Protokół Nr 42/2022 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w Strostwie Powiatowym w Busku-Zdroju w dniu 8 kwietnia 2022 roku

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
26 maja 2022

Protokół Nr 42/2022 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w Strostwie Powiatowym w Busku-Zdroju w dniu 8 kwietnia 2022 roku [ PDF ]

Znak: BR.0012.2.42.2022

Protokół Nr 42/2022

z posiedzenia Komisji Rewizyjnej,

które odbyło się

w Starostwie Powiatowym w Busku - Zdroju

w dniu 8 kwietnia 2022 roku

W posiedzeniu udział wzięli:

  1. Krzysztof Wojtaś – Przewodniczący Komisji
  2. Bogusława Majcherczak – Wiceprzewodnicząca Komisji
  3. Jan Bartosik
  4. Roman Duda
  5. Ludomir Leszczyński

oraz

  • Barbara Banaś – Kierownik Biura Obsługi Rady i Zarządu

 

Proponowany porządek posiedzenia Komisji:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
  5. Kontrola nieobecności Radnych na Sesjach Rady Powiatu i Komisjach Rady Powiatu za lata 2019, 2020, 2021.
  6. Sprawy różne.
  7. Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad. 1

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś powitał zebranych i o godz. 1300 otworzył 42 posiedzenie Komisji.

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś poinformował, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 4 Członków Komisji (Wiceprzewodnicząca Komisji Bogusława Majcherczak uczestniczyła w posiedzeniu od godz. 1315), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – listy obecności Członków Komisji i osób zaproszonych stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Proponowany porządek posiedzenia Członkowie Komisji Rewizyjnej przyjęli w głosowaniu:

 

za – 4

przeciw – 0

wstrzymał się – 0

 

Ad. 4

Protokół Nr 41/2022 z ostatniego posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 15 marca 2022 roku został przyjęty bez uwag w głosowaniu:

 

za – 4

przeciw – 0

wstrzymał się – 0

 

Ad. 5

Kontrola nieobecności Radnych na Sesjach Rady Powiatu i Komisjach Rady Powiatu za lata 2019, 2020, 2021.

 

Członek Komisji Rewizyjnej Jan Bartosik zwrócił się z wnioskiem o przygotowanie zestawienia przedstawiającego ilość Sesji za okres objęty kontrolą oraz ilu Radnych było obecnych usprawiedliwionych, nieusprawiedliwionych jak również analogiczne zestawienie do Komisji Rady Powiatu.

Wiceprzewodnicząca Komisji Bogusława Majcherczak o godzinie 1315 dołączyła do posiedzenia.

Zabierając głos Członek Komisji Ludomir Leszczyński przypomniał, że wskaźniki obecności i nieobecności Radnych są gruntownie kontrolowane przy każdej większej wizytacji przez Regionalną Izbę Obrachunkową i temat wypłaty diet jest bardzo szczegółowo sprawdzany, co swoje potwierdzenie znajduje w protokołach pokontrolnych. Zdaniem Radnego Ludomira Leszczyńskiego opracowywanie dodatkowych zestawień jest bezcelowe.

Członek Komisji Jan Bartosik zapytał czy w okresie objętym kontrolą występowały przypadki nieobecności nieusprawiedliwionych?

Członkowie Komisji potwierdzili, że tego typu nieobecności zdarzały się i zgodnie z zapisami uchwały w sprawie określenia wysokości diety dla radnych Rady Powiatu w Busku – Zdroju dokonywano potrąceń.

Przewodniczący Komisji Krzysztof Wojtaś odczytał zasady potrącania diety radnym Rady Powiatu w Busku - Zdroju zawarte w uchwale Nr I/10/2018 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 20 listopada 2018 roku oraz w uchwale Nr XXX/336/2021 Rady Powiatu w Busku – Zdroju z dnia 26 listopada 2021 roku w sprawie określenia wysokości diety dla radnych Rady Powiatu w Busku – Zdroju. Powyższe uchwały stanowią załącznik nr 3 do niniejszego protokołu. Ponadto, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś zapoznał Członków Komisji z zapisami protokołu z kontroli kompleksowej gospodarki finansowej Powiatu Buskiego za 2019 rok i inne wybrane okresy przeprowadzonej w dniach od 8 września do 20 października 2020 roku przez Regionalną Izbę Obrachunkową w Kielcach dotyczącą wydatków z tytułu diet dla radnych – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Członek Komisji Roman Duda zgłosił wniosek, aby z każdego roku objętego kontrolą dokonać sprawdzenia nieobecności dwóch lub trzech losowo wybranych posiedzeń Sesji i Komisji Rady Powiatu.

W związku ze zgłaszanymi przez Radnych uwagami Członek Komisji Ludomir Leszczyński poddał wątpliwości możliwość przeglądania przez Członków Komisji zwolnień lekarskich dostarczanych przez Radnych.

Kierownik Biura Obsługi Rady i Zarządu Barbara Banaś poinformowała, że z każdego miesiąca sporządzana jest lista do wypłaty diet, która zawiera m.in. imię, nazwisko Radnego, wartość procentową oraz wysokość diety z wyszczególnieniem kwoty potrąceń za nieobecność na Sesji, Komisji.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś poddał pod głosowanie wniosek Radnego Jana Bartosika dotyczący przygotowania zestawienia przedstawiającego frekwencję Radnych Rady Powiatu na Sesjach i Komisjach Rady Powiatu w okresie objętym kontrolą.

 

Powyższy wniosek został odrzucony przez Członków Komisji w głosowaniu:

 

za – 1

przeciw – 3

wstrzymał się – 1

 

Następnie, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej poddał pod głosowanie wniosek Radnego Romana Dudy, aby z każdego roku objętego kontrolą dokonać sprawdzenia nieobecności dwóch losowo wybranych posiedzeń Sesji i Komisji Rady Powiatu.

Powyższy wniosek został przyjęty przez Członków Komisji w głosowaniu:

 

za – 4

przeciw – 1

wstrzymał się – 0

 

Członkowie Komisji Rewizyjnej przystąpili do kontroli.

Członek Komisji Ludomir Leszczyński poddał kontroli dwie losowo wybrane Sesje Rady Powiatu:

‒          Sesja z dnia 22 grudnia 2021 roku – na 19 Radnych obecnych było 19 (10 stacjonarnie, 9 zdalnie). Diety wypłacono bez potrąceń;

‒          Sesja z dnia 26 listopada 2021 roku – na 19 Radnych obecnych było 18. Jeden Radny nieobecny usprawiedliwiony. Diety wypłacono bez potrąceń.

 

Członek Komisji Jan Bartosik poddał kontroli posiedzenia Sesji i Komisji Rady Powiatu za miesiąc maj 2019 roku. W liście Radnych Rady Powiatu do wypłaty diet wykazane jest potrącenie za nieobecność na Sesji w dniu 31 maja 2019 r. dla Radnej Bogusławy Majcherczak oraz za nieobecności na posiedzeniu Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Promocji Powiatu w dniu 27 maja 2019 r. i na Sesji Rady Powiatu w dniu 31 maja 2019 r. dla Radnego Piotra Wąsowicza.

Następnie, Członek Komisji Jan Bartosik poddał kontroli posiedzenia Sesji i Komisji Rady Powiatu za miesiąc styczeń 2020 roku. W liście Radnych Rady Powiatu do wypłaty diet wykazane jest potrącenie za nieobecność na Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Promocji Powiatu w dniu 23 grudnia 2019 r., oraz za nieobecność na posiedzeniu Komisji Finansowo – Budżetowej dla Radnego Tomasza Mierzwy. W w/w liście ujęte jest również potrącenie za nieobecność na posiedzeniu Komisji Ochrony Zdrowia, Pomocy Społecznej i Polityki Prorodzinnej w dniu 23 grudnia 2019 roku dla Radnego Zbigniewa Zioło.

Członek Komisji Jan Bartosik analizując listę Radnych Rady Powiatu do wypłaty za miesiąc wrzesień 2020 roku wskazał na potrącenie za nieobecność Radnego Ludomira Leszczyńskiego na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej w dniu 18 września 2020 roku oraz na potrącenie za nieobecność Radnego Piotra Wąsowicza na posiedzeniu Komisji Edukacji, Kultury, Kultury Fizycznej i Promocji Powiatu w dniu 21 września 2020 r.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś poddał kontroli:

‒          Sesję z dnia 14 sierpnia 2020 roku – na 19 Radnych obecnych było 18. Jeden Radny nieobecny usprawiedliwiony. Diety wypłacono bez potrąceń;

‒          Sesję z dnia 23 października 2020 roku – na 19 Radnych obecnych było 18. Jeden Radny nieobecny usprawiedliwiony. Diety wypłacono bez potrąceń;

‒          Sesję z dnia 25 września 2020 roku – na 19 Radnych obecnych było 17. Dwóch Radnych nieobecnych usprawiedliwionych. Diety wypłacono bez potrąceń.

 

Członek Komisji Roman Duda poddał kontroli:

‒          Sesję z dnia 25 stycznia 2019 roku – na 19 Radnych obecnych było 19. Diety wypłacono bez potrąceń;

‒          Sesję z dnia 28 lutego 2019 roku – na 19 Radnych obecnych było 17. Dwóch Radnych nieobecnych usprawiedliwionych. Diety wypłacono bez potrąceń.

 

Po zakończeniu kontroli i analizie przedłożonych dokumentów Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś odczytał wniosek końcowy w brzmieniu: „W dniu 8 kwietnia 2022 roku odbyło się posiedzenie Komisji Rewizyjnej. W trakcie prac komisji dokonano wnikliwej analizy list obecności oraz list Radnych Rady Powiatu do wypłaty diet za konkretne miesiące danego roku. W kontrolowanych wyrywkowo dokumentach nie dopatrzono się żadnych nieprawidłowości. Dokumenty są sporządzane z należytą starannością i zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie.” Jednocześnie Członkowie Komisji Rewizyjnej wyrazili bardzo pozytywną opinię w zakresie pracy Biura Obsługi Rady i Zarządu Powiatu.

Powyższy wniosek został przyjęty przez Członków Komisji w głosowaniu:

 

za – 5

przeciw – 0

wstrzymał się – 0

 

 

Ad. 6

W sprawach różnych nie zgłoszono żadnych wniosków.

Ad. 7

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś podziękował zebranym za przybycie i o godz. 1400 zamknął posiedzenie Komisji.

 

 

Podpisy:

  1. Krzysztof Wojtaś – Przewodniczący Komisji  ……………………………………….
  2. Bogusława Majcherczak – Wiceprzewodnicząca Komisji ………………………….
  1. 3.     Jan Bartosik – .………….……………………………………………………………
  2. 4.     Roman Duda - ………………………………………………………………………….
  3. 5.     Ludomir Leszczyński - ……………………………………………………………….

 

Protokół otrzymują:

  1. Przewodniczący Rady Powiatu ……………………………………………………….
  1. Kierownik Biura Obsługi Rady i Zarządu   …………………………………………

 

 

Protokół sporządziła:

Wioleta Waga

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2022-05-26
Data publikacji:2022-05-26
Osoba sporządzająca dokument:Wioleta Waga
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:788