Protokół Nr 173/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
5 lipca 2022

Protokół Nr 173/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 15 czerwca 2022 r.  [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.173.2022

Protokół Nr 173/2022

z posiedzenia Zarządu Powiatu

z dnia 15 czerwca 2022 roku

 

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Jerzy Kordos
  4. Wiesław Marzec

 

oraz

  • Renata Szymańska – Gałązka – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie
  • Aneta Chwalik – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju
  • Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
  • Grzegorz Lasak – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
  • Artur Polniak – Skarbnik Powiatu
  • Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
  • Adrian Lasak – Inspektor w Wydziale Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
  • Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
  • Krzysztof Zapiórkowski – Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu
  • Tadeusz Sempioł – Kierownik Referatu Inwestycji i Promocji

 

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie dwóch osób na stanowisku szef kuchni i kucharz (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Nacz. Wydz. SOZ).
  6. Zapoznanie się z pismem w sprawie korekty danych do weryfikacji wniosków o dofinansowanie z rezerwy subwencji ogólnej (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  7. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju w sprawie ponownego ujęcia w budżecie środków niewygasających na zadanie pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 0860T Kargów – Tuczępy – Dobrów – Grzybów od km 7+750 do km 8+390 dł. ok. 640 m – teren zamknięty kolejowy” (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  8. Zapoznanie się z odpowiedzią Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju na pismo Rzecznika Praw Pacjenta (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  9. Zapoznanie się z Uchwałą nr 5/2022 z dnia 10 czerwca 2022 r. Rady Społecznej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia opinii na temat zmian w rocznym planie rzeczowo – finansowym na rok 2022 w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  10. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju przy ul. Bohaterów Warszawy 67 za 2021 rok oraz pokrycia ujemnego wyniku finansowego za ten okres (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  11. Zapoznanie się z protokołem z czynności przeprowadzonych w dniu 6 czerwca 2022 r. przez Komisję do spraw oceny wniosków na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku (Nacz. Wydz. SOZ).
  12. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Brata Alberta Chmielowskiego w Busku – Zdroju (Nacz. Wydz. SOZ).
  13. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Katarzyny Dziewicy i Męczennicy w Piasku Wielkim (Nacz. Wydz. SOZ).
  14. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Jakuba Starszego w Szczaworyżu (Nacz. Wydz. SOZ).
  15. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Strożyskach (Nacz. Wydz. SOZ).
  16. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Szańcu (Nacz. Wydz. SOZ).
  17. Przyjęcie Sprawozdania Starosty Buskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Busku – Zdroju za 2021 rok (Nacz. Wydz. SOZ).
  18. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju w sprawie zabezpieczenia środków finansowych z przeznaczeniem na doskonalenie zawodowe nauczycieli (Nacz. Wydz. EK).
  19. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany uchwały nr XI/116/2019 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 września 2019 r. w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, o których mowa w art. 42 ust. 7 pkt 3 lit. a, b, i d ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Nacz. Wydz. EK).
  20. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na wydawanie przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Busku – Zdroju orzeczeń i opinii dla dzieci i uczniów niesłyszących i słabosłyszących (Nacz. Wydz. EK).
  21. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2021 rok (Skarbnik Powiatu).
  22. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego w 2022 roku (Skarbnik Powiatu).
  23. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie przeniesień w wydatkach budżetu Powiatu Buskiego w 2022 roku (Skarbnik Powiatu).
  24. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany uchwały nr XXXII/345/2022 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 21 stycznia 2022 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2022 – 2030 (Skarbnik Powiatu).
  25. Zapoznanie się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej z dn. 7 czerwca 2022 r. w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Busku – Zdroju oraz z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2021 rok.
  26. Sprawy różne.
  27. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1                                                                                                                                            

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 900 otworzył 173 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 3 Członków Zarządu (1 nieobecny usprawiedliwiony, Członek Zarządu Wiesław Marzec dołączył do posiedzenia o godz. 910), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 3 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 4

Protokół Nr 172/2022 z dnia 6 czerwca 2022 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 3 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

O godz. 910 do posiedzenia dołączył Członek Zarządu Wiesław Marzec.

 

Ad. 5

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Renata Szymańska – Gałązka zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie dwóch osób na stanowisku szef kuchni i kucharz. Obecni pracownicy w miesiącu lipcu br. przechodzą na emeryturę i powstaną wakaty na w/w stanowiska. Informacja o poszukiwaniu osób chętnych do podjęcia pracy na powyższych stanowiskach została przekazana do podległych jednostek organizacyjnych Powiatu, niestety w żadnej jednostce nie ma osób zainteresowanych podjęciem pracy na w/w stanowiskach. W przypadku wyrażenia zgody na zatrudnienie zostanie złożona oferta pracy do Powiatowego Urzędu Pracy, jednocześnie starając się o zatrudnienie pracowników w ramach prac interwencyjnych.

Wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Znak: DPS.I.011.8.2022 z dn. 30.05.2022 r. wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Znak: PCPR.ZRP.4700.DPS.21.22 z dn. 06.06.2022 r. w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 6

W związku z oszczędnościami na zadaniu pn.: „Rozbiórka istniejącego mostu, budowa mostu w ciągu drogi powiatowej Nr 0084T Siesławice – Skorocice na działkach nr 333, 339, 307 w Siesławicach gmina Busko – Zdrój, wraz z przebudową drogi Nr 0084T polegającej na budowie podjazdów” oraz akceptacji zwiększenia zakresu robót na drodze powiatowej Nr 0060T Młyny – Szaniec – Nowy Folwark od km 5+795 do km 6+220 dł. 425 m Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Zarząd Powiatu ze skorygowaną tabelą danych do weryfikacji wniosków o dofinansowanie z rezerwy subwencji ogólnej.

Pismo Znak: PZD-S3.0812.17.2022 z dn. 08.06.2022 r. w powyższym zakresie stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu. 

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 7

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Znak: PZD.S2.3110.21.2022 z dn. 09.06.2022 r. o ponowne ujęcie w budżecie środków niewygasających w kwocie 3 000 zł na zadanie pn.: „Remont drogi powiatowej Nr 0860T Kargów – Tuczępy – Dobrów – Grzybów od km 7+750 do km 8+390 dł. ok. 640 m – teren zamknięty kolejowy” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego protokołu. Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju wyjaśnił, że ze względu na przedłużające się procedury administracyjne oraz brak opinii zarządcy infrastruktury Spółki PKP PLK S.A. zadanie nie zostanie zrealizowane w określonym czasie. Następnie, Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o wyłączenie zadania i włączenie powyższej kwoty do środków budżetowych.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

W dalszej części posiedzenia Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak poinformował Zarząd Powiatu o podejmowanych działaniach dotyczących wniosków w sprawie waloryzacji cen na realizowanych inwestycjach pn.: „Przebudowa drogi powiatowej Nr 0115T Kępa Lubawska - Pacanów – Oleśnica – Strzelce od km 5+938 do km 8+958 dł. 2954 m” oraz „Przebudowa drogi powiatowej Nr 0098T Solec – Zdrój – Wełnin – Klucz od km 0+000 do km 2+666 dł. 2666 m”.

 

W związku z pytaniem Członka Zarządu Wiesława Marca w sprawie przebudowy chodnika w m. Wełecz Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju przekazał bieżące informacje w zakresie powyższego zadania. Następnie, w związku z kolejnym pytaniem Członka Zarządu Wiesława Marca dotyczącym możliwości przejazdu przez most w miejscowości Siesławice na drodze powiatowej 0084T Siesławice – Skorocice w związku z zakończeniem budowy, Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju szczegółowo wyjaśnił procedurę odbioru.

 

Ponadto, Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju zasygnalizował problem dotyczący zapowiadanego wzrostu cen soli.

 

Ad. 8

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Zarząd Powiatu z odpowiedzią /skargą na ŚCRMiTS w Kielcach na pismo Rzecznika Praw Pacjenta z dnia 2 czerwca 2022 r. Znak: RzPP-DPW-WPII.431.932.2022.MZA dotyczące wszczętego postępowania wyjaśniającego w celu zbadania czy doszło do naruszenia prawa pacjenta do świadczeń zdrowotnych przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 9

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Zarząd Powiatu ze zmianami w rocznym planie rzeczowo – finansowym na rok 2022 w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju.

Następnie, Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zapoznał Członków Zarządu Powiatu z Uchwałą nr 5/2022 z dnia 10 czerwca 2022 r. Rady Społecznej przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia opinii na temat zmian w rocznym planie rzeczowo – finansowym na rok 2022 w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego protokołu. Rada Społeczna przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju pozytywnie zaopiniowała zmiany w rocznym planie rzeczowo – finansowym na rok 2022 w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 10

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przed omówieniem projektu inicjatywy uchwałodawczej zapoznał Zarząd Powiatu ze Sprawozdaniem Niezależnego Biegłego Rewidenta z badania rocznego sprawozdania finansowego za 2021 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

 

Następnie, Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju przy ul. Bohaterów Warszawy 67 za 2021 rok oraz pokrycia ujemnego wyniku finansowego za ten okres – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

W odpowiedzi na pytanie Członka Zarządu Wiesława Marca o opłacalność budowy dodatkowego ujęcia wody Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju poinformował, że Szpital płacił rachunki za wodę i ścieki łącznie w wysokości ok. 160 – 170 tys. zł miesięcznie, aktualnie płaci ok. 35 tys. zł miesięcznie. Za studnię, której proces dokumentacyjny nie jest jeszcze zakończony, poniesiono koszty w wysokości 15 tys. zł, a łącznie za czyszczenie studni tych, które już funkcjonują w Szpitalu i studni, której proces dokumentacyjny nie jest jeszcze zakończony ok. 25 tys. zł.

 

Ad. 11

Wiceprzewodniczący Zarządu, Przewodniczący Komisji Stanisław Klimczak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z Protokołem z czynności przeprowadzonych w dniu 6 czerwca 2022 r. przez Komisję do spraw oceny wniosków na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu.

 

Ad. 12

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Brata Alberta Chmielowskiego w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 13

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Katarzyny Dziewicy i Męczennicy w Piasku Wielkim – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 14

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Jakuba Starszego w Szczaworyżu – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 15

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Strożyskach – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 16

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Szańcu – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

W związku ze zgłoszoną uwagą przez Członka Zarządu Wiesława Marca dotyczącą promocji udzielonych dotacji Inspektor w Wydziale SOZ Adrian Lasak poinformował, że w roku ubiegłym został wprowadzony do umowy zapis dotyczący obowiązku już nie tylko informowania o udzielonej dotacji, ale również wywieszenie określonej tablicy informacyjnej.

 

Ad. 17

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu ze Sprawozdaniem Starosty Buskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Busku – Zdroju za 2021 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

 

W związku ze zgłoszoną uwagą przez Członka Zarządu Jerzego Kordosa do w/w Sprawozdania została wprowadzona zmiana polegająca na poprawieniu stanowiska jednej z osób uczestniczącej w pracach Komisji. Sprawozdanie Starosty Buskiego z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku w Busku – Zdroju za 2021 rok wraz z wprowadzoną zmianą stanowi załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższe Sprawozdanie wraz z wprowadzoną zmianą zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższe Sprawozdanie należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 18

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju z dn. 01.06.2022 r. w sprawie zapotrzebowania na środki finansowe z przeznaczeniem na doskonalenie zawodowe nauczycieli – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 18 do niniejszego protokołu. Naczelnik Wydziału EK zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o zaakceptowanie formy dokształcania – studia podyplomowe, bez przekazywania środków finansowych, ponieważ środki wcześniej zabezpieczone nie zostały w pełni wykorzystane.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował wniosek Naczelnika Wydziału EK w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 19

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany uchwały nr XI/116/2019 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 września 2019 r. w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, o których mowa w art. 42 ust. 7 pkt 3 lit. a, b, i d ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać do zaopiniowania przez właściwe organy.

Ad. 20

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na wydawanie przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Busku – Zdroju orzeczeń i opinii dla dzieci i uczniów niesłyszących i słabosłyszących – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 21

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za 2021 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 22

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego w 2022 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 23

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie przeniesień w wydatkach budżetu Powiatu Buskiego w 2022 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 23 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 24

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany uchwały nr XXXII/345/2022 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 21 stycznia 2022 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2022 – 2030 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 25

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 7 czerwca 2022 roku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Busku – Zdroju oraz z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2021 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 25 do niniejszego protokołu.

Decyzją Członków Zarządu, powyższy projekt uchwały należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Ad. 26

W sprawach różnych:

1.     W związku z ofertą na realizację zadania publicznego w ramach tzw. „małych grantów”, którą złożył Polski Związek Niewidomych Okręg Świętokrzyski z zakresu ochrony i promocji zdrowia na realizację zadania publicznego pn. „Zdrowy i aktywny niewidomy – działania wspierające aktywność społeczną oraz poprawiające stan zdrowia i jakość życia osób niewidomych i słabowidzących” Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach poinformował Zarząd Powiatu, że zgodnie z zapisami ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie powyższa oferta była zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej, w siedzibie tut. Starostwa Powiatowego w miejscu przeznaczonym na zamieszczanie ogłoszeń oraz na stronie internetowej Powiatu. Następnie, Naczelnik Wydziału SOZ poinformował, że Związek wnioskuje o udzielenie dotacji w kwocie 4 500 zł.

Oferta Polskiego Związku Niewidomych Okręg Świętokrzyski stanowi załącznik nr 26 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił zabezpieczyć dla Polskiego Związku Niewidomych Okręg Świętokrzyski środki finansowe w kwocie 4 000 zł z przeznaczeniem na realizację przedmiotowego zadania.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

2.     W związku z otrzymanym dofinansowaniem z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych o zaliczkowe dofinansowanie projektów w ramach „Program wyrównywania różnic między regionami III” w obszarach B, G, D, w budżecie Powiatu do obszaru D – likwidacja barier transportowych w Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie zakup mikrobusu 9-cio osobowego do transportu osób niepełnosprawnych, zabezpieczono środki finansowe w wysokości 186 960,00 zł. Po przeprowadzeniu postępowania najniższa cena oferty w/w zakupu, wynosi 187 955,00 zł. W związku z powyższym Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o zabezpieczenie dodatkowych środków finansowych w wysokości 995 zł do zakupu mikrobusu do transportu osób niepełnosprawnych dla Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 27 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

3.     W związku z dodatkowymi robotami przy realizacji projektu nr RPSW.03.03.00-26-0066/20 pn.: "Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej Powiatu Buskiego. Budynek przy ul. Kopernika 6 i ul. Armii Krajowej 19 w Busku -Zdroju", Kierownik Referatu IP Tadeusz Sempioł zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o zwiększenie środków w budżecie na zabezpieczenie realizacji inwestycji, zgodnie z poniższym wykazem:

‒          umowa podstawowa                              1 100 000,00 zł;

‒          roboty związane z przebudową pokoi         40 618,99 zł;

‒          Inspektor Nadzoru                                       18 249,90 zł;

                                                                          649,00 zł;

‒          promocja                                                        3 500,00 zł;

‒          Razem koszt z dodatkowymi robotami:  1 163 017,89 zł.

 

Pismo Kierownika Referatu IP w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.

Kierownik Referatu IP Tadeusz Sempioł poinformował, że powyższy zakres był zwiększany już wcześniej o kwotę ok. 30 000 zł, na ten moment brakujące środki wynoszą 13 000 zł.

Zabierając głos Skarbnik Powiatu Artur Polnika wyjaśnił, że brakującą kwotę w wysokości wskazanej przez Kierownik Referatu IP będzie należało zabezpieczyć, jeżeli zostanie zaktualizowany wniosek. W przypadku braku jego aktualizacji kwota, jaką będzie należało zabezpieczyć wyniesie 43 000 zł.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zobowiązał Kierownika Referatu IP do złożenia stosownego wniosku w zakresie skorygowania wniosku o dofinansowanie projektu poprzez przesunięcie planowanego dofinansowania pomiędzy realizowanymi zadaniami. Następnie, po akceptacji, Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika Powiatu do zabezpieczenia brakujących środków w odpowiednich podziałkach klasyfikacji budżetowej w ramach projektu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu.

 

4.     W związku z otwarciem ofert dotyczących realizacji projektu nr RPSW.03.03.00-26-0067/20 pn.: „Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej Powiatu Buskiego - Termomodernizacja budynków oświatowych” Kierownik Referatu IP Tadeusz Sempioł zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o zwiększenie środków w budżecie na zabezpieczenie realizacji inwestycji, zgodnie z poniższym wykazem:

‒          wartość kosztów całkowitych po otwarciu ofert  2 710 612,06 zł;

‒          koszt Inspektora Nadzoru 2%                                   54 212,24 zł;

‒          promocja                                                                     9 000,00 zł;

‒          Razem koszt:                                                        2 773 824,30 zł.

 

Pismo Kierownika Referatu IP w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 29 do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz poinformował, że w chwili obecnej zostały zabezpieczone środki w wysokości 2 225 533 zł, z tego 1 891 703 zł to dotacja z budżetu Urzędu Marszałkowskiego, 333 830 zł z dochodów własnych Powiatu. Brakująca kwota to 548 292 zł. Przewodniczący Zarządu przekazał, że w sprawie brakującej kwoty został złożony stosowny wniosek w Urzędzie Marszałkowskim. Jeżeli zostanie rozpatrzony to Powiat może uzyskać 412 317 zł, ze środków własnych byłby zobligowany dołożyć 135 974 zł. Jednakże informacja w powyższym zakresie będzie znana najwcześniej dopiero późną jesienią.

W związku z powyższym Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zawnioskował o zabezpieczenie na chwilę obecną całości brakujących środków ze środków własnych, a w przypadku uzyskania dofinansowania nastąpi zmiana warunków dofinansowania i jednocześnie zmiana wydatkowania.

 

Skarbnik Powiatu Artur Polniak poinformował, że Powiat nie posiada dodatkowych środków, które można by przeznaczyć na dofinansowanie zadania. Skarbnik Powiatu zaproponował, aby przesunąć w roku bieżącym planowane wydatki w kwocie 300 000 zł z zadania „Rozbudowa oraz przebudowa budynku po byłej Szkole Podstawowej z przeznaczeniem na Placówkę Opiekuńczo – Wychowawczą w Kostkach Dużych wraz z dokumentacją projektowo – kosztorysową” oraz pozostałą kwotę z wydatków bieżących w Starostwie Powiatowym. Ewentualnie, jeżeli harmonogram prac pozwoli brakującą kwotę zabezpieczyć na rok następny.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu przychylając się do wniosku Przewodniczącego Zarządu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

5.     Naczelnik Wydziału KT Krzysztof Zapiórkowski zapoznał Zarząd Powiatu z pismem Burmistrza Miasta i Gminy Wiślica w sprawie rozważenia możliwości utworzenia linii komunikacyjnej Busko – Zdrój – Wiślica w ramach Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 30 do niniejszego protokołu. Naczelnik Wydziału KT przybliżył Członkom Zarządu procedurę uruchomienia linii komunikacyjnej oraz związane z tym koszty, jak również poinformował, że na ten moment Wydział nie organizuje publicznego transportu, wszystko odbywa się poprzez wydawanie zezwoleń przewoźnikom prywatnym.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

  

Ad. 27

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1120 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

 

 

Protokół sporządziła:

Wioleta Waga

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2022-07-05
Data publikacji:2022-07-05
Osoba sporządzająca dokument:Wioleta Waga
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:319