Protokół Nr 221/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
21 czerwca 2023

Protokół Nr 221/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 7 czerwca 2023 r.  [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.221.2023

 

Protokół Nr 221/2023

z posiedzenia Zarządu Powiatu

z dnia 7 czerwca 2023 roku

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Jerzy Kordos
  4. Wiesław Marzec
  5. Tomasz Mierzwa

oraz

  • Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
  • Konrad Ładowski – Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie
  • Renata Krzemień - Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
  • Grzegorz Zięba - Naczelnik Wydziału Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami
  • Krzysztof Welenc – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Kadr
  • Tadeusz Sempioł – Kierownik Referatu Inwestycji i Promocji

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia opinii na cele zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na podstawie art. 11b ustawy z dnia
    10 kwietnia 2003 r. o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji
    w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 176 z późn. zm.) dotyczącej zadania pn. „Budowa ulicy Spacerowej w Busku – Zdroju” (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  6. Rozpatrzenie pisma firmy DROCAD Sp. z o.o. z siedzibą w Tychach o zmianę zapisów umowy w zakresie dotyczącym m.in. terminów realizacji inwestycji oraz warunków wynagrodzenia (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  7. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny na rzecz Gminy Busko – Zdrój nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Buskiego (Nacz. Wydz. GKN).
  8. Zapoznanie się z informacją odnośnie przybliżonej wartości działki Nr 57/59
    o pow. 0,1637 ha położonej w mieście Busko – Zdrój, obręb 10 przy ul. Kusocińskiego (Nacz. Wydz. GKN).
  9. Rozpatrzenie wniosku Burmistrza Miasta i Gminy Pacanów o dofinansowanie imprezy plenerowej – „Dni Pacanowa” (Kier. Ref. IP, Skarbnik Powiatu).
  10. Rozpatrzenie w trybie pozakonkursowym uproszczonej oferty realizacji zadania publicznego (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
  11. Rozpatrzenie w trybie pozakonkursowym uproszczonej oferty realizacji zadania publicznego (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
  12. Podjęcie decyzji w sprawie przystąpienia Powiatu do projektu pn. „Dziś uczeń – jutro student” (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
  13. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego
    w Broninie o wyrażenie zgody na likwidację oraz zdjęcie ze stanu Ośrodka środka trwałego i pozostałych środków trwałych (Dyr. SOS-W w Broninie, Nacz. Wydz. OR).
  14. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zawarcia przez Powiat Buski porozumienia o wspólnym przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań
    o udzielenie zamówień publicznych na zakup i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w ramach Grupy Zakupowej Energii Elektrycznej (Nacz. Wydz. OR).
  15. Sprawy różne.
  16. Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 900 otworzył 221 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie
w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 4

Protokół Nr 220/2023 z dnia 2 czerwca 2023 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 5

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem pełnomocnika Gminy Busko – Zdrój, reprezentującego Specjalistyczne Biuro Inwestycyjno – Inżynierskie „RROSTA PROJEKT” z siedzibą
w Kielcach w sprawie wyrażenia opinii na cele uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na podstawie art. 11b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 176 z póź. zm.) dotyczącej zadania pn. „Budowa ulicy Spacerowej w Busku – Zdroju”
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia opinii na cele zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na podstawie art. 11b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r.
o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 176 z późn. zm.) dotyczącej zadania pn. „Budowa ulicy Spacerowej
w Busku – Zdroju”.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 1020/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 7 czerwca 2023 roku
w sprawie wyrażenia opinii na cele zezwolenia na realizację inwestycji drogowej na podstawie art. 11b ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczegółowych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 176 z późn. zm.) dotyczącej zadania pn. „Budowa ulicy Spacerowej w Busku – Zdroju” stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 6

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak, w obecności Naczelnika Wydziału GKN, zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem z dnia
10.05.2023 r. oraz pismem z dnia 18.05.2023 r. firmy DROCAD Sp. z o.o. z siedzibą
w Tychach, która opracowuje dokumentację projektową w ramach zadania pn.: „Budowa drogi dla rowerów oraz dróg gminnych i powiatowych w ramach zadania Ochrona bioróżnorodności obszarów cennych przyrodniczo poprzez utworzenie edukacyjnej ścieżki rowerowej łączącej gminy uzdrowiskowe Busko – Zdrój i Solec – Zdrój” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

 

W związku z wystąpieniem na etapie realizacji umów niezależnych od stron okoliczności oraz mając na uwadze ustalenia poczynione na spotkaniu w dniu 19 kwietnia 2023 r. Wykonawca dokumentacji wnioskuje o kolejną zmianę zapisów umowy w zakresie dotyczącym
m.in. terminów realizacji inwestycji oraz warunków wynagrodzenia.

 

Prognoza dodatkowych kosztów przewidzianych do poniesienia przez Powiat Buski kształtuje się następująco:

-       za wykonanie projektów podziału do wniosków o wydzielenie linii brzegu dla odcinka 1 i 5 – kwota 15 990,00 zł.

-       za aktualizację mapy do celów projektowych w związku z podziałami lub zmianami projektowymi dla odcinka 1, 3 i 5 – kwota 4 428,00 zł.

-       za opłaty administracyjne związane ze złożeniem wniosków o wydanie pozwoleń wodno – prawnych dla odcinka 1, 2, 3, 4, 5 i 7 – kwota 14 250,00 zł.

Z powodu zmiany formy przekazania dokumentacji projektowej, wynagrodzenie Wykonawcy należy pomniejszyć o kwotę 2 982,75 zł, dlatego całkowita wartość przedstawionych w piśmie kosztów wynosi 31 685,25 zł.

 

Zarząd Powiatu, w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się, zaakceptował zaproponowane zmiany dotyczące wysokości dodatkowych kosztów przewidzianych do poniesienia przez Powiat Buski. Skarbnik Powiatu został zobowiązany do wprowadzenia stosownych zmian dotyczących przedmiotowego zadania w budżecie Powiatu.

 

Wykonawca oprócz zmiany warunków finansowych, wystąpił również o modyfikację terminu wykonania umów. Wykonawca w przedłożonym piśmie zwraca uwagę, że na powyższe
w przeważającej mierze wpływ miała przeprowadzana przez Wydział GKN modernizacja obrębów geodezyjnych i konieczność wprowadzania kolejnych poprawek do w/w modernizacji obrębów geodezyjnych w zakresie bazy działek na granicy Baranów – Piasek Mały oraz Baranów – Skotniki Małe, które wchodzą w zakres opracowania. Wykonawca wskazuje,
że istotne znaczenie w tym aspekcie ma również fakt, iż zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia Zamawiający miał dysponować decyzją środowiskową oraz pozwoleniem wodnoprawnym. Jak się jednak okazało na etapie realizacji przedsięwzięcia, w celu uzyskania niezbędnego pozwolenia na budowę konieczne jest ponowne uzyskanie decyzji wodnoprawnej oraz wykonanie ustaleń i podziałów linii brzegowej. Te dodatkowe okoliczności również,
w sposób niezależny od Wykonawcy, mają istotny wpływ na termin realizacji całej inwestycji. Mając na uwadze powyższe, Wykonawca zawnioskował o modyfikację terminu realizacji przedmiotowej inwestycji do dnia 31.07.2024 r. W ramach powyższego terminu przewiduje się zakończenie poszczególnych etapów inwestycji odpowiednio:

1)     wykonanie i uzgodnienie projektu budowlanego w wersji elektronicznej z podpisami elektronicznymi w formacie edytowalnym i PDF – do dnia 30.07.2023 r.
(z wyłączeniem projektów podziałów);

2)     uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego oraz złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID – do dnia 15.04.2024 r.

3)     przekazanie Zamawiającemu projektów technicznych/wykonawczych – do dnia 31.07.2024 r.

4)     uzyskanie decyzji ZRID (bez klauzuli ostateczności) – do dnia 31.07.2024 r.

 

Naczelnik Wydziału GKN został zobowiązany do wyjaśnienia kwestii dotyczących modernizacji obrębów geodezyjnych poruszonych w piśmie firmy DROCAD Sp. z o.o.
z siedzibą w Tychach oraz udzielenia informacji odnośnie przewidywanego terminu zakończenia prac związanych z modernizacją obrębów na odcinkach, które zostaną wskazane przez Członka Zarządu Tomasza Mierzwę.

 

Członek Zarządu Tomasz Mierzwa poinformował, że w trakcie negocjacji z w/w Wykonawcą określono termin wykonania zadania objętego umową na dzień 29.12.2023 r. W przypadku dalszych opóźnień nieleżących po stronie Wykonawcy, firma DROCAD Sp. z o.o.
z siedzibą w Tychach sugeruje kolejną zmianę terminu wykonania zadania na dzień
30.04.2024 r.

 

Zarząd Powiatu, w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się, wyraził zgodę na zaproponowaną przez Członka Zarządu Tomasza Mierzwę zmianę terminu realizacji przedmiotowego zadania.

 

W związku ze zmianą terminu realizacji zadania Wykonawca zwrócił się również
z wnioskiem o dokonanie modyfikacji w zakresie sposobu płatności i przewidzianych umowami płatności częściowych. Wykonawca wnioskuje o przyjęcie następującego sposobu płatności:

1)     wykonanie i uzgodnienie projektu budowalnego w wersji elektronicznej z podpisami elektronicznymi w formacie edytowalnym i PDF (z wyłączeniem projektów podziałów) – 50%

2)     uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego oraz złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID – 20%

3)     przekazanie Zamawiającemu projektów technicznych/wykonawczych – 20%

4)     uzyskanie decyzji ZRID (bez klauzuli ostateczności) – 10%.

 

Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora PZD w Busku – Zdroju do przeanalizowania wspólnie z Radcą Prawnym możliwości wprowadzenia do umowy powyższych zmian.

 

Ad. 7

Naczelnik Wydziału GKN Grzegorz Zięba zapoznał Członków Zarządu Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na dokonanie darowizny na rzecz Gminy Busko – Zdrój nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Buskiego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 8

Naczelnik Wydziału GKN Grzegorz Zięba zapoznał Członków Zarządu Powiatu z informacją odnośnie przybliżonej wartości działki Nr 57/59 o pow. 0,1637 ha położonej w mieście Busko – Zdrój, obręb 10 przy ul. Kusocińskiego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału GKN do zlecenia brokerowi ubezpieczeniowemu wykonania wyceny przedmiotowej działki.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 9

Kierownik Referatu IP Tadeusz Sempioł zapoznał Członków Zarządu z wnioskiem Burmistrza Miasta i Gminy Pacanów o dofinansowanie dużej imprezy plenerowej pn. „Dni Pacanowa” – 12-13.08.2023 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.
W założeniach programowych w/w wydarzenia mieści się m.in.: szeroko rozumiana promocja kultury ludowej, obrzędowości i tradycji ludowej. Oferta programowa imprezy jest skierowana nie tylko do mieszkańców Miasta i Gminy Pacanów ale także do mieszkańców całego Powiatu. Poza w/w aspektami organizatorzy oferują także ciekawą ofertę rekreacyjno – sportową dla uczestników „Dni Pacanowa”. Burmistrz Miasta i Gminy Pacanów zwraca się z wnioskiem
o udzielenie wsparcia finansowego w kwocie 4 000 zł. Równocześnie deklaruje gotowość prezentowania Powiatu/Zarządu Powiatu jako współorganizatora imprezy na wszystkich materiałach promocyjnych i w trakcie „Dni Pacanowa”.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił udzielić Miastu i Gminie Pacanów wsparcia finansowego w kwocie 3 000 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie w/w imprezy plenerowej. Zarząd Powiatu zobowiązał Kierownika Referatu IP do uzgodnienia ze Skarbnikiem Powiatu formy przekazania w/w środków finansowych.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 10

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zwróciła się do Zarządu Powiatu o podjęcie decyzji w sprawie zatwierdzenia oferty na realizację zadania publicznego w ramach tzw. „małych grantów”.

 

Gminny Klub Sportowy „Wschodnia Tuczępy” złożył ofertę z zakresu kultury fizycznej, turystyki i krajoznawstwa na realizację zadania publicznego pn. „Udział w VII turnieju Błotnej Ligi Mistrzów w Korycinie” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu. Gminny Klub Sportowy „Wschodnia Tuczępy” wnioskuje o udzielenie dotacji
w kwocie 3 000 zł.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił zabezpieczyć dla Gminnego Klubu Sportowego „Wschodnia Tuczępy” środki finansowe w kwocie 3 000 zł z przeznaczeniem na realizację przedmiotowego zadania. Jednocześnie Zarząd Powiatu zdecydował, że w związku z upływem kadencji obecnych władz Klubu, umowa na realizację przedmiotowego zadania publicznego zostanie podpisana po przedłożeniu aktualnej informacji o osobach wchodzących w skład władz Klubu. W związku z tym, iż nadzór nad działalnością stowarzyszeń należy do Starosty, Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zobowiązał Naczelnika Wydziału SOZ do zwrócenia się do w/w Klubu o przekazanie odpisów uchwał walnego zgromadzenia oraz innych dokumentów określonych przepisami prawa.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 11

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zwróciła się do Zarządu Powiatu o podjęcie decyzji w sprawie zatwierdzenia oferty na realizację zadania publicznego w ramach tzw. „małych grantów”.

 

Uczniowski Klub Sportowy „Miłek Wiślica” złożył ofertę z zakresu kultury fizycznej, turystki i krajoznawstwa na realizację zadania publicznego pn. Uczestnictwo zawodników Klubu „Miłek Wiślica” w Pucharze Polski Kobiet - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu. Uczniowski Klub Sportowy „Miłek Wiślica” wnioskuje o udzielenie dotacji
w kwocie 3 000 zł.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zaakceptował powyższą ofertę oraz postanowił zabezpieczyć dla Uczniowskiego Klubu Sportowego „Miłek Wiślica” środki finansowe
w kwocie 2 500 zł z przeznaczeniem na realizację przedmiotowego zadania.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 12

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień poinformowała, że Powiat Buski został zaproszony do współpracy przy realizacji projektu pn. „Dziś uczeń – jutro student”, zaplanowanego
w ramach programu Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021 – 2027. W/w projekt został przygotowany z inicjatywy Wicemarszałek Województwa Świętokrzyskiego Renaty Janik przez Politechnikę Świętokrzyską, we współpracy z Uniwersytetem Jana Kochanowskiego. W ramach w/w projektu dwa najstarsze roczniki uczniów w szkołach maturalnych prowadzonych przez Powiat Buski będą mogli uczestniczyć w dodatkowych zajęciach edukacyjnych przygotowujących ich do egzaminów maturalnych oraz do podjęcia studiów wyższych. Projekt powinien przyczynić się do rozbudzenia wśród uczniów zainteresowania naukami ścisłymi, a także do zniwelowania deficytów wiedzy, utrudniających młodzieży rozpoczęcie nauki na uczelniach technicznych lub na kierunkach matematyczno – przyrodniczych. Osiągnięciu tego celu mają służyć m.in. zajęcia praktyczne na uczelniach, laboratoria, warsztaty, seminaria, zajęcia z pracownikami naukowymi oraz dodatkowe lekcje
z przedmiotów matematyczno – przyrodniczych, m.in. z matematyki, fizyki, biologii, chemii. Uzupełnieniem zajęć będzie doradztwo zawodowe i edukacyjne.

 

Następnie Naczelnik Wydziału EK omówiła kalendarz działań przedstawiający proces przygotowania przedmiotowego projektu oraz prowadzoną w w/w sprawie korespondencję. Naczelnik Wydziału EK wyraziła obawy dotyczące możliwości zrealizowania projektu
w zaproponowanym kształcie. Po przedstawieniu przez Naczelnik Wydziału EK warunków organizacyjnych i finansowych realizacji projektu, zakresu działań przewidzianych
do realizacji przez Powiat oraz umowy partnerstwa, Członkowie Zarządu Powiatu stwierdzili, iż na chwilę obecną nie ma możliwości ich akceptacji przez Zarząd Powiatu. W związku
z powyższym Zarząd Powiatu odłożył procedowanie nad projektem uchwały Zarządu Powiatu lub Rady Powiatu w sprawie przystąpienia do w/w projektu. Odnośnie przesłanej umowy partnerstwa, Przewodniczący Zarządu zaproponował, aby na w/w dokumencie nanieść poprawki poprzez wpisanie warunków i zadań możliwych do spełnienia i realizacji przez Powiat a następnie zwrócenie go do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego. 

 

Starosta Buski, Przewodniczący Konwentu Powiatów Województwa Świętokrzyskiego postanowił zwołać posiedzenie Konwentu na dzień 09.06.2023 r. poświęcone wypracowaniu wspólnego stanowiska w kwestii przystąpienia do realizacji projektu pn. „Dziś uczeń – jutro student”. Do udziału w posiedzeniu zaproszona została Wicemarszałek Województwa Świętokrzyskiego Renata Janik.

 

Ad. 13

Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie Konrad Ładowski zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o wyrażenie zgody na likwidację oraz zdjęcie ze stanu Ośrodka, środka trwałego i pozostałych środków trwałych, uszkodzonych, przestarzałych, nienadających się do użytkowania, zaewidencjonowanych w księgach inwentarzowych Ośrodka zgodnie z załącznikiem nr 11 do niniejszego protokołu. Środek trwały i pozostałe środki trwałe zostały zakwalifikowane przez Komisję do spraw oceny przydatności do dalszego użytkowania, do likwidacji.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 14

Naczelnik Wydziału OR Krzysztof Welenc przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie zawarcia przez Powiat Buski porozumienia o wspólnym przygotowaniu i przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zakup
i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w ramach Grupy Zakupowej Energii Elektrycznej.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 1021/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 7 czerwca 2023 roku
w sprawie zawarcia przez Powiat Buski porozumienia o wspólnym przygotowaniu
i przeprowadzeniu postępowań o udzielenie zamówień publicznych na zakup i świadczenie usług dystrybucji energii elektrycznej w ramach Grupy Zakupowej Energii Elektrycznej stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 15

W sprawach różnych:

1.     Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie Konrad Ładowski zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o użyczenie całorocznego pawilonu handlowego o wymiarach 5m x 8m x 2,5m – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw
i 0 głosach –wstrzymał się. Jednocześnie Naczelnik Wydziału OR został zobowiązany do rozeznania formy przekazania w/w pawilonu w związku z jego zakupem ze środków unijnych.

 

2.     Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem Rzecznika Praw Obywatelskich dotyczącym zapewnienia dostępności lokali wyborczych oraz informującym o możliwości ubiegania się o dofinansowanie działań na rzecz zwiększenia dostępności przestrzeni publicznych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu. Następnie Przewodniczący Zarządu zapoznał Członków Zarządu z ogłoszeniem o pierwszym naborze wniosków w ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu. Termin składania wniosków w ramach w/w programu upływa 15 lipca
2023 r.

 

Zarząd Powiatu skierował w/w pismo do Sekretarza Powiatu oraz Naczelnika Wydziału OR, celem przekazania go Dyrektorom: ZOZ w Busku – Zdroju, PMOS w Busku – Zdroju oraz SOS-W w Broninie i przeanalizowania pod kątem możliwości złożenia wnioskuw ramach programu „Dostępna przestrzeń publiczna”.

 

3.     Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz zapoznał Członków Zarządu Powiatu z pismem Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju dotyczącym dokonywania oceny stanu technicznego dróg w związku z wydawaniem opinii w zakresie zezwolenia na przejazd samochodami ciężarowymi drogami powiatowymi – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

 

 

Ad. 16

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1040 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

 

 

Protokół sporządziła:

Barbara Nowocień

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2023-06-21
Data publikacji:2023-06-21
Osoba sporządzająca dokument:Barbara Nowocień
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:187