Wnioski niespełniające tych wymogów będą pozostawione bez rozpatrzenia wskutek niezachowania warunków formalnych. Podobnie jak wcześniej, kwalifikowane do finansowania będą wydatki przeznaczone na roboty budowlane w pasie drogowym, nadzór inwestorski nad tymi robotami, tablice informacyjne oraz na przygotowanie dokumentacji technicznej w przypadku zadań w trybie „zaprojektuj i wybuduj”.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

Członkowie Zarządu Powiatu zaproponowali, aby dokumentację projektową dotyczącą przebudowy drogi Siesławice – Biniątki, program funkcjonalno – użytkowy na rozbudowę drogi powiatowej w m. Szaniec a także dokumentację na przebudowę przejść dla pieszych wykonali pracownicy PZD w Busku – Zdroju. Dyrektor PZD został zobowiązany do uzgodnienia powyższej kwestii z pracownikami i przekazania informacji w przedmiotowym zakresie na kolejnym posiedzeniu.

 

Ad. 11

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem Radnej Rady Miasta i Gminy Nowy Korczyn dotyczącym wykonania dwóch zatok przystankowych przy drogach powiatowych w miejscowości Parchocin – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.
Po pozytywnym ustosunkowaniu się Powiatowego Zarządu Dróg do przedmiotowego wniosku Burmistrz Miasta i Gminy Nowy Korczyn deklaruje zamontowanie na zorganizowanych zatokach autobusowych wiat przystankowych.

Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora PZD w Busku – Zdroju do dokonania
wizji w terenie i rozeznania czy istnieje możliwość wykonania w/w zatok przystankowych/peronów przystanków autobusowych we wskazanych w przedmiotowym piśmie miejscach oraz przekazania informacji w powyższym zakresie na kolejnym posiedzeniu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 12

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak przedłożył Członkom Zarządu Powiatu, celem podpisania, dokument PT Nr 26/2021 z dnia 31.12.2021 r. dotyczący Starodroża Drogi Wojewódzkiej Nr 973 w miejscowościach: Zbludowice, Podlesie, Radzanów oraz dokument PT Nr 24/2021 z dnia 31.12.2021 r. odnośnie Starodroża Drogi Wojewódzkiej Nr 776 w miejscowości Zbludowice – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszego protokołu. Powyższe ma na celu uregulowanie stanu prawnego w/w dróg.

Po analizie, powyższe dokumenty zostały podpisane przez Przewodniczącego Zarządu
Jerzego Kolarza oraz Wiceprzewodniczącego Zarządu Stanisława Klimczaka.

 

Ad. 13

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem firmy ROBIMART Sp. z o.o. z dnia 21.12.2021 r. w sprawie zaopiniowania rozwiązań projektowych dotyczących skrzyżowania drogi krajowej Nr 79
z drogami powiatowymi, w ramach przedsięwzięcia pn.: „Rozbudowa drogi krajowej Nr 79 na odcinku Połaniec – Słupia” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora PZD w Busku – Zdroju do sporządzenia stosownej opinii nt. przedstawionych rozwiązań projektowych dotyczących skrzyżowania drogi krajowej Nr 79 z drogami powiatowymi.

Dyrektor PZD w Busku – Zdroju poinformował Członków Zarządu Powiatu o braku możliwości realizacji ze środków z rezerwy subwencji ogólnej przyznanej w 2021 roku, zadania: Przebudowa przepustu zlokalizowanego na skrzyżowaniu drogi powiatowej Nr 0115T Kępa Lubawska – Pacanów – Oleśnica – Strzelce z drogą gminną Nr 361058T w miejscowości Słupia.

 

W związku z powyższym Członkowie Zarządu Powiatu podjęli decyzję o realizacji w ramach w/w środków przebudowy odcinka drogi powiatowej – ul. Stopnicka w m. Pacanów
dł. ok. 300 m.

W dalszej części posiedzenia Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją, iż w związku
z ogłoszonym naborem drugiej edycji Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych jednostka samorządu terytorialnego może złożyć trzy wnioski o dofinansowanie
wg następujących wytycznych:

  • jeden wniosek, którego wartość dofinansowania nie może przekroczyć 5 mln zł;
  • jeden wniosek, którego wartość dofinansowania nie może przekroczyć 30 mln zł;
  • jeden wniosek, którego wartość dofinansowania nie może przekroczyć 65 mln zł.

Pierwszy wniosek będzie obejmował n/w propozycje zadań:

  • Gmina Solec – Zdrój – Przebudowa drogi powiatowej Nr 1008T Ludwinów – Parchocin – Podwale;
  • Gmina Stopnica – Przebudowa drogi powiatowej Nr 0051T Kuchary - Szczytniki;
  • Gmina Nowy Korczyn – Przebudowa drogi powiatowej Nr 1008T Ludwinów – Parchocin - Podwale (z doprojektowaniem 470 m);
  • Gmina Gnojno – Przebudowa drogi powiatowej Nr 0026T Śladków Mały – Palonki – Kargów;
  • Gmina Busko – Zdrój – Przebudowa drogi powiatowej Nr 0050T Ruczynów – Żerniki Górne.

Drugi wniosek będzie obejmował n/w propozycje zadań:

  • Gmina Pacanów – Przebudowa drogi powiatowej Nr 0115T Kępa Lubawska – Pacanów – Oleśnica – Strzelce;
  • Gmina Busko – Zdrój – Przebudowa drogi powiatowej Nr 0019T Chwałowice – Szaniec – Zwierzyniec;
  • Gmina Busko – Zdrój – Rozbudowa drogi powiatowej Nr 0057T Busko – Zdrój - Łagiewniki – Elżbiecin;
  • Gmina Nowy Korczyn – Przebudowa drogi powiatowej Nr 0073T Mozgawa – Koniecmosty – Stary Korczyn.

Złożenie wniosku o maksymalnej wartości dofinansowania w wysokości do 5 mln zł jest warunkiem koniecznym, aby samorząd mógł wnioskować także o wsparcie w pozostałych dwóch – wyższych limitach. W/w wniosek będzie obejmował termomodernizację budynków
I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju oraz wykonanie izolacji i remont ścian ciągów komunikacyjnych oraz pomieszczeń piwnicy budynku Domu Pomocy Społecznej w Zborowie.

Dodatkowo, powiaty popegeerowskie mogą składać wnioski także w równoległym naborze. Dla powiatów, obowiązujące limity to:

  • jeden wniosek, którego wartość dofinansowania nie może przekroczyć 2 mln zł;
  • jeden wniosek, którego wartość dofinansowania nie może przekroczyć 8 mln zł.

Pierwszy wniosek będzie obejmował zadanie: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0104T Stopnica – Mariampol – Borek, a drugi wniosek budowę sali gimnastycznej wraz z zapleczem, modernizacją placu szkolnego oraz wykonaniem ogrodzenia przy Zespole Szkół Techniczno – Informatycznych przy ul. Mickiewicza 23 w Busku - Zdroju, a także ewentualnie rozbudowę oraz przebudowę budynku po byłej Szkole Podstawowej z przeznaczeniem na Placówkę Opiekuńczo – Wychowawczą w Kostkach Dużych.

Termin naboru trwa od 28 grudnia 2021 r. do 15 lutego 2022 r.

Decyzją Zarządu Powiatu, Dyrektor PZD w Busku – Zdroju został zobowiązany do przygotowania wniosków obejmujących zadania drogowe.

Ad. 14

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu
ze sprawozdaniami Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju o przebiegu realizacji przedsięwzięć edukacyjnych pn.: „Seminarium jakości kształcenia matematycznego”, „Ekonomia społeczna dla szkół” oraz „Klasa akademicka SGH” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Zarząd Powiatu do wiadomości.

Ad. 15

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oraz Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawili informację nt. wyników spotkania z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego w sprawie propozycji przekazania szkoły przyszpitalnej – Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju.

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz poinformował, że w trakcie przedmiotowego spotkania rozważane były kwestie przejęcia przez Samorząd Województwa Świętokrzyskiego obowiązków organu prowadzącego wobec Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju, jako szkoły ponadregionalnej a także udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Buskiemu w formie dotacji celowej na pokrycie wydatków bieżących Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju. Przewodniczący Zarządu poinformował, że ewentualne przekazanie Szkoły mogłoby nastąpić w roku następnym, a w roku bieżącym możliwe będzie udzielenie pomocy finansowej Powiatowi Buskiemu przez Województwo Świętokrzyskie. Biorąc pod uwagę, że odsetek liczby uczniów w/w Szkoły pochodzących z Powiatu Buskiego nie przekracza 30% ogólnej liczby uczniów, a liczba wychowanków z Powiatu Buskiego nie przekracza 20% Powiat Buski zaproponował wspólne finansowanie działalności w/w Szkoły w podobnych proporcjach procentowych, tj. pokrycie różnicy między subwencją a kosztami funkcjonowania w stosunku 30% Powiat Buski i 70% Województwo Świętokrzyskie. Kolejne spotkanie w przedmiotowej sprawie zostało zaplanowane na m-c luty br.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Zarząd Powiatu do wiadomości.

Ad. 16

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła analizę poniesionych w 2021 r. wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Buski w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli, o których mowa
w art. 30 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela, oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Następnie, Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu ze Sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego za rok 2021 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższe sprawozdanie należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 17

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku - Zdroju w sprawie zatwierdzenia kwoty stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

Naczelnik Wydziału EK przekazała, że zaproponowana kwota stypendium w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku - Zdroju wynosi 200 zł dla ucznia. Stypendium za wyniki w nauce przyznano 7 uczniom. Stypendium za osiągnięcia sportowe zostało przyznane 1 uczennicy.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zatwierdził w/w kwotę stypendium za wyniki w nauce
i osiągnięcia sportowe w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku - Zdroju.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 18

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania w 2022 r. opłat za udział nauczycieli w formach kształcenia i doskonalenia.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 693/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 19 stycznia 2022 roku
w sprawie ustalenia maksymalnej kwoty dofinansowania w 2022 r. opłat za udział nauczycieli w formach kształcenia i doskonalenia stanowi załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

 

 

 

Ad. 19

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu ze sprawozdaniami Dyrektorów Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Busku – Zdroju, Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju oraz Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju z realizacji projektu edukacyjnego pn.: „Dobry start 2.0” za okres od 01.10.2021 r. do 31.12.2021 r. – w brzmieniu stanowiącym załączniki nr 19, 20, 21 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Zarząd Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 20

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu ze sprawozdaniem kwartalnym Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju z realizacji projektu edukacyjnego pn.: „Zagraniczne praktyki – drogą do kariery 2” za okres od 01.10.2021 r. do 31.12.2021 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Zarząd Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 21

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu z Informacją o dokonanych zmianach w arkuszach organizacji szkół i placówek prowadzonych przez Powiat Buski za okres od 1 września do 31 grudnia 2021 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 23 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

Ad. 22

W związku ze zbliżającym się terminem naboru kandydatów do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2022/2023, Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zwróciła się do Zarządu Powiatu o podjęcie decyzji w sprawie ustalenia - na potrzeby elektronicznej rekrutacji (na dzień symulacji) - minimalnej liczby uczniów w oddziałach klas pierwszych n/w typów szkół ogólnodostępnych na podbudowie ośmioletniej szkoły podstawowej:

  • liceum ogólnokształcącego,
  • technikum,
  • szkoły branżowej pierwszego stopnia.

Pismo Naczelnika Wydziału EK w powyższej sprawie stanowi załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu ustalił minimalną liczbę uczniów w przypadku:

  • liceum ogólnokształcącego na poziomie 30 osób (w klasach, w których występuje podział na grupy) i 24 osób (w szczególnie uzasadnionych przypadkach w klasach, w których ten podział nie występuje),
  • technikum – na poziomie 30 osób (w klasach, w których występuje podział na grupy) i 24 osób (w szczególnie uzasadnionych przypadkach w klasach, w których ten podział nie występuje).
  • szkoły branżowej pierwszego stopnia – na poziomie 24 osób.

Następnie, Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektorów szkół, aby przy konstruowaniu oferty edukacyjnej na rok szkolny 2022/2023 – poza decyzją Zarządu Powiatu dotyczącą minimalnej liczby uczniów w oddziałach klas pierwszych – uwzględniali w szczególności:

  • zapisy obwieszczenia Ministra Edukacji i Nauki w sprawie prognozy zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy, które jest publikowane do dnia 1 lutego danego roku, zgodnie z art. 46b ust. 3 ustawy Prawo Oświatowe;
  • spodziewaną liczbę absolwentów szkół podstawowych w roku szkolnym 2021/2022 w liczbie ok. 870.

Ponadto, Zarząd Powiatu upoważnił Przewodniczącego Zarządu Jerzego Kolarza oraz Wiceprzewodniczącego Zarządu Stanisława Klimczaka, aby w indywidualnych przypadkach w dniu symulacji podejmowali decyzje w oparciu o analizę konkretnego oddziału co do obniżenia minimalnej liczby uczniów.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 23

Inspektor w Referacie IP Ilona Marzec zapoznała Członków Zarządu Powiatu z ofertą Wydawnictwa Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, która dotyczy podpisania umowy na zamieszczanie informacji promujących Powiat Buski – załącznik nr 25 do niniejszego protokołu.

Na podstawie projektu umowy miesięczny koszt wyniesie 500 zł netto, co daje kwotę 615 zł brutto, okres obowiązywania umowy: od 1 stycznia do 31 grudnia 2022 roku. Ilość materiałów promujących i informacyjnych: łączna objętość ½ strony tygodnika (kolumny), tj. 24 modułów w formacie A3 jeden raz w miesiącu oraz na stronie internetowej: https://echodnia.eu/swietokrzyskie/wiadomosci/busko przez okres 7 dni w miesiącu. W roku ubiegłym, zgodnie z umową, miesięczny koszt wynosił 400 zł netto, 492 zł brutto, a materiały promujące i informacyjne zamieszczane były tylko na stronie internetowej: https://echodnia.eu/swietokrzyskie/wiadomosci/busko przez okres 7 dni w miesiącu.

Po analizie, Zarząd Powiatu zaakceptował przedmiotową ofertę oraz wyraził zgodę na podpisanie nowej umowy w 2022 roku na zamieszczanie informacji promujących Powiat Buski. Jednocześnie Przewodniczący Zarządu zobowiązał Referat IP do dbania o to, aby najbardziej aktualne informacje promujące Powiat były na czas przygotowywane i dostarczane
do w/w Wydawnictwa.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Zarządu zobowiązał Kierownika Referatu IP
do skierowania pisma do Dyrektorów/Kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu, Naczelników Wydziałów tut. Starostwa o przygotowanie informacji dotyczącej zrealizowanych w 2021 roku projektów ze środków budżetu Państwa lub z państwowych funduszy celowych oraz podjętych działań w zakresie promocji i oznakowania tych projektów, celem zamieszczenia jej na stronie internetowej Powiatu.

 

 

Ad. 24

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zapoznał pozostałych Członków Zarządu z wnioskiem Komisji Finansowo – Budżetowej z posiedzenia, które odbyło się w dniu 11 stycznia 2022 roku.

„Przewodniczący Komisji Finansowo – Budżetowej Ludomir Leszczyński poddał pod głosowanie zgłoszony wniosek przez Wiceprzewodniczącego Komisji Stanisława Krzaka
o zwiększenie zabezpieczonej w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2022 kwoty w wysokości 1 miliona złotych o dodatkowy 1 milion złotych z przeznaczeniem na podwyżki wynagrodzeń dla pracowników.”

W/w wniosek stanowi załącznik nr 26 do niniejszego protokołu.

Powyższy wniosek został przyjęty przez Zarząd Powiatu do realizacji. Jednocześnie w związku z tym, że realizacja przedmiotowego wniosku wymaga poważnej przebudowy budżetu,
w chwili obecnej w projekcie uchwały budżetowej nie zostaną wprowadzone zmiany.
W/w wniosek znajdzie odzwierciedlenie w nowelizacji budżetu w m-cu lutym br., która zostanie dokonana po otrzymaniu informacji z Ministerstwa Finansów o ostatecznych kwotach subwencji i dotacji.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 25

Naczelnik Wydziału RLO Andrzej Lasak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z zarządzeniem pokontrolnym Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska z dnia 13.01.2022 r., które zobowiązuje Starostę Buskiego do niezwłocznego utworzenia miejsca magazynowania zatrzymanych transportów odpadów, o którym mowa w art. 24a ust. 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 27 do niniejszego protokołu.

Sejmik Województwa Świętokrzyskiego w dniu 28 stycznia 2019 r. Uchwałą Nr IV/62/19 zatwierdził „Aktualizację planu gospodarki odpadami dla województwa świętokrzyskiego na lata 2016 – 2022” w zakresie wskazania miejsc magazynowania zatrzymanych transportów odpadów. W zatwierdzonym planie, jako miejsce magazynowania odpadów wskazano miejsce zlokalizowane w msc. Rzędów 37, 28-142 Tuczępy, gm. Tuczępy.

Naczelnik Wydziału RLO poinformował, że Powiat nie otrzymał na w/w cel środków finansowych, o które wnioskował do Marszałka Województwa Świętokrzyskiego, Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Kielcach, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.

Z prowadzonej z Zakładem Gospodarki Odpadami Komunalnymi Sp. z o.o. w Rzędowie korespondencji wynika, że opłata, która pokrywa koszty związane z utrzymaniem w/w miejsca w gotowości wynosi 18 000 zł miesięcznie. Ponadto w/w Zakład informuje, że nie wszystkie wymogi magazynowania zatrzymanych transportów odpadów określone przepisami prawa są przez przedmiotowe miejsce spełnione.

Z korespondencji prowadzonej z Urzędem Marszałkowskim Województwa Świętokrzyskiego wynika, że w m-cu czerwcu 2022 roku dokonana zostanie zmiana planu gospodarki odpadami i jednocześnie rozważona zostanie również możliwość utworzenia innych punktów.

Członkowie Zarządu Powiatu zasugerowali, aby po zasięgnięciu opinii prawnej, miejsce magazynowania zatrzymanych transportów odpadów utworzyć we wskazanym
w zatwierdzonym planie miejscu tj. w msc. Rzędów 37, 28-142 Tuczępy, gm. Tuczępy.
W związku z tym, że w/w miejsce nie spełnia określonych przepisami prawa warunków magazynowania odpadów nie będzie możliwości przyjmowania tam zatrzymanych transportów odpadów.

 

O godz. 1030 Członek Zarządu Tomasz Mierzwa, za zgodą Przewodniczącego Zarządu, opuścił posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 26

 

W sprawach różnych:

 

  1. Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie z dnia 14.01.2022 r. Znak: DPS.3101/07/2021 o przesunięcie środków finansowych w projekcie planu finansowego na rok 2022
    w wysokości 27 003 zł w ramach działu 852 rozdział 85202 z paragrafu 4010 – wynagrodzenia osobowe pracowników na paragraf 4040 – dodatkowe wynagrodzenie roczne - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

  1. Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo
    w Busku - Zdroju z dnia 17.01.2022 r. Znak: SOSW.3011.3.2022 w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zmian między rozdziałami w planie wydatków na 2022 r.
    - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 29 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

  1. Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo
    w Busku - Zdroju z dnia 17.01.2022 r. Znak: SOSW.3011.4.2022 w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie zmian między działami w planie finansowym wydatków
    na 2022 r. - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 30 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

  1. Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem z dnia 18.01.2022 r. Znak: FN.3021.1.2022 o zabezpieczenie w budżecie na 2022 rok dodatkowych środków w łącznej kwocie 468 208 zł, z czego:
    • 12 678 zł w rozdziale 85311 Rehabilitacja zawodowa i społeczna stanowiącej wkład własny Powiatu w realizacji zadania związanego z pokryciem kosztów utrzymania uczestników w WTZ, powyższe wynika ze zmiany w dniu 3 stycznia 2022 roku rozporządzenia w sprawie algorytmu przekazywania środków
      z PFRON samorządom wojewódzkim i powiatowym,
    • 455 530 zł, w tym: 355 530 zł w rozdziale 75702 Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek oraz innych zobowiązań jednostek samorządu terytorialnego na pokrycie wydatków związanych z obsługą zadłużenia oraz 100 000 zł w rozdziale 75704 Rozliczenia z tytułu poręczeń
      i gwarancji udzielonych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego
      na pokrycie wydatków związanych z udzielonym poręczeniem. Powyższe spowodowane jest wzrostem stóp procentowych.

W/w wniosek stanowi załącznik nr 31 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

  1. Członkowie Zarządu Powiatu zapoznali się z pisemną opinią Komisji Finansowo – Budżetowej z dnia 18.01.2022 r. dotyczącą projektu uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Buskiego na rok 2022 oraz projektu uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2022 – 2030 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 32 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

 

Ad. 27

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1050 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Protokół sporządziła:

Barbara Nowocień

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2022-02-04
Data publikacji:2022-02-04
Osoba sporządzająca dokument:Barbara Nowocień
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:436