Protokół Nr 230/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
8 września 2023

Protokół Nr 230/2023 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 24 sierpnia 2023 r.  [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.230.2023

Protokół Nr 230/2023
z posiedzenia Zarządu Powiatu
z dnia 24 sierpnia 2023 roku

 

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Jerzy Kordos
  4. Wiesław Marzec
  5. Tomasz Mierzwa

oraz

  • Jolanta Kałucka – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
  • Piotr Zeljaś – Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach
  • Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
  • Ewelina Szymczyk – Krzemińska – Dyrektor I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju
  • Grzegorz Owsiński – Dyrektor Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju
  • Sylwester Pałka – Dyrektor Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju
  • Konrad Ładowski – Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie
  • Waldemar Wójcik – Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku - Zdroju
  • Wioletta Czupryna – Kopeć – Zastępca Dyrektora Zespołu Szkół Ponadpodstawowychw Busku – Zdroju
  • Jolanta Kamińska - Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju
  • Barbara Domagała – Maruniak – Kierownik Działu Organizacyjno – Prawnego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
  • Agnieszka Milewska – Kierownik Zespołu Pomocy Osobom Niepełnosprawnym i Obsługi Programów PFRON w Powiatowym Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju
  • Monika Kozłowska – nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Broninie
  • Izabela Gajewska – Papier – nauczyciel w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju
  • Anna Sadłocha – nauczyciel w Zespole Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju
  • Monika Kuś – nauczyciel w Zespole Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku – Zdroju
  • Anna Wirecka – nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Broninie
  • Małgorzata Marcinek – nauczyciel w Zespole Szkół Ponadpodstawowych w Busku – Zdroju
  • Magdalena Smak – nauczyciel w I Liceum Ogólnokształcącym w Busku - Zdroju
  • Kamil Gryszówka – nauczyciel w Zespole Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju
  • Michał Plewa – nauczyciel w Zespole Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku - Zdroju
  • Artur Polniak – Skarbnik Powiatu
  • Renata Krzemień - Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
  • Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
  • Tadeusz Sempioł – Kierownik Referatu Inwestycji i Promocji
  • Łukasz Lech – Kierownik Referatu Katastru w Wydziale Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami

 

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Złożenie ślubowania przez nauczycieli mianowanych.
  6. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia woli przystąpienia Powiatu Buskiego do realizacji projektu pn. „Let out your skills! – Uwolnij swoje umiejętności” (Dyr. ZSP w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. EK).
  7. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju w sprawie upoważnienia dyrektora jednostki oświatowej prowadzonej przez Powiat Buski do podejmowania czynności
    w zakresie realizacji projektu pn. „Let out your skills! – Uwolnij swoje umiejętności” (Dyr. ZSP w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. EK).
  8. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego
    w Broninie w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie kierowcy (Dyr. SOS-W
    w Broninie, Nacz. Wydz. EK).
  9. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie sprzątaczki/pomocy nauczyciela (Dyr. SOS-W dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. EK).
  10. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju
    w sprawie wyrażenia zgody na nieodpłatne udostępnienie hali sportowej dla Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju (Nacz. Wydz. EK).
  11. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju
    w sprawie zatwierdzenia wysokości stypendium motywacyjnego (Nacz. Wydz. EK).
  12. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie o wyrażenie zgody na ujęcie we wniosku z obecnej edycji Rządowego Funduszu Polski Ład, bądź
    w kolejnych edycjach inwestycji polegającej na „poprawie jakości życia mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Zborowie poprzez modernizację budynku i zagospodarowanie terenu wokół placówki” (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. DPS w Zborowie, Nacz. Wydz. SOZ, Skarbnik Powiatu).
  13. Zapoznanie się z wystąpieniem pokontrolnym z kontroli, która została przeprowadzona
    w dniach 23 i 26 czerwca 2023 r. w Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach (Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Dyr. PO-W w Winiarach, Nacz. Wydz. SOZ).
  14. Przyjęcie informacji na temat „Realizacji zadań z zakresu przebudowy i remontu dróg powiatowych w 2023 r.” (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  15. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
    o zabezpieczenie środków na zimowe utrzymanie dróg na sezon 2023/2024 na świadczenie usług sprzętowo – transportowych (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  16. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
    o zabezpieczenie środków na utrzymanie dróg w okresie zimowym 2023/2024 na zakup soli drogowej oraz wykonanie mieszanki piaskowo - solnej (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  17. Rozpatrzenie wniosku TRAFPROJEKT z siedzibą w Kielcach dotyczący wyrażenia zgody na całkowite zamknięcie wlotów z drogi krajowej Nr 73 na drogi powiatowe Nr 1069T
    i 1097T oraz poprowadzenie objazdów drogami powiatowymi (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  18. Zapoznanie się z informacją Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
    o przychodach, kosztach oraz wyniku finansowym ZOZ narastająco za II kwartał 2023 roku (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  19. Zapoznanie się z: Rb-Z kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji wg stanu na koniec II kwartału 2023 roku oraz Rb-N kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych wg stanu na koniec II kwartału 2023 roku (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  20. Przyjęcie Informacji o przebiegu realizacji planu finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju za I półrocze 2023 roku (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  21. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju na okres 3 lat powierzchni użytkowej
    224,70 m2 z przeznaczeniem pod działalność Pracowni Tomografii Komputerowej
    (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  22. Zapoznanie się z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju odnośnie częściowego zaprzestania działalności leczniczej w zakresie Oddziału Chirurgicznego Ogólnego na jeden miesiąc (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  23. Podjęcie decyzji o ustanowieniu trwałego zarządu na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy
    w Busku – Zdroju do nieruchomości położonej w obrębie 11 miasta Busko – Zdrój przy
    ul. Bohaterów Warszawy, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 73/10
    o pow. 0,1597 ha (Nacz. Wydz. GKN).
  24. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości w najem (Nacz. Wydz. GKN).
  25. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości w najem (Nacz. Wydz. GKN).
  26. Sprawy różne.
  27. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 900 otworzył 230 posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie
w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 4

Protokół Nr 229/2023 z dnia 3 sierpnia 2023 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 5

Nauczyciele kontraktowi ze Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie
Pani Anna Wirecka, Pani Monika Kozłowska, nauczyciele kontraktowi z Zespołu Szkół Technicznych i Ogólnokształcących w Busku - Zdroju Pani Monika Kuś, Pani Izabela Gajewska - Papier, nauczyciel kontraktowy z I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju Pani Magdalena Smak, nauczyciele kontraktowi z Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju Pani Anna Sadłocha, Pan Kamil Gryszówka, Pan Michał Plewa oraz nauczyciel kontraktowy z Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Busku – Zdroju Pani Małgorzata Marcinek zdali egzamin na stopień nauczyciela mianowanego w dniach 7 i 8 sierpnia 2023 r. przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Zarząd Powiatu w Busku – Zdroju.

 

W dniu dzisiejszym w/w osoby w obecności Członków Zarządu Powiatu, Dyrektorów placówek oświatowych, w których są zatrudnione oraz Naczelnika Wydziału EK złożyły uroczyste ślubowanie.

 

Następnie Członkowie Zarządu wręczyli w/w nauczycielom Akty nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego – załączniki nr 3 – 11 do niniejszego protokołu.

 

Nastąpiły gratulacje.

 

Ad. 6

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień poinformowała, że Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Busku – Zdroju w celu poszerzenia, wymiany oraz dzielenia się pomysłami i doświadczeniami, promowania wartości europejskich oraz ulepszenia jakości komunikowania się w języku angielskim zamierza przystąpić do realizacji projektu pod nazwą „Let out your skills! – Uwolnij swoje umiejętności”. Projekt ten będzie finansowany ze środków The International Visegrad Fund. Projekt będzie opierał się na międzynarodowej wymianie kulturowej między uczniami z Polski, Czech i Niemiec. Mottem przewodnim projektu będzie przekonanie młodych ludzi do wyrażania siebie poprzez sztukę, czemu służyć będą wycieczki m.in. do takich miejsc, jak: Praga, Nuremberg, Bad Mergentheim, Kraków
i Oświęcim, gdzie uczniowie zwiedzać będą historyczne miejsca, galerie sztuki, muzea oraz spotykać się z lokalnymi artystami. Realizacja projektu obejmuje okres od 10.11.2023 r. do 10.05.2024 r. Zespół Szkół Ponadpodstawowych będzie występować jako koordynator projektu, a partnerami będą dwie szkoły średnie: Akademie Hovorčovice z Pragi (Czechy) oraz Kaufmännische Schule Bad Mergentheim z Bad Mergentheim (Niemcy).

 

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia woli przystąpienia Powiatu Buskiego do realizacji projektu pn. „Let out your skills! – Uwolnij swoje umiejętności” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 7

Dyrektor Zespołu Szkół Ponadpodstawowych w Busku – Zdroju zwrócił się do Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z wnioskiem z dnia 09.08.2023 r. Znak: ZSP.071.7.13.2023
o udzielenie upoważnienia do podejmowania działań w projekcie pn. „Let out your skills! – Uwolnij swoje umiejętności” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

 

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień przedstawiła projekt uchwały Zarządu Powiatu
w Busku – Zdroju w sprawie upoważnienia dyrektora jednostki oświatowej prowadzonej przez Powiat Buski do podejmowania czynności w zakresie realizacji projektu pn. „Let out your skills! – Uwolnij swoje umiejętności”.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Uchwała Nr 1073/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 24 sierpnia 2023 roku
w sprawie upoważnienia dyrektora jednostki oświatowej prowadzonej przez Powiat Buski do podejmowania czynności w zakresie realizacji projektu pn. „Let out your skills! – Uwolnij swoje umiejętności” stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 8

Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Broninie Konrad Ładowski zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 17.08.2023 r. Znak: SOSW.0720-5/23
o wyrażenie zgody na zatrudnienie w Ośrodku z dniem 1 września 2023 roku osoby na stanowisku kierowcy – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zatrudnienie w Ośrodku z dniem
1 września 2023 roku, na podstawie umowy o pracę na zastępstwo, osoby na stanowisku kierowcy.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 9

W związku z odejściem na emeryturę pracownika obsługi – sprzątaczki / pomocy nauczyciela Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju Waldemar Wójcik zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 22.08.2023 r. Znak: SOSW 1120.3.2023K o wyrażenie zgody na zatrudnienie osoby na wolne stanowisko sprzątaczki / pomocy nauczyciela. Ponadto Dyrektor SOS-W dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju zwrócił się z wnioskiem o zwiększenie wymiaru zatrudnienia z ½ etatu na ¾ etatu pracownika gospodarczego – konserwatora
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na:

-       zatrudnienie osoby na stanowisku sprzątaczki / pomocy nauczyciela do 31.01.2024 r.,
a po tym okresie zatrudnienie osoby na przedmiotowym stanowisku za pośrednictwem Powiatowego Urzędu Pracy w ramach środków Funduszu Pracy,

-       zwiększenie wymiaru zatrudnienia z ½ etatu na ¾ etatu pracownika gospodarczego – konserwatora.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 10

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju z dnia 27.07.2023 r. Znak: ILO.321.32.2023 o wyrażenie zgody na nieodpłatne udostępnienie hali sportowej w miesiącach od września 2024 r. do czerwca 2025 r. w celu przeprowadzenia zajęć karate dla klientów Ośrodka Interwencji Kryzysowej w ramach projektu „Równość plus” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu. Projekt realizowany będzie przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 11

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora I Liceum Ogólnokształcącego w Busku - Zdroju w sprawie zatwierdzenia kwoty stypendium za wyniki w nauce oraz osiągnięcia sportowe – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

Naczelnik Wydziału EK przekazała, że zaproponowana kwota stypendium w I Liceum Ogólnokształcącym w Busku - Zdroju wynosi 190 zł dla ucznia. Do stypendium wytypowano łącznie 22 uczniów – w tym 21 za wyniki w nauce, którzy w wyniku klasyfikacji śródrocznej uzyskali średnią ocen co najmniej 5,21 lub wyższą oraz co najmniej dobrą ocenę zachowania oraz 1 uczennicę za osiągnięcia sportowe.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zatwierdził w/w kwotę stypendium za wyniki w nauce oraz osiągnięcia sportowe w I Liceum Ogólnokształcącym w Busku - Zdroju.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 12

W związku z pojawieniem się możliwości wnioskowania o środki z Polskiego Ładu Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Jolanta Kałucka zwróciła się do Członków Zarządu
z pismem z dnia 07.08.2023 r. Znak: DPS.0710.15.2023.JK o wyrażenie zgody na ujęcie we wniosku z obecnej edycji Rządowego Funduszu Polski Ład, bądź jeżeli to niemożliwe,
to w kolejnych edycjach inwestycji polegającej na „poprawie jakości życia mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Zborowie poprzez modernizację budynku i zagospodarowanie terenu wokół placówki” – załącznik nr 19 do niniejszego protokołu. Dyrektor DPS w Zborowie zwróciła uwagę, że środki zewnętrzne są jedyną szansą na wykonanie niezbędnych prac modernizacyjnych w Placówce, szczególnie remontu piwnic oraz wykonania niezbędnej infrastruktury wokół budynku. Na przedmiotowe prace Placówka posiada kosztorysy
i projekty.

 

Pismem z dnia 09.08.2023 r. Znak: PCPR.ZRP.4700.DPS.48.2023 Dyrektor PCPR w Busku – Zdroju poprała prośbę Dyrekcji DPS w Zborowie – załącznik nr 20 do niniejszego protokołu.

 

Członkowie Zarządu Powiatu zadeklarowali, że wniosek o dofinansowanie inwestycji polegającej na „poprawie jakości życia mieszkańców Domu Pomocy Społecznej w Zborowie poprzez modernizację budynku i zagospodarowanie terenu wokół placówki” zostanie złożony
w przypadku ogłoszenia kolejnego naboru wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład bądź innych programów w ramach których można ubiegać się o wsparcie na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia.

 

Ad. 13

Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach Piotr Zeljaś zapoznał Członków Zarządu Powiatu z wystąpieniem pokontrolnym z dnia 20.07.2023 r. Znak: PSZ.II.431.25.2023 z kontroli w trybie zwykłym, która została przeprowadzona w dniach
23 i 26 czerwca 2023 r. w Placówce Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach przez pracowników Wydziału Polityki Społecznej i Zdrowia Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego w Kielcach – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 21 do niniejszego protokołu.

 

Zakres kontroli obejmował następujące zagadnienia:

  1. Przestrzeganie standardów opieki i wychowania.
  2. Działania placówki na rzecz utrzymywania przez dzieci kontaktów z rodziną.
  3. Zaspokajanie potrzeb dzieci i respektowanie ich praw.
  4. Przestrzeganie przepisów określających zasady działania placówki.

 

Okres objęty kontrolą: stan aktualny na dzień kontroli dotyczący funkcjonowania placówki
i wychowanków.

 

W wyniku przeprowadzonych czynności kontrolnych nie wydano zaleceń pokontrolnych.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 14

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z informacją na temat „Realizacji zadań z zakresu przebudowy i remontu dróg powiatowych w 2023 r.”– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 22 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższa informacja została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą informację należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 15

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 11.08.2023 r. Znak: PZD.S2.3110.23.2023
o zabezpieczenie środków na zimowe utrzymanie dróg na sezon 2023/2024 w wysokości 600 000 zł, w tym:

1)     od listopada do grudnia 2023 r. – 150 000 zł,

2)     od stycznia do kwietnia 2024 r. – 450 000 zł

na świadczenie usług sprzętowo – transportowych z możliwością ich wydłużenia lub skrócenia w zależności od występujących warunków atmosferycznych – załącznik nr 23 do niniejszego protokołu. Powyższa kwota wynika z kosztów poniesionych w sezonie zimowym 2022/2023
i może ulec zmianie.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił zabezpieczyć na powyższy cel środki
w kwocie 150 000 zł w budżecie Powiatu na rok 2023 oraz na rok 2024 środki w kwocie 450 000 zł w Wieloletniej Prognozie Finansowej.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 16

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia 11.08.2023 r. Znak: PZD.S2.3110.24.2023
o zabezpieczenie środków na utrzymanie dróg w okresie zimowym 2023/2024 w wysokości 250 000 zł na:

1)     zakup soli drogowej – 200 000 zł

2)     wykonanie mieszanki piaskowo – solnej – 50 000 zł.

Powyższa kwota wynika z kosztów poniesionych w sezonie zimowym 2022/2023 i może ulec zmianie w związku ze wzrostem cen.

Wniosek Dyrektora PZD w Busku – Zdroju w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 24 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 17

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem TRAFPROJEKT z siedzibą w Kielcach z dnia 17.08.2023 r. Znak: TF/182/23 dotyczącym wyrażenia zgody na całkowite zamknięcie wlotów z drogi krajowej Nr 73 na drogi powiatowe Nr 1069T i 1097T oraz poprowadzenie objazdów
w/w drogami powiatowymi. Powyższe związane jest z remontem drogi krajowej Nr 73 na odcinku Szczeglin – Pacanów od km 79+400 do km 81+100 oraz technologią robót obejmującą wymianę konstrukcji w obszarze skrzyżowań DK73 z drogami powiatowymi Nr 1069T
i 1097T.  Pismo Dyrektora PZD w Busku – Zdroju wraz z wnioskiem TRAFPROJEKT
z siedzibą w Kielcach w przedmiotowym zakresie stanowi załącznik nr 25 do niniejszego protokołu. Proponowane objazdy obowiązywałyby w okresie od 01.09.2023 r.
do 15.09.2023 r. a następnie będą wdrażane dwukrotnie na kilka dni przy układaniu warstw bitumicznych (wiążącej i ścieralnej). W pozostałym okresie i na pozostałych etapach obowiązywać będzie istniejąca tymczasowa organizacja ruchu, zatwierdzona przez GDDKiA Oddział w Kielcach pismem Znak: O.Ki.Z-2.4081.65.2023.mt z dnia 19.05.2023 r.
i O.Ki.Z-2.4081.65.2023.1.mt z dnia 03.08.2023 r.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na całkowite zamknięcie wlotów z drogi krajowej Nr 73 na drogi powiatowe Nr 1069T i 1097T oraz poprowadzenie objazdów
w/w drogami powiatowymi. Jednocześnie Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora PZD w Busku – Zdroju, aby w odpowiedzi na przedmiotowy wniosek zawrzeć warunki udzielenia przedmiotowej zgody m.in. zapis dotyczący obowiązku poinformowania mieszkańców
o planowanym wprowadzeniu objazdów.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
4 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 1 głosie –wstrzymał się.

 

Ad. 18

Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Jolanta Kamińska oraz Kierownik Działu Organizacyjno – Prawnego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Barbara Domagała – Maruniak zapoznały Członków Zarządu Powiatu z informacją
o przychodach, kosztach oraz wyniku finansowym ZOZ narastająco za II kwartał 2023 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 26 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 19

Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Jolanta Kamińska oraz Kierownik Działu Organizacyjno – Prawnego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Barbara Domagała – Maruniak zapoznały Członków Zarządu Powiatu z: Rb-Z kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie zobowiązań wg tytułów dłużnych oraz poręczeń i gwarancji wg stanu na koniec II kwartału 2023 roku oraz Rb-N kwartalnym sprawozdaniem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o stanie należności oraz wybranych aktywów finansowych wg stanu na koniec II kwartału 2023 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 27 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 20

Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Jolanta Kamińska oraz Kierownik Działu Organizacyjno – Prawnego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Barbara Domagała – Maruniak zapoznały Członków Zarządu Powiatu z Informacją o przebiegu realizacji planu finansowego Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju za I półrocze 2023 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Ad. 21

Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Jolanta Kamińska oraz Kierownik Działu Organizacyjno – Prawnego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Barbara Domagała – Maruniak zwróciły się do Zarządu Powiatu z wnioskiem z dnia
02.08.2023 r. Znak: ZOZ/DO/OM/34/2023 w przedmiocie uzyskania zgody na wydzierżawienie przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju na okres 3 lat powierzchni użytkowej 224,70 m2 z przeznaczeniem pod działalność Pracowni Tomografii Komputerowej – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 29 do niniejszego protokołu. Przedmiotowa powierzchnia użytkowa znajduje się w budynku Oddziału Gruźlicy i Chorób Płuc Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju, ul. Boh. Warszawy 67, 28 – 100 Busko – Zdrój.

 

Następnie Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Członków Zarządu Powiatu
z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju na okres 3 lat powierzchni użytkowej
224,70 m2 z przeznaczeniem pod działalność Pracowni Tomografii Komputerowej
– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 30 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 22

Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Jolanta Kamińska oraz Kierownik Działu Organizacyjno – Prawnego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Barbara Domagała – Maruniak zapoznały Członków Zarządu z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju z dnia 22.08.2023 r. Znak: ZOZ/LL/217/BD/2023 skierowanym do Wojewody Świętokrzyskiego z wnioskiem o wyrażenie zgody na częściowe zaprzestanie działalności leczniczej w zakresie Oddziału Chirurgicznego Ogólnego na jeden miesiąc tj. na okres od 1 września 2023 r. do 30 września 2023 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 31 do niniejszego protokołu. Powyższa sytuacja spowodowana jest siłą wyższą
i wynika z braku odpowiedniej liczby lekarzy, która umożliwiałaby zabezpieczenie realizacji świadczeń dla pacjentów wymagających leczenia w zakresie – chirurgia ogólna – hospitalizacja.

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu
do wiadomości.

 

Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Jolanta Kamińska oraz Kierownik Działu Organizacyjno – Prawnego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Barbara Domagała – Maruniak ponowiły wniosek do Zarządu Powiatu o dofinansowanie
z budżetu Powiatu Buskiego inwestycji pn.: „Zakup zestawu do kruszenia złogów mineralnych w nerkach i drogach moczowych do Poradni Urologicznej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju”.

 

Członkowie Zarządu Powiatu postanowili, że przedmiotowy wniosek będzie procedowany na następnym posiedzeniu.

 

Ad. 23

Kierownik Referatu Katastru w Wydziale Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Łukasz Lech zapoznał Zarząd Powiatu z projektem decyzji w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju do nieruchomości położonej
w obrębie 11 miasta Busko – Zdrój przy ul. Bohaterów Warszawy, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 73/10 o pow. 0,1597 ha, zabudowanej dwukondygnacyjnym budynkiem użytkowym o pow. użytkowej 602,83 m2, stanowiącej własność Powiatu Buskiego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 32 do niniejszego protokołu.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw
i 0 głosach –wstrzymał się, podjął decyzję o ustanowieniu trwałego zarządu na rzecz Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju.

 

Ad. 24

Kierownik Referatu Katastru w Wydziale Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Łukasz Lech zapoznał Członków Zarządu Powiatu z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju z dnia 17.08.2023 r. Znak ZST-I 075.34.318.2023 o wyrażenie zgody na zawarcie kolejnych umów najmu:

-       powierzchni 1 m2 w celu umieszczenia automatu do sprzedaży napojów gorących
na okres od 04.09.2023 r. do 30.06.2024 r. oraz na okres od 01.09.2024 r.
do 30.06.2025 r.

-       lokalu użytkowego o powierzchni 24 m2 z przeznaczeniem pod działalność handlową (sklepik szkolny) na okres od 01.09.2023 r. do 31.05.2024 r. znajdującego się
w budynku Szkoły – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 33 do niniejszego protokołu.

 

Kierownik Referatu Katastru w Wydziale Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Łukasz Lech przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości
w najem.

 

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 1074/2023 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 24 sierpnia 2023 roku
w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości w najem stanowi załącznik nr 34 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 25

Kierownik Referatu Katastru w Wydziale Geodezji, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami Łukasz Lech zapoznał Członków Zarządu Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej
w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości w najem– w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 35 do niniejszego protokołu.

 

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu,
a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 26

W sprawach różnych:

1.     Dyrektor Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach Piotr Zeljaś zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o wyrażenie zgody jako właściciela nieruchomości, na wycinkę drzew i krzewów rosnących na terenie Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach będącej w trwałym zarządzie zabudowanej nieruchomości Powiatu Buskiego, położonej w miejscowości Winiary Wiślickie (obręb 0025) w Gminie Nowy Korczyn, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 137/3 o powierzchni 3,7012 ha. Pismo Dyrektora PO-W w Winiarach z dnia 23.08.2023 r. Znak: POW 8120.125.2023 w przedmiotowej sprawie wraz z kserokopią inwentaryzacji dendrologicznej drzew zlokalizowanych na działce 137/3 stanowi załącznik nr 36 do niniejszego protokołu. Zgoda ta jest niezbędna do uzupełnienia wniosku
o wycinkę drzew złożonego do Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Korczynie w dniu
04.07.2023 r., zgodnie z pismem Urzędu Miasta i Gminy w Nowym Korczynie z dnia 18.08.2023 r. Znak: ZITŚ.6131.1.2023.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wycinkę drzew i krzewów rosnących na terenie Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Winiarach będącej
w trwałym zarządzie zabudowanej nieruchomości Powiatu Buskiego, położonej
w miejscowości Winiary Wiślickie (obręb 0025) w Gminie Nowy Korczyn, oznaczonej w ewidencji gruntów jako działka nr 137/3 o powierzchni 3,7012 ha.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

2.     Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oraz Skarbnik Powiatu Artur Polniak poinformowali Członków Zarządu, że dla Powiatu Buskiego została przyznana w 2023 roku dodatkowa kwota 4 319 607,00 zł z tytułu uzupełnienia subwencji ogólnej.

 

3.     W związku z rozstrzygniętym postępowaniem w sprawie wyboru najkorzystniejszej oferty na zamówienie pn.: „Remont pokrycia dachu na budynku SALI GIMNASTYCZNEJ I Liceum Ogólnokształcącego w Busku – Zdroju Al. Mickiewicza 13”, Kierownik Referatu IP Tadeusz Sempioł zwrócił się do Zarządu Powiatu
o zabezpieczenie w budżecie dodatkowych środków w kwocie 35 000 zł brutto na realizację tego zamówienia – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 37 do niniejszego protokołu. Na przedmiotowe zamówienie w budżecie Starostwa Powiatowego w Busku – Zdroju zabezpieczono środki w kwocie 130 000 zł brutto. Wartość złożonej oferty, która spełnia wymogi postawione w zapytaniu oraz cenowo jest najkorzystniejsza,
to kwota 157 029,65 zł brutto. Wnioskowana kwota zawiera także koszty związane
z zapłatą za usługę nadzoru inwestorskiego.

 

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw
i 0 głosach –wstrzymał się. Skarbnik Powiatu został zobowiązany do przygotowania na następne posiedzenie stosownego projektu uchwały w powyższym zakresie.

 

 

Ad. 27

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1115 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

Protokół sporządziła:

Barbara Nowocień

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2023-09-08
Data publikacji:2023-09-08
Osoba sporządzająca dokument:Barbara Nowocień
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:178