Dom Pomocy Społecznej w Gnojnie
Dom Pomocy Społecznej w Gnojnie
Gnojno 118
28 114 Gnojno
Tel. - 41 353 20 42
Fax. - 41 353 20 42
E – mail - dps_gnojno@ poczta.onet.pl
Adres strony internetowej - www. dpsgnojno.pl
ePUAP: /DPSGnojno/SkrytkaESP
NIP 655 12 58 111
Regon 292 400 836
STATUT [ pdf ]
Regulamin [ pdf ]
Powiat Buski posiada zezwolenie Wojewody Świętokrzyskiego na prowadzenie Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie dla osób dorosłych niepełnosprawnych intelektualnie oraz dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie na 100 miejsc w celu świadczenia usług, zgodnie z jej typem i obowiązującym standardem od dnia 01.01.2013 r.
Dom Pomocy Społecznej w Gnojnie zwany dalej „Domem” jest jednostką organizacyjną pomocy społecznej Powiatu Buskiego działającą w formie jednostki budżetowej prowadzoną zgodnie z przepisami prawa w oparciu o standardy usług w zakresie pomocy społecznej.
Przedmiotem działalności Domu jest zapewnienie jego mieszkańcom właściwego zakresu usług, zgodnie ze standardami określonymi dla tego typu domu , w oparciu o indywidualne potrzeby mieszkańca Domu.
Dom posiada uchwalony Statut Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie przez Radę Powiatu w Busku – Zdroju Uchwałą Nr XXV/262/2013 z dnia 31 stycznia 2013 r. zamieszczony na niniejszej stronie
Domem kieruje Dyrektor - Stanisław Kozioł tel. 41 353 20 23 , który odpowiedzialny jest za jego sprawne i efektywne funkcjonowanie przy pomocy :
- głównego księgowego,
- kierowników działu,
- samodzielnych stanowisk pracy.
Główny księgowy :
- Pani Barbara Gajek tel. 41 353 20 42 – pod nieobecność dyrektora pełni jego obowiązki, kieruje i nadzoruje pracą działu finansów i księgowości.
Kierownik działu terapeutyczno – opiekuńczego :
- Pani Ewa Pawłowska tel. 41 353 20 42 .
Kierownik działu administracyjno – gospodarczego :
- Pan Grzegorz Sołtysiak tel. 41 353 20 42
Samodzielne stanowisko pracownika ds. kadr :
- Pani Barbara Kwiatkowska tel.41 353 20 42
Szczegółowe zadania określa Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Gnojnie uchwalony przez Zarząd Powiatu w Busku Zdroju w dniu 11 kwietnia 2013 r. Uchwałą Nr 561/2013 stanowi załącznik do niniejsze informacji.
Kierownik warsztatów terapii zajęciowej :
- Pan Tomasz Łukawski tel. 41 353 24 18
Dyrektor Domu przyjmuje w sprawach skarg , zażaleń i wniosków w każdy poniedziałek w godzinach od godz.8.00 do 15.00.
W Domu opracowane są następujące procedury postępowania :
1. Procedura postępowania przyjęcia nowego mieszkańca .
2. Procedura przyjmowania od mieszkańca do depozytu przedmiotów wartościowych i dokumentarnych oraz sposobu postępowania z depozytami w przypadku zgonu mieszkańca.
3. Procedura higieny osobistej i zasad utrzymywania czystości.
4. Procedura postępowania w przypadku zgonu mieszkańca.
5. Procedura w przypadku zaistnienia nieszczęśliwego wypadku.
6. Procedura wypisu mieszkańca z pobytu w Domu.
7. Procedura żywieniowa.
8. Procedura dotycząca przyjmowania leków.
9. Procedura zasad przyjmowania i załatwiania skarg mieszkańców.
10.Procedura nieobecności mieszkańca w Domu.
11.Procedura zapewnienia mieszkańcom odzieży i obuwia odpowiednich rozmiarów dostosowanych do pory roku oraz zapewnienia pomocy w utrzymaniu higieny osobistej.
W Domu wprowadzony został Regulamin mieszkańca na podstawie Zarządzenia Dyrektora Nr 17/2012 z dnia 09 listopada 2012 r
Dom prowadzi następujące rejestry i ewidencje :
- rejestr dochodów budżetowych,
- rejestr badań okresowych,
- dziennik szkoleń pracowników z BHP,
- rejestr kart drogowych,
- rejestr urlopów,
- rejestr mieszkańców,
- rejestr skarg i wniosków,
- rejestr zwolnień lekarskich,
- rejestr miesięcznych raportów dla osoby ubezpieczonej,
- książkę kontroli ,
- rejestr przychodów i rozchodów leków,
- rejestr pracowników zwolnionych,
- rejestr raportów pielęgniarek,
- rejestr instruktażu wstępnego BHP,
- rejestr zwolnień wypadkowych,
- rejestr kart drogowych,
- rejestr wypadków przy pracy i w drodze do pracy,
- rejestr leków psychotropowych,
- książki obiektów budowlanych,
- rejestr pracy lampy bakteriobójczej,
- zeszyt zabiegów,
- ewidencja wyposażenia odzieży , obuwia i środków ochrony indywidualnej,
- rejestr zarządzeń Dyrektora Domu.
Dyrektor Domu posiada upoważnienie Zarządu Powiatu do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu.
Ponadto Starosta Powiatu Buskiego upoważnił Dyrektora Domu do załatwiania określonych spraw w jego imieniu, w tym wydawania decyzji administracyjnych;
- rozkładanie na raty zobowiązań finansowych mieszkańców Domu lub ich opiekunów prawnych;
- kierowanie spraw do organu egzekucyjnego – Urzędu Skarbowego w przypadku nie wywiązywania się ze zobowiązań finansowych wobec Domu;
- waloryzowanie zobowiązań finansowych mieszkańców Domu w drodze decyzji administracyjnej;
- przenoszenie środków między paragrafami w rozdziale 8561 z wyłączeniem środków przeznaczonych na inwestycje i wynagrodzenia wraz z pochodnymi.
Dom posiada składnicę akt / tzw. archiwum zakładowe/ . Pracownikiem odpowiedzialnym za jego prawidłowe funkcjonowanie jest Pani Joanna Ogórek – pracownik działu finansowo – księgowego.
Zarządzeniem Dyrektora Domu Nr 14/2012 z dnia 09 listopada 2012 r. wprowadzona została Instrukcja Kancelaryjna , Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt i Instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania składnicy akt.
Zarządzenie wraz z niniejszą instrukcją zostało wydane w porozumieniu Archiwum Państwowym w Kielcach.
W roku 2012 przeprowadzone zostały następujące kontrole zewnętrzne przez :
- Świętokrzyski Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny w Kielcach w miesiącu kwietniu w ramach nadzoru sanitarno – higienicznego nad naszym obiektem kontrola wody na obecność pałeczek Legionella.
- Referat Audytu Wewnętrznego i Kontroli Starostwa Powiatowego w Busku –Zdroju w miesiącu maju przeprowadził kontrolę z zakresu gospodarki środkami finansowymi Funduszu Świadczeń Socjalnych Domu.
- Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Busku – Zdroju w miesiącu grudniu przeprowadziło kontrolę z działalności Domu i działalności warsztatów w 2012 r.
W roku 2013 przeprowadzone zostały do chwili obecnej następujące kontrole zewnętrzne przez :
1) Prezesa Sądu Okręgowego w Kielcach w miesiącu lutym z zakresu przestrzegania praw osób z zaburzeniami psychicznymi.
2) Świętokrzyski Państwowy Wojewódzki Inspektorat Sanitarny w Kielcach w miesiącu marcu ;
- kontrola stanu sanitarno – epidemiologicznego obiektu,
w miesiącu kwietniu – kontrola bloku żywieniowego.
Dom zajmuje nieruchomość zabudowaną o powierzchni 6,10 ha , której właścicielem jest Skarb Państwa , a Dom posiada ją w Zarządzie.
Środki trwałe w dyspozycji Domu :
Grupa O - działki i urządzenie zieleni - 61.092,00
Grupa 1 - budynki i lokale o wartości - 9.349.824,98
w tym:
- budynek główny ( dworek zabytkowy) - 728.118,07
- pawilon mieszkalny I - 3.585.509,08
- budynek kotłowni wraz z siecią cieplną - 181.975,10
- pawilon mieszkalny II - 4.693.324,42
- pozostałe budynki - 160.898,31
Środki trwałe:
Grupa 2 - drogi , ogrodzenie , linia NN - 237.301,51
Grupa 3 - kotły wodne , agregat prądotwórczy - 177.690,65
Grupa 5 - specjalistyczne maszyny , urządzenia i aparaty,
zmywarki, patelnie elektryczne ,robot kuch.- 53.191,22
Grupa 7 - środki transportu - 192.940,00
- samochód osobowy VW Transporter - 98.950,00
Grupa 8 – narzędzia, przyrządy, ruchomości
i wyposażenie(kserokopiarki, wanna do masażu
wirowego, zestawy do terapii, organy itp.) - 46.980,63
Ogółem wartość inwentarza środków trwałych wynosi - 10.119.020,99
Wartość pozostałych środków trwałych w używaniu 710.709,15
Za poprawność oraz aktualność danych zamieszczonych w BIP odpowiedzialni są kierownicy jednostek.