Protokół Nr 268/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu
Protokół Nr 268/2024 z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 26 kwietnia 2024 r. [ PDF ]
Znak: BR.0022.2.268.2024
Protokół Nr 268/2024
z posiedzenia Zarządu Powiatu
z dnia 26 kwietnia 2024 roku
W posiedzeniu Zarządu udział wzięli:
- Jerzy Kolarz
- Stanisław Klimczak
- Jerzy Kordos
- Wiesław Marzec
- Tomasz Mierzwa
oraz
- Artur Polniak – Skarbnik Powiatu
- Sławomir Dalach – Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich, Zdrowia i Obrony Cywilnej
Proponowany porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku posiedzenia.
- Analiza potrzeb ludności, o której mowa w art. 94 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2301 z późn. zm.) (Nacz. Wydz. SOZ).
- Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2024 roku (Skarbnik Powiatu).
- Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmiany Uchwały Nr 1190/2024 Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju z dnia 30 stycznia 2024 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2024 roku (Skarbnik Powiatu).
- Podjęcie uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu dochodów i wydatków w podległych jednostkach budżetowych (Skarbnik Powiatu).
- Wdrożenie uchwał Rady Powiatu z LVI Sesji Rady Powiatu z dnia 26 kwietnia 2024 roku.
- Sprawy różne.
- Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1
Obradom Zarządu przewodniczył Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz, który powitał zebranych i o godzinie 1420 otworzył 268 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Ad. 2
Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie
w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Zarządu, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych uchwał i decyzji – listy obecności Członków Zarządu oraz zaproszonych osób stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Proponowany przez Przewodniczącego Zarządu porządek obrad Członkowie Zarządu przyjęli bez uwag w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 4
Zarząd Powiatu dokonał analizy potrzeb ludności o której mowa w art. 94 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz. U. z 2022 r. poz. 2301 z późn. zm.).
Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożonym przez Naczelnika Wydziału SOZ wykazem godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.
Następnie Naczelnik Wydziału SOZ Sławomir Dalach zapoznał Członków Zarządu Powiatu
z wybranymi artykułami prawa farmaceutycznego znowelizowanego ustawą z dnia 17 sierpnia 2023 r. o zmianie ustawy o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2023 r. poz. 1938):
Art. 2:
73) dyżurem w dzień wolny od pracy - jest dyżur pełniony przez aptekę ogólnodostępną
w dniach, o których mowa w art. 1 lub art. 1a ust. 1 ustawy z dnia 18 stycznia 1951 r. o dniach wolnych od pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1920), bez przerwy przez kolejne 4 godziny zegarowe w przedziale czasowym między godzinami 10.00 a 18.00;
74) dyżurem w porze nocnej - jest dyżur pełniony przez aptekę ogólnodostępną bez przerwy przez kolejne 2 godziny zegarowe w przedziale czasowym między godzinami 19.00 a 23.00;
Art. 94:
1. Rozkład godzin pracy aptek ogólnodostępnych znajdujących się na terenie powiatu jest dostosowany do potrzeb ludności tego powiatu i pozwala na realizację przez te apteki zadań określonych w art. 87 ust. 2, w szczególności przez pełnienie dyżurów w dzień wolny od pracy oraz dyżurów w porze nocnej, z wyłączeniem powiatu mającego swoją siedzibę w sąsiadującym mieście na prawach powiatu.
2. Podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną przekazuje zarządowi powiatu, w którym znajduje się ta apteka, rozkład godzin pracy tej apteki na dany rok najpóźniej do dnia
30 września roku poprzedzającego rok, w którym ma być podjęta uchwała, o której mowa
w ust. 3, oraz informuje zarząd powiatu o zmianach tego rozkładu z co najmniej 30-dniowym wyprzedzeniem.
3. W przypadku gdy praca aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu, którego siedzibą jest miasto liczące nie więcej niż 40 tys. mieszkańców, zgodna z przekazanymi na podstawie ust. 2 rozkładami godzin ich pracy, nie gwarantuje zaspokojenia potrzeb ludności, o których mowa
w ust. 1, w porze nocnej oraz w dni wolne od pracy w zakresie zadań określonych w art. 87
ust. 2, zarząd powiatu wyznacza, w drodze uchwały, aptekę ogólnodostępną do pełnienia dyżurów w porze nocnej lub dyżurów w dni wolne od pracy. Uchwała jest wydawana na okres jednego roku kalendarzowego i określa dni oraz godziny pełnienia dyżurów przez aptekę ogólnodostępną prowadzoną przez określonego przedsiębiorcę.
4. Zarząd powiatu informuje podmioty prowadzące apteki ogólnodostępne na terenie tego powiatu, indywidualnie albo zbiorowo, w sposób określony w ust. 6, co najmniej na 21 dni przed dniem wydania uchwały, o której mowa w ust. 3, o potrzebie wyznaczenia apteki ogólnodostępnej do pełnienia dyżurów w porze nocnej lub dyżurów w dni wolne od pracy, wskazując dni i godziny, w jakich mają być pełnione te dyżury.
5. Podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną może zgłosić gotowość do pełnienia dyżurów przez prowadzoną przez siebie aptekę, we wskazanych przez siebie dniach i godzinach zgodnych z dniami i godzinami określonymi na podstawie ust. 4, w terminie 7 dni od dnia doręczenia informacji, o której mowa w ust. 4. Wraz ze zgłoszeniem osoba uprawniona do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę ogólnodostępną składa w jego imieniu oświadczenie, że nie zachodzą okoliczności, o których mowa w ust. 8, oraz że w zgłaszanej aptece ogólnodostępnej spełnione są wymagania, o których mowa w ust. 7 pkt 3. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń przewidzianej w art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
6. Komunikację między zarządem powiatu a podmiotami prowadzącymi apteki ogólnodostępne w sprawach, o których mowa w ust. 2, 4, 5 lub 12, prowadzi się za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej.
7. Zarząd powiatu dokonuje wyboru apteki ogólnodostępnej, która zostanie wyznaczona do pełnienia dyżurów w porze nocnej lub dyżurów w dni wolne od pracy, biorąc pod uwagę:
1) potrzeby mieszkańców powiatu w zakresie zaopatrzenia w produkty lecznicze, w tym leki recepturowe, wyroby medyczne oraz pozostałe produkty aptek ogólnodostępnych oraz
w zakresie świadczenia usług farmaceutycznych i sprawowania opieki farmaceutycznej;
2) lokalne uwarunkowania geograficzne i demograficzne oraz położenie lokalu apteki ogólnodostępnej;
3) możliwość zapewnienia przez podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną asortymentu określonego w pkt 1 oraz liczby personelu dostosowanej do zapewniania potrzeb określonych w pkt 1.
8. Do pełnienia dyżurów w porze nocnej lub dyżurów w dni wolne od pracy nie wyznacza się apteki ogólnodostępnej, jeżeli wobec podmiotu, który ją prowadzi:
1) toczy się postępowanie administracyjne w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie apteki;
2) w okresie 3 lat poprzedzających rok, w którym ma być pełniony dyżur, wydano:
a) ostateczną decyzję w przedmiocie cofnięcia zezwolenia na prowadzenie apteki ogólnodostępnej,
b) ostateczną decyzję w przedmiocie nakazania usunięcia w ustalonym terminie stwierdzonych uchybień w prowadzeniu działalności objętej zezwoleniem na prowadzenie apteki ogólnodostępnej,
c) prawomocne orzeczenie zakazujące wykonywania działalności gospodarczej objętej zezwoleniem na prowadzenie apteki ogólnodostępnej.
9. Zarząd powiatu:
1) wyznaczając aptekę ogólnodostępną do pełnienia dyżurów, dokonuje wyboru spośród aptek ogólnodostępnych, które zostały zgłoszone w sposób, o którym mowa w ust. 5;
2) w przypadku braku zgłoszenia apteki ogólnodostępnej w sposób, o którym mowa w ust. 5, lub w przypadku zgłoszenia apteki ogólnodostępnej niespełniającej kryteriów, o których mowa w ust. 7, wyznacza do pełnienia dyżurów inną aptekę ogólnodostępną, biorąc pod uwagę kryteria określone w ust. 7 i 8;
3) w przypadku gdy po przeprowadzonej przez siebie analizie poziomu zaspokajania potrzeb,
o których mowa w ust. 1, zwłaszcza weryfikacji funkcjonowania na terenie powiatu przynajmniej jednej apteki ogólnodostępnej w trybie całodobowym, dokonanej w oparciu
o informacje, o których mowa w ust. 2, uzna, że uzasadnione jest wyznaczenie:
a) apteki ogólnodostępnej do pełnienia dyżurów w mieście będącym siedzibą powiatu, liczącym więcej niż 40 tys. mieszkańców lub
b) szerszego niż określono w art. 2 pkt 73 lub 74 zakresu godzinowego dyżurów pełnionych przez wyznaczoną aptekę ogólnodostępną
- może dokonać takiego wyznaczenia.
10. Przed podjęciem uchwały, o której mowa w ust. 3, osoba uprawniona do reprezentowania podmiotu prowadzącego aptekę ogólnodostępną, o której mowa w ust. 9 pkt 2, w terminie 7 dni od dnia wezwania przez zarząd powiatu, składa oświadczenie o niezachodzeniu okoliczności,
o których mowa w ust. 8, oraz że w wyznaczanej aptece ogólnodostępnej spełnione są wymagania, o których mowa w ust. 7 pkt 3. Oświadczenie składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń przewidzianej w art. 233 § 6 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. - Kodeks karny. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia w nim klauzuli następującej treści: "Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.". Klauzula ta zastępuje pouczenie organu
o odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń.
11. W przypadku uzasadnionych wątpliwości w zakresie prawdziwości okoliczności wskazanych w oświadczeniach, o których mowa w ust. 5 lub 10, zarząd powiatu może wystąpić do wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego z wnioskiem o potwierdzenie tych okoliczności. Wojewódzki inspektor farmaceutyczny udziela zarządowi powiatu odpowiedzi niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku.
12. Zarząd powiatu niezwłocznie przekazuje kopię uchwały, o której mowa w ust. 3, lub jej zmian, w przypadku, o którym mowa w ust. 21, właściwemu miejscowo wojewódzkiemu inspektorowi farmaceutycznemu, dyrektorowi oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia oraz aptece ogólnodostępnej wyznaczonej do pełnienia dyżurów.
13. Pełnienie dyżurów na podstawie uchwały, o której mowa w ust. 3, przez aptekę ogólnodostępną podlega finansowaniu ze środków Narodowego Funduszu Zdrowia,
z wyjątkiem pełnienia ich w zakresie godzinowym rozszerzonym zgodnie z ust. 9 pkt 3 lit. b
- w takim przypadku powiat finansuje, z własnych środków, pełnienie tych dyżurów w zakresie wykraczającym ponad zakres godzinowy wynikający z art. 2 pkt 73 lub 74.
14. Finansowanie dyżurów aptek ogólnodostępnych, o których mowa w ust. 13, ma postać wynagrodzenia ryczałtowego w kwocie stanowiącej równowartość 3,5% minimalnego wynagrodzenia za pracę określonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, w przeliczeniu na 1 godzinę faktycznie przeprowadzonego dyżuru.
15. W celu realizacji uchwały, o której mowa w ust. 3, podmiot prowadzący aptekę ogólnodostępną zawiera umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia na okres obowiązywania tej uchwały.
16. Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia zamieszcza wzór umowy, o której mowa w ust. 15, w Biuletynie Informacji Publicznej Narodowego Funduszu Zdrowia. Apteka ogólnodostępna przekazuje do właściwego oddziału wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia zestawienie godzin dyżurów odbytych w danym okresie rozliczeniowym, opracowywane zgodnie z umową, o której mowa w ust. 15, wraz z zestawieniem zbiorczym, o którym mowa
w art. 45 ust. 5 ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych.
17. Właściwy oddział wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia wypłaca wynagrodzenie,
o którym mowa w ust. 14, na rachunek bankowy podmiotu prowadzącego aptekę ogólnodostępną nie później niż w terminie 15 dni od dnia otrzymania zestawienia godzin dyżurów, o którym mowa w ust. 16 zdanie drugie.
18. Uchwała, o której mowa w ust. 3, nie stanowi aktu prawa miejscowego.
19. Ustalanie liczby mieszkańców miasta:
1) stanowiącego siedzibę powiatu,
2) na prawach powiatu
- następuje według stanu wskazanego w dokumencie pt. "Powierzchnia i ludność w przekroju terytorialnym" opracowywanym przez Główny Urząd Statystyczny i publikowanym na stronie internetowej Głównego Urzędu Statystycznego, aktualnym na dzień 30 września roku poprzedzającego rok kalendarzowy, na który ma zostać podjęta uchwała, o której mowa
w ust. 3.
20. Jeżeli w wyniku kontroli, o której mowa w art. 47 ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r.
o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, zostanie stwierdzone, że apteka ogólnodostępna nie pełniła dyżuru albo pełniła go w wymiarze mniejszym, niż zostało wyznaczone, podmiot prowadzący aptekę ma obowiązek zwrotu dotychczas otrzymanego wynagrodzenia ryczałtowego z tytułu pełnienia dyżurów, od czasu wyznaczenia do ich pełnienia, wraz z odsetkami ustawowymi za opóźnienie, w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania do zapłaty.
21. W przypadku gdy z przyczyn losowych wyznaczona do pełnienia dyżurów apteka ogólnodostępna traci możliwość ich pełnienia, zawiadamia o tym zarząd powiatu, który wyznacza inną aptekę ogólnodostępną do pełnienia dyżurów. W takim przypadku:
1) umowa, o której mowa w ust. 15, zawarta z pierwotnie wyznaczoną apteką ogólnodostępną wygasa z dniem skutecznego poinformowania Narodowego Funduszu Zdrowia przez zarząd powiatu o podjęciu uchwały, o której mowa w pkt 2, przy czym finansowanie tej aptece dyżurów następuje za okres ich faktycznego pełnienia;
2) zarząd powiatu wydaje uchwałę zmieniającą uchwałę, o której mowa w ust. 3, w zakresie wskazania w niej nowo wyznaczanej do pełnienia dyżurów apteki ogólnodostępnej, przy czym okres obowiązywania zmienianej uchwały pozostaje bez zmian;
3) wyznaczenia nowej apteki ogólnodostępnej do pełnienia dyżurów dokonuje się na podstawie informacji uzyskanych w procedurze, o której mowa w ust. 4 i 5, przeprowadzonej przed wyznaczeniem apteki ogólnodostępnej, która zaprzestała pełnienia dyżurów, przy czym w pierwszej kolejności, jeżeli to możliwe, wyboru dokonuje się spośród aptek ogólnodostępnych dobrowolnie zgłoszonych na podstawie ust. 5.
Naczelnik Wydziału SOZ przekazał, że zgodnie z pismem Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku – Zdroju z dnia 28.02.2024 r., w 2023 r. w poradni nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej udzielono 8 263 porady lekarskie, z tego 5 484 stanowią porady udzielone w dni wolne od pracy. W programie, w którym prowadzona jest sprawozdawczość z zakresu NIŚOZ, nie ma raportów, które umożliwiłyby przygotowanie zestawienia z uwzględnieniem adresów pacjentów korzystających z poradni, jak również przedziałów godzinowych,
w których udzielone zostało świadczenie.
Pismo Dyrektora ZOZ w Busku – Zdroju w przedmiotowej sprawie stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.
Po przeprowadzonej analizie poziomu zaspokajania potrzeb, o których mowa w art. 94 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne oraz biorąc pod uwagę to, że na terenie Powiatu Buskiego funkcjonuje apteka ogólnodostępna w trybie całodobowym, Zarząd Powiatu postanowił odstąpić od wyznaczenia apteki ogólnodostępnej do pełnienia dyżurów w porze nocnej lub dyżurów w dni wolne od pracy.
Ad. 5
Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2024 roku.
Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr 1229/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 kwietnia 2024 roku
w sprawie przeniesień w planie wydatków budżetu Powiatu Buskiego w 2024 roku stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.
Ad. 6
Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmiany Uchwały Nr 1190/2024 Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju z dnia 30 stycznia 2024 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2024 roku.
Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr 1230/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 kwietnia 2024 roku
w sprawie zmiany Uchwały Nr 1190/2024 Zarządu Powiatu w Busku - Zdroju z dnia 30 stycznia 2024 roku w sprawie ustalenia planu finansowego dla wydzielonego rachunku dochodów, na którym gromadzone są środki z Funduszu Pomocy i wydatków nimi finansowanych w Powiecie Buskim w 2024 roku stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Ad. 7
Skarbnik Powiatu Artur Polniak przedstawił projekt uchwały Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju w sprawie zmian planu dochodów i wydatków w podległych jednostkach budżetowych.
Po analizie, powyższa uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Członków Zarządu
w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr 1231/2024 Zarządu Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 kwietnia 2024 roku
w sprawie zmian planu dochodów i wydatków w podległych jednostkach budżetowych stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.
Ad. 8
Wdrożenie uchwał Rady Powiatu z LVI Sesji Rady Powiatu z dnia 26 kwietnia 2024 roku – załącznik nr 8 do niniejszego protokołu.
Uchwała Nr LVI/566/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 kwietnia 2024 roku
w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego w 2024 roku (1).
Za wdrożenie powyższej uchwały i informowanie Zarządu Powiatu o postępach wdrażania
w życie odpowiedzialny jest Skarbnik Powiatu Artur Polniak.
W związku z wdrożeniem systemu eNadzór w 2022 roku, Uchwałę przekazuje się w formie elektronicznej do Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach poprzez platformę ePUAP na skrytkę o nazwie /RIOKIELCE/enadzor.
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr LVI/567/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 kwietnia 2024 roku
w sprawie zmian w budżecie Powiatu Buskiego w 2024 roku (2).
Za wdrożenie powyższej uchwały i informowanie Zarządu Powiatu o postępach wdrażania
w życie odpowiedzialny jest Skarbnik Powiatu Artur Polniak.
W związku z wdrożeniem systemu eNadzór w 2022 roku, Uchwałę przekazuje się w formie elektronicznej do Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach poprzez platformę ePUAP na skrytkę o nazwie /RIOKIELCE/enadzor.
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr LVI/568/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 kwietnia 2024 roku
w sprawie przeniesień w wydatkach budżetu Powiatu Buskiego w 2024 roku.
Za wdrożenie powyższej uchwały i informowanie Zarządu Powiatu o postępach wdrażania
w życie odpowiedzialny jest Skarbnik Powiatu Artur Polniak.
W związku z wdrożeniem systemu eNadzór w 2022 roku, Uchwałę przekazuje się w formie elektronicznej do Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach poprzez platformę ePUAP na skrytkę o nazwie /RIOKIELCE/enadzor.
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr LVI/569/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 kwietnia 2024 roku
w sprawie zmiany uchwały Nr LIII/533/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia
19 stycznia 2024 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej dla Powiatu Buskiego na lata 2024 – 2030.
Za wdrożenie powyższej uchwały i informowanie Zarządu Powiatu o postępach wdrażania
w życie odpowiedzialny jest Skarbnik Powiatu Artur Polniak.
Skarbnik Powiatu Artur Polniak zobowiązany jest do przesłania powyżej uchwały w formie elektronicznej w programie BESTIA do:
- Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej w Kielcach.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr LVI/570/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 kwietnia 2024 roku
w sprawie zmiany Statutu Powiatu Buskiego.
Za wdrożenie powyższej uchwały i informowanie Zarządu Powiatu o postępach wdrażania
w życie odpowiedzialny jest Naczelnik Wydziału OR Krzysztof Welenc w tym do przekazania uchwały Naczelnikom i Kierownikom Wydziałów Starostwa Powiatowego a także Kierownikom jednostek organizacyjnych powiatu.
- Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego.
- Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Świętokrzyskiego.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr LVI/571/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 kwietnia 2024 roku
w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Ł. N. na Starostę Buskiego.
Wykonanie uchwały Rada Powiatu powierzyła Przewodniczącemu Rady Powiatu, który zawiadomi Skarżącego o sposobie załatwienia skargi.
- Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego
- Skarżącego
- Naczelnika Wydziału OR.
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Uchwała Nr LVI/572/2024 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 kwietnia 2024 roku
w sprawie wyrażenia zgody dla powiatowej jednostki organizacyjnej na oddanie części nieruchomości w najem.
Za wdrożenie powyższej uchwały i informowanie Zarządu Powiatu o postępach wdrażania
w życie odpowiedzialni są Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku – Zdroju Waldemar Wójcik oraz Naczelnik Wydziału GKN Grzegorz Zięba.
- Uchwałę przekazuje się do:
- Wojewody Świętokrzyskiego
Powyższe stanowisko zostało przyjęte przez Członków Zarządu Powiatu w głosowaniu przy 5 głosach –za, 0 głosach –przeciw i 0 głosach –wstrzymał się.
Ad. 9
W sprawach różnych nie zgłoszono żadnych wniosków.
Ad. 10
Po zrealizowaniu porządku obrad Przewodniczący Zarządu Jerzy Kolarz podziękował obecnym za udział i o godzinie 1440 zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu.
Protokół sporządziła:
Barbara Lech
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Biuro Obsługi Rady i Zarządu |
---|---|
Data utworzenia: | 2024-05-17 |
Data publikacji: | 2024-05-17 |
Osoba sporządzająca dokument: | Barbara Lech |
Osoba wprowadzająca dokument: | Mateusz Olszewski |
Liczba odwiedzin: | 145 |