Protokół Nr 67/2023 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku-Zdroju

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
3 stycznia 2024

Protokół Nr 67/2023 z posiedzenia Komisji Rewizyjnej, które odbyło się w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku-Zdroju w dniu 8  grudnia  2023  roku [ PDF ]

Znak: BR.0012.2.67.2023

Protokół  Nr  67/2023
z posiedzenia Komisji Rewizyjnej,
które odbyło się
w  Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju
ul. Bohaterów Warszawy 67,  28 - 100 Busko - Zdrój
w dniu  8  grudnia  2023  roku

 

W posiedzeniu udział wzięli:

  1. Krzysztof Wojtaś - Przewodniczący Komisji
  2. Bogusława Majcherczak - Wiceprzewodnicząca Komisji
  3. Jan Bartosik
  4. Roman Duda
  5. Ludomir Leszczyński

oraz

  • Grzegorz Lasak - Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju
  • Jolanta Kamińska - Główna Księgowa w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju
  • Barbara Domagała - Maruniak - Kierownik Działu Organizacyjno - Prawnego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju
  • Dorota Krzak - St. Inspektor ds. zamówień publicznych w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju

 

Proponowany porządek posiedzenia Komisji:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku posiedzenia.
  4. Kontrola realizacji wybranej inwestycji wykonanej w 2022 roku.
  5. Sprawy różne.
  6. Zamknięcie posiedzenia.

 

 

Ad. 1

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś powitał zebranych i o godz. 13:00otworzył 67 posiedzenie Komisji.

 

Ad. 2

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś poinformował, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 4 Członków Komisji (Wiceprzewodnicząca Komisji Bogusława Majcherczak uczestniczyła w posiedzeniu od godz. 13:25), co stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – listy obecności Członków Komisji i osób zaproszonych stanowią załączniki nr 1 i 2 do niniejszego protokołu.

 

Ad. 3

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś zaproponował rozszerzenie porządku obrad o punkt 3a dotyczący opracowania planu Pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2024.

 

Powyższa propozycja została przyjęta przez Członków Komisji Rewizyjnej w głosowaniu:

 

za – 4

przeciw – 0

wstrzymał się – 0

 

Porządek posiedzenia Komisji Rewizyjnej wraz z proponowaną zmianą został przyjęty w głosowaniu:

za – 4

przeciw – 0

wstrzymał się – 0

 

Ad. 3a

 

Członkowie Komisji Rewizyjnej wypracowali n/w plan pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2024:

 

1. Opracowanie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2024, jego uzgodnienie oraz zatwierdzenie przez Radę Powiatu.

2.  Zaopiniowanie wykonania budżetu powiatu za rok 2023.

3. Wystąpienie z wnioskiem w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu.

4. Opiniowanie projektów uchwał kierowanych na Sesje Rady Powiatu.

5. Przeprowadzanie kontroli według poniższego planu i zakresu.

 

Plan i zakres kontroli do wykonania przez Komisję Rewizyjną w roku 2024:

 

 

Lp.

Jednostka objęta kontrolą

Jednostka objęta kontrolą

Termin kontroli

1

Realizacja kontroli doraźnych wnioskowanych przez Radnych Rady Powiatu

Jednostki organizacyjne

Powiatu Buskiego

Cały rok

2

Kontrola wydatkowania środków finansowych w jednostce za 2023 rok

I Liceum Ogólnokształcące

w Busku - Zdroju

 I  kwartał

3

Kontrola wydatkowania środków finansowych w jednostce za 2023 rok

Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy dla Niepełnosprawnych Ruchowo w Busku - Zdroju

 II  kwartał

4

Kontrola wydatkowania środków finansowych w jednostce za 2023 rok

Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy w Broninie

 III  kwartał

 

Powyższy plan w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 3 do niniejszego protokołu został przyjęty w głosowaniu:

za – 4

przeciw – 0

wstrzymał się – 0

 

Ad. 4

Kontrola realizacji wybranej inwestycji wykonanej w 2022 roku.

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak przedstawił wykaz inwestycji przeprowadzonych w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju w 2022 roku - w brzmieniu stanowiącym  załącznik  nr  4  do niniejszego protokołu.

Członkowie Komisji Rewizyjnej z w/w wykazu wybrali do kontroli pozycję Nr 4 i Nr 5 Modernizacja budynku Oddziału Chorób Zakaźnych w celu dostosowania zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi w związku z COVID-19, etap I i etap II.

Odpowiedzi na pytania Członków Komisji Rewizyjnej udzielali: Grzegorz Lasak - Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju, Jolanta Kamińska - Główna Księgowa w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju, Barbara Domagała - Maruniak - Kierownik Działu Organizacyjno - Prawnego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju, Dorota Krzak - St. Inspektor ds. zamówień publicznych w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju.

 

Etap I  - Zakres prac:

1. Dostawa i montaż klap oddymiających na klatkach schodowych

2. Remont klatek schodowych

3. Remont izolatek

4. Wykonanie wentylacji w izolatkach

5. Wykonanie instalacji elektrycznej

6. Wykonanie instalacji wodno - kanalizacyjnej

7. Wykonanie instalacji tlenowej

Protokół z otwarcia ofert z dnia 10 sierpnia 2022 roku (Nr referencyjny: ZOZ/DO/OM/ZP/27/2022) - stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Wyłoniono Wykonawcę: Przedsiębiorstwo Usługowo - Budowlane inż. Andrzej Król, Zagnańsk.

Kwota: 1 723 703,26,-

Rozpoczęcie inwestycji: 25.08.2022 rok,  zakończenie inwestycji: 15.12.2022 rok

 

Etap II  - Zakres prac:

1. Wykonanie klimatyzacji

2. Dostawa i montaż dźwigu osobowego zewnętrznego

3. Wykonanie instalacji elektrycznej

4. Wykonanie instalacji wodno - kanalizacyjnej

5. Wymiana stolarki okiennej, drzwiowej

6. Położenie tarketu

7. Malowanie, szpachlowanie

Protokół z otwarcia ofert z dnia 25 października 2022 roku (Nr referencyjny: ZOZ/DO/OM/ZP/35/2022) - stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Wyłoniono Wykonawcę: Przedsiębiorstwo Usługowo - Budowlane inż. Andrzej Król, Zagnańsk.

Kwota: 2 853 600,00,-

Rozpoczęcie inwestycji: 14.11.2022 rok,  zakończenie inwestycji: 31.07.2023 rok

 

Wartość kosztorysowa inwestycji (kosztorysy z 2021 roku przed podwyżkami cen) pod nazwą "Modernizacja budynku Oddziału Chorób Zakaźnych w celu dostosowania zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi - w związku z COVID-19" wynosiła:

 

1. Roboty budowlane - 4 018 345,09 zł. brutto

2. Dostawa sprzętu - 679 334,00 zł. brutto

3. Prace projektowe - 61 500,00 zł. brutto

 

Razem wartość zadania: 4 759 179,09 zł. brutto

 

Na realizację inwestycji pod nazwą "Modernizacja budynku Oddziału Chorób Zakaźnych w celu dostosowania zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi - w związku z COVID-19" Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju otrzymał następujące dotacje:

 

1. Dotacja od Wojewody Świętokrzyskiego - umowa z dnia 29 kwietnia 2022 roku - 1 447 815,00 zł.

2. Dotacja z Ministerstwa Zdrowia - umowa o dofinansowanie nr POIS.11.03.00-00-0021/22-00/215/2022/908 -  2 818 718,93 zł.

 

Razem wartość dotacji - 4 266 533,93 zł.

 

W wyniku przeprowadzonych postępowań przetargowych zostały zawarte umowy na:

 

1. Roboty budowlane:

a) I etap - Umowa ZOZ/DO/OM/ZP/27/2022/VIII/2022 z Przedsiębiorstwem Usługowo - Budowlanym inż. Andrzej Król, Kajetanów 55, Zagnańsk -  1 723 703,26 zł.

b) II etap - Umowa ZOZ/DO/OM/ZP/35/2022/XI/2022 z Przedsiębiorstwem Usługowo - Budowlanym inż. Andrzej Król, Kajetanów 55, Zagnańsk -  2 853 600,00 zł.

 

Razem wartość robót budowlanych: 4 577 303,26 zł.

 

2. Dostawę sprzętu:  zawarto 6 umów na łączną kwotę 642 983,12 zł

 

3. Projekt budowlany: W wyniku rozeznania rynku zawarto umowę na opracowanie dokumentacji projektowej z MT Projekt - na kwotę 61 500,00 zł.

 

Całość inwestycji to koszt - 5 281 786,38 zł.

Udział Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju - 1 015 252,45 zł.

Nadzór inwestorski nad całością inwestycji sprawował inż. Jerzy Makowski.

Dorota Krzak - St. Inspektor ds. zamówień publicznych w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju poinformowała również, iż konieczne było wykonanie dodatkowych robót budowlanych - odkopanie i wzmocnienie fundamentów - powyższe określone zostało stosownym Aneksem do umowy.

 

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak poinformował, iż przeprowadzone przez Ministerstwo Zdrowia kontrole w/w inwestycji wypadły pomyślnie.

 

Informacja w powyższym zakresie przedłożona przez Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorza Lasaka - stanowi załącznik nr 7 do niniejszego protokołu.

 

 

 

W odpowiedzi na pytanie Członka Komisji Jana Bartosika, Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak poinformował, iż od czasu odbioru inwestycji nie stwierdzono usterek.

 

W odpowiedzi na pytanie Członka Komisji Jana Bartosika, Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak poinformował, iż wszelkimi sprawami przetargowymi w Szpitalu zajmuje się powołany do tego 3 osobowy Dział Zamówień Publicznych.

 

Na wniosek Członka Komisji Jana Bartosika do protokołu dołączona została przykładowa faktura VAT Nr 01/01/2023 z dnia 11.01.2023 roku w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 8 do niniejszego protokołu, obrazująca sposób opisywania faktur pod względem merytorycznym i finansowym.

 

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak poinformował, iż w/w inwestycja, która jest przedmiotem kontroli Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu jest powodem do dumy. Pozwoliła ona jednocześnie wypełnić nałożone przez Straż Pożarną i Sanepid zalecenia. Zamontowana została również winda, spełniająca odpowiednie parametry.

 

Po zakończeniu kontroli Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś poddał pod głosowanie wniosek w brzmieniu:

 

Komisja Rewizyjna Rady Powiatu dokonała kontroli dokumentów w zakresie Modernizacji budynku Oddziału Chorób Zakaźnych w celu dostosowania zgodnie z wymogami sanitarno - epidemiologicznymi w związku z COVID-19. Etap I i etap II.  Komisja Rewizyjna stwierdziła, że dokumenty prowadzone są w sposób prawidłowy. Inwestycja według oświadczenia Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorza Lasaka została wykonana bez zastrzeżeń oraz zakończona została w terminie. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 5 281 786,38 zł. W/w Modernizacja objęta jest 36 miesięczną gwarancją. Faktury opisywane są prawidłowo pod względem merytorycznym i finansowym.  Komisja Rewizyjna nie wnosi uwag i zastrzeżeń.

 

Powyższy wniosek został przyjęty przez Członków Komisji Rewizyjnej w głosowaniu:

 

za - 5

przeciw - 0

wstrzymał się - 0

Ad. 5

W sprawach różnych i wolnych wnioskach:

 

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak podzielił uwagę Członka Komisji Ludomira Leszczyńskiego odnośnie odgórnego narzucania wymogów na Szpitale bez wskazania źródeł dofinansowania. System ochrony zdrowia wymaga pilnych reform. Wskazał na niedofinansowanie procedur, a tym samym zadłużanie się Szpitali. Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak zwrócił również uwagę na konieczność wprowadzenia zmian w zakresie zatrudniania lekarzy. Kontrakty winny być zastąpione umowami o pracę. Dyrektor zwrócił również uwagę na ograniczoną działalność Ośrodków Podstawowej Opieki Zdrowotnej, co z kolei przekłada się na zwiększenie zadań oraz kosztów Szpitala w Busku - Zdroju. Członek Komisji Roman Duda potwierdził powyższe spostrzeżenia. Wymagane są kompleksowe zmiany ustawowe.

 

Członek Komisji Jan Bartosik przypomniał, iż w roku 2016 został opracowany projekt pod nazwą "Rozbudowa i doposażenie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju wraz z budową lądowiska dla helikopterów, celem utworzenia Szpitalnego Oddziału Ratunkowego." Członek Komisji zwrócił się z pytaniem ile ten projekt kosztował? Kiedy wydano pozwolenie na budowę? Kiedy został zarejestrowany Dziennik Budowy w tym zakresie?

 

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak poinformował, iż dokumentacja i projekt na powyższe zadanie są nadal ważne. Dyrektor przedstawił Decyzję Nr 671/16 z dnia 15.03.2017 roku zatwierdzającą projekt budowlany i udzielającą pozwolenia na budowę dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju obejmującą rozbudowę i doposażenie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju wraz z budową lądowiska dla helikopterów celem utworzenia szpitalnego oddziału ratunkowego z wewnętrznymi instalacjami: wody, kanalizacji sanitarnej, centralnego ogrzewania, gazu, wentylacji mechanicznej, klimatyzacji i elektryczną na działkach położonych w Busku - Zdroju przy ulicy Bohaterów Warszawy - w brzmieniu stanowiącym  załącznik nr 9 do niniejszego protokołu.

 

Kserokopia pierwszej strony Dziennika Budowy Nr 1/2020 wydanego dnia 13.03.2020 roku przez Starostę Buskiego - dotyczącego pozwolenia na budowę z dnia 15.03.2017 roku - stanowi załącznik nr 10 do niniejszego protokołu.

Członek Komisji Jan Bartosik po dokonaniu przeglądu zapisów w w/w Dzienniku Budowy zwrócił uwagę na brak aktualnej daty wpisu, który winien być uzupełniany co 2,5 - 3 lata. Według Niego w miesiącu marcu 2023 roku minęła ważność wpisu. Stwierdził, iż dziś uaktualnienie daty byłoby sfałszowaniem zapisu. Zaznaczył, iż równolegle z wydaną decyzją winien być aktualizowany dziennik budowy.

W odniesieniu do powyższego Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak wyjaśnił, iż zgodnie z procedurami pobrany zostanie nowy Dziennik Budowy na powyższą inwestycję.  Dyrektor zwrócił uwagę, iż najistotniejszym czynnikiem jest to, aby znalazły się środki finansowe na budowę Szpitalnego Oddziału Ratunkowego w Busku - Zdroju, a obecnie tych środków brak.

 

W odpowiedzi na pytanie Członka Komisji Jana Bartosika kiedy został złożony przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju wniosek o środki do Ministerstwa Zdrowia na powyższy projekt (rozbudowa i doposażenie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju wraz z budową lądowiska dla helikopterów celem utworzenia szpitalnego oddziału ratunkowego), Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju przedłożył pismo Znak: ZOZ/DO/35/BDM/2017 z dnia 15 marca 2017 roku - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 11 do niniejszego protokołu.

 

Na wniosek Członka Komisji Jana Bartosik do protokołu dołączone zostało Zarządzenie wewnętrzne Nr 73/2020 Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju z dnia 2 grudnia 2020 roku w sprawie wprowadzenia Aneksu nr 11 z dnia 1 grudnia 2020 roku do Instrukcji Obiegu i Kontroli Dokumentów w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju wraz z wzorami podpisów - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszego protokołu.

 

Na wniosek Członka Komisji Jana Bartosika Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak zobowiązał się do dostarczenia do niniejszego protokołu  dwóch pism - korespondencji Szpitala oraz Ministerstwa Zdrowia z dnia 3.03.2017 roku oraz z dnia 16.05.2017 roku. Korespondencja ta dotyczyła informacji o negatywnym wyniku oceny formalnej wniosku o dofinansowanie (dot. rozbudowa i doposażenie Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju wraz z budową lądowiska dla helikopterów celem utworzenia szpitalnego oddziału ratunkowego).

 

Członek Komisji Jan Bartosik poinformował, iż według Jego wiedzy w złożeniu powyższego wniosku pośredniczyła firma zewnętrzna. Członek Komisji Jan Bartosik zwrócił się z pytaniem ile Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju zapłacił za pośredniczenie? Czy jest korespondencja pomiędzy tą Firmą a Dyrektorem Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju w zakresie odzyskania środków finansowych, z uwagi na błędnie złożony wniosek do Ministerstwa?

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak poinformował, iż Jego zdaniem wniosek w powyższym zakresie został przygotowany prawidłowo. Ministerstwo Zdrowia również miało prawo ocenić w/w wniosek według własnych kryteriów.  Dyrektor Grzegorz Lasak na prośbę Członka Komisji Jana Bartosika zobowiązał się do dołączenia w/w korespondencji do niniejszego protokołu. W odpowiedzi na zapytanie Członka Komisji Jana Bartosika Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak poinformował, iż w konsekwencji Szpital nie odzyskał środków finansowych za przygotowanie w/w wniosku (kwota około 7 tys. zł). Zgodnie z opinią prawną, wyegzekwowanie tej kwoty możliwe było tylko na drodze sądowej z efektem niejasnym.

 

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak, w obecnej kadencji pełni również funkcję Radnego Rady Gminy Solec - Zdrój. Członek Komisji Jan Bartosik zwrócił się z prośbą o przedstawienie wykazu wyjść prywatnych Pana Grzegorza Lasaka w związku z udziałem w posiedzeniach Sesji i Komisji Rady Gminy Solec - Zdrój. Na wniosek Członka Komisji Jana Bartosika do protokołu dołączony został wykaz wyjść prywatnych Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorza Lasaka  - za okres 19.02.2020 roku do 30.11.2023 roku - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 13 do niniejszego protokołu.

W odpowiedzi na prośbę Członka Komisji Jana Bartosika skierowaną do Głównej Księgowej Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju o opracowanie zestawienia za jakie dni i w jakiej kwocie zostały dokonane Dyrektorowi Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorzowi Lasakowi potrącenia, który nie świadczył pracy na rzecz Szpitala podczas sprawowania mandatu Radnego (uczestnictwo w Sesjach, Komisjach), Główna Księgowa Jolanta Kamińska poinformowała, iż nie dokonywano potrąceń za wyjścia prywatne. Z uwagi na to, że Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju ma nienormowany czas pracy, Jego wyjścia prywatne są odpracowywane. Powyższe koordynuje Kierownik Działu Organizacyjno - Prawnego w Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju

 

Na wniosek Członka Komisji Jana Bartosika Główna Księgowa Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju przedstawiła dwie faktury sprzedaży złomu dokonane przez Zespół Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju (stare kaloryfery żeliwne). 

Faktura VAT Nr 11/012/2020 z dnia 26.11.2020 roku na kwotę 9 370,14 zł. - stanowi załącznik nr 14 do niniejszego protokołu.

Faktura VAT Nr 11/013/2020 z dnia 27.11.2020 roku na kwotę 9 370,14 zł. - stanowi załącznik nr 15 do niniejszego protokołu.

W odpowiedzi na pytanie Członka Komisji Jana Bartosika kto ze strony Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju zajmował się od początku do końca sprzedażą w/w złomu, Dyrektor Grzegorz Lasak poinformował, iż powyższą sprawą zajmowali się wyznaczeni do tego pracownicy, którzy nadzorowali ważenie i załadunek złomu. Według oświadczenia Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju wybrana została firma, która zaoferowała najwyższą cenę. Zgodnie z dokumentacją stare kaloryfery mogła zabrać firma, która montowała nowe kaloryfery, jednak sprzedaż starych kaloryferów jako złomu pozwoliło Zespołowi Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju wygospodarować dodatkowe środki finansowe.

 

Członek Komisji Jan Bartosik poinformował, iż na przełomie lat 2020 i 2021 roku realizowana była inwestycja budowy łącznika pomiędzy Budynkiem Głównym Szpitala, a Oddziałem Gruźlicy i Chorób Płuc. Czy na tę inwestycję jest oddzielna książka obiektu budowlanego?

 

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak, po konsultacji telefonicznej z Inspektorem Nadzoru udzielił wyjaśnień, iż książka obiektu budowlanego na Łącznik jest oddzielna i jej kserokopia zostanie w związku z wnioskiem Członka Komisji Jana Bartosika dołączona (ksero pierwszej strony) do niniejszego protokołu. Okres gwarancji na powyższą inwestycję wynosi 36 miesięcy. Na wniosek Członka Komisji Jana Bartosika pismo skierowane do Wykonawcy z dnia 30 sierpnia 2021 roku w związku ze stwierdzonymi licznymi usterkami wykonanego Łącznika pomiędzy Budynkiem Głównym Szpitala, a Oddziałem Gruźlicy i Chorób Płuc - ubytkami w płytkach, pęknięciami płytek w ciągu komunikacyjnym, a także pojawiającymi się pęknięciami i zaciekami ścian i sufitów - z wezwaniem o pilne usunięcie usterek - dołączone zostało do protokołu w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 16 do niniejszego protokołu. Członek Komisji Jan Bartosik zwrócił uwagę na potrzebę zgłaszania pojawiających się usterek w ramach obowiązującej gwarancji (m. in. próg przy Oddziale Płucnym, popękane, odlatujące płytki).

 

Członek Komisji Jan Bartosik poinformował, iż w miesiącu grudniu ubiegłego roku z konstrukcji na placu przy Zespole Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju spadło około 10 sztuk paneli fotowoltaicznych.  W odniesieniu do powyższego Dyrektor Grzegorz Lasak poinformował, iż powyższe nastąpiło w wyniku silnych wiatrów. W ramach obowiązującej gwarancji wszystko zostało naprawione.  

 

W związku z sygnałami ze strony Pielęgniarek zatrudnionych w Szpitalu w Busku - Zdroju, Członek Komisji Jan Bartosik zwrócił się z pytaniem odnośnie sporządzania grafików pracy. Członek Komisji zwrócił uwagę, iż podział dyżurów nie zawsze jest sprawiedliwy.

W odpowiedzi na powyższe Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak wyjaśnił, iż grafiki pracy na poszczególnych Oddziałach sporządzane są przez Pielęgniarki Oddziałowe. Te grafiki w miarę potrzeb mogą ulec zmianie w wyniku zamiany dyżurów.  Sporządzone przez Pielęgniarki Oddziałowe grafiki przesyłane są do Działu Kadr, celem ujednolicenia z grafikiem elektronicznym. Nad powyższym nadzór sprawuje Pielęgniarka Naczelna. Dyrektor Grzegorz Lasak poinformował, iż zauważył dysproporcje odnośnie ustalania dyżurów w soboty i niedziele, które są lepiej płatne, jednakże Pielęgniarki Oddziałowe ustalają powyższe według własnej oceny, celem zabezpieczenia prawidłowej pracy na Oddziale podczas Ich nieobecności.

 

Na wniosek Członka Komisji Jana Bartosika, Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak zobowiązał się do dołączenia do niniejszego protokołu pisma informującego o  przekierowaniu środków finansowych pierwotnie zabezpieczonych dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju na budowę Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, a ostatecznie skierowanych na potrzeby budowy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego Szpitala Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Kielcach.

 

W odpowiedzi na zapytanie Wiceprzewodniczącej Komisji Bogusławy Majcherczak, Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak poinformował, iż przeniesienie lokalizacji Oddziału Dziecięcego w Szpitalu z perspektywy czasu ocenia jako bardzo dobrą decyzję. Powyższe zwiększyło funkcjonalność działalności całego Szpitala.

 

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak omówił ogólną sytuację Szpitala w Busku - Zdroju, funkcjonowanie, zasady finansowania procedur przez Narodowy Fundusz Zdrowia, w tym braku zwrotu w 100 % środków za nadwykonania. Omówił potrzeby finansowe, kadrowe oraz zwrócił uwagę na pilną potrzebę wdrożenia zmian ustawowych, celem poprawy sytuacji Szpitali Powiatowych w Polsce.

 

Dyrektor Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju Grzegorz Lasak zwrócił się z wnioskiem o sfinansowanie zakupu 30 łóżek elektrycznych wraz z materacami, kompletem szafek przyłóżkowych oraz wieszaków do kroplówek, na potrzeby poszerzenia/zwiększenia działalności Oddziału Geriatrycznego w Szpitalu w Busku - Zdroju - za kwotę 270 tys. zł.

 

Członkowie Komisji Rewizyjnej w pełni poparli powyższy wniosek w głosowaniu:

 

za - 5

przeciw - 0

wstrzymał się - 0

 

Ad. 6

Po wyczerpaniu porządku obrad Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Krzysztof Wojtaś podziękował zebranym za przybycie i o godz. 14:45  zamknął posiedzenie Komisji.

Podpisy Członków Komisji Rewizyjnej:

  1. 1.               Krzysztof Wojtaś - Przewodniczący Komisji ………………………………………..
  2. 2.               Bogusława Majcherczak - Wiceprzewodnicząca Komisji ………..…………………
  3. 3.               Jan Bartosik -.………………………………………………………….………………
  4. 4.               Roman Duda - ………………………………………………………………….………
  5. 5.               Ludomir Leszczyński - ………………………………………………………...………

Protokół otrzymują:

  1. 1.               Kierownik jednostki kontrolowanej …………………………………………………
  2. 2.               Przewodniczący Rady Powiatu ………………………………………………………

 

Protokół sporządziła:

Barbara Banaś

 

W załączeniu dostarczone przez Dyrektora Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju pisma jako załączniki do protokołu z posiedzenia Komisji Rewizyjnej z dnia 8 grudnia 2023 roku:

 

1. Pismo Znak: ZOZ/DO/OM/49/2023 z dnia 12 grudnia 2023 roku (wraz z załącznikami) informujące o  przekierowaniu środków finansowych pierwotnie zabezpieczonych dla Zespołu Opieki Zdrowotnej w Busku - Zdroju na budowę Szpitalnego Oddziału Ratunkowego, a ostatecznie skierowanych na potrzeby budowy Szpitalnego Oddziału Ratunkowego Szpitala Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji w Kielcach - w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 17 do niniejszego protokołu.

 

2. Pismo Znak: ZOZ/DO/OM/50/2023 z dnia 18 grudnia 2023 roku wraz z dokumentami:

 

1) pismo z Ministerstwa Zdrowia z dnia 03.03.2017 roku, Znak FZPR.9020.72.2017.1.WS,

2) pismo z Ministerstwa Zdrowia z dnia 16.05.2017 roku, Znak FZPR.9020.72.2017.2.WS,

3) potwierdzenie płatności za opracowanie dokumentacji projektowej DOM z KLASĄ - IDP2017-57999 faktura 1/04/20/17/11262,

4) rachunek do umowy o dzieło z Wykonawcą z dnia 16.11.2016 roku za przygotowanie wniosku,

5) umowa z Wykonawcą z dnia 16.11.2016 r, wraz z dokumentami z rozeznania rynku,

6) pismo do Wykonawcy z dnia 24.05.2017 roku, Znak: ZOZ/DO/OM/182/MS/2017,

7) kserokopia pierwszej strony książki obiektu budowlanego - łącznik,

- w brzmieniu stanowiącym załącznik nr 18 do niniejszego protokołu.

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Biuro Obsługi Rady i Zarządu
Data utworzenia:2024-01-03
Data publikacji:2024-01-03
Osoba sporządzająca dokument:Barbara Banaś
Osoba wprowadzająca dokument:Mateusz Olszewski
Liczba odwiedzin:216