Protokół Nr 208/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
14 marca 2023

Protokół Nr 208/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 2 marca 2023 r.  [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.208.2023

Protokół Nr 208/2023

z posiedzenia Zarządu Powiatu

z dnia 2 marca 2023 roku

 

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Jerzy Kordos
  4. Wiesław Marzec

oraz

  • Marian Szostak – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju
  • Aneta Chwalik – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju
  • Grzegorz Lasak – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju
  • Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
  • Jolanta Kałucka - Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
  • Witold Krawczyk – Kierownik Domu Pomocy Społecznej w Ratajach Słupskich
  • Barbara Gajek - Główna Księgowa w Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie
  • Artur Polniak – Skarbnik Powiatu
  • Renata Krzemień - Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
  • Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
  • Krzysztof Welenc – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Kadr
  • Grzegorz Zięba - Naczelnik Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
  • Tadeusz Sempioł – Kierownik Referatu Inwestycji i Promocji

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Zapoznanie się z pismem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju informującym o możliwości przekazania zestawów komputerowych wskazanej przez Zarząd instytucji/organizacji (Dyr. PUP w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. OR).
  6. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju
    o zabezpieczenie środków finansowych w kwocie 95 325 zł oraz o wykonanie składnicy akt w przyszłej siedzibie PUP przy ul. Bohaterów Warszawy 120a w Busku – Zdroju
    (Dyr. PUP w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  7. Przyjęcie Sprawozdania z działalności Domu Pomocy Społecznej w Słupi za 2022 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Słupi, Nacz. Wydz. SOZ).
  8. Przyjęcie Sprawozdania z działalności Domu Pomocy Społecznej w Ratajach Słupskich za 2022 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Kier. DPS w Ratajach Słupskich, Nacz. Wydz. SOZ).
  9. Przyjęcie Sprawozdania z działalności Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie za 2022 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Gnojnie, Nacz. Wydz. SOZ).
  10. Przyjęcie Sprawozdania z działalności Domu Pomocy Społecznej w Zborowie za 2022 rok (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Zborowie, Nacz. Wydz. SOZ).
  11. Zapoznanie się ze sprawozdaniem Nr 4/2022/RWC z realizacji projektu „Rodzina
    w Centrum” za okres od 01.10.2022 r. do 31.12.2022 r. (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  12. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
    o wyrażenie zgody na czasowe zatrudnienie pracowników, niezbędnych do zabezpieczenia płynności prac związanych z bieżącym utrzymaniem dróg (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  13. Rozpatrzenie wniosku Knauf Bełchatów Sp. z o.o. w sprawie wydania zezwolenia na przejazd pojazdami ciężarowymi drogą powiatową Nr 1034T Młyny – Szaniec – Nowy Folwark (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  14. Zapoznanie się z decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku – Zdroju z dnia 17.02.2023 r. Znak: NEP.9020.2.7.2022 dotyczącą usunięcia stwierdzonych nieprawidłowościw Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  15. Zapoznanie się z pismem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku – Zdroju w przedmiocie stwierdzenia – w toku kontroli – braku windy w budynku Administracji i Poradni Specjalistycznych w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  16. Zapoznanie się z: Rb-Z kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji wg stanu na koniec IV kwartału 2022 roku, Rb-N kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych wg stanu na koniec IV kwartału 2022 roku oraz Rb-UZ rocznym sprawozdaniem uzupełniającym Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych wg stanu na koniec 2022 roku (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  17. Rozpatrzenie wniosku Głównego Księgowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o rozważenie podniesienia wynagrodzenia Dyrektorowi Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju (Nacz. Wydz. SOZ, Skarbnik Powiatu).
  18. Podjęcie decyzji w sprawie organizacji dożynek powiatowo – gminnych w roku 2023 (Kier. Ref. IP).
  19. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Busku – Zdroju (Nacz. Wydz. EK).
  20. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju (Nacz. Wydz. EK).
  21. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju (Nacz. Wydz. EK).
  22. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Busku – Zdroju (Nacz. Wydz. EK).
  23. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego
    w Broninie w sprawie zatwierdzenia wysokości stypendium za wyniki w nauce (Nacz. Wydz. EK).
  24. Zapoznanie się z informacją Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju w sprawie zawarcia umowy najmu powierzchni użytkowej (Nacz. Wydz. EK, Nacz. Wydz. GKN).
  25. Rozpatrzenie wniosku Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Kadr o wyrażenie zgody na zabezpieczenie dodatkowych środków koniecznych do zawarcia umów ubezpieczenia
    w związku z przeprowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Powiatu Buskiego (Nacz. Wydz. OR, Skarbnik Powiatu).
  26. Rozpatrzenie wniosku Wydziału Finansowo – Budżetowego o dokonanie przeniesień
    w planie finansowym Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju (Skarbnik Powiatu).
  27. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2023 (Skarbnik Powiatu).
  28. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2023 roku (Skarbnik Powiatu).
  29. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2023 roku (Skarbnik Powiatu).
  30. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmiany Uchwały Nr 940/2023 Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju z dnia 9 lutego 2023 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2023 roku (Skarbnik Powiatu).
  31. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu wydatków
    w podległych jednostkach budżetowych (Skarbnik Powiatu).
  32. Sprawy różne.
  33. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 900 otworzył 208 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie
w posiedzeniu uczestniczy 4 Członków Zarządu (1 nieobecny usprawiedliwiony), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 4

Protokół Nr 207/2023 z dnia 22 lutego 2023 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 5

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak poinformował Członków Zarządu, że istnieje możliwość przekazania nieodpłatnie do 12 zestawów komputerowych wskazanej przez Zarząd instytucji/organizacji. Instytucjami, które wstępnie wyraziły chęć odbioru zestawów komputerowych są Hospicjum w Busku – Zdroju i Ochotnicza Straż Pożarna w Zbludowicach. Dyrektor PUP w Busku – Zdroju nadmienił, że przedmiotowy sprzęt komputerowy:

-       nie jest już używany w bieżącej pracy, gdyż nie spełnia minimalnych wymagań technicznych potrzebnych dla dalszej eksploatacji w Powiatowym Urzędzie Pracy,

-       został umorzony w 100%,

-       zakupiony został w 2015 r. (Dell Optiplex 3020 SFF – 6 szt.) i w 2010 r. (Dell Optiplex 780 MT – 6 szt.) ze środków Funduszu Pracy.

Pismo Dyrektora PUP w Busku – Zdroju z dnia 20.02.2023 r. Znak: OA.071.3.2023.MF
w przedmiotowej sprawie oraz ekspertyza informatyka Powiatowego Urzędu Pracy dotycząca przekazania sprzętu komputerowego stanowią załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora PUP w Busku – Zdroju do zamieszczenia na stronie internetowej Powiatu na okres do dnia 17 marca br. informacji
o możliwości nieodpłatnego przekazania przedmiotowych zestawów komputerowych pozarządowym organizacjom non profit z terenu Powiatu Buskiego. Po upływie w/w terminu, Zarząd Powiatu dokonana analizy zgłoszonych wniosków i podejmie decyzję odnośnie przekazania zestawów komputerowych.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 6

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 13.02.2023 r. Znak: O.A.071.1.2023.EL o zabezpieczenie środków finansowych w kwocie 95 325 zł oraz o wykonanie składnicy akt w przyszłej siedzibie PUP przy ul. Bohaterów Warszawy 120a w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu. W powyższej kwocie zawiera się kwota ok. 67 000 zł za wykonanie, dostawę i montaż 8 nowych regałów oraz kwota ok. 29 000 zł za wykonanie usługi przeniesienia 6 regałów istniejących wraz z ich modernizacją, do pomieszczenia nowej składnicy akt.

 

Przewodniczący Zarządu poinformował, że ustalona została dodatkowa kwota środków Funduszu Pracy na finansowanie przez Powiatowy Urząd Pracy w Busku – Zdroju w 2023 roku kosztów wprowadzania, rozwijania i eksploatacji systemu teleinformatycznego i technologii cyfrowych, służących realizacji zadań wynikających z ustawy – z przeznaczeniem m.in. na wykonanie sieci teleinformatycznej wraz z zakupem niezbędnych materiałów i wyposażenia, zakup szafy dystrybucyjnej do serwerowni, wykonanie instalacji alarmowej i monitoringu serwerowni, w związku ze zmianą siedziby Urzędu, w wysokości 151 300 zł.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się. Kierownik Referatu IP został zobowiązany do przeprowadzenia procedury postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego dotyczącego wykonania składnicy akt w przyszłej siedzibie PUP.

 

Ad. 7

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach przedstawili Sprawozdanie z działalności Domu Pomocy Społecznej w Słupi za 2022 rok.

 

Sprawozdanie z działalności Domu Pomocy Społecznej w Słupi za 2022 rok wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do sprawozdania stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju Aneta Chwalik oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do przedmiotowego sprawozdania.

 

Powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 8

Kierownik Domu Pomocy Społecznej w Ratajach Słupskich Witold Krawczyk przedstawił Sprawozdanie z działalności Domu Pomocy Społecznej w Ratajach Słupskich za 2022 rok.

 

Sprawozdanie z działalności Domu Pomocy Społecznej w Ratajach Słupskich za 2022 rok wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do sprawozdania stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju Aneta Chwalik oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do przedmiotowego sprawozdania.

 

Powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 9

Główna Księgowa w Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Barbara Gajek przedstawiła Sprawozdanie z działalności Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie za 2022 rok.

 

Sprawozdanie z działalności Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie za 2022 rok wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do sprawozdania stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju Aneta Chwalik oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do przedmiotowego sprawozdania.

 

Powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie została zobowiązana do przedstawienia na jednym z kolejnych posiedzeń Zarządu, informacji dotyczącej wykorzystania samochodów służbowych, będących w dyspozycji jednostki, celem podjęcia przez Zarząd Powiatu decyzji odnośnie dalszego pozostawienia w DPS samochodu osobowego Volkswagen Caravelle typu bus 9-osobowy o nr rejestracyjnym TBU GW04.

 

Ad. 10

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Jolanta Kałucka przedstawiła Sprawozdanie z działalności Domu Pomocy Społecznej w Zborowie za 2022 rok.

 

Sprawozdanie z działalności Domu Pomocy Społecznej w Zborowie za 2022 rok wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju do sprawozdania stanowi załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju Aneta Chwalik oraz Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach nie zgłosili żadnych uwag do przedmiotowego sprawozdania.

 

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz polecił, aby bieżące prace konserwacyjno – remontowe, usuwanie drobnych usterek, Dyrektor DPS w Zborowie starała się realizować na bieżąco
w ramach istniejącego budżetu. Nawiązując do słów Radnego Jana Bartosika o złym stanie budynku, Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz przekazał, że dokumentacja na budynek powstała w roku 1996, kiedy były zupełnie inne technologie zabezpieczenia fundamentów. Obiekt jest używany już kilkanaście lat. Czasem mogą pojawiać się eksploatacyjne usterki. Trwa oczekiwanie na pojawienie się możliwości pozyskania zewnętrznych środków finansowych na wykonanie termomodernizacji budynku wraz z odwodnieniem obiektu.

 

Dyrektor DPS w Zborowie podkreśliła, że Placówka funkcjonuje zgodnie z obowiązującymi standardami oraz przepisami prawa, a usługi opiekuńcze są świadczone na wysokim poziomie o czym świadczą opinie mieszkańców, lokatorów oraz osób odwiedzających Dom Pomocy Społecznej, a także pozytywne wyniki kontroli prowadzonych przez organy zewnętrzne.
W placówce na bieżąco wykonywane są remonty. Opracowywane są plany termomodernizacyjne budynku. Trwa oczekiwanie na pojawienie się możliwości pozyskania zewnętrznych środków finansowych, potrzebnych na niezbędne i bardzo kosztowne inwestycje. Opinia Radnego Jana Bartosika przedstawiona w artykule rzuca złe światło na Placówkę i jest krzywdząca dla osób zarządzających oraz pracowników, którzy dokładają wszelkich starań, aby mieszkańcy DPS żyli w godnych pod każdym względem warunkach.

 

Powyższe sprawozdanie zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 11

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik zapoznała Członków Zarządu Powiatu ze Sprawozdaniem Nr 4/2022/RWC z realizacji projektu „Rodzina
w Centrum” za okres od 01.10.2022 r. do 31.12.2022 r.
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

W dalszej części posiedzenia Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju poinformowała, że w prowadzonym naborze na stanowisko urzędnicze Główny Księgowy nie wpłynęła żadna oferta.

 

Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju oraz Naczelnik Wydziału SOZ zostali zobowiązani do wypracowania wspólnie z Adwokatem Panią Magdaleną Słupską - Ignacak stanowiska Powiatu w związku z mającą się odbyć rozprawą dotyczącą przywłaszczenia środków.

 

Ad. 12

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 27.01.2023 r. Znak: PZD.S1.110.1.2023 o wyrażenie zgody na czasowe zatrudnienie pracowników, niezbędnych do zabezpieczenia płynności prac związanych z bieżącym utrzymaniem dróg – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu. Jednostka corocznie posiłkowała się zatrudnianiem dodatkowych osób w ramach robót publicznych z częściową refundacją kosztów pracy przez Urząd Pracy.
W zakresie prac wykonywanych przez osoby zatrudniane na stanowisku robotniczym byłyby prace utrzymaniowe na drogach, w tym:

-       koszenie traw na skarpach, wokół znaków, barier i innych miejsc niedostępnych dla kosiarek ciągnikowych;

-       utrzymanie porządku na obszarze dróg oraz pasów drogowych poprzez zamiatanie, zbieranie śmieci, oprysk poboczy, czyszczenie rowów, wycinanie krzaków;

-       udział w pracach remontowych i naprawczych w obrębie pasów drogowych
i chodników w tym remont i naprawa uszkodzonych znaków, naprawa zjazdów z dróg, naprawa drobnych uszkodzeń nawierzchni i chodników, wzmocnienie skarp rowów płytami ażurowymi, układanie korytek betonowych.

Ponadto w chwili obecnej, ze względu na długotrwałą absencję trzech pracowników biurowych związaną z urlopami macierzyńskimi i wychowawczym, w celu zachowania ciągłości pracy niezbędne jest uzupełnienie stanu pracowników w tym zakresie.

W związku z powyższym w 2023 roku celowe byłoby czasowe zatrudnienie sześciu pracowników drogowych (po trzy osoby na każdy Obwód Drogowy) oraz dwóch pracowników do biura PZD. Wszystkie osoby byłyby zatrudnione w ramach robót publicznych na okres
7 miesięcy (6 miesięcy z dofinansowaniem z Urzędu Pracy + 1 miesiąc zatrudnienia ze środków własnych).

 

Pismem z dnia 15.02.2023 r. Znak: PZD.S1.110.2.2023 (załącznik nr 11 do niniejszego protokołu) Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju poinformował,
że planowany okres zatrudnienia to 15.05.2023 r. – 14.12.2023 r. Szacowane koszty zatrudnienia jednej osoby na cały okres 7 miesięcy, uwzględniając dofinansowanie z PUP
w wysokości 2 500 zł przedstawiają się następująco:

-       paragraf 4010 – 14 976 zł;

-       paragraf 4110 – 2 575 zł;

-       paragraf 4120 – 735 zł.

W sumie zatrudnienie jednej osoby to koszt 18 286 zł za okres 7 miesięcy. Koszt wszystkich
8 pracowników za cały czas zatrudnienia (7 miesięcy) to 146 288 zł.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na czasowe (7 miesięcy) zatrudnienie sześciu pracowników drogowych (po trzy osoby na każdy Obwód Drogowy) oraz dwóch pracowników do biura PZD oraz postanowił zabezpieczyć środki finansowe w kwocie
146 288 zł na powyższy cel.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz polecił, aby przy pomocy w/w pracowników drogowych wykonana została część prac remontowych obiektów mostowych ujęta we wniosku z dnia 15.02.2023 r. Znak: PZD-S3.4371.2.2023.

 

Dyrektor PZD w Busku – Zdroju poinformował, że na jedno z kolejnym posiedzeń Zarządu przedłoży propozycję podziału środków na bieżące utrzymanie dróg powiatowych na 2023 rok.

 

Ad. 13

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu z wnioskiem Knauf Bełchatów Sp. z o.o. w sprawie wydania zezwolenia na przejazd pojazdami ciężarowymi drogą powiatową Nr 1034T Młyny – Szaniec – Nowy Folwark,
w związku z planowaną inwestycją obejmującą zakres uzyskania koncesji na eksploatację gipsu oraz uruchomienie kopalni i zakładu przeróbki gipsu naturalnego ze złoża gipsu Uników - Galów – Szaniec – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

 

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz wyraził stanowisko, że przedmiotowe zezwolenie będzie mogło być wydane pod warunkiem przygotowania przez Wnioskodawcę drogi do takiego natężenia i ciężkości ruchu oraz zapewnienia przez Wnioskodawcę środków finansowych na ten cel.

 

Dyrektor PZD w Busku – Zdroju przekazał, że podczas odbytego spotkania przedstawiciele Knauf Bełchatów Sp. z o.o. zostali zobowiązani do:

-       wyznaczenia tras transportu poza terenem zabudowanym,

-       opracowania koncepcji przebudowy drogi zakładającej m.in.: dostosowanie drogi do kategorii ruchu KR4 lub KR5, poszerzenie jezdni do 6 lub 7 m, wykonanie poboczy,

-       pokrycia wszelkich kosztów związanych z przebudową drogi w celu dostosowania jej do ruchu pojazdów ciężarowych.

 

Dyrektor PZD w Busku – Zdroju został zobowiązany do informowania Zarządu Powiatu
o dalszych działaniach w przedmiotowej sprawie.

 

W dalszej części posiedzenia Członkowie Zarządu dyskutowali o zadaniach, które otrzymały pozytywną rekomendację w ramach programu Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg oraz poziomie ich dofinansowania.

 

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz przekazał, że został złożony wniosek do Wojewody Świętokrzyskiego o rezygnację z realizacji części zadania ujętego na liście zadań rekomendowanych do dofinansowania dotyczącego przebudowy drogi powiatowej Nr 1008T Ludwinów – Parchocin – Podwale długości 3030 m ograniczając jego zakres do długości
500 m, z uwagi na wcześniej otrzymane dofinansowanie.

 

Członkowie Zarządu określili długość i zakres odcinków do realizacji. Przedmiotowa informacja zostanie przekazana Wojewodzie Świętokrzyskiemu, celem zawarcia stosownych umów a następnie ogłoszone zostaną postępowania przetargowe na wykonanie n/w zadań:

-       przebudowa drogi powiatowej Nr 1008T Ludwinów – Parchocin – Podwale od km 2+580 do km 3+080 długości 500 m. Burmistrz Miasta i Gminy Nowy Korczyn
w formie ustnej zadeklarował partycypowanie w kosztach wkładu własnego. Udział Powiatu będzie wynosił ok. 100 000 zł.

-       przebudowa drogi powiatowej Nr 0145T Pacanów – Niegosławice – Chrzanów. Burmistrz Miasta i Gminy Pacanów w formie pisemnej zadeklarował partycypowanie na poziomie 100 000 zł w kosztach wkładu własnego (z zastrzeżeniem, że kwota ta nie może zostać wykorzystana na budowę chodnika). Udział Powiatu będzie wynosił
ok. 250 000 zł. Planowany pierwotnie zakres zadania zostanie ograniczony
(tj. zmniejszenie długości odcinka z 1339 m do ok. 1000 m, rezygnacja z ażurowych płyt betonowych, wykonanie 10-20 m chodnika tylko przy przejściu dla pieszych), tak aby koszt jego realizacji zmieścił się w kwocie ok. 950 000 zł.

-       przebudowa drogi powiatowej Nr 0050T Ruczynów – Żerniki Górne od km 2+190 do km 3+900 długości 1710 m. Burmistrz Miasta i Gminy Busko – Zdrój w formie pisemnej zadeklarował partycypowanie na poziomie do 500 000 zł w kosztach wkładu własnego. Udział Powiatu będzie wynosił ok. 850 000 zł.

-       przebudowa drogi powiatowej Nr 0860T Kargów – Tuczępy – Dobrów – Grzybów od km 8+330 do km 12+015 dł. 3685 m. Wójt Gminy Tuczępy w formie pisemnej zadeklarował partycypowanie na poziomie do 400 000 zł w kosztach wkładu własnego. Udział Powiatu będzie wynosił ok. 950 000 zł.

-       przebudowa drogi powiatowej Nr 0026T Śladków Mały – Palonki – Kargów od km 3+754 do km 7+371 długości 3617 m. Wójt Gminy Gnojno nie deklaruje udziału
w kosztach wkładu własnego. Udział Powiatu będzie wynosił ok. 2 400 000 zł.

 

Łączny udział Powiatu w realizacji w/w zadań będzie wynosił ok. 4 550 000 zł.

 

Przewodniczący Zarządu podkreślił, że w sytuacji, gdy w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego, ceny najkorzystniejszych ofert będą wyższe od kwot jakie Powiat zamierza przeznaczyć na realizację poszczególnych odcinków dróg, postępowanie przetargowe zostanie unieważnione a planowany zakres zadań ograniczony. Nie będzie możliwości przeznaczenia dodatkowych środków na wykonanie przedmiotowych zadań.

 

Ponadto Przewodniczący Zarządu przypomniał, że weszły w życie znowelizowane przepisy Prawa zamówień publicznych nakładające na samorządy obowiązek waloryzacji kontraktów dotyczących zadań budowlanych, których czas realizacji przekracza sześć miesięcy. Zgodnie
z nowymi przepisami umowy takie muszą zawierać postanowienia dotyczące zasad wprowadzania zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy w przypadku zmiany ceny materiałów lub kosztów związanych z realizacją zamówienia. Wykonawcy będą mogli ubiegać się o wzrost wynagrodzenia do 50% pierwotnej wartości umowy.

 

W dalszej części posiedzenia Dyrektor PZD w Busku – Zdroju poinformował, że:

-       w dniu 2 marca 2023 r. został ogłoszony nabór wniosków w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg na dofinansowanie w 2023 r. zadań mających na celu wyłącznie poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu, polegających w szczególności na budowie, przebudowie lub remoncie dróg dla pieszych, dróg dla pieszych i rowerów, dróg dla rowerów, przejść dla pieszych, przejazdów dla rowerów, peronów przystankowych wraz z dojściami do tych peronów. Wysokość środków przeznaczonych na dofinansowanie przedmiotowych zadań w województwie świętokrzyskim wynosi 52 764 270,58 zł. Przewidywany czas realizacji zadań nie będzie dłuższy niż 12 miesięcy, co oznacza, że będą to wyłącznie zadania jednoroczne.

-       w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach rozpoczęto procedurę naboru projektów poprawy bezpieczeństwa, przewidzianych do dofinansowania w 2023 roku, w ramach „Rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2022 – 2024”. Termin graniczny składania wniosków – do 27 marca 2023 r. Na każdy projekt przewidziana jest kwota dofinansowania do 100 000 zł. Jako priorytetowe traktowane będą działania związane z budową/modernizacją/doposażeniem przejść dla pieszych oraz zapewnieniem bezpieczeństwa w miejscach szczególnie niebezpiecznych
z uwzględnieniem budowy/modernizacji systemów monitoringu miejskiego, a także działania w obszarze bezpieczeństwa dzieci i młodzieży związane z edukacją dla bezpieczeństwa w zakresie cyberprzestrzeni, ruchu drogowego oraz szkodliwości substancji psychoaktywnych. Wymagany jest wkład finansowy własny – minimum 10% kosztu zadania. W wyniku wstępnego postępowania kwalifikacyjnego
w Świętokrzyskim Urzędzie Wojewódzkim w Kielcach, spośród nadesłanych projektów, zostanie wybranych 12 najwyżej ocenionych, które zostaną zarekomendowane Ministrowi Spraw Wewnętrznych i Administracji do drugiego etapu postępowania kwalifikacyjnego.

 

Ad. 14

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku – Zdroju z dnia 17.02.2023 r. Znak: NEP.9020.2.7.2022 dotyczącą usunięcia stwierdzonych nieprawidłowościw Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

 

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Busku – Zdroju po zapoznaniu się z wynikami kontroli przeprowadzonej w dniach 25.10.2022 r., 26.10.2022 r., 03.11.2022 r. oraz
07.11.2022 r. w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju, ul. Bohaterów Warszawy 67, 28 – 100 Busko – Zdrój, zarządza:

  1. Połączyć bezpośrednio pokój badań z kabiną higieny osobistej w poradni ginekologiczno – położniczej.
  2. Dostosować do wymogów rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r.
    w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia
    i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 402) oddział ginekologii i patologii ciąży, w taki sposób, aby każdy oddział posiadał osobny gabinet zabiegowy oraz oddzielny punkt pielęgniarski z pokojem przygotowawczym pielęgniarskim.
  3. Dostosować do wymogów rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 marca 2019 r.
    w sprawie szczegółowych wymagań, jakim powinny odpowiadać pomieszczenia
    i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą (t. j. Dz. U. z 2022 r.
    poz. 402) oddział ginekologii i patologii ciąży, w taki sposób, aby oddział ginekologiczny nie był oddziałem przechodnim dla oddziału położniczo – neonatologicznego.
  4. Zapewnić osobny dostęp do windy dla oddziału ginekologicznego z patologią ciąży, położniczo – neonatologicznego oraz oddziału ortopedycznego.
  5. Zarządzenie wymienione w punkcie 1 należy wykonać w terminie do dnia
    31.12.2023 r.
  6. Zarządzenia wymienione w punktach 2, 3 i 4 należy wykonać w terminie do dnia 30.09.2023 r.

 

Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju poinformował, że zwrócił się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku – Zdroju o przedłużenie terminu realizacji zaleceń pokontrolnych, gdyż w chwili obecnej brak jest środków finansowych na wykonanie obowiązków ustalonych w decyzji. Trwa oczekiwanie na pojawienie się możliwości pozyskania zewnętrznych środków finansowych, które mogłyby zostać przeznaczone na w/w cel.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

W dalszej części posiedzenia Przewodniczący Zarządu zapoznał Członków Zarządu z danymi dotyczącymi liczby porodów w poszczególnych szpitalach na terenie województwa świętokrzyskiego w latach 2010 – 2022 oraz danymi w zakresie zmiany cen jednostki rozliczeniowej w ryczałcie.

 

Ad. 15

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku – Zdroju z dnia 16.02.2023 r. Znak: NEP.9020.2.7.2022 skierowanym do Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Busku - Zdroju w przedmiocie stwierdzenia – w toku kontroli prowadzonej w dniach 25.10.2022 r., 26.10.2022 r., 03.11.2022 r. oraz 07.11.2022 r. – braku windy w budynku Administracji i Poradni Specjalistycznych w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju, co jest niezgodne z wymogami § 54 ust. 1 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2022 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 1225) – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju poinformował, że zwrócił się do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Busku – Zdroju o przedłużenie terminu realizacji zaleceń pokontrolnych. Zadanie dotyczące wykonania windy jest ujęte w planach inwestycyjnych ZOZ, jednak w chwili obecnej brak jest środków finansowych na jego wykonanie. Trwa oczekiwanie na pojawienie się możliwości pozyskania zewnętrznych środków finansowych, które mogłyby zostać przeznaczone na w/w cel.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 16

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z:

-       Rb-Z kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji wg stanu na koniec
IV kwartału 2022 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu,

-       Rb-N kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych wg stanu na koniec IV kwartału 2022 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu,

-       Rb-UZ rocznym sprawozdaniem uzupełniającym Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych wg stanu na koniec 2022 roku
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak poinformował, że rok 2022 był okresem powolnego podnoszenia się z ekonomicznego „dołka” spowodowanego m.in. pandemią o czym wielokrotnie uprzedzał. Przedłożona zostanie korekta Rb-N kwartalnego sprawozdania o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych spowodowana zmianą kwoty należności z 8 626 471,21 zł na ok. 9 800 000 zł w związku
z uznaniem przez NFZ wniosków Szpitala o wypłatę środków finansowych. W kwestii zobowiązań – Dyrektor ZOZ stwierdził, że priorytetem jest regulowanie zobowiązań wymagalnych. Dyrektor ZOZ poinformował o podjętych działaniach dotyczących
m.in. nieprzedłużenia umów o pracę na czas określony, które przyniosły oszczędności
ok. 70 000 zł miesięcznie, zbudżetowaniu Oddziałów Szpitala. Przekazał, że Szpital wypracował dodatkowo – w ramach nadwykonań – środki finansowe w kwocie ponad 9 mln zł. Powyższe znajdzie odzwierciedlenie w rocznym sprawozdaniu z wykonania budżetu Szpitala. Środki te również są przeznaczane na spłatę zobowiązań. Tendencja w zakresie zobowiązań wymagalnych jest dobra - wartość niezapłaconych zobowiązań, w małym tempie, ale zmniejsza się. Udaje się odbudowywać bieżącą działalność Szpitala, jaka była widoczna
w roku 2019. Szpital otrzymał finansowanie związane z utworzeniem nowego Oddziału - Rehabilitacji Ogólnoustrojowej. Dyrektor ZOZ poinformował również że od 1 lipca br. płace w ochronie zdrowia mają ponownie wzrosnąć.

 

Przewodniczący Zarządu wskazał na dość wysoki poziom zobowiązań wymagalnych. Przewodniczący Zarządu zwrócił uwagę, że ZOZ w Busku – Zdroju przeznaczył znaczne środki na spłatę rat kredytu i odsetek.

 

Skarbnik Powiatu wskazał, że zobowiązania wymagalne oscylują na podobnym poziomie. Zobowiązania długoterminowe spłacane są na bieżąco. Zdaniem Skarbnika Powiatu istotnym i zadawalającym jest to, że deficyt operacyjny utrzymuje się na poziomie porównywalnym do minionego roku. Przychody Szpitala nie są proporcjonalne do stale rosnących kosztów.

 

Wiceprzewodniczący Zarządu poinformował o wpływie skierowanych do Rady Powiatu – jako Przedstawiciela organu założycielskiego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju - pism z informacją, że placówka ta jest dłużnikiem PGNiG Obrót Detaliczny Sp. z o.o. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 18 i nr 19 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor ZOZ w Busku – Zdroju poinformował, że w/w zobowiązania zostały uregulowane.

 

Ad. 17

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem Głównego Księgowego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju z dnia 27.01.2023 r.
o rozważenie podniesienia wynagrodzenia Dyrektorowi Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

 

Zarząd Powiatu odłożył procedowanie nad powyższym wnioskiem do końca m-ca czerwca br., tj. do czasu przedłożenia i przyjęcia sprawozdań z wykonania planu finansowego ZOZ w Busku – Zdroju za rok 2022.

 

Ad. 18

Kierownik Referatu IP Tadeusz Sempioł poinformował, że w imieniu władz samorządowych Powiatu Buskiego, Starosta Buski skierował zaproszenie do Burmistrzów i Wójtów z terenu Powiatu Buskiego do wspólnego zorganizowania w roku bieżącym dożynek powiatowo – gminnych. Z otrzymanych odpowiedzi wynika, iż współorganizowanie dożynek powiatowo – gminnych na swoim terenie deklarują władze samorządowe Gminy Solec – Zdrój w dniu
27 sierpnia br. W związku z powyższym Kierownik Referatu IP zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o podjęcie decyzji w sprawie organizacji dożynek powiatowo – gminnych w roku bieżącym, co jest niezbędne do ewentualnego planowania poszczególnych działań, związanych z organizacją dożynek.

Pismo Kierownika Referatu IP z dnia 21.02.2023 r. Znak: IP.0531.1.2.2023 w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.

 

Członkowie Zarządu Powiatu postanowili, że ostateczna decyzja odnośnie organizacji dożynek powiatowo – gminnych w roku bieżącym, zostanie podjęta na następnym posiedzeniu,
po przekazaniu przez władze samorządowe Gminy Solec – Zdrój informacji w zakresie wstępnych kosztów organizacji dożynek oraz udziału Powiatu Buskiego w tych kosztach.

 

W dalszej części posiedzenia Kierownik Referatu IP poinformował Członków Zarządu,
że 1 marca 2023 r. rozpoczął się nabór wniosków do programu wieloletniego pn. „Program Olimpia – Program budowy przyszkolnych hal sportowych na 100-lecie pierwszych występów reprezentacji Polski na Igrzyskach Olimpijskich”. Dotacja na dofinansowanie realizacji zadania związanego z budową obiektu sportowego w ramach programu może wynieść nie więcej niż 70% wydatków związanych z realizacją zadania. W ramach programu dofinansowaniem mogą być objęte dwa rodzaje zadań:

-       budowa nowego boiska wielofunkcyjnego o wymiarach pola gry od 9 m x 18 m do
20 m x 40 m wraz z zadaszeniem o stałej konstrukcji;

-       budowa zadaszenia o stałej konstrukcji istniejącego boiska wielofunkcyjnego
o wymiarach pola gry od 9 m x 18 m do 20 m x 40 m.

Wysokość środków finansowych planowana do przyznania w ramach dofinansowań
w programie wynosi 2 mld zł w podziale na lata:

-       2023 r. – 800 000 000 zł,

-       2024 r. – 1 200 000 000 zł.

Wnioski można składać  do 31 marca 2023 r.

 

Członkowie Zarządu Powiatu zobowiązali Kierownika Referatu IP oraz Dyrektora ZST-I
w Busku – Zdroju do rozważenia zasadności budowy obiektu sportowego przy ZST-I w Busku – Zdroju w ramach w/w programu.

 

Ad. 19

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Busku – Zdroju.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 960/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 marca 2023 roku
w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki w Busku – Zdroju stanowi załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.

 

 

 

Ad. 20

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 961/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 marca 2023 roku
w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Zespołu Szkół Specjalnych w Busku – Zdroju stanowi załącznik nr 23 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 21

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 962/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 marca 2023 roku
w sprawie  powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju stanowi załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 22

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Busku – Zdroju.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 963/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 marca 2023 roku
w sprawie powołania komisji konkursowej w celu wyłonienia kandydata na stanowisko dyrektora Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Busku – Zdroju stanowi załącznik nr 25 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 23

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie w sprawie zatwierdzenia kwoty stypendium za wyniki w nauce dla dwóch uczniów:

1)     uczennicy klasy VIII, która w roku szkolnym 2022/2023 uzyskała średnią śródrocznych ocen klasyfikacyjnych 4,79 oraz bardzo dobrą ocenę zachowania,

2)     ucznia klasy VI, który w roku szkolnym 2022/2023 uzyskał średnią śródrocznych ocen klasyfikacyjnych 4,92 oraz wzorową ocenę zachowania.

Po zasięgnięciu opinii Komisji Stypendialnej i Rady Pedagogicznej SOS-W w Broninie Dyrektor SOS-W proponuje stypendium za wyniki w nauce w wysokości 200 zł dla każdego
z uczniów.

Pismo Dyrektora SOS-W w Broninie z dnia 24.02.2023 r. Znak: SOSW.0720-6/2023
w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 26 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zatwierdził w/w kwotę stypendium za wyniki w nauce
w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Broninie.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 24

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień oraz Naczelnik Wydziału GKN Grzegorz Zięba zapoznali Członków Zarządu Powiatu z pismem Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju z dnia 22.02.2023 r. Znak: SOSW 221.2.2023 informującym, że została zawarta umowa najmu powierzchni użytkowej 1,5 m2 (hol Ośrodka) z przeznaczeniem na ustawienie automatów samosprzedających napoje i przekąski – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 27 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

 

Ad. 25

W związku z przeprowadzonym postępowaniem o udzielenie zamówienia na ubezpieczenie mienia i odpowiedzialności Powiatu Buskiego na okres od 13.03.2023 r. do 12.03.2025 r. Naczelnik Wydziału OR Krzysztof Welenc zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem
o wyrażenie zgody na zabezpieczenie dodatkowych środków koniecznych do zawarcia umów ubezpieczenia w kwocie 138 234 zł – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.

 

W w/w postępowaniu ostatecznie została złożona jedna oferta jedynie przez Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW” tj. obecnego Ubezpieczyciela na kwotę 374 674 zł na okres 24 miesięcy natomiast kwota, którą Powiat zamierzał przeznaczyć na część I zamówienia wynosi 236 440 zł, czyli o 138 234 zł mniej niż oferta Wykonawcy.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 26

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Wydziału Finansowo - Budżetowego z dnia 28.02.2023 r. Znak: FN.3021.30.2023 o dokonanie przeniesień w planie finansowym Starostwa Powiatowego w Busku - Zdroju - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 29 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

 

Ad. 27

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2023.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 964/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 marca 2023 roku
w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2023 stanowi załącznik nr 30 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 28

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2023 roku.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 965/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 marca 2023 roku
w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2023 roku stanowi załącznik nr 31 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 29

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2023 roku.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 966/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 marca 2023 roku
w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2023 roku stanowi załącznik nr 32 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 30

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmiany Uchwały Nr 940/2023 Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju z dnia
9 lutego 2023 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2023 roku.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 967/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 marca 2023 roku
w sprawie zmiany Uchwały Nr 940/2023 Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju z dnia 9 lutego 2023 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2023 roku stanowi załącznik nr 33 do niniejszego protokołu.

 

 

Ad. 31

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 968/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 2 marca 2023 roku
w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych stanowi załącznik nr 34 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 32

W sprawach różnych nie zgłoszono żadnych wniosków.

 

Ad. 33

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1230 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

Protokół sporządziła:

Barbara Nowocień

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2023-03-14
Data publikacji:2023-03-14
Osoba sporządzająca dokument:Barbara Nowocień
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:288