Protokół Nr 202/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
27 stycznia 2023

Protokół Nr 202/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 19 stycznia 2023 r.  [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.202.2023

 

Protokół Nr 202/2023

z posiedzenia Zarządu Powiatu

z dnia 19 stycznia 2023 roku

 

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Jerzy Kordos
  4. Wiesław Marzec

oraz

Aneta Chwalik – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju

Ewelina Kowalik – Sanecka – Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej

Jolanta Mrugała – Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół

Dzieci w Busku – Zdroju

Renata Szymańska – Gałązka – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie

Grzegorz Lasak – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju

Ewelina Szymczyk – Krzemińska – p.o. Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju

Katarzyna Tometczak – Morus – Wicedyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju

Artur Polniak – Skarbnik Powiatu

Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej

Grzegorz Zięba – Naczelnik Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej

Adrian Lasak – Inspektor w Wydziale Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej

Krzysztof Welenc – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Kadr

Tadeusz Sempioł – Kierownik Referatu Inwestycji i Promocji

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Caritas Diecezji Kieleckiej w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie zmian do umowy zawartej w dniu 1 grudnia 2016 roku w sprawie prowadzenia i finansowania ze środków PFRON oraz środków Powiatu Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Kier. WTZ w Piasku Wielkim, Nacz. Wydz. SOZ).
  6. Przyjęcie sprawozdania kwartalnego Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2022 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Kier. WTZ w Piasku Wielkim, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  7. Przyjęcie sprawozdania kwartalnego Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2022 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Prezes Zarządu Oddziału Powiatowego TPD w Busku – Zdroju, Kier. WTZ przy TPD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  8. Przyjęcie sprawozdania kwartalnego Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2022 roku (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Kier. WTZ przy DPS w Gnojnie, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  9. Zapoznanie się z planem pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju na pierwsze półrocze 2023 roku wraz z planem kontroli w domach pomocy społecznej, warsztatach terapii zajęciowej i rodzinach zastępczych (PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  10. Rozpatrzenie pisma Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju dotyczącego wykazu zadań inwestycyjnych koniecznych do realizacji w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju w 2023 roku i wynikających z decyzji podmiotów kontrolujących (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  11. Podjęcie decyzji w sprawie skierowania wniosku do Burmistrza Miasta i Gminy Nowy Korczyn o podjęcie działań mających na celu wydzielenie z nieruchomości oznaczonej nr działki ewid. 243, położonej w obrębie Górnowola, gm. Nowy Korczyn, stanowiącej własność gm. Nowy Korczyn odcinka zajętego pod drogę powiatową Nr 0128T Piasek Wielki – Rzegocin – Piętrówka – Górnowola – Pawłów i przekazanie w formie darowizny wydzielonej części nieruchomości zajętej pod drogę powiatową (Nacz. Wydz. GKN).
  12. Rozpatrzenie wniosku p.o. Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju w sprawie wsparcia finansowego zadań remontowych (p.o. Dyr. ILO w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
  13. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju w sprawie zatwierdzenia wysokości stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe (Nacz. Wydz. EK).
  14. Zapoznanie się ze sprawozdaniem Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju z realizacji projektu edukacyjnego pn.: „Kosmiczni hotelarze” (Nacz. Wydz. EK).
  15. Zapoznanie się z analizą wydatków poniesionych na wynagrodzenia nauczycieli w roku 2022 i projektem sprawozdania z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w jednostkach oświatowych prowadzonych przez Powiat (Nacz. Wydz. EK).
  16. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju w sprawie zabezpieczenia środków finansowych z przeznaczeniem na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
  17. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku – Zdroju w sprawie zabezpieczenia środków finansowych z przeznaczeniem na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
  18. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie ogłoszenia naboru wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (Nacz. Wydz. SOZ, Skarbnik Powiatu, Kier. Ref. IP).
  19. Sprawy różne (Nacz. Wydz. OR).
  20. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1                                                                                                                                                                                 

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 1000 otworzył 202 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 4 Członków Zarządu (1 nieobecny usprawiedliwiony), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 4

Protokół Nr 201/2023 z dnia 12 stycznia 2023 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 5

Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej Ewelina Kowalik – Sanecka zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem w sprawie wyrażenia zgody na wprowadzenie zmian do umowy zawartej w dniu 1 grudnia 2016 roku w sprawie prowadzenia i finansowania ze środków PFRON oraz środków Powiatu Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim.

Wniosek Dyrektora Caritas Diecezji Kieleckiej Znak: L.dz. 14/2023 z dnia 05.01.2023 r. w przedmiotowym zakresie wraz z pismem Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Znak: PCPR.ZPON.540.1.3.3.2023 z dn. 11.01.2023 r. stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Zmiana dotyczy profili pracowni Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim. Od dnia 1 stycznia 2023 roku nastąpiła zmiana profili trzech pracowni:

  1. Pracownia plastyczno – krawiecka na pracownię stolarsko – techniczną;
  2. Pracownia przyrodniczo – ogrodnicza na pracownię ogrodniczo – porządkową;
  3. Pracownia florystyczna na pracownię stolarską.

Pozostałe dwie pracownie tj. pracownia gospodarstwa domowego i pracownia rękodzieła oraz liczba pracowni pozostaje bez zmian.

Zaproponowane zmiany mają na celu wprowadzenie szerokorozumianej aktywizacji zawodowej, której głównym celem jest przygotowanie uczestników do podjęcia zatrudnienia.

Po dokonaniu szczegółowej oceny postępów rehabilitacyjnych stwierdzono brak efektów w zakresie aktywizacji zawodowej. Dotychczasowe profile pracowni nie spełniały oczekiwań rynku pracy. Wprowadzone zmiany profili pracowni mają na celu poszerzenie zakresu umiejętności uczestników, a tym samym zwiększenie ich atrakcyjności na rynku pracy.

Ponadto, Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej przybliżyła profil pracowni stolarsko – technicznej oraz pracowni stolarskiej.

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik wyraziła pozytywną opinię w zakresie przedmiotowego wniosku.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wprowadzenie w/w zmian do umowy zawartej w dniu 1 grudnia 2016 roku w sprawie prowadzenia i finansowania ze środków PFRON oraz środków Powiatu Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 6

Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej Ewelina Kowalik – Sanecka przedstawiła sprawozdanie kwartalne Warsztatów Terapii Zajęciowej w Piasku Wielkim przy Caritas Diecezji Kieleckiej z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2022 roku.

Powyższe sprawozdanie wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do sprawozdania stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Inspektor w Wydziale SOZ Adrian Lasak nie zgłosił żadnych uwag do przedstawionego sprawozdania.

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 7

Kierownik Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju Jolanta Mrugała przedstawiła sprawozdanie kwartalne Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Towarzystwie Przyjaciół Dzieci w Busku – Zdroju z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2022 roku.

Powyższe sprawozdanie wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do sprawozdania stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Inspektor w Wydziale SOZ Adrian Lasak nie zgłosił żadnych uwag do przedstawionego sprawozdania.

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 8

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Renata Szymańska – Gałązka przedstawiła sprawozdanie kwartalne Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie z wykorzystania środków finansowych za IV kwartał 2022 roku.

Powyższe sprawozdanie wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do sprawozdania stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Inspektor w Wydziale SOZ Adrian Lasak nie zgłosił żadnych uwag do przedstawionego sprawozdania.

Po przeanalizowaniu, powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 9

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik omówiła Plan Pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju na I półrocze 2023 roku wraz z planem kontroli w domach pomocy społecznej, w warsztatach terapii zajęciowej i rodzinach zastępczych – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Powyższy Plan Pracy Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju na I półrocze 2023 roku wraz z planem kontroli w domach pomocy społecznej, w warsztatach terapii zajęciowej i rodzinach zastępczych został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 10

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Zarząd Powiatu z wykazem zadań inwestycyjnych koniecznych do realizacji w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju w 2023 roku i wynikających z decyzji podmiotów kontrolujących:

  1. Modernizacja pomieszczeń Szatni Zakładowej w Budynku Głównym Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju zgodnie z wymogami sanitarno – epidemiologicznymi i przepisami bhp (PIP) wraz z wyposażeniem. Państwowa Inspekcja Pracy wydała nakaz z dnia 26 września 2022 r. Nr rej. 050116-53-K033-Nk01/22 na wykonanie modernizacji szatni dla pracowników (pielęgniarki, salowe) z terminem realizacji do 30 czerwca 2023 r. Szacowana wartość zadania to kwota 500 000,00 zł brutto. W ocenie Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju modernizacja szatni w obecnej lokalizacji jest niecelowa, kosztowna i docelowo nie przyniesie oczekiwanego efektu ze względu na znajdującą się tam infrastrukturę techniczną i ograniczoną powierzchnię.
  2. Modernizacja pomieszczeń w Oddziale Chirurgii Urazowo – Ortopedycznej zgodnie z wymogami sanitarno – epidemiologicznymi i dokumentacją projektową (COVID-19). Zgodnie z zaleceniami Wojewody Świętokrzyskiego i konsultanta wojewódzkiego w dziedzinie ortopedii i traumatologii narządu ruchu należy wykonać w przedmiotowym oddziale izolatki ze śluzą, węzłem sanitarnym i niezależną wentylacją. W zaleceniach pokontrolnych z dnia 12 grudnia 2022 r. Znak: PSZ.VIII.962.4.53.2022, Wojewoda Świętokrzyski określił termin realizacji zaleceń w oddziale ortopedycznym „w najkrótszym możliwym czasie”. Szacunkowa wartość zadania to kwota 900 000,00 zł brutto. Modernizacja Oddziału Chirurgii Urazowo – Ortopedycznej jest jak najbardziej celowa i byłaby zakończeniem wszystkich realizowanych zadań modernizacyjnych w oddziałach szpitalnych zgodnie z wymogami sanitarno – epidemiologicznymi.
  3. Rozbudowa budynku Głównego Szpitala o strefę brudną w Centralnej Sterylizatorni zgodnie z decyzją Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego z dnia 5 września 2022 r. Znak: NEP.9020.8.1.2019 w terminie do 31 grudnia 2023 r. W Centralnej Sterylizatorni należy zapewnić strefę brudną przeznaczoną do przyjmowania, sortowania, mycia, dezynfekcji wstępnej i właściwej narzędzi chirurgicznych, aparatury medycznej, mycia i dezynfekcji wózków i elementów transportowych; oddzielne pomieszczenia do pakietowania narzędzi i bielizny; właściwe, zgodne z aktualnymi zapisami prawa postępowania z wózkami i innymi elementami transportowymi stosowanymi w Centralnej Sterylizatorni. Szacowana wartość zadania to kwota 1 000 000,00 zł. Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju zaznaczył, że Centralna Sterylizatornia, będąca integralną częścią Bloku Operacyjnego, zarówno na etapie weryfikacji dokumentacji technicznej i budowalnej przed rozpoczęciem budowy, jak i po jej zakończeniu, była przedmiotem oceny pod względem wymogów sanitarno – epidemiologicznych i przeciwpożarowych. Na tamtym etapie właściwe służby (Sanepid, Straż) nie wnosiły żadnych uwag. Obecnie stanowisko Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego jest zgoła odmienne i niestety stanowisko to podziela Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Busku – Zdroju.
  4. Wykonanie systemu oddymiania klatki nr 2 (budynek Główny Szpitala – klatka prowadząca: Kuchnia i Sterylizacja, Oddział Chirurgii Urazowo – Ortopedycznej, Oddział Ginekologiczno – Położniczy, Oddział Chirurgiczny Ogólny, Oddział Pediatryczny) zgodnie z wymogami przepisów p/pożarowych. Komendant Powiatowy Państwowej Straży Pożarnej w Busku – Zdroju wydłużył termin usunięcia nieprawidłowości określonych w decyzji PZ-5580/22/ZŻ/03 do 30 czerwca 2024 r. Szacowana wartość zadania to kwota 500 000,00 zł.
  5. Zakup serwerów bazodanowego i aplikacyjnego wraz z macierzą dyskową i licencją bazy danych ORACLE. Posiadane przez ZOZ w Busku – Zdroju serwery są technologicznie przestarzałe (10 letnie, wsparcie i gwarancje wygasły 3 lata temu), co w wyraźny sposób wpływa na wydłużenie czasu rozliczania świadczeń medycznych jak również obsługę ruchu chorych w poradniach i oddziałach szpitala. Obecna konfiguracja sprzętowa nie pozwala na rozbudowę informatycznego systemu szpitalnego (HIS) o nowe potrzebne moduły (rehabilitacja, apteczki oddziałowe, EDM). Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju wspomniał również o polityce ochrony danych osobowych w kontekście RODO, konieczność zastosowania nowocześniejszych rozwiązań informatycznych determinujących pracę w najnowszym systemie Windows. Szacowana wartość zadania to kwota 1 100 000,00 zł. W chwili obecnej nie ma funduszy, z których szpital mógłby pozyskać środki finansowe na realizację tego zadania.
  6. Dobudowa dwóch dźwigów osobowych (przy budynku Gruźlicy i Chorób Płuc oraz przy budynku Administracji i Poradni Specjalistycznych) zgodnie z wymogami. Szacowana wartość zadania to kwota 2 000 000,00 zł. Pracownicy Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej w protokole z kontroli z dnia 7 listopada 2022 r. Znak: NEP.9020.2.7.2022 stwierdzili nieprawidłowości polegające na braku przedmiotowych wind. Ponieważ wspomnianych wind nie było od początku funkcjonowania szpitala na dzień sporządzenia niniejszego pisma brak decyzji w przedmiotowym zakresie z podanym terminem realizacji.
  7. Wykonanie wentylacji wymuszonej działającej na zasadzie podciśnienia w izolatkach w Oddziałach Pediatrycznym (1 izolatka), Gruźlicy i Chorób Płuc (3 izolatki) zgodnie z wymogami sanitarno – epidemiologicznymi. Zgodnie z decyzją Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego Znak: NEP.9020.8.1.2019 z dnia 12 lipca 2019 r. termin realizacji upłynął w dniu 31 grudnia 2022 r. Złożono pismo o wydłużenie terminu realizacji do 31 grudnia 2024 r. Szacowana wartość zadania to kwota 1 000 000,00 zł.

Ponadto, Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju zaznaczył, że w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju w okresie, gdy nim zarządza, tj. od 1 lutego 2016 r., zrealizowano wiele zadań wynikających m.in. z wykonania decyzji Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego, Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Inspektora Farmaceutycznego, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Busku – Zdroju.

W Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju zrealizowano w latach 2016-2022 zadania inwestycyjne (zakup aparatury i sprzętu medycznego, a także realizacja inwestycji w infrastrukturze szpitalnej), których łączna wartość stanowi kwotę 18 806 984 zł i o tyle wzrosła wartość majątku Powiatu.

Pismo Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Znak: ZOZ/DO/4/BDM/2023 z dn. 13.01.2023 r. w przedmiotowym zakresie stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz odnosząc się do powyższej informacji Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju zaznaczył, że nie jest też tak, aby organ właścicielski, jakim jest Powiat miał obowiązek realizacji wszystkich zadań podkreślając status Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej. Następnie, Przewodniczący Zarządu poinformował, że do tej pory Powiat przeznaczył w formie dotacji 14 936 000 zł, bezpośrednie nakłady to 6 093 000 zł, pokrył stratę w wysokości 3 099 000 zł, w roku ubiegłym ze środków covidowych przekazał ponad 900 tys. zł, co w sumie daje ponad 25 mln zł. Przewodniczący Zarządu podkreślił, że Powiat, przy skali dochodów jakie posiada oraz przy ograniczeniach, jak również biorąc pod uwagę, że wnioski Powiatu, które często rozpatrywane są negatywnie, chociażby kwestia cofnięcia dotacji na budowę Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, do tej pory starał się maksymalnie realizować wiele zadań z własnych środków czy przy udziale środków zewnętrznych i nie można powiedzieć, że organ właścicielski nienależycie wykonywał swoje zadania.

Kontynuując, Przewodniczący Zarządu zwrócił również uwagę, na brak możliwości pozyskania środków z KPO, w którym są przewidziane duże środki finansowe dla szpitali.  

Po przeanalizowaniu pisma Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju oraz po dyskusji Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz przekazał, że na chwilę obecną w projekcie budżetu Powiatu na 2023 rok dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju zostały zabezpieczone środki finansowe w wysokości 200 000 zł. Następnie, Przewodniczący Zarządu zwrócił się do Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju, aby wystąpił z wnioskiem o środki z rezerwy ogólnej budżetu państwa na realizację inwestycji, który po rozpatrzeniu przez Zarząd Powiatu zostanie przekazany za pośrednictwem Wojewody do Ministra.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ponadto, Zarząd Powiatu zapoznał się z decyzją Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego Znak: NEP.9020.8.2.2020 z dn. 13.01.2023 r. w sprawie zmiany decyzji Znak: NEP.9020.8.2.2020 z dnia 08.02.2021 r. w części dotyczącej terminu wykonania obowiązków dotyczących Oddziału Chorób Zakaźnych Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju określonych w punktach 1 i 2, tj.:

  1. Zapewnić wejście do oddziału przez śluzę umywalkowo – fartuchową umożliwiającą transport pacjenta na łóżku, bez możliwości równoczesnego otwarcia drzwi wewnętrznych, albo stosowania innego systemu zapobiegania przenikaniu powietrza z oddziału na zewnątrz;
  2. Zapewnić wyposażenie izolatek w wentylację działającą na zasadzie podciśnienia w taki sposób, że ciśnienie w izolatce jest niższe niż na korytarzu i w śluzie,

ustalając termin wykonania obowiązków określonych w:

  • 1 na dzień 30.06.2023 r.,
  • 2 na dzień 31.12.2023 r.

Decyzja Świętokrzyskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w przedmiotowym zakresie stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

W dalszej części posiedzenia Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak przekazał informacje dotyczące bieżącego funkcjonowania Szpitala.

 

Ad. 11

Naczelnik Wydziału GKN Grzegorz Zięba zapoznał Zarząd Powiatu z projektem pisma kierowanym do Burmistrza Miasta i Gminy Nowy Korczyn o podjęcie działań mających na celu wydzielenie z nieruchomości oznaczonej numerem działki ewidencyjnej 243, położonej w obrębie Górnowola, gm. Nowy Korczyn, stanowiącej własność Gminy Nowy Korczyn odcinka zajętego pod drogę powiatową Nr 0128T Piasek Wielki – Rzegocin – Piętrówka – Górnowola – Pawłów i przekazanie w formie darowizny wydzielonej części nieruchomości zajętej pod drogę powiatową – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Naczelnik Wydziału GKN przekazał, że powyższe podyktowane jest chęcią uporządkowania stanu prawnego przedmiotowej drogi w celu sprawowania nad nią zarządu zgodnego ze stanem prawnym i faktycznym.

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zaproponował, aby w piśmie kierowanym do Burmistrza Miasta i Gminy Nowy Korczyn zwrócić się również z propozycją przejęcia na rzecz Gminy Nowy Korczyn działki ewidencyjnej nr 175 położonej w obrębie Pawłów stanowiącej część drogi powiatowej Nr 0128T (od krzyżówki do wału).

Po przeanalizowaniu, powyższe zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu.

W dalszej części posiedzenia Naczelnik Wydziału GKN Grzegorz Zięba zapoznał Zarząd Powiatu z projektem zaświadczenia wymaganego w celu potwierdzenia stanu prawnego, niezbędnego do regulacji dróg między Gminą a Powiatem – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Powyższe zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu.

 

Ad. 12

P.o. Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju Ewelina Szymczyk – Krzemińska oraz Wicedyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju Katarzyna Tometczak – Morus zapoznały Zarząd Powiatu z wynikami okresowej kontroli budynku i terenu szkoły oraz internatu. Następnie p.o. Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o wsparcie finansowe poczynając od robót najpilniejszych:

  1. wejście do nowego budynku szkoły oraz korytarz na parterze (ściany, podłogi),
  2. remont dachu na nowej hali sportowej.

Pismo p.o. Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju Znak: I LO.071.4.2023 z dn. 16.01.2023 r. w przedmiotowym zakresie stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

P.o. Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju uzasadniając wybór zadania jako najpilniejszego –remont wejścia do nowego budynku szkoły oraz korytarz na parterze (ściany, podłogi) argumentowała kwestią bezpieczeństwa uczniów, jak również tym, że pomieszczenia te stanowią wizytówkę obiektu. Następnie, p.o. Dyrektora I LO przybliżyła, koszt wykonania w/w robót oraz przekazała, że szczegółowe kosztorysy zostaną przekazane do wiadomości Zarządu Powiatu.

Ponadto, p.o. Dyrektora I LO poinformowała Członków Zarządu Powiatu o pracach, które już zostały wykonane we własnym zakresie.

Rozpatrując powyższy wniosek, Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz przekazał, że po przyjęciu przez Zarząd Powiatu uchwały w sprawie ogłoszenia naboru wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków Powiat będzie się starał złożyć wniosek do w/w Programu na zadanie związane z wymianą dachu oraz wykonaniem odwodnienia w starym budynku I LO w Busku – Zdroju.

Analizując przedstawiony we wniosku zakres prac Przewodniczący Zarządu zaznaczył, że po odblokowaniu środków z KPO Powiat mógłby liczyć na sporo większe możliwości realizacji inwestycji i remontów.

Zarząd Powiatu przyjął powyższy wniosek do wiadomości. Po uchwaleniu budżetu oraz po otrzymaniu ostatecznych kwot subwencji Zarząd Powiatu w miarę możliwości będzie się starał wygospodarowywać środki, aby realizować zadania remontowe.

 

Ad. 13

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju w sprawie zatwierdzenia wysokości stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

Naczelnik Wydziału EK przekazała, że zaproponowana kwota stypendium w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku - Zdroju wynosi 200 zł dla ucznia – wypłacane jednorazowo. Stypendium za wyniki w nauce przyznano 20 uczniom. Stypendium za osiągnięcia sportowe zostało przyznane jednemu uczniowi.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zatwierdził w/w kwotę stypendium za wyniki w nauce i osiągnięcia sportowe w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku - Zdroju.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 14

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu ze sprawozdaniem kwartalnym Dyrektora Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju z realizacji projektu edukacyjnego pn.: „Kosmiczni hotelarze” za okres październik 2022 r. – grudzień 2022 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 15

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła analizę poniesionych w 2022 r. wydatków na wynagrodzenia nauczycieli w szkołach i placówkach prowadzonych przez Powiat Buski w odniesieniu do wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli, o których mowa w art. 30 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela, oraz średniorocznej struktury zatrudnienia nauczycieli na poszczególnych stopniach awansu zawodowego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Następnie, Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu ze Sprawozdaniem z wysokości średnich wynagrodzeń nauczycieli w szkołach prowadzonych przez jednostkę samorządu terytorialnego za 2022 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższe Sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższe Sprawozdanie należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 16

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju Znak: SOSW.3011.4.2023 z dn. 13.01.2023 r. w sprawie zabezpieczenia środków finansowych z przeznaczeniem na dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 30 września 2023 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 17

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskami Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doradztwa i Doskonalenia Nauczycieli w Busku – Zdroju Znak: PODiDN.0711.1.1.2023 z dn. 11.01.2023 r. w sprawie:

  • zabezpieczenia środków finansowych z przeznaczeniem na doskonalenie zawodowe nauczycieli w okresie 01.02-30.06.2023 r. – własne,
  • zabezpieczenia środków finansowych z przeznaczeniem na doskonalenie zawodowe nauczycieli w okresie 01.02-30.06.2023 r. – porozumienie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 18

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie ogłoszenia naboru wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 927/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 19 stycznia 2023 roku w sprawie ogłoszenia naboru wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków stanowi załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 19

W sprawach różnych:

  1. W związku z koniecznością wydzielenia opomiarowania zużycia energii elektrycznej w budynku Powiatu, położonym przy ul. Bohaterów Warszawy 120 budynek C, Naczelnik Wydziału OR Krzysztof Welenc zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o zabezpieczenie środków w kwocie 12 000 zł netto na realizację w/w inwestycji – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

Naczelnik Wydziału OR przekazał, że powyższa kwota została ustalona na podstawie kosztorysu realizowanych tożsamych robót w budynku A.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 20

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1145 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

Protokół sporządziła:

Wioleta Waga

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2023-01-27
Data publikacji:2023-01-27
Osoba sporządzająca dokument:Wioleta Waga
Osoba wprowadzająca dokument:Piotr Cira
Liczba odwiedzin:218