Protokół Nr 261/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
21 marca 2024

Protokół Nr 261/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 6 marca 2024 r.  [ PDF ]

Znak: BR.0022.2.261.2024

Protokół Nr 261/2024

z posiedzenia Zarządu Powiatu

z dnia 6 marca 2024 roku

W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:

  1. Jerzy Kolarz
  2. Stanisław Klimczak
  3. Jerzy Kordos
  4. Wiesław Marzec
  5. Tomasz Mierzwa

oraz

  • Krzysztof Socha –Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Busku – Zdroju
  • Marian Szostak – Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju
  • Aneta Chwalik – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju
  • Barbara Gajek – Główny Księgowy w Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie
  • Jolanta Kałucka – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
  • Krzysztof Tułak – Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju
  • Grzegorz Lasak – Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
  • Jolanta Kamińska – Główny Księgowy w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju
  • Artur Polniak – Skarbnik Powiatu
  • Renata Krzemień – Naczelnik Wydziału Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej
  • Andrzej Lasak – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
  • Krzysztof Welenc – Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Kadr     
  • Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
  • Tadeusz Sempioł – Kierownik Referatu i Promocji

 

Proponowany porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z ostatniego posiedzenia.
  5. Przyjęcie Informacji o stanie bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu Buskiego za 2023 rok (Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  6. Przyjęcie Informacji na temat realizacji zadań w zakresie promocji zatrudnienia i aktywizacji lokalnego rynku pracy oraz o stanie bezrobocia w 2023 roku na terenie Powiatu Buskiego (Dyr. PUP w Busku - Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  7. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie o wyrażenie zgody na zatrudnienie dwóch osób na stanowisku: kierowca/konserwator oraz pokojowa/pokojowy (Dyr. DPS w Gnojnie, Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  8. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie o zatwierdzenie propozycji zmian do miesięcznych opłat za pobyt w lokalach aktywizujących od 01.04.2024 r. (Dyr. DPS w Zborowie, Dyr. PCPR w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ, Skarbnik Powiatu).
  9. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju w sprawie odwołania pełnomocnictwa dla osoby, która reprezentowała firmę DROCAD Sp. z o.o., odpowiedzialnej za wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: „Ochrona bioróżnorodności obszarów cennych przyrodniczo poprzez utworzenie edukacyjnej ścieżki rowerowej łączącej gminy uzdrowiskowe Busko – Zdrój i Solec – Zdrój" (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. OR).
  10. Rozpatrzenie wniosku mieszkańca miejscowości Kamienna w sprawie remontu lub przebudowy drogi powiatowej Nr 1093T Ostrów – Wawrowice – Kamienna na odcinku Wawrowice – Kamienna (Dyr. PZD w Busku – Zdroju).
  11. Zapoznanie z informacją Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju z otwarcia ofert na zadanie pn.: „Modernizacja dróg powiatowych: Nr 1008T, Nr 1001T, Nr 1053T na terenie Gnojno, Busko – Zdrój i Solec – Zdrój” (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  12. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju w sprawie podziału środków na bieżące utrzymanie dróg powiatowych na 2024 rok (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  13. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju o zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie zwiększonego zakresu dokumentacji projektowej (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  14. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju o zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie remontu nawierzchni dróg powiatowych (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  15. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju o zabezpieczenie środków finansowych z przeznaczeniem na zakup ciągnika o wąskim rozstawie kół wraz z osprzętem (Dyr. PZD w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu).
  16. Przyjęcie Sprawozdania rocznego z wykonania planu finansowego za 2023 rok Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Skarbnik Powiatu, Nacz. Wydz. SOZ).
  17. Zapoznanie z pismem Prezesa Ogólnopolskiego Międzyzakładowego Związku Zawodowego Personelu Pomocniczego w Ochronie Zdrowia oraz z odpowiedzią Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju (Dyr. ZOZ w Busku – Zdroju, Nacz. Wydz. SOZ).
  18. Przyjęcie Sprawozdania z działalności Społecznej Straży Rybackiej Powiatu Buskiego za rok 2023 (Nacz. Wydz. RLO).
  19. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju o wyrażenie zgody na rozpoczęcie procedury mającej na celu usunięcie drzew znajdujących się na nieruchomości położonej przy ul. Boh. W-wy 67, 28-100 Busko – Zdrój (Nacz. Wydz. RLO).
  20. Podjęcie inicjatywy uchwałodawczej w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Obszaru Strategicznej Interwencji Świętokrzyskie Uzdrowiska na lata 2022-2027 (Kier. Ref. IP).
  21. Rozpatrzenie w trybie pozakonkursowym uproszczonych ofert realizacji zadania publicznego z zakresu kultury i sportu (Nacz. Wydz. EK, Skarbnik Powiatu).
  22. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie o zwiększenie planu finansowego dochodów i wydatków w roku bieżącym o kwotę zwrotu otrzymanego odszkodowania za awarię palnika w kotłowni olejowej (Skarbnik Powiatu).
  23. Rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju o zwiększenie limitu wydatków w planie budżetowym na 2024 rok na realizację projektu pn.: „Kompetentna kadra kluczem do sukcesu” (Skarbnik Powiatu).
  24. Zapoznanie się z brakami w planach finansowych wydatków jednostek podległych Powiatu Buskiego na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w 2024 roku, wynikające z ogłoszenia przez Prezesa GUS wysokości przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w II półroczu 2023 roku (Skarbnik Powiatu).
  25. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2024 (Skarbnik Powiatu).
  26. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2024 roku (Skarbnik Powiatu).
  27. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2024 roku (Skarbnik Powiatu).
  28. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmiany Uchwały Nr 1190/2024 Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju z dnia 30 stycznia 2024 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2024 roku (Skarbnik Powiatu).
  29. Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu wydatków
    w podległych jednostkach budżetowych (Skarbnik Powiatu).
  30. Sprawy różne.
  31. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 900 otworzył 261 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Ad. 2

Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

Ad. 3

Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 4

Protokół Nr 260/2024 z dnia 22 lutego 2024 roku został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 5

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Busku – Zdroju Krzysztof Socha zapoznał Zarząd Powiatu z Informacją o stanie bezpieczeństwa sanitarnego Powiatu Buskiego za 2023 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Ponadto, Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Busku – Zdroju Krzysztof Socha nawiązał do zapytań z ostatniej Sesji Rady Powiatu omawiając nadzór nad bezpieczeństwem żywności, jak również udzielał szczegółowych odpowiedzi na zadawane przez Członków Zarządu pytania.

Po analizie, powyższa Informacja została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą Informację należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 6

Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak zapoznał Zarząd Powiatu z Informacją na temat realizacji zadań w zakresie promocji zatrudnienia i aktywizacji lokalnego rynku pracy oraz o stanie bezrobocia w 2023 roku na terenie Powiatu Buskiego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższa Informacja została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą Informację należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 7

Główna Księgowa w Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Barbara Gajek zapoznała Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie w sprawie wyrażenia zgody na zatrudnienie dwóch osób na stanowisku: kierowca/konserwator oraz pokojowa/pokojowy.

Główna Księgowa w Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie przekazała, że potrzeba ta spowodowana jest faktem, iż obecni pracownicy przechodzą na emeryturę i powstaną wakaty na w/w stanowiska. Informacja o poszukiwaniu osób chętnych do podjęcia pracy na w/w stanowiskach została przekazana do podległych jednostek organizacyjnych Powiatu. Niestety w żadnej jednostce nie ma osób zainteresowanych podjęciem pracy na wskazanych stanowiskach.

W przypadku wyrażenia przez Zarząd Powiatu zgody na w/w zatrudnienie zostanie złożona oferta pracy do Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju, jednocześnie Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie będzie się starać o zatrudnienie pracowników w ramach programów aktywizujących.

Przedmiotowy wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Znak: DPS.I.011.6.2024 z dn. 27.02.2024 r. wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Znak: PCPR.ZRP.4700.DPS.27.2024 z dn. 28.02.2024 r. stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 8

Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Jolanta Kałucka zwróciła się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o zatwierdzenie propozycji zmian do miesięcznych opłat za pobyt w lokalach aktywizujących od 01.04.2024 r. 

Dyrektor DPS w Zborowie przekazała, że średnia opłata za użytkowanie lokalu aktywizującego będzie wynosiła 1 160,00 zł. Ponadto zmianie ulegną opłaty za korzystanie z usług dodatkowych, usług rehabilitacyjnych, pielęgniarskich i opiekuńczych przez użytkowników lokali aktywizujących przy Domu Pomocy Społecznej w Zborowie.

Przedmiotowy wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w ZborowieZnak: DPS. 0710.3.2024.JK z dn. 22.02.2024 r. wraz z opinią Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Znak: PCPR.ZRP.4700.DPS.26.2024 z dn. 27.02.2024 r. stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

 

Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik, Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach oraz Skarbnik Powiatu Artur Polniak pozytywnie zarekomendowali przedstawione propozycje zmian do miesięcznych opłat za pobyt w lokalach aktywizujących od 01.04.2024 r. 

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zatwierdził propozycje zmian do miesięcznych opłat za pobyt w lokalach aktywizujących od 01.04.2024 r. w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

O godzinie 1000 Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz ogłosił przerwę.

O godz. 1020 obrady Zarządu Powiatu zostały wznowione.

Przystąpiono do realizacji punktu 9 porządku obrad.

Ad. 9

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu o odwołanie pełnomocnictwa dla osoby, która reprezentowała firmę DROCAD Sp. z o.o., odpowiedzialnej za wykonanie dokumentacji projektowej dla zadania pn.: „Ochrona bioróżnorodności obszarów cennych przyrodniczo poprzez utworzenie edukacyjnej ścieżki rowerowej łączącej gminy uzdrowiskowe Busko – Zdrój i Solec – Zdrój”.

Pismo Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Znak: PZD-S3.422.7.2024 z dn. 21.02.2024 r. w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Kadr zobowiązany został do przygotowania stosownego dokumentu.

Ad. 10

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem mieszkańca miejscowości Kamienna w sprawie remontu lub przebudowy drogi powiatowej Nr 1093T Ostrów – Wawrowice – Kamienna na odcinku Wawrowice – Kamienna w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju wyjaśnił, że w/w odcinek drogi powiatowej Nr 1093T na terenie powiatu buskiego posiada nawierzchnię bitumiczną do ostatniej posesji, następnie do granicy powiatu kazimierskiego posiada nawierzchnię utwardzoną. Dalszy ciąg drogi zlokalizowany na terenie powiatu kazimierskiego posiada nawierzchnię gruntową. 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju, aby w okresie wiosennym w ramach bieżącego utrzymania dróg przeprowadził remont nawierzchni utwardzonej na przedmiotowym odcinku drogi.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 11

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak poinformował Zarząd Powiatu, że w dniu 22.02.2024 r. odbyło się otwarcie ofert w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego w trybie podstawowym na podstawie art. 275 pkt 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605) na zadanie pn.: Modernizacja dróg powiatowych: Nr 1008T, Nr 1001T, Nr 1053T na terenie Gnojno, Busko – Zdrój i Solec – Zdrój” w tym:

Zadanie Nr 1: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1008T Gnojno – Janowice Poduszowskie – Balice dł. 2,164 km;

Zadanie Nr 2: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1001T Chwałowice – Szarbków – Szaniec – Zwierzyniec dł. 1,530 km;

Zadanie Nr 3: Przebudowa drogi powiatowej Nr 1053T Dobrowoda – Piasek Mały – Solec – Zdrój dł. 2,347 km wraz z przebudową skrzyżowania typu rondo.

Na realizację inwestycji z podziałem na poszczególne zadania w budżecie Powiatu jest zabezpieczona kwota 8 421 053,00 zł w tym: 8 000 000,00 zł to środki dofinansowane w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych edycja 8 oraz 421 053,00 zł – deklarowana kwota udziału własnego.

W związku z powyższym brakująca kwota do wyboru najkorzystniejszej oferty na realizację wszystkich zadań w ramach wniosku to 2 326 176,10 zł.

Pismo Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Znak: PZD-S3.0818.5.2024 z dn. 26.02.2024 r. w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju do ponownej weryfikacji dokumentacji, celem zmniejszenia przedmiotu zamówienia i ogłoszenia ponownego postępowania przetargowego na w/w zadania z nowym zakresem robót.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 12

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Zarząd Powiatu z propozycją podziału środków na bieżące utrzymanie dróg powiatowych na 2024 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zatwierdził podział środków na bieżące utrzymanie dróg powiatowych na 2024 rok. Ewentualne zmiany zostaną wprowadzone po dokonaniu analizy budżetu Powiatu za pierwsze półrocze br.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 13

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie zwiększonego zakresu dokumentacji projektowej o około 8 km zgłoszonego przez Radnych Rady Powiatu w Busku – Zdroju na realizację zaplanowanych inwestycji na drogach powiatowych w 2024 i 2025 roku:

1.     Gmina Busko – Zdrój:

-       Przebudowa drogi powiatowej Nr 1044T Kostki Małe – Oleszki – Wełecz od km 3+565 do km 4+560 o dł. 995 m w m. Oleszki związana z budową trasy rowerowej.

2.     Gmina Pacanów:

-       Przebudowa drogi powiatowej Nr 1073T Sroczków – Borzymów od km 0+000 do km 0+720 dł. 720 m;

-       Przebudowa drogi powiatowej Nr 1063T Podlasek – Suchowola – Wójcza od km 5+473 do km 6+730 dł. 1257 m.

3.     Gmina Solec – Zdrój:

-       Przebudowa drogi powiatowej Nr 1062T Solec – Zdrój – Zagórzany – Ostrowce od km 0+000 do km 0+502 dł. 502 m – ulica Sienkiewicza w Solcu – Zdroju;

-       Przebudowa drogi powiatowej Nr 1053T Piasek Mały – Solec – Zdrój i Nr 1059T Solec – Zdrój – Zagórzany – Ostrowce – rondo w Solcu – Zdroju.

4.     Gmina Stopnica:

-       Przebudowa drogi powiatowej Nr 1063T Podlasek – Suchowola – Wójcza od km 0+000 do km 1+950 o dł. 1950 m w m. Topola;

-       Przebudowa drogi powiatowej Nr 1027T Smogorzów – Prusy – Skrobaczów od km 1+980 do km 4+490 dł. 2510 m w m. Prusy;

-       Przebudowa drogi powiatowej Nr 1058T (0096T) Stopnica – Gorysławice w miejscowości Wolica przy skrzyżowaniu z drogą krajową Nr 73 związana z przełożeniem chodnika od km 0+000 do km 0+060 dł. 60 m.

Pismo Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Znak: PZD-S3.422.5.2024 z dn. 05.03.2024 r. w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju do dołączenia do przedmiotowego wniosku rozeznania cenowego wykonania 1 km dokumentacji projektowej przez firmy zewnętrzne. 

Zarząd Powiatu ustalił stawkę wykonania dokumentacji projektowej w wysokości 13 000 zł brutto za 1 kilometr plus pochodne.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 14

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem o zabezpieczenie środków finansowych na wykonanie remontu nawierzchni n/w dróg powiatowych:

-       Nr 1098T Rataje Słupskie – Komorów – Gace Słupieckie – Słupiec w m. Żabiec;

-       Nr 1080T Parchocin – Trzebica – Żabiec – Komorów w m. Kółko Żabieckie;

-       Nr 1079T Komorów – Grabowica na odc. Komorów – Grabowica;

-       Nr 1058 Stopnica – Gorysławice w m. Chotel Czerwony.

Remont będzie polegał na położeniu na całej szerokości jezdni masy bitumicznej na gorąco wraz z podbudową. Szacowany koszt wykonania remontu to około 140 000 zł. Dokładna kwota będzie znana po przeprowadzeniu procedury wyłaniającej wykonawcę robót.

Pismo Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Znak: PZD-S4.001.2.2024 z dn. 16.02.2024 r. w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 15

Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem Znak: PZD-S1.21.1.2024 z dn. 28.02.2024 r. o zabezpieczenie środków finansowych w wysokości 350 000,00 zł z przeznaczeniem na zakup ciągnika o wąskim rozstawie kół wraz z osprzętem – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

W dalszej części posiedzenia Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju Krzysztof Tułak zapoznał Zarząd Powiatu z informacją dotyczącą naboru wniosków do dofinansowania w 2024 roku w ramach „Rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2022 – 2024”. Termin składania wniosków – do 8 marca br. Maksymalne dofinasowanie do jednego projektu to 100 000 zł. Wymagany wkład finansowy wnioskodawcy – minimum 10% kosztu zadania.

Dyrektor PZD w Busku – Zdroju zaproponował, aby w ramach w/w Programu złożyć wniosek na wykonanie przejścia dla pieszych w m. Niziny gm. Tuczępy.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu, zgodnie z rekomendacją Dyrektora Powiatowego Zarządu Dróg w Busku – Zdroju, podjął decyzję, aby w ramach „Rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem Bezpieczniej im. Władysława Stasiaka na lata 2022 – 2024” złożyć wniosek na wykonanie przejścia dla pieszych w m. Niziny gm. Tuczępy.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 16

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak oraz Główna Księgowa w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Jolanta Kamińska zapoznali Zarząd Powiatu ze Sprawozdaniem rocznym z wykonania planu finansowego za 2023 rok Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Główna Księgowa w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Jolanta Kamińska przekazała, że planowane przychody netto ze sprzedaży ogółem 104 260 202,54 zł zrealizowane zostały w kwocie 100 318 133,77 zł, co stanowi 96,22% planowanej kwoty ogółem. Przychody ze sprzedaży usług medycznych do NFZ na dzień sporządzenia wykonania planu wynosiły 98 040 252,16 zł, w tym nadwykonania w wysokości 5 468 306,07 zł. Sprzedaż pozostałych usług medycznych obejmująca przychody z tytułu sprzedaży usług wykonania badań diagnostycznych, świadczenia porad lekarskich, a także jednorazowej ich sprzedaży osobom fizycznym wyniosła 1 855 460,54 zł. Sprzedaż pozostałych usług niemedycznych obejmująca przychody z tytułu sprzedaży usług na podstawie umów zawartych na 2023 rok dotyczących sterylizacji, sprzedaży żywności, usług ksero na dzień sporządzenia planu wyniosła 129 197,39 zł. Refundacja stażu podyplomowego lekarza wyniosła 110 217,12 zł. Zmiana stanu produktów wynosi 183 006,56 zł.

Następnie, Główna Księgowa w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju poinformowała, że planowane koszty ogółem 104 246 430,11 zł na dzień sporządzenia wykonania planu zostały zrealizowane w wysokości 105 596 715,83 zł, co stanowi 101,30% planowanej kwoty ogółem. Pozostałe przychody operacyjne zaplanowane w wysokości 2 638 085,33 zł zostały zrealizowane w wysokości 2 789 958,52 zł, co stanowi 105,76% planowanych przychodów. Pozostałe koszty operacyjne zaplanowano w wysokości 335 887,94 zł, a ich realizacja to 516 157,88 zł, co stanowi 153,67% planowanych kosztów. Przychody finansowe zaplanowano w kwocie 83 342,39 zł, a ich realizacja wyniosła 122 419,11 zł, co stanowi 146,89% planowanych przychodów. Na planowane koszty finansowe 2 277 661,32 zł, wykonanie wyniosło 2 361 490,05 zł tj. 103,68% planu. Planowany wynik finansowy na koniec roku to kwota zysku 121 650,89 zł, a jego realizacja to strata netto w wysokości 5 243 852,36 zł.

Kolejno, Główna Księgowa w ZOZ w Busku – Zdroju omówiła poszczególne załączniki do przedmiotowego Sprawozdania.

 

Po analizie, powyższe Sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższe Sprawozdanie należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad Sesji Rady Powiatu w m-cu czerwcu br.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 17

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Zarząd Powiatu z pismem Prezesa Ogólnopolskiego Międzyzakładowego Związku Zawodowego Personelu Pomocniczego w Ochronie Zdrowia w sprawie zgłaszanych przez pracowników Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju obaw dot. możliwości ogłoszenia przetargu na wybór firmy oferującej utrzymanie czystości w placówce, a tym samym rezygnacji zatrudnienia przez Szpital salowych oraz sprzątaczek – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

Następnie, Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zapoznał Zarząd Powiatu z odpowiedzią na powyższe pismo oraz ze sprostowaniem złożonym przez personel sprzątający ZOZ w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.

Personel sprzątający ZOZ w Busku – Zdroju w sprostowaniu informuje, że stanowisko przedstawione w piśmie skierowanym do OMZZ PPWOZ nie jest stanowiskiem całego personelu sprzątającego, a jedynie jego części. Podczas zatrudniania pracownika koordynującego prace personelu sprzątającego, Dyrektor wielokrotnie podkreślał, że nie zamierza przekształcać i wprowadzać zmian w dotychczasowych formach zatrudnienia osób pracujących na stanowisku sprzątaczek i salowych.

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu Powiatu do wiadomości.

Ad. 18

Naczelnik Wydziału RLO Andrzej Lasak zapoznał Zarząd Powiatu ze Sprawozdaniem z działalności Społecznej Straży Rybackiej Powiatu Buskiego za rok 2023 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższe Sprawozdanie zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższe Sprawozdanie należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 19

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem Znak: ZOZ/DO/OM/09/2024 z dn. 05.02.2024 r. o wyrażenie zgody na rozpoczęcie procedury mającej na celu usunięcie drzew (1 szt. drzewo gatunku akacja i 47 szt. drzew gatunku lipa) znajdujących się na nieruchomości gruntowej położonej przy ul. Bohaterów Warszawy 67, 28-100 Busko – Zdrój – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

Usunięcie części drzew znajdujących się na w/w nieruchomości wynika z potrzeby zagospodarowania terenu, na którym znajdują się w/w drzewa w celach komunikacyjnych.

 

Naczelnik Wydziału RLO Andrzej Lasak przekazał, że pracownicy Wydziału RLO dokonali oględzin wskazanych we wniosku drzew. Z oględzin wynika, że drzewa są w złym stanie zdrowotnym. Ponadto, Naczelnik zaznaczył, że zezwolenie na wycinkę będzie wydawał Burmistrz Miasta i Gminy Busko – Zdrój, a Powiat jedynie będzie wnioskował jako właściciel działki. 

 

Po analizie, Zarząd Powiatu zobowiązał Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju do ponownego przeanalizowania zasadności usunięcia wskazanych drzew i złożenia po raz drugi wniosku w przedmiotowej sprawie, celem podjęcia przez Zarząd Powiatu ostatecznej decyzji.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Ad. 20

Członek Zarządu Tomasz Mierzwa oraz Kierownik Referatu Inwestycji i Promocji Tadeusz Sempioł zapoznali Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie przyjęcia Strategii Rozwoju Obszaru Strategicznej Interwencji Świętokrzyskie Uzdrowiska na lata 2022 – 2027 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 19 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

 

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

 

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 21

Naczelnik Wydziału EK Renata Krzemień zwróciła się do Zarządu Powiatu o podjęcie decyzji w sprawie zatwierdzenia ofert na realizację zadań publicznych w ramach tzw. „małych grantów”.

Naczelnik Wydziału EK przekazała, że po zakończeniu procedury konkursowej na wsparcie realizacji zadań publicznych, z zakresu kultury pozostały środki finansowe w wysokości 35 600 zł, przy czym odpis z przeznaczeniem na „małe granty” wynosi 22 000 zł.

Stowarzyszenie Wychowanków Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki w Busku – Zdroju złożyło ofertę z zakresu kultury na realizację zadania publicznego pn. „Organizacja wycieczek dla dzieci i młodzieży do miejsc o szczególnym znaczeniu dla polskiej kultury” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 20 do niniejszego protokołu. Stowarzyszenie wnioskuje o udzielenie dotacji w kwocie 8 000 zł.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił zabezpieczyć dla Stowarzyszenia Wychowanków Liceum Ogólnokształcącego im. T. Kościuszki w Busku – Zdroju środki finansowe w kwocie 6 000 zł z przeznaczeniem na realizację przedmiotowego zadania.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Stowarzyszenie Przyjaciół Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamroz złożyło ofertę z zakresu kultury na realizację zadania publicznego pn. „Ławeczka Krystyny Jamroz – koncert muzyki klasycznej” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 21 do niniejszego protokołu. Stowarzyszenie wnioskuje o udzielenie dotacji w kwocie 2 600 zł.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zaakceptował powyższą ofertę oraz postanowił zabezpieczyć dla Stowarzyszenia Przyjaciół Festiwalu Muzycznego im. Krystyny Jamroz środki finansowe w kwocie 2 600 zł z przeznaczeniem na realizację przedmiotowego zadania.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Polskie Stowarzyszenie Edukacji Plastycznej Delegatura w Kielcach (PSEP Kielce) złożyło ofertę z zakresu kultury na realizację zadania publicznego pn. „Buskie Ponidzie w malarstwie i fotografii” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 22 do niniejszego protokołu. Stowarzyszenie wnioskuje o udzielenie dotacji w kwocie 6 420 zł.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił zabezpieczyć dla Polskiego Stowarzyszenia Edukacji Plastycznej Delegatura w Kielcach (PSEP Kielce) środki finansowe w kwocie 3 000 zł z przeznaczeniem na realizację przedmiotowego zadania.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Następnie, Naczelnik Wydziału EK przekazała, że po zakończeniu procedury konkursowej na wsparcie realizacji zadań publicznych, z zakresu kultury fizycznej pozostały środki finansowe w wysokości 5 000 zł.

 

Buskie Stowarzyszenie Futsalu Busko – Zdrój złożyło ofertę z zakresu wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej na realizację zadania publicznego pn. „BSF Futsal Cup – Turniej Wielkanocny” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 23 do niniejszego protokołu. Stowarzyszenie wnioskuje o udzielenie dotacji w kwocie 5 000 zł.

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu postanowił zabezpieczyć dla Buskiego Stowarzyszenia Futsalu Busko – Zdrój środki finansowe w kwocie 4 000 zł z przeznaczeniem na realizację przedmiotowego zadania.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Buskie Stowarzyszenie „PRO MEMORIA” złożyło ofertę z zakresu wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej na realizację zadania publicznego pn. „V Piknik Strzelecki” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 24 do niniejszego protokołu. Stowarzyszenie wnioskuje o udzielenie dotacji w kwocie 5 000 zł.

Po przeanalizowaniu, z uwagi na zbyt małe środki pozostające z przeznaczeniem na udzielenie dotacji na zadania z zakresu wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej Zarząd Powiatu postanowił odrzucić przedmiotową ofertę.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 22

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie Znak: DPS.II.312.2.2024 z dn. 01.03.2024 r. o zwiększenie planu finansowego dochodów i wydatków w roku bieżącym o kwotę zwrotu otrzymanego odszkodowania za awarię palnika w kotłowni olejowej w wysokości 2 358,72 zł – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 25 do niniejszego protokołu.  

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 23

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z wnioskiem Dyrektora Zespołu Szkół Techniczno – Informatycznych w Busku – Zdroju Znak: ZST-I-071.17.77.2024 z dn. 26.02.2024 r. o zwiększenie limitu wydatków w planie budżetowym na 2024 rok na realizację projektu pn.: „Kompetentna kadra kluczem do sukcesu” – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 26 do niniejszego protokołu.  

Po przeanalizowaniu, powyższy wniosek został pozytywnie zaopiniowany przez Zarząd Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 24

Skarbnik Powiatu Artur Polniak zapoznał Zarząd Powiatu z brakami w planach finansowych wydatków jednostek podległych Powiatu Buskiego na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w 2024 roku, wynikającymi z ogłoszenia przez Prezesa GUS wysokości przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w II półroczu 2023 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 27 do niniejszego protokołu. Brakująca kwota to 872 074,00 zł.

Skarbnik Powiatu zaproponował, aby brakującą kwotę w planach finansowych wydatków jednostek podległych Powiatu Buskiego na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych w 2024 roku zabezpieczyć ze środków z subwencji oświatowej oraz subwencji rozwojowej. Jedynie w przypadku Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie oraz Domu Pomocy Społecznej w Zborowie brakujące środki finansowe zabezpieczone zostaną po pierwszym półroczu br., jeżeli w/w jednostki nie otrzymają środków w ramach zwiększenia dotacji o 20%.   

 

Informacja w powyższym zakresie została przyjęta przez Członków Zarządu.

Ad. 25

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2024.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 1205/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 marca 2024 roku
w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego na rok 2024 stanowi załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.

Ad. 26

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2024 roku.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 1206/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 marca 2024 roku
w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2024 roku stanowi załącznik nr 29 do niniejszego protokołu.

Ad. 27

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2024 roku.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 1207/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 marca 2024 roku
w sprawie zmian w planie finansowym zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2024 roku stanowi załącznik nr 30 do niniejszego protokołu.

Ad. 28

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmiany Uchwały Nr 1190/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 30 stycznia 2024 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2024 roku.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 1208/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 marca 2024 roku
w sprawie zmiany Uchwały Nr 1190/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 30 stycznia 2024 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2024 roku stanowi załącznik nr 31 do niniejszego protokołu.

Ad. 29

Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych.

Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Uchwała Nr 1209/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 6 marca 2024 roku
w sprawie zmian planu wydatków w podległych jednostkach budżetowych stanowi załącznik nr 32 do niniejszego protokołu.

Ad. 30

W sprawach różnych:

 

1. Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju Aneta Chwalik zapoznała Zarząd Powiatu z informacją Znak: PCPR.ZPON.512.1.3.2024 z dn. 21.02.2024 r. w zakresie wielkości środków niezbędnych do realizacji zadań z zakresu rehabilitacji społecznej w 2024 roku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 33 do niniejszego protokołu.  

Następnie, Dyrektor Powiatowego Urzędu Pracy w Busku – Zdroju Marian Szostak zapoznał Zarząd Powiatu z informacją Znak: RP.071.7.2024.DJ z dn. 19.02.2024 r. dotyczącą wielkości środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych niezbędnych na realizację w 2024 roku zadań w zakresie rehabilitacji zawodowej – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 34 do niniejszego protokołu.  

 

Na podstawie przedłożonych przez Dyrektorów informacji Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił propozycję podziału środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2024 rok – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 35 do niniejszego protokołu.   

Rehabilitacja zawodowa osób niepełnosprawnych na zadanie:

-       zwrot kosztów wyposażenia stanowiska pracy osoby niepełnosprawnej – art. 35a ust. 1 pkt 9b w wysokości 482 000,00 zł.

Rehabilitacja społeczna osób niepełnosprawnych na zadania:

-       dofinansowanie uczestnictwa osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w turnusach rehabilitacyjnych – art. 35a ust. 1 pkt 7 lit. a w wysokości 190 000,00 zł;

-       dofinansowanie zaopatrzenia w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów – art. 35a ust. 1 pkt 7 lit. c w wysokości 405 077,00 zł;

-       dofinansowanie likwidacji barier architektonicznych, w komunikowaniu się i technicznych, w związku z indywidualnymi potrzebami osób niepełnosprawnych – art. 35a ust. 1 pkt 7 lit. d w wysokości 280 000,00 zł;

-       dofinansowanie kosztów działalności warsztatów terapii zajęciowej – art. 35a ust. 1 pkt 8 w wysokości 3 201 120,00 zł;

-       dofinansowanie sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych – art. 35a ust. 1 pkt 7 lit. b w wysokości 8 000,00 zł.

 

Po przeanalizowaniu, Zarząd Powiatu zatwierdził zaproponowany przez Skarbnika Powiatu podział środków z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2024 rok.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

2. Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju Grzegorz Lasak zwrócił się do Zarządu Powiatu z wnioskiem Znak: ZOZ/DO/23/BDM/2024 z dn. 28.02.2024 r. o rozszerzenie działalności podmiotu leczniczego polegającego na utworzeniu Poradni Alergologicznej oraz Pracowni Tomografii Komputerowej i Pracowni Rezonansu Magnetycznego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 36 do niniejszego protokołu.   

Następnie, Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie zmiany Uchwały Nr XXXI/328/2017 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 13 października 2017 r. w sprawie nadania Statutu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 37 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

3. Wiceprzewodniczący Zarządu Stanisław Klimczak zapoznał Członków Zarządu z protokołem z czynności przeprowadzonych w dniu 5 marca 2024 r. przez Komisję do spraw oceny wniosków na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 38 do niniejszego protokołu.

Wiceprzewodniczący Zarządu przekazał, że w przedmiotowym zakresie zostało złożonych pięć wniosków. Kwota przeznaczona w budżecie na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku w roku 2024 wynosi 140 000,00 zł.

Wszystkie złożone wnioski zostały pozytywnie ocenione przez Komisję zarówno pod względem formalnym, jak i merytorycznym.

 

Następnie, Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Mikołaja Biskupa w Solcu – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 39 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Brata Alberta Chmielowskiego w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 40 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. św. Stanisława B.M. w Świniarach – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 41 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Wiślicy – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 42 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Zarząd Powiatu z projektem inicjatywy uchwałodawczej w sprawie udzielenia dotacji celowej na dofinansowanie prac przy zabytku dla osoby fizycznej – Pani Marty Liry – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 43 do niniejszego protokołu.

Po analizie, powyższy projekt uchwały został przyjęty przez Członków Zarządu Powiatu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Decyzją Członków Zarządu, powyższą inicjatywę należy przekazać Przewodniczącemu Rady Powiatu, celem przekazania do zaopiniowania przez poszczególne Komisje Rady Powiatu, a następnie włączenia do porządku obrad najbliższej Sesji Rady Powiatu.

Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy
5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.

Ad. 31

Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1205 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.

 

 

 

Protokół sporządziła:

Wioleta Waga

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2024-03-21
Data publikacji:2024-03-21
Osoba sporządzająca dokument:Wioleta Waga
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:81