Dom Pomocy Społecznej w Zborowie

ADRES
Zborów 112
28-131 Solec-Zdrój

KONTAKT
tel. 41  377 70 45,  41 3777530
fax: 41 377 70 45 w. 26,  41 377 75 46

DYREKTOR
Helena Bebel
 

NIP- 655-11-90-318

Regon 000294119

Przedmiot działalności: Opieka socjalna wraz z zakwaterowaniem

Organizacja Regulamin organizacyjny

Informacje  uzupełniające – Dom ma charakter  stacjonarny,  dysponuje  65  miejscami, przeznaczony dla osób dorosłych  niepełnosprawnych intelektualnie.

Status prawny lub forma prawna – Powiatowa Samorządowa Jednostka Organizacyjna

Struktura własnościowa – Własność samorządowa

Domem kieruje dyrektor – Helena Bebel,  tel.  41 3777542
Dyrektor określa zadania dla komórek organizacyjnych Domu, zabezpiecza sprawne funkcjonowanie poszczególnych komórek i nadzoruje bieżące wykonanie należących do nich zadań.  
Zastępca Dyrektora ds. admin.-gospodarczych –  Janusz Malara,  tel. 41 3777531
- kieruje działem gospodarczym i obsługi technicznej, współdziała z dyrektorem, z działem księgowości i kierownikiem zespołu pielęgniarek w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Domu.
Główny Księgowy – Anita Bartos,  tel. 41 3777541
- prowadzi  całość  spraw   finansowo-księgowych,   zajmuje    się    sporządzaniem,   przyjmowaniem i kontrolą dokumentów zapewniając właściwy przebieg operacji gospodarczych i sporządzaniem sprawozdawczości. Kieruje pracą działu księgowości.
Kierownik zespołu pielęgniarek – Aneta Kaczmarczyk-Bomba, Tel. 41 3777045
- Kierownik zespołu pielęgniarek jest odpowiedzialny za zapewnienie  mieszkańcom  właściwej  opieki i należyte utrzymanie pomieszczeń przez nich zajmowanych. Współdziała z innymi komórkami organizacyjnymi w zakresie pielęgnacji i opieki nad mieszkańcami. Koordynuje działania w zespołach opiekuńczo-terapeutycznych.

Majątek trwały będący w dyspozycji jednostki  (wartość inwentarzowa): 6 548 619,69 zł.
Pozostałe środki trwałe w użytkowaniu: 531 067,96 zł.

Przyjmowanie mieszkańców -  na podstawie decyzji administracyjnych wydanych przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Busku Zdroju.

Prowadzone rejestry, ewidencje: rejestr pracowników, rejestr mieszkańców, książka raportów pielęgniarskich, rejestr leków odurzających i psychotropowych, historia choroby mieszkańca – pozycje te wyłącza się z jawności na podstawie ustawy o ochronie danych osobowych.

W sprawie skarg i wniosków dyrektor przyjmuje w poniedziałki i piątki w godz.12°°-15°°.
Prowadzona jest książka skarg i zażaleń.

    W 2006 roku zakończyły się prace przy budowie nowego Domu o powierzchni użytkowej 3.364,4m2,  a od stycznia 2007 roku podopieczni zamieszkali już w budynku o wysokim standardzie  
   W nowo powstałym pawilonie znajduje się sześć segmentów z przeznaczeniem dla osób niepełnosprawnych. W każdym segmencie o powierzchni około 165 m2 znajdują się cztery  pokoje  dwuosobowe, pomieszczenia wspólnego pobytu, dwie łazienki ( w tym jedna dostosowana dla potrzeb osób niepełnosprawnych ) i  aneks kuchenny.
 
    Ponadto w domu znajduje się: świetlica, kaplica, sala terapii zajęciowej, sala rehabilitacyjna, gabinet doraźnej pomocy medycznej,   pralnia,  kuchnia z zapleczem. Do dyspozycji jest pokój gościnny dla potrzeb rodzin i znajomych odwiedzających naszych mieszkańców.
 
    Nasi podopieczni mają możliwość uczestniczenia w turnusach rehabilitacyjnych. Celem tych wyjazdów, oprócz podniesienia sprawności fizycznej, jest integracja ze społeczeństwem.
    Prowadzimy wielokierunkową terapię zajęciową: zajęcia plastyczne, choreoterapię, małe formy teatralne, muzykoterapie, kuchnie terapeutyczną, zajęcia sportowe.

    Ważną formą pracy z osobami upośledzonymi i psychicznie chorymi jest działalność artystyczna. Pod okiem instruktora terapii przygotowują spektakle i przedstawienia, które prezentują na regionalnych  imprezach kulturalnych, festiwalach, przeglądach twórczości artystycznej.

    Zatrudniamy lekarza rodzinnego, psychiatrę, psychologa  oraz fachowy personel wyspecjalizowany w dziedzinie pielęgnacji i fizjoterapii, który troszczy się o zdrowie  i dobre samopoczucie mieszkańców.
    Zapewniamy:
•    całodobową opiekę pielęgniarską,
•    kompleksową rehabilitację,
•    zajęcia terapeutyczne,
•    domowe wyżywienie, w tym dietetyczne,
•    opiekę duszpasterską i wiele innych.

Obecnie Dom zatrudnia 48 pracowników

Regulamin organizacyjny

Uchwała Nr 162/2008 Zarządu Powiatu w Busku-Zdroju z dnia 09 lipca 2008 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Zborowie.  (pdf)

 

Za poprawność oraz aktualność danych zamieszczonych w BIP odpowiedzialni są kierownicy jednostek.