Rejestracja szkoły niepublicznej

Wpisanie szkoły do ewidencji szkół niepublicznych


Miejsce załatwiania spraw:
Wydział Edukacji, Kultury i Kultury Fizycznej,
pokój nr 1d
tel. 41 370 50 43

Miejsce składania dokumentów:
Biuro Obsługi Interesanta


Sposób realizacji:

1) należy złożyć wniosek o wpisanie szkoły do ewidencji szkół niepublicznych zawierający następujące informacje i załączniki:

a) oznaczenie osoby zamierzającej prowadzić szkołę lub placówkę,

b) oznaczenie miejsca zamieszkania lub siedziby osoby zamierzającej prowadzić szkołę,

c) określenie typu i rodzaju szko­ły lub placówki,

d) określenie daty rozpoczęcia  funkcjonowania szko­ły lub placówki,

e) w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe — nazw zawodów, w jakich szkoła będzie kształcić, zgodnych z nazwami zawodów występujących w klasy­fikacji zawodów szkolnictwa zawodowego lub klasyfika­cji zawodów i specjalności ustalanej na po­trzeby rynku pracy przez ministra właściwe­go do spraw pracy,

f) wskazanie miejsca prowadzenia szkoły lub placówki,

g) informację o warunkach loka­lowych zapewniających:

- możliwość prowadzenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych,

- realizację innych zadań statutowych,

- w przypadku szkoły prowadzącej kształce­nie zawodowe — możliwość realizacji praktycznej nauki zawodu,

- bezpieczne i higieniczne warunki nauki i pracy, zgodnie z odrębnymi przepisami,

h) statut szkoły lub placówki,

i) dane dotyczące kwalifikacji pracowników pedagogicznych, przewidzianych do zatrudnienia w szkole lub placówce,

j) dane dotyczące kwalifikacji dyrektora,

k) zobowiązanie do przestrzegania wymagań określonych w art. 7 ust. 3 w przypadku szkoły podstawowej oraz gimnazjum, a także w przypadku szkoły ponadgimnazjalnej ubiegającej się o nadanie uprawnień szkoły publicznej z dniem rozpoczęcia działalności (zgodnie z art. 82 ust. 2 pkt 6 i ust. 2a ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty).

2) Jeżeli osoba prowadząca zamierza ubiegać się również o nadanie szkole uprawnień szkoły publicznej należy również złożyć wniosek o nadanie takich uprawnień. Do wniosku należy załączyć opinię Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty w Kielcach, a w przypadku szkół medycznych – także opinię  ministra właściwego do spraw zdrowia.


Przyjmowanie wniosków:

w ciągu całego roku.


Opłaty:

bez opłat.


Podstawa prawna

1)   art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 z późn. zm.),

2)   art. 85 ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r., poz. 1943 z późn. zm.).


Tryb odwoławczy

Odwołanie od decyzji w sprawie nadania szkole uprawnień szkoły publicznej do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Kielcach, w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem Starosty Buskiego.