Protokół Nr 51/2022 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie w dniu 25 listopada 2022 roku
Protokół Nr 51/2022 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie w dniu 25 listopada 2022 roku [ PDF ]
Znak: BR.0012.2.51.2022
Protokół Nr 51/2022
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej,
które odbyło się
w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
ul. Pałacowa 4, 28-131 Solec – Zdrój
w dniu 25 listopada 2022 roku
W posiedzeniu udział wzięli:
- Krzysztof Wojtaś – Przewodniczący Komisji
- Bogusława Majcherczak – Wiceprzewodnicząca Komisji
- Jan Bartosik
- Roman Duda
- Ludomir Leszczyński
oraz
- Jolanta Kałucka – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
- Janusz Malara – Zastępca Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie
Proponowany porządek posiedzenia Komisji:
- Otwarcie posiedzenia.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie porządku posiedzenia.
- Przyjęcie protokołu z poprzedniego posiedzenia Komisji.
- Kontrola w zakresie dokumentacji projektowej, dziennika budowy, umowy z wykonawcą, finansowania, nadzoru budowlanego i odbioru końcowego budowy budynku DPS w Zborowie.
- Sprawy różne.
- Zamknięcie posiedzenia.
Ad. 1
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś powitał zebranych i o godz. 1300 otworzył 51 posiedzenie Komisji.
Ad. 2
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś poinformował, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 5 Członków Komisji, co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – listy obecności Członków Komisji i osób zaproszonych stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.
Ad. 3
Proponowany porządek posiedzenia Członkowie Komisji Rewizyjnej przyjęli w głosowaniu:
za – 5
przeciw – 0
wstrzymał się – 0
Ad. 4
Protokół Nr 50/2022 z ostatniego posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w dniu 25 października 2022 roku został przyjęty bez uwag w głosowaniu:
za – 5
przeciw – 0
wstrzymał się – 0
Ad. 5
Kontrola w zakresie dokumentacji projektowej, dziennika budowy, umowy z wykonawcą, finansowania, nadzoru budowlanego i odbioru końcowego budowy budynku DPS w Zborowie.
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Jolanta Kałucka poinformowała, że na dzisiejsze posiedzenie Komisji Rewizyjnej przygotowała dokumentację dotyczącą budowy Domu Pomocy Społecznej w Zborowie tj. kserokopię dokumentów tych najbardziej strategicznych:
- protokołów z posiedzeń Komisji, która została powołana przez Starostę Buskiego celem kontroli – monitorowania budowy – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu;
- decyzję Wójta Gminy Solec – Zdrój na mocy, której zostało udzielone pozwolenie na budowę obejmującą budowę pawilonu mieszkalno – gospodarczego wraz z przyłączami na działce oznaczonej nr ewid. 581/3 w miejscowości Zborów zgodnie z projektem budowlanym wykonanym przez „Team” Architektura i Systemy Komputerowe w Busku – Zdroju wraz z dziennikiem budowy (kserokopia stron: tytułowej, pierwszej i siódmej dokumentu, na których są dokonane wpisy wykonanych prac) – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 4 do niniejszego protokołu;
- umowa o pełnienie nadzoru inwestorskiego, zawarta w dniu 02.01.1997 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.
Dyrektor DPS w Zborowie poinformowała, że w 1997 roku pozyskano stosowne pozwolenia i dokumentację, natomiast budowa rozpoczęła się w październiku 2001 roku. Przetarg na budowę Domu Pomocy Społecznej w Zborowie wygrała Spółdzielnia Rzemieślnicza w Busku – Zdroju, z którą w dniu 24.09.2001 r. podpisano umowę na realizację zadania. Wyniki przetargu, umowa z wykonawcą wraz z załącznikami, harmonogram rzeczowo – finansowy, gwarancja ubezpieczeniowa oraz aneks do umowy stanowią załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.
Ponadto, Członkowie Komisji Rewizyjnej zapoznali się z zestawieniem oferentów biorących udział w postępowaniu przetargowym – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.
Termin zakończenia prac wyznaczono na 29.10.2004 r. jednak z uwagi na brak odpowiedniego finansowania termin ten został przesunięty.
Następnie, Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie zapoznała Członków Komisji Rewizyjnej z:
- pozytywną opinią Świętokrzyskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków dla przedstawionego projektu budowlanego obiektu wielofunkcyjnego Domu Pomocy Społecznej w Zborowie, który zostanie zlokalizowany na terenie zabytkowego założenia pałacowo – parkowego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu;
- protokołem zdawczo – odbiorczym placu pod budowę z dn. 01.10.2001 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszego protokołu;
- protokołem odbioru wykonanych robót w okresie od dnia 01.11.2001 r. do dnia 14.12.2001 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 10 do niniejszego protokołu. Na podstawie w/w protokołu odebrano następujące rodzaje robót: ściany piwnic, stal zbrojeniowa, kanalizacja sanitarna zewnętrzna.
- Zarządzeniem Nr 16/2001 Starosty Buskiego z dn. 9 listopada 2001 r. w sprawie powołania Komisji do monitorowania, kontrolowania realizacji kontraktu i efektów realizacji budowy oraz odbiorów częściowych i końcowego budynku wielofunkcyjnego Domu Pomocy Społecznej w Zborowie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu;
- protokołem spisanym w dn. 23.09.2002 r. z przeprowadzonej wizji terenowej budowy – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszego protokołu. Komisja ds. monitorowania, kontrolowania realizacji kontraktu i efektów realizacji budowy oraz odbiorów częściowych i końcowego budynku wielofunkcyjnego Domu Pomocy Społecznej w Zborowie po oględzinach stwierdziła, że bezwzględnie należy zabezpieczyć budowę. Inspektor Nadzoru budowy przedstawił kilka sposobów zabezpieczenia budowy: wyrównanie podłoża; zabezpieczenie folią; należy również zabezpieczyć przed przemarzaniem ławy fundamentowe w części podpiwniczonej poprzez obsypanie ziemią oraz zabezpieczenie terenu budowy. Komisja stwierdziła, że budowę należy zabezpieczyć na okres zimowy i do czasu wznowienia prac przez zabezpieczenie ław fundamentowych poprzez obsypanie ziemią, odprowadzenie wody opadowej z terenu budowy oraz zabezpieczenie terenu budowy.
- pismem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie z dn. 30.09.2002 r. skierowanym do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju, informującym, że w ślad za uzgodnieniami Komisji dokonano obmiaru robót zabezpieczających, niezbędnych do wykonania przed okresem zimy. Sporządzono kosztorys inwestorski. Wykonawca robót przedstawił kosztorys ofertowy. Zobowiązano wykonawcę do uzupełnienia obarierowania zabezpieczającego teren budowy pod względem BHP – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.
- protokołem z dn. 29.10.2004 r. Sądu Rejonowego w Busku – Zdroju Wydział I Cywilny (…) strony zawierają ugodę następującej treści: Dom Pomocy Społecznej w Zborowie oraz Spółdzielnia Rzemieślnicza w Busku – Zdroju oświadczają, że w związku z wejściem w życie z dn. 01.05.2004 r. przepisów Ustawy z dnia 11.03.2004 r. o podatku od towarów i usług oraz ukształtowanymi poglądami na temat wysokości stawek VAT dokonują zmiany umowy Nr 1/2001 z dnia 24.09.2001 r. w ten sposób, że wykonawca ma prawo zwiększyć swoje wynagrodzenie za roboty wykonane po dniu 01.05.2004 r. o różnicę w stawkach podatku VAT tj. o 15% – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.
- protokołem odbioru wykonanych robót w okresie od dnia 01.07.2005 r. do dnia 31.08.2005 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.
Dyrektor DPS w Zborowie Jolanta Kałucka poinformowała Członków Komisji, że z informacji przekazanych przez byłą Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Helenę Bebel oraz z informacji zawartych w dzienniku budowy fundamenty po okresie przestoju – przy kolejnym etapie budowy, ponownie odkopano i wykonano izolację.
W odpowiedzi na pytania i uwagi Członka Komisji Jana Bartosika Zastępca Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Janusz Malara udzielił wyjaśnień dotyczących Inspektora Nadzoru Budowlanego oraz Wykonawcy.
Następnie, Dyrektor DPS w Zborowie Jolanta Kałucka zapoznała Członków Komisji Rewizyjnej z dokumentacją geologiczną do projektu budynku w Zborowie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu.
Członek Komisji Roman Duda odnosząc się do przedstawionej dokumentacji geologicznej zwrócił uwagę, że odwiert wykonano w miejscu budowy, a nie skupiono się na lokalizacji miejsca. Posadowienie budynku nastąpiło zgodnie z dokumentacją geologiczną, ale nie z sytuacyjną.
W odpowiedzi na pytanie Członka Komisji Jana Bartosika Dyrektor DPS w Zborowie Jolanta Kałucka poinformowała, że wysokość zabezpieczenia należytego wykonania umowy wynosi 5% ceny umowy/wartości robót ustalonych w umowie/ w kwocie 210 000 zł.
Ponadto, Zastępca Dyrektora DPS w Zborowie Janusz Malara przekazał, że wykonawca udzielił gwarancji na wykonany przedmiot umowy na okres 6 lat.
Dyrektor DPS w Zborowie zapoznała Komisję Rewizyjną z jednym z protokołów, w którym Dyrektor DPS w Zborowie Helena Bebel pisze: w związku ze stwierdzonymi w trakcie zasiedlenia budynku usterkami (nie działa układ sterowania wentylacji, brak zegara sterującego oświetlenie, uzupełnienie uszczelek w drzwiach WC, zabudować przewód wentylacyjny w pomieszczeniu sanitarnym, poprawić zamocowanie i wyregulować drzwi, uzupełnić kraty przy wejściach do piwnicy i kotłowni, odspojenie cokolików przy wyjściu z piwnicy strona zachodnia, odpadający tynk na holu piwnic, pomieszczenie socjalne, pracownia kuchenna oraz spojenie farby na lamperiach, poprawić spadki rynien oraz usunąć przeciek w pomieszczeniu świetlicy, uzupełnić fugi przy schodach zewnętrznych, uregulować antenę TV, brak zasilania w gniazdku – korytarz, gabinet) Dyrekcja Domu Pomocy Społecznej w Zborowie prosi o przybycie przedstawicieli wykonawcy w celu wykonania przeglądu pawilonu mieszkalno - gospodarczego – protokół z 2007 roku.
W odpowiedzi na pytanie Członka Komisji Romana Dudy Zastępca Dyrektora w DPS w Zborowie poinformował, że rury z rynien wychodzą na patio do kanału, a stamtąd są odprowadzane na zewnątrz.
W związku ze zgłaszanymi uwagami przez Członka Komisji Jana Bartosika Dyrektor DPS w Zborowie Jolanta Kałucka wyjaśniła, że w przypadku budowy Domu Pomocy Społecznej, gdzie inwestorem był DPS dokumentacja przechowywana jest w jednostce, natomiast w przypadku budowy lokali aktywizujących (nadbudowy) inwestorem był Powiat i wszelka dokumentacja związana z realizacją w/w zadania znajduje się w Starostwie Powiatowym w Busku - Zdroju.
Członek Komisji Rewizyjnej Jan Bartosik zwrócił się z pytaniem czy realizując nadbudowę poszycie dachowe zostało ponownie wykorzystane i czy w protokole zostało to ujęte, że wykorzystano wcześniejsze, czy może obciążono za nowe?
Dyrektor DPS w Zborowie Jolanta Kałucka poinformowała, że odpowiedź na to pytanie znajduje się w dokumentacji, która znajduje się w Starostwie Powiatowym.
Kontynuując, Członek Komisji Rewizyjnej Jan Bartosik zwrócił się z pytaniem czy przy większych opadach deszczu cieknie na wcześniej oglądanym skosie?
Odpowiadając na pytanie Dyrektor DPS w Zborowie Jolanta Kałucka potwierdziła.
Członek Komisji Jan Bartosik stwierdził, że Komisja nie może na to pozwolić i powinna wnioskować o jak najszybsze zabezpieczenie powyższego.
Dyrektor DPS w Zborowie poinformowała, że firma realizująca zadanie budowy lokali aktywizujących w ramach gwarancji dokonywała napraw. Gwarancja trwała do 2020 roku. Zakończenie robót – odbiór końcowy miał miejsce w maju 2015 roku.
Następnie, w odpowiedzi na kolejne pytanie Członka Komisji Jana Bartosika Dyrektor DPS w Zborowie Jolanta Kałucka poinformowała, że przed objęciem stanowiska dyrektora nie pracowała w Domu Pomocy Społecznej w Zborowie.
W odpowiedzi na pytania Członka Komisji Jana Bartosika dotyczące usterek i ich zgłaszania Zastępca Dyrektora DPS w Zborowie Janusz Malara poinformował, że w jednostce funkcjonuje książka obiektu budowlanego. Ze względu na powierzchnię budynku konieczne jest dokonywanie przeglądów dwa razy w roku i takowe przeglądy są dokonywane.
Członek Komisji Jan Bartosik analizując wpisy w książce obiektu zwrócił uwagę na zapisy z miesiąca maja 2012 roku dotyczące pęknięć podłoża, wykwitów na ścianach piwnic. Rok wcześniej również był zapis dotyczący wykwitów na ścianach. Członek Komisji podkreślił, że do 2011 roku była gwarancja.
Zastępca Dyrektora DPS w Zborowie Janusz Malara wyjaśnił, że przed odbiorem końcowym – gwarancyjnym były kierowane pisma do wykonawcy w powyższej sprawie. Wykonawca przyjeżdżał i wykonywał prace naprawcze. Ponadto, Zastępca DPS w Zborowie poinformował, że po kontroli z Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego w Kielcach, było zalecenie, aby wszystkie informacje, które są zawarte w protokołach z przeglądów budynku były wpisywane do książki. Dotychczas wpisów dokonywał tylko uprawniony inspektor budowlany.
Odnosząc się do dalszych pytań zadawanych przez Członka Komisji Jana Bartosika podczas analizy wpisów w książce obiektu Dyrektor DPS w Zborowie Jolanta Kałucka wyjaśniła, że w placówkach na remonty muszą być zabezpieczone duże środki finansowe. Drobne remonty wykonuje się na bieżąco systemem gospodarczym w ramach posiadanych środków własnych. Decyzje Sanepidu wykonywane są w terminach określonych w zaleceniach. Kontynuując, Dyrektor DPS w Zborowie zaznaczyła, że przy najbliższej termomodernizacji będą podejmowane starania mające na celu uwzględnienie kompleksowego remontu wraz z remontem piwnic i dachu.
Wykaz z protokołów kontroli okresowych stanu technicznego sprawności obiektu:
- 30.11.2011 r. (zakres robót remontowych określonych w protokole kontroli) – naprawa izolacji na ścianach piwnic, naprawa tynków wewnętrznych i malowania na ścianach piwnic;
- 25.05.2012 – pęknięcia podłoża pod wykładziną w świetlicy i aneksach dziennych – dokonać naprawy; wykwity na ścianach piwnic świadczące o uszkodzeniu izolacji p/wilgoć. – uzupełnić izolację i pomalować ściany;
- 29.11.2012 r. – uzupełnić izolację, poprawić tynk i malowanie wewnętrzne budynku – część piwnic; dokonać naprawy posadzek i częściowo wymienić wykładziny Tarkett w aneksach mieszkalnych;
- 24.05.2013 r. – uzupełnić izolację, poprawić tynk i malowanie wewnętrzne budynku – część piwnic; dokonać naprawy posadzek i częściowo wymienić wykładziny Tarkett w aneksach mieszkalnych.
Członkowie Komisji Rewizyjnej zapoznali się z protokołem Nr 99/2022 z okresowej kontroli sprawdzenia stanu technicznego obiektu budowlanego z dn. 24.11.2022 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu. W w/w protokole zostały zawarte uwagi do elementów budynku m.in. w pracowni kulinarnej pom. Nr 8 I piętro – nadal przeciek przy oknie dachowym. Zawilgocenie, odpada szpachla – należy usunąć przyczynę przecieku i naprawić uszkodzenia.
W dalszej dyskusji, Członek Komisji Roman Duda ponownie zwrócił uwagę na przyczynę obecnego stanu budynku - piwnic, która według Radnego wynika z braku rozpoznania geologicznego wokół budowy. Radny uważa, że skupiono się tylko i wyłącznie na miejscu posadowienia budynku.
W związku z pytaniami Członka Komisji Jana Bartosika dotyczącymi terminu odbioru końcowego budowy oraz wydania decyzji w sprawie pozwolenia na użytkowanie Dyrektor DPS w Zborowie zapoznała Członków Komisji Rewizyjnej z:
- oświadczeniem kierownika budowy z dn. 31.10.2006 r., który stwierdza, że obiekt budowlany: Pawilon mieszkalno – gospodarczy dla potrzeb DPS w Zborowie wykonany na podstawie pozwolenia na budowę Nr GKB.I.7351-8/97 z dnia 02.06.1997 r. wydanego przez Urząd Gminy w Solcu – Zdroju został wykonany zgodnie ze sztuką budowlaną, warunkami pozwolenia na budowę, przepisami i obowiązującymi normami – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.
- protokołem z kontroli przewodów kominowych z dn. 26.10.2006 r.; opinią Nr 31/06 z dn. 26.10.2006 r. z wyników przeprowadzonej ekspertyzy urządzeń grzewczo – kominowych; protokołem nr 3/2006 z dn. 23.10.2006 r. z odbioru głównej próby szczelności i przewodów gazowych; protokołem z dn. 09.11.2006 r. ustaleń z czynności kontrolno – rozpoznawczych w zakresie ochrony przeciwpożarowej; stanowiskiem z dn. 13.11.2006 r. w sprawie zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym w zakresie ochrony przeciwpożarowej – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 19 do niniejszego protokołu;
- protokołem odbioru wykonanych robót sporządzonym w dn. 17.11.2006 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 20 do niniejszego protokołu;
- wnioskiem z dn. 12.12.2006 r. o udzielenie pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego – pawilonu mieszkalno – gospodarczego Domu Pomocy Społecznej w Zborowie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 21 do niniejszego protokołu;
- protokołem kontroli obowiązkowej zakończonej budowy obiektu budowlanego sporządzonym przez Powiatowy Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Busku – Zdroju – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 22 do niniejszego protokołu;
- stanowiskiem z dn. 18.12.2006 r. Państwowej Inspekcji Pracy Inspektor Pracy Okręgowego Inspektoratu Pracy w Kielcach dotyczące uzyskania pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 23 do niniejszego protokołu;
- decyzjami z dn. 12.01.2007 r. Urzędu Dozoru Technicznego Oddział w Kielcach – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 24 do niniejszego protokołu;
- decyzją z dn. 15.01.2007 r. Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego w Busku – Zdroju o wydaniu pozwolenia na użytkowanie budynku mieszkalno – gospodarczego wybudowanego na działce nr ewid. gruntu 581/3 w Zborowie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 25 do niniejszego protokołu;
- protokołem ostatecznym odbioru robót z dn. 12.03.2007 r. – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 26 do niniejszego protokołu;
- zestawieniem finansowym z budowy pawilonu wielofunkcyjnego w Zborowie – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 27 do niniejszego protokołu;
- zestawieniem dotyczącym wydatków na remonty i inwestycje w DPS w Zborowie w latach 2006-2010 – w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 28 do niniejszego protokołu.
W odpowiedzi na pytania Członka Komisji Jana Bartosika Dyrektor DPS w Zborowie potwierdziła, że przez czas trwania budowy Inspektor Nadzoru był ten sam i był on zatrudniony na umowę o pracę.
Wcześniej przy budowie wodociągu – umowa Nr 1/97 z dnia 02.01.1997 r. o pełnienie nadzoru inwestorskiego zawarta pomiędzy Domem Pomocy Społecznej w Zborowie, a Inspektorem Nadzoru. Umowa została zawarta na okres od 02.01.1997 r do 31.12.1997 r. Wynagrodzenie Inspektora Nadzoru na sprawowanie nadzoru inwestorskiego zostało ustalone procentowo od wartości wykonanych robót wysokości: przy wartości robót do 30 000 zł – 3%; przy wartości robót powyżej 30 000 zł – 1 %.
Uzupełniając, Zastępca Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Janusz Malara poinformował Członków Komisji Rewizyjnej, że powyższa umowa z Inspektorem Nadzoru dotyczyła budowy wodociągu. Ponadto, Zastępca Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie przekazał informację dotyczącą, kto pełnił funkcję Inspektora Nadzoru przy budowie pawilonu mieszkalno – gospodarczego dla potrzeb DPS w Zborowie. Dyrektor DPS w Zborowie poinformowała, że ze zgromadzonych dokumentów wynika, że z Inspektorem Nadzoru Dom Pomocy Społecznej w Zborowie zawarł umowę o pracę na okres: od 01.06.2001 r. do dnia 30.04.2002 r. na 0,33 etatu; od 01.09.2002 r. do 31.12.2004 r. na 0,33 etatu oraz od 15.03.2005 r. do 31.07.2007 r. na 0,33 etatu.
Komisja Rewizyjna dokonała wizytacji pomieszczeń Domu Pomocy Społecznej w Zborowie zwracając szczególną uwagę na występujące usterki.
Po wizytacji Komisja Rewizyjna przystąpiła do sformułowania stanowiska.
Członek Komisji Rewizyjnej Jan Bartosik zaznaczył, że aby dokonać wnikliwej kontroli Komisja musiałaby pracować znacznie dłużej. Radny Jan Bartosik podkreślił, że na chwilę obecną jest niezadowolony i nie poprze żadnego wniosku. Radny jest za tym, aby nadal analizować sprawę.
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie poinformowała, iż wszystkie dokumenty dotyczące budowy pozostają do wglądu przez Członków Komisji w Placówce.
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie Jolanta Kałucka zwróciła się do Komisji Rewizyjnej z wnioskiem, aby Komisja formułując wnioski o aktualnym stanie technicznym budynku zawarła w protokole informacje o stanie faktycznym dotyczącym usterek, gdyż stan obiektu Dyrektor ocenia na dobry - poparty oceną inspektora budowlanego - a obawia się, iż dla osób postronnych informacja o złym stanie technicznym budynku może negatywnie wpłynąć na wizerunek placówki. Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Zborowie zasugerowała, aby do protokołu dołączyć dokumentację fotograficzną odzwierciedlającą stan faktyczny usterek.
Odnosząc się do wypowiedzi Dyrektora DPS w Zborowie Członek Komisji Jan Bartosik stwierdził, iż nie zostało zabezpieczone poszycie dachowe, co powoduje zalewanie ścian. Radny poinformował, że zamierza porozmawiać na temat powyższego z Powiatowym Inspektorem Nadzoru Budowlanego.
Dyrektor DPS w Zborowie podkreśliła, że Placówka będzie starała się sięgnąć po środki finansowe zewnętrzne, które można przeznaczyć m.in. na remonty, infrastrukturę czy na zagospodarowanie terenu wokół budynku. Dyrektor raz jeszcze podkreśliła, że wszystkie remonty wykonywane są na bieżąco.
Członek Komisji Ludomir Leszczyński zwrócił uwagę, aby przy konstruowaniu stanowiska ważyć słowa, aby wszelkie starania dyrekcji i załogi Domu Pomocy Społecznej w Zborowie nie zostały zaprzepaszczone. Członek Komisji zasugerował, aby Komisja w głosowaniu wyraziła swój stosunek do przedstawionej sytuacji.
Członek Komisji Roman Duda zaproponował, aby w jak najszybszym czasie rozwiązać problem własnymi siłami.
Po dyskusji Komisja Rewizyjna przystąpiła do sformułowania stanowiska.
Komisja Rewizyjna w dniu 25 listopada 2022 r. dokonała ogólnej kontroli w zakresie dokumentacji projektowej, dziennika budowy, umowy z wykonawcą, finansowania, nadzoru budowlanego i odbioru końcowego budowy budynku DPS w Zborowie. Dyrekcja DPS w Zborowie przygotowała część dokumentacji dotyczącej budowy pawilonu mieszkalno – gospodarczego dla potrzeb DPS w Zborowie, która została przedstawiona oraz pozostawiona do wglądu. Następnie, w związku z wnioskiem Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie o poparcie starań w pozyskaniu środków finansowych niezbędnych na wykonanie remontu kompleksowego izolacji piwnic po 15 latach eksploatacji Komisja Rewizyjnapopiera wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Zborowie w zakresie wykonania niezbędnych remontów w przedmiocie izolacji piwnic i odwodnienia terenu, termomodernizacji budynku oraz wymianę części poszycia dachowego, wymianę części okien dachowych. Komisja Rewizyjna stwierdziła w niektórych miejscach na łączeniach ścian z posadzką widoczne rozwarstwienia i pęknięcia oraz brak zachowania poziomu na korytarzu.
Komisja Rewizyjna oceniła stan budynku zgodny z przedstawionym protokołem z okresowej kontroli sprawdzenia stanu technicznego obiektu budowlanego z dn. 24.11.2022 r.
Komisja przyjęła powyższe stanowisko w głosowaniu:
za – 4
przeciw – 1
wstrzymał się – 0
Ad. 6
W sprawach różnych:
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś poinformował Członków Komisji, że zgodnie z przyjętym planem pracy w dniu 14 grudnia br. o godz. 13:00 odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej w Powiatowym Zarządzie Dróg w Busku – Zdroju. Ponadto, Przewodniczący Komisji Rewizyjnej zwrócił się do Członków Komisji z prośbą o przygotowanie propozycji do planu pracy Komisji na 2023 rok.
Ad. 7
Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś podziękował zebranym za przybycie i o godz. 1545 zamknął posiedzenie Komisji.
Podpisy:
- Krzysztof Wojtaś - Przewodniczący Komisji ………………………………………..
- Bogusława Majcherczak - Wiceprzewodnicząca Komisji ………..…………………
- Jan Bartosik -.………………………………………………………….………………
- Roman Duda - ………………………………………………………………….………
- Ludomir Leszczyński - ………………………………………………………...………
Protokół otrzymują:
- Kierownik jednostki kontrolowanej …………………………………………………
- Przewodniczący Rady Powiatu ………………………………………………………
Protokół sporządziła:
Wioleta Waga
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | Biuro Obsługi Rady i Zarządu |
---|---|
Data utworzenia: | 2023-01-31 |
Data publikacji: | 2023-01-31 |
Osoba sporządzająca dokument: | Wioleta Waga |
Osoba wprowadzająca dokument: | Mateusz Olszewski |
Liczba odwiedzin: | 1150 |