NIEODPŁATNE PORADNICTWO OBYWATELSKIE
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu i udzielenie porady dostosowanej do indywidualnej sytuacji osoby korzystającej z porady. Osoba korzystająca jest informowana o przysługujących jej prawach oraz spoczywających na niej obowiązkach.
W razie potrzeby, podczas porady może być sporządzony wspólnie z osobą zainteresowaną plan wyjścia z trudnej sytuacji oraz udzielona pomoc w jego realizacji.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje różnorodne dziedziny, w tym między innymi kwestie zadłużeń, sprawy mieszkaniowe oraz problemy z zakresu ubezpieczeń społecznych.
Z porad może skorzystać każda osoba, której nie stać na odpłatne porady i która złoży stosowne oświadczenie.
Porady co do zasady udzielane są podczas osobistej wizyty w punkcie porad obywatelskich.
Osoby, które ze względu na niepełnosprawność ruchową nie są w stanie przybyć do punktu lub osoby doświadczające trudności w komunikowaniu się mogą otrzymać poradę przez telefon lub przez Internet. Bliższe informacje pod numerem podanym do zapisów.
jednostka prowadząca
|
adres
|
dni i godziny
dyżurów |
telefon
do zapisów |
Fundacja Honeste Vivere z siedzibą w Warszawie
ul. Amałowicza-Tatara 7 04-474 Warszawa |
Miejsko-Gminne Centrum Kultury
w Stopnicy ul. Kazimierza Wielkiego 15
28-130 Stopnica |
pon. – godz. 800 - 1300
wt. – godz. 800 - 1300
śr. – godz. 800 - 1300
czw. – godz. 800 - 1300
pt. – godz. 800 - 1300
|
41 377 98 57
|
Osoby uprawnione mogą przekazywać Staroście Buskiemu opinie o udzielonej pomocy. Do tego celu służy część karty pomocy (część B) którą po wypełnieniu należy umieścić w urnie przy punkcie. Wypełnienie przez osobę uprawnioną tej części karty pomocy, w tym podanie numeru telefonu w celu zasięgnięcia dalszej opinii, jest dobrowolne i uzależnione od zgody osoby uprawnionej.