Protokół Nr 177/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
24 sierpnia 2022

Protokół Nr 177/2022 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 28 lipca 2022 r.  [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.177.2022

Protokół Nr 177/2022
z posiedzenia Zarządu Powiatu
z dnia 28 lipca 2022 roku

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Jerzy Kordos
  4. Wiesław Marzec
  5. Tomasz Mierzwa

oraz

  • Marian Szostak – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju
  • Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
  • Grzegorz Lasak – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
  • Piotr Zeljaś – Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach
  • Jolanta Kałucka – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
  • Iwona Bąk – Wicedyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie
  • Konrad Ładowski – Prezes Stowarzyszenia „Daj Dziecku Nadzieję”
  • Marta Drobek – Główna Księgowa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju
  • Artur Polniak – Skarbnik Powiatu
  • Grzegorz Zięba – Naczelnik Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
  • Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
  • Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
  • Mateusz Olszewski – Informatyk

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Rozpatrzenie pisma Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Busku – Zdroju w sprawie wypowiedzenia umowy najmu lokalu przy ul. Różanej 2 w Busku – Zdroju (Dyr. PUP w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. OR).
  6. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie sporządzenia i podania do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia w drodze bezprzetargowej w formie zamiany (Nacz. Wydz. GKN).
  7. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego
    w Broninie w sprawie wyrażenia zgody na bezpłatne użyczenie pomieszczeń w siedzibie Ośrodka (Dyr. SOS-W w Broninie, Nacz. Wydz. EK, Nacz. Wydz. GKN).
  8. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego
    w Broninie w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie kierowcy (Dyr. SOS-W
    w Broninie, Nacz. Wydz. EK).
  9. Rozpatrzenie wniosków w sprawie przyznania Stypendium Starosty Buskiego za wyniki
    w nauce na rok szkolny 2022/2023 (Nacz. Wydz. EK).
  10. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na doskonalenie zawodowe nauczycieli (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
  11. Zapoznanie się ze sprawozdaniami Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju z działań podjętych w ramach projektów: „Klasa Akademicka SGH”, „Seminarium Jakości Kształcenia Matematycznego”, „Ekonomia społeczna dla szkół” (Nacz. Wydz. EK).
  12. Zapoznanie się ze sprawozdaniem kwartalnym Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju z realizacji projektu „Zagraniczne praktyki – drogą do kariery 2” w ramach programu Erasmus+ (Nacz. Wydz. EK).
  13. Zapoznanie się ze sprawozdaniem kwartalnym Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych
    i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju z realizacji projektu pn. „Kosmiczni hotelarze” (Nacz. Wydz. EK).
  14. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia Powiatu Buskiego z Gminą Stopnica (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  15. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia opinii do uchwały Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego w sprawie ustalenia przebiegu istniejących dróg wojewódzkich na terenie powiatu buskiego (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  16. Rozpatrzenie wniosku Burmistrza Miasta i Gminy Nowy Korczyn o wykonanie przebudowy i remontu odcinka drogi powiatowej Nr 0128T Piasek Wielki – Rzegocin – Piotrówka – Górnowola – Pawłów – Raj w m. Pawłów (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  17. Zapoznanie się z informacją Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
    nt. wyników przeprowadzonego postępowania na zakup i dostawę soli drogowej do zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2022/2023 (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  18. Zapoznanie się z analizą planu na bieżące utrzymanie dróg powiatowych na 2022 rok
    (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  19. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
    w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie przesunięć środków w planie bieżącego utrzymania dróg powiatowych w 2022 roku (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  20. Zapoznanie się z decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku – Zdroju dotyczącą stanu sanitarnego w Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej
    w Winiarach (Dyr. PO-W w Winiarach, Nacz. Wydz. SOZ).
  21. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie na czas określony/zastępstwo pielęgniarki w wymiarze co najmniej ½ etatu (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Zborowie, Nacz. Wydz. SOZ).
  22. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie osoby na stanowisko psychologa w wymiarze 0,375 etatu (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Nacz. Wydz. SOZ).
  23. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie/sprzedaż/likwidację zmywarki (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Nacz. Wydz. OR, Nacz. Wydz. SOZ).
  24. Zapoznanie się z planem pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju na drugie półrocze 2022 r. wraz z planem kontroli w domach pomocy społecznej,
    w warsztatach terapii zajęciowej i rodzinach zastępczych (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  25. Zapoznanie się z informacją o uruchomieniu programów pn. „Mieszkanie dla absolwenta” oraz „Dostępne mieszkanie” w ramach rządowego pakietu „Samodzielność – Aktywność – Mobilność” (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  26. Zapoznanie się ze sprawozdaniem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie
    w Busku – Zdroju Nr 2/2022/LOŻ z realizacji projektu „Lepsze Oblicze Życia” za okres od 01.04.2022 r. do 31.05.2022 r. (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  27. Zapoznanie się z protokołem z kontroli przeprowadzonej przez Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie epidemiologii w zakresie sprawdzenia stanu sanitarnego pomieszczeń w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  28. Zapoznanie się z: Rb-N kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych oraz Rb-Z kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  29. Rozpatrzenie wniosku Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Busku – Zdroju o przekwalifikowanie wydatków w planie budżetu na 2022 rok (Skarbnik Powiatu).
  30. Rozpatrzenie wniosku Starosty Buskiego o dokonanie przeniesień w planie finansowym Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju (Skarbnik Powiatu).
  31. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2022 (Skarbnik Powiatu).
  32. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2022 roku (Skarbnik Powiatu).
  33. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2022 roku (Skarbnik Powiatu).
  34. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2022 roku (Skarbnik Powiatu).
  35. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmiany Uchwały Nr 743/2022 Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju z dnia 14 kwietnia 2022 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2022 roku (Skarbnik Powiatu).
  36. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu wydatków
    w podległych jednostkach budżetowych (Skarbnik Powiatu).
  37. Sprawy różne.
  38. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1                                                                                                                                            

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 730 otworzył 177 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 4

Protokół Nr 176/2022 z dnia 13 lipca 2022 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 5

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak zapoznał Zarząd Powiatu z pismem Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Busku – Zdroju, jako Zarządcy nieruchomości Gminy Busko - Zdrój informującym, iż w związku z planowanymi pracami budowlanymi w budynku Urzędu Miasta i Gminy oraz koniecznością przeniesienia administracji Urzędu na ul. Różaną 2, z dniem 01.08.2022 r. zostanie wypowiedziana umowa najmu lokalu użytkowego zawarta w dniu 18.12.2012 roku. Zgodnie z zapisami §4 pkt. 2 w/w Umowy rozwiązanie umowy nastąpi w dniu 31.01.2023 r.

Pismo Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Busku – Zdroju w przedmiotowym zakresie stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Następnie, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju zapoznał Zarząd Powiatu ze wstępną analizą zagospodarowania lokali przy ulicy Bohaterów Warszawy 120 w Busku – Zdroju (dawny Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących) na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

Zgodnie ze złożonym wypowiedzeniem umowy najmu, po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju do przygotowania koncepcji rozmieszczenia poszczególnych komórek Urzędu Pracy na rzutach budynków przy ulicy Bohaterów Warszawy 120 w Busku – Zdroju celem wyboru jednego z dostępnych budynków i oszacowania kosztów dostosowania pomieszczeń na potrzeby Powiatowego Urzędu Pracy oraz aby Dyrektor rozeznał możliwość pozyskania środków finansowych z dostępnych programów na przeprowadzenie prac adaptacyjnych.

 

Ad. 6

Naczelnik Wydziału GKN Grzegorz Zięba przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie sporządzenia i podania do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia w drodze bezprzetargowej w formie zamiany.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 817/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 28 lipca 2022 roku w sprawie sporządzenia i podania do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonej do zbycia w drodze bezprzetargowej w formie zamiany stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Ad. 7

W związku ze zwróceniem się przez Stowarzyszenie „Daj Dziecku Nadzieję” z prośbą o nieodpłatne użyczenie w okresie od 1 września 2022 roku na okres trzech lat sali dydaktycznej nr 4 w starym budynku o powierzchni 35 m2 wraz z zapleczem sanitarnym o powierzchni 13,44 m2, celem uruchomienia tam przedszkola, które będzie prowadziło w/w Stowarzyszenie zgodnie z art. 43 ust. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami Wicedyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie Iwona Bąk zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o wyrażenie zgody na w/w użyczenie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Opinia Radców Prawnych Starostwa Powiatowego w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Prezes Stowarzyszenia „Daj Dziecku Nadzieję” Konrad Ładowski uzasadniając chęć uruchomienia przedszkola poinformował, że Stowarzyszenie powstało m.in. po to by wspierać działalność Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie. Dziecko, które trafi do przedszkola prowadzonego przez Stowarzyszenie „Daj Dziecku Nadzieję” z dużym prawdopodobieństwem będzie kontynuowało naukę w Ośrodku. W odpowiedzi na pytanie Przewodniczącego Zarządu Jerzego Kolarza Prezes Stowarzyszenia poinformował, iż wszelkie koszty dostosowania pomieszczenia na potrzeby przedszkola pokryłoby Stowarzyszenie. Ponadto, pomieszczenia, o które wnioskuje Stowarzyszenie nie będą wydzielone tylko dla oddziału przedszkolnego, ale będą również używane przez Ośrodek, jako świetlica, popołudniami przez wychowanków przebywających w Internacie Ośrodka, jak również w jednym z wnioskowanych pomieszczeń będzie znajdowała się pralnia dla wychowanków Ośrodka.

 

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień pozytywnie zarekomendowała powyższy wniosek.  

W odpowiedzi na pytanie Przewodniczącego Zarządu Naczelnik Wydziału EK poinformowała, że środki finansowe na funkcjonowanie przedszkola zapewnia Gmina z dotacji w wysokości 75%.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

   

Ad. 8

Wicedyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie Iwona Bąk zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem Znak: SOSW.0720-8/22 z dn. 11.07.2022 r. w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie z dniem 1 września 2022 roku osoby na stanowisku kierowca – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień poinformowała, że zostało dokonane rozeznanie w podległych jednostkach organizacyjnych Powiatu, jednak brak jest osób zainteresowanych podjęciem pracy na w/w stanowisku.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się, jednocześnie sugerując, aby zatrudnienie w/w pracownika odbyło się za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy.

 

Ad. 9

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedłożyła wnioski dyrektorów poszczególnych placówek oświatowych prowadzonych przez Powiat Buski o przyznanie Stypendium Starosty Buskiego za wyniki w nauce na rok szkolny 2022/2023 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Powyższe wnioski złożyli dyrektorzy n/w placówek oświatowych:

  • I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju (1 wniosek – uczeń klasy trzeciej I Liceum Ogólnokształcącego);
  • Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Busku – Zdroju (2 wnioski: uczeń klasy pierwszej III Liceum Ogólnokształcącego oraz uczennica klasy drugiej Technikum Nr 1);
  • Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju (1 wniosek – uczeń klasy trzeciej Technikum Nr 2);
  • Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju (3 wnioski – uczennica klasy trzeciej II Liceum Ogólnokształcącego, uczennica klasy trzeciej Technikum Nr 3, uczennica klasy pierwszej Technikum Nr 3);
  • Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju (2 wnioski – uczeń klasy trzeciej V Liceum Ogólnokształcącego oraz uczeń klasy drugiej Technikum Specjalnego dla Niepełnosprawnych Ruchowo).

Po analizie, powyższe wnioski zostały zaakceptowane przez Zarząd Powiatu.

Decyzją Zarządu Powiatu kwota Stypendium Starosty Buskiego za wyniki w nauce na rok szkolny 2022/2023 została ustalona w wysokości 350 zł.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 10

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiemDyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju z dnia 18.07.2022 r. w sprawie zabezpieczenia środków finansowych z przeznaczeniem na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w okresie 18.07.2022 r. – 30.09.2022 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 11

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu ze sprawozdaniami za II kwartał 2022 r., z działań podjętych w ramach projektów: „Klasa Akademicka SGH”, „Seminarium Jakości Kształcenia Matematycznego”, „Ekonomia społeczna dla szkół” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

Ad. 12

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu ze sprawozdaniem kwartalnym Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju z realizacji projektu „Zagraniczne praktyki – drogą do kariery 2” w ramach programu Erasmus+ za okres 01.04.2022 r. – 30.06.2022 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

Ad. 13

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu ze sprawozdaniem kwartalnym Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju z realizacji projektu pn. „Kosmiczni hotelarze” za okres 01.04.2022 r. – 30.06.2022 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

Ad. 14

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia Powiatu Buskiego z Gminą Stopnica – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 15

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia opinii do uchwały Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego w sprawie ustalenia przebiegu istniejących dróg wojewódzkich na terenie powiatu buskiego.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 818/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 28 lipca 2022 roku w sprawie wyrażenia opinii do uchwały Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego w sprawie ustalenia przebiegu istniejących dróg wojewódzkich na terenie powiatu buskiego stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Ad. 16

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Burmistrza Miasta i Gminy Nowy Korczyn o wykonanie przebudowy i remontu odcinka drogi powiatowej Nr 0128T Piasek Wielki – Rzegocin – Piotrówka – Górnowola – Pawłów – Raj w m. Pawłów – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił przyjąć przedmiotowy wniosek do projektu planu potrzeb przebudowy i remontów dróg powiatowych na 2023 rok. Po zebraniu wszystkich potrzeb Zarząd Powiatu dokona wyboru najpilniejszych do realizacji zadań przy projekcie budżetu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 17

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak poinformował Zarząd Powiatu, że na rozeznanie cenowe dotyczące zakupu i dostawy soli drogowej do zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2022/2023 nie odpowiedziała żadna z firm, do których zostało wysłane zapytanie. Do dnia składania ofert tj. do dnia 7 lipca 2022 r. do siedziby zamawiającego nie wpłynęły żadne oferty mimo, że podczas uprzednio przeprowadzonych rozmów telefonicznych firmy zadeklarowały chęć udziału w w/w postępowaniu.

Pismo Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Znak: PZD-S4.001.9.2022 z dn. 11.07.2022 r. w przedmiotowym zakresie stanowi załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

Następnie, Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju poinformował, że w dniu wczorajszym odbyło się otwarcie ofert w kolejnym postępowaniu dotyczącym zakupu i dostawy soli drogowej do zimowego utrzymania dróg powiatowych w sezonie 2022/2023. Na w/w postępowanie wpłynęła jedna oferta, której wartość opiewała na kwotę 750 zł brutto za tonę.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 18

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Zarząd Powiatu z pismem Znak: PZD.S2.3110.31.2022 z dn. 15.07.2022 r. dotyczącym analizy planu na bieżące utrzymanie dróg na 2022 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

W związku z przeprowadzoną analizą w/w planu Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju poinformował o braku środków na dalsze prace związane z bieżącym utrzymaniem dróg powiatowych oraz brakiem środków na zimowe utrzymanie dróg.

 

Po zapoznaniu się z przedstawioną analizą planu na bieżące utrzymanie dróg na 2022 rok Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju do przygotowania na kolejne posiedzenie Zarządu wniosku, który będzie zawierał zestawienie wszystkich realizowanych przez jednostkę zadań; ilości zadań zabezpieczonych umowami ze wskazaniem okresu; wskazanie zadań, na które braknie środków i w jakiej wysokości; wskazanie zadań jakie należałoby jeszcze wykonać wraz z określeniem wysokości środków na ich realizację.

Ad. 19

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o przesunięcie środków na bieżące utrzymanie dróg w wysokości 73 000,00 zł. Z zadania pn. „Zimowe utrzymanie dróg” 25 000,00 zł, z zadania pn.: „Remont i utrzymanie mostów” 31 000,00 zł oraz z zadania pn.: „Zakup soli i wykonanie mieszanki piaskowo – solnej” 17 000,00 zł na niżej wymienione zadania:

  1. na zadanie pn.: „Letnie utrzymanie dróg (sprzątanie ulic i dróg)” 2 000,00 zł;
  2. na zadanie pn.: „Bieżące utrzymanie jednostki w tym: paliwo, części samochodowe, części do pił, remonty budynków” 18 000,00 zł;
  3. na zadanie pn.: „Remont dróg powiatowych” 50 000,00 zł

w związku ze wzrostem cen materiałów i usług.

Wniosek Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Znak: PZD.S2.3110.33.2022 z dn. 22.07.2022 r. w przedmiotowym zakresie stanowi załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.

Po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem, Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju do zachowania procedury przy dokonywaniu zmian w planie finansowym jednostki.

W dalszej części posiedzenia, w związku z zakończeniem zadań inwestycyjnych rozliczanych kosztorysowo i realizowanych w ramach rezerwy subwencji ogólnej pn.:

  1. 1.     Przebudowa drogi powiatowej Nr 0023T Chmielnik – Zrecze – Maciejowice – Ruda od km 5+990 do km 6+290 dł. 300 m
  2. 2.     Przebudowa drogi powiatowej Nr 0060T Młyny – Szaniec – Nowy Folwark od km 5+795 do km 6+095 dł. 300 m
  3. 3.     Przebudowa drogi powiatowej Nr 0145T Pacanów – Niegosławice – Chrzanów od km 2+154 do km 2+454 dł. 300 m

oraz oszczędnościami na części zadań i występującymi robotami powtarzającymi polegającymi na zwiększeniu zakresu inwestycji o 125 m na zadaniu Przebudowa drogi powiatowej Nr 0060T Młyny – Szaniec – Nowy Folwark od km 5+795 do km 6+095 dł. 300 m

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o przesunięcie środków finansowych w kwocie 23 903,95 zł z zadania inwestycyjnego pn.: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0145T Pacanów – Niegosławice – Chrzanów od km 2+154 do km 2+454 dł. 300 m na zadanie inwestycyjne pn.: Przebudowa drogi powiatowej Nr 0060T Młyny – Szaniec – Nowy Folwark od km 5+795 do km 6+095 dł. 300 m – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 20

Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach Piotr Zeljaś zapoznał Zarząd Powiatu z decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku – Zdroju dotyczącą stanu sanitarnego w Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej
w Winiarach Znak: NHD.9020.5.7.2022 z dn. 01.07.2022 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Busku – Zdroju po zbadaniu stanu sanitarnego w Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej im. Marszałka Piłsudskiego w Winiarach zarządza:

  1. doprowadzić do należytego stanu technicznego drzwi wejściowe do sanitariatów na parterze budynku;
  2. doprowadzić do należytego stanu technicznego brodziki prysznicowe w sanitariatach na parterze budynku;
  3. zarządzenia wymienione w pkt. 1-2 należy wykonać do 31.12.2022 r.

Następnie, Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach zapoznał Zarząd Powiatu ze wstępną analizą kosztową wykonania w/w zaleceń.

 

Po zapoznaniu się z informacją w powyższym zakresie Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach do wykonania części zaleceń we własnym zakresie – skorodowane brodziki prysznicowe wyczyścić dostępnymi środkami chemicznymi. Następnie, w związku ze zgłoszoną uwagą przez Skarbnika Powiatu informującą, że każde zwiększenie wydatków powoduje wzrost kosztów utrzymania wychowanka Dyrektor Placówki powinien przeanalizować plan wydatków jednostki celem ewentualnego dokonania przesunięć.

Ad. 21

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Jolanta Kałucka zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem Znak: DPS.0710.18.2022.JK z dn. 21.07.2022 r. w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie na czas określony/zastępstwo pielęgniarki w wymiarze co najmniej ½ etatu.

Dyrektor DPS w Zborowie poinformowała, że pracownica zatrudniona w wymiarze ¾ etatu na stanowisku pielęgniarka przebywa od miesiąca marca 2022 roku do nadal na zwolnieniu lekarskim. Druga pielęgniarka zatrudniona w wymiarze 1 etatu przebywała na zwolnieniu lekarskim w miesiącach styczeń – maj 2022 roku. W związku z powyższym, aby zachować ciągłość opieki nad mieszkańcami Placówki oraz zapewnić pracownikom możliwość skorzystania z urlopów wypoczynkowych zaległych i bieżących niezbędne jest zatrudnienie pielęgniarki na umowę o pracę w wymiarze minimum ½ etatu lub na umowę zlecenie, gdyby nie udało się zatrudnić osoby na umowę o pracę. Okres zatrudnienia 3 miesiące, a w przypadku kontynuacji zwolnienia przez pracownicę umowa na zastępstwo. Dyrektor DPS w Zborowie poinformowała, że zatrudnienie finansowane będzie w ramach środków własnych jednostki bez konieczności zwiększania budżetu.

Wniosek Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Znak: DPS.0710.18.2022.JK z dn. 21.07.2022 r. wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Znak: PCPR.ZRP.4700.DPS.29.22 z dn. 25.07.2022 r. w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 22

Główna Księgowa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Marta Drobek zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie osoby na stanowisko psychologa w wymiarze 0,375 etatu.

Zgodnie z przedstawionym wnioskiem potrzeba zatrudnienia spowodowana jest faktem, iż dotychczas pracujący psycholog w miesiącu lipcu 2022 r. będzie przechodził na emeryturę i powstanie wakat na w/w stanowisko. Informacja o poszukiwaniu osoby chętnej do podjęcia pracy na w/w stanowisku została przekazana do podległych jednostek organizacyjnych Powiatu. Niestety w żadnej jednostce nie ma osób zainteresowanych podjęciem pracy na w/w stanowisku. W przypadku wyrażenia zgody na zatrudnienie zostanie złożona oferta pracy do Powiatowego Urzędu Pracy, jednocześnie starając się o zatrudnienie pracownika w ramach prac interwencyjnych.

Wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Znak: DPS.I.011.9.2022 z dn. 27.06.2022 r. wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Znak: PCPR.ZRP.4700.DPS.24.22 z dn. 06.07.2022 r. w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 23 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się, z zastrzeżeniem, że wymiar etatu nowego pracownika nie może być większy niż wymiar etatu, na jaki był zatrudniony dotychczasowy pracownik.

Ad. 23

Główna Księgowa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Marta Drobek zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie/sprzedaż/likwidację zmywarki. Środek trwały jest w dużym stopniu wyeksploatowany na skutek wieloletniego użytkowania, naprawa jest nieopłacalna, ponieważ koszt naprawy przewyższa wartość urządzenia.

Wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Znak: DPS.II.234.1.2022 z dn. 12.07.2022 r. wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Znak: PCPR.ZRP.4700.DPS.28.22 z dn. 18.07.2022 r. w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zdecydował, aby w pierwszej kolejności sprzedać w/w środek trwały. W razie braku zainteresowania urządzeniem przekazać, ewentualnie zlikwidować.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

W nawiązaniu do przeprowadzonego przetargu na zakup i dostawę samochodu osobowego w ramach programu Państwowego Funduszu Osób Niepełnosprawnych pod nazwą „Program wyrównywania różnic między regionami III" dla potrzeb Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz przekazał, że firma, która wygrała przetarg informuje, że wskutek siły wyższej i z przyczyn niezależnych od firmy, pojazd zostanie dostarczony bez systemu multimedialnego easy link, w którego skład wchodzi ekran dotykowy, radio oraz nawigacja satelitarna, pojazd będzie posiadał radio cyfrowe z zestawem głośnomówiącym oraz sterowaniem w kolumnie kierownicy, aby zrekompensować brak w/w systemu pojazd zostanie wyposażony w felgi aluminiowe 17 calowe. Wartość proponowanego rozwiązania jest wyższa w stosunku do usuniętego systemu easy link.

W związku z powyższym Przewodniczący Zarządu zobowiązał Naczelnika Wydziału SOZ do uzgodnienia wyżej przedstawionej kwestii z Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie, a następnie, w przypadku pozytywnej opinii do przekazania Inspektorowi ds. zamówień publicznych celem dalszego procedowania.

Ad. 24

Główna Księgowa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Marta Drobek omówiła Plan Pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju na II półrocze 2022 roku wraz z planem kontroli i nadzoru w domach pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej i rodzinach zastępczych – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 25 do niniejszego protokołu.

 

Powyższy Plan Pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju na II półrocze 2022 roku wraz z planem kontroli i nadzoru w domach pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej i rodzinach zastępczych został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 25

Główna Księgowa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Marta Drobek zapoznała Zarząd Powiatu z informacją o uruchomieniu przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych programów pn. „Mieszkanie dla absolwenta” oraz „Dostępne mieszkanie” w ramach rządowego pakietu „Samodzielność – Aktywność – Mobilność” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 26 do niniejszego protokołu.

Celem obu programów jest wzrost niezależności oraz ułatwienie aktywności zawodowej i społecznej osób z niepełnosprawnościami. W przypadku programu „Mieszkanie dla absolwenta” będzie on realizowany poprzez zapewnienie samodzielnego mieszkania spełniającego indywidualne kryterium dostępności, a przedmiotem dofinansowania będą koszty wynajęcia mieszkania ponoszone w okresie 36 miesięcy. Program realizowany będzie w latach 2022-2026. Zawieranie umów z beneficjentami odbywać się będzie do dnia 21.12.2023 r. jednak nie dłużej niż do wyczerpania budżetu programu. Natomiast w przypadku programu „Dostępne mieszkanie” cel będzie realizowany poprzez zapewnienie mieszkania wolnego od barier architektonicznych, jako podstawy samodzielnego realizowania planów zawodowych i społecznych, a dofinansowanie obejmie koszty zmiany niedostępnego mieszkania. Program realizowany będzie w latach 2022-2025. Zawieranie umów z beneficjentami odbywać się będzie do dnia 31.12.2024 r. jednak nie dłużej niż do wyczerpania budżetu programu.

 

Po zapoznaniu się z powyższą informacją Zarząd Powiatu upoważnił Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do realizacji w/w programów i informowania Zarządu Powiatu o postępach realizacji.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 26

Główna Księgowa w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Marta Drobek zapoznała Zarząd Powiatu ze Sprawozdaniem Nr 2/2022/LOŻ z realizacji projektu „Lepsze Oblicze Życia” za okres od 01.04.2022 r. do 31.05.2022 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 27 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

Ad. 27

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Zarząd Powiatu z protokołem z kontroli przeprowadzonej przez Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie epidemiologii w zakresie sprawdzenia stanu sanitarnego pomieszczeń w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.

W trakcie kontroli dokonano wizytacji wszystkich Oddziałów i innych komórek organizacyjnych wchodzących w skład kontrolowanego podmiotu. Szczególną uwagę zwracano na stan techniczny i sanitarny węzłów WC i kąpielowych przeznaczonych zarówno dla personelu medycznego, jak i pacjentów. Stwierdzono, że większa część Oddziałów przechodziła w ostatnich latach generalny remont, w/w węzły są w bardzo dobrym stanie. Zwizytowano także nieczynny Oddział Zakaźny, który jest przeznaczony do remontu. Tam również nie stwierdzono toalet, których zdjęcia zostały przesłane wraz ze skargą.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 28

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Zarząd Powiatu z kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji Rb-Z wg stanu na koniec II kwartału 2022 roku oraz kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych Rb-N wg stanu na koniec II kwartału 2022 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 29 do niniejszego protokołu.

Ponadto, Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju zapoznał Zarząd Powiatu z informacją o bieżącej działalności Zespołu Opieki Zdrowotnej.

Następnie, Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił Zarządowi Powiatu zestawienie sprawozdań kwartalnych Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju o stanie zobowiązań Rb-Z oraz o stanie należności Rb-N za lata 2020 – 2022 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 30 do niniejszego protokołu.

                

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 29

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiemKomendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Busku – Zdroju Znak: PF.0760.18.2022 z dn. 15.07.2022 r. o przekwalifikowanie wydatków w planie budżetu na 2022 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 31 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 30

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Znak: FN.3021.118.2022 z dn. 21.07.2022 r. o dokonanie przeniesień w planie finansowym Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 32 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 31

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2022.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 819/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 28 lipca 2022 roku w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2022 stanowi załącznik nr 33 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 32

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2022 roku.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 820/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 28 lipca 2022 roku w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2022 roku stanowi załącznik nr 34 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 33

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2022 roku.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 821/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 28 lipca 2022 roku w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2022 roku stanowi załącznik nr 35 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 34

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2022 roku.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 822/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 28 lipca 2022 roku w sprawie zmian w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2022 roku stanowi załącznik nr 36 do niniejszego protokołu.

 

 

Ad. 35

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmiany Uchwały Nr 743/2022 Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju z dnia 14 kwietnia 2022 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2022 roku.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 823/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 28 lipca 2022 roku w sprawie zmiany Uchwały Nr 743/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 14 kwietnia 2022 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2022 roku stanowi załącznik nr 37 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 36

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 824/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 28 lipca 2022 roku w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych stanowi załącznik nr 38 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 37

W sprawach różnych:

1.     Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zwróciła się do Zarządu Powiatu o podjęcie decyzji w sprawie zatwierdzenia oferty na realizację zadania publicznego w ramach tzw. „małych grantów”.

Fundacja Fucco złożyła ofertę z zakresu turystyki i krajoznawstwa na realizację zadania publicznego pn. „Nieodkryty Powiat Buski” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr39 do niniejszego protokołu. Fundacja wnioskuje o udzielenie dotacji w kwocie 5 990 zł.

Ze względu na brak środków finansowych Zarząd Powiatu negatywnie zaopiniowałw/w ofertę.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

2.     Skarbnik Powiatu zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Znak: FN.3021.120.2022 z dn. 27.07.2022 r. o dokonanie przeniesień w palnie finansowym Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr40 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

3.     Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2022 roku.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 825/2022 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 28 lipca 2022 roku w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2022 roku stanowi załącznik nr 41 do niniejszego protokołu.

 

4.     Skarbnik Powiatu zapoznał Zarząd Powiatu z apelem Gminy Sędziszów o wsparcie po spaleniu odbudowy basenu w Sędziszowie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr42 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, ze względu na brak środków finansowych Zarząd Powiatu negatywnie zaopiniował powyższy wniosek.

 

Ad. 38

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1100 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

 

Protokół sporządziła:

Wioleta Waga

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2022-08-24
Data publikacji:2022-08-24
Osoba sporządzająca dokument:Wioleta Waga
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:262