Wtórnik tablic rejestracyjnych, wymiana tablic rejestracyjnych z powodu ich utraty w przypadku kradzieży

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
17 lipca 2019

Podstawa prawna wykonywania usługi:

§ 15  Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz. U. z 2017 r., poz. 2355).

Jeśli tablice rejestracyjne zniszczyły się, zostały zgubione lub skradzione możesz wyrobić wtórnik w urzędzie zachowując ten sam numer rejestracyjny.

W związku z wprowadzeniem nowych przepisów z zakresu rejestracji pojazdów, od 1.06.2018r. obowiązuje nowy wzór tablic rejestracyjnych - zmianie uległa wielkość czcionki. Jeżeli tablica rejestracyjna, którą utraciłeś lub została zniszczona wydana była przed tą datą, wówczas zobowiązany jesteś do wyrobienia wtórnika dwóch tablic (zgodnych z obowiązującymi przepisami).

Na okres konieczny do wykonania wtórnika tablic(y) rejestracyjnych(-nej) właściciel pojazdu może złożyć wniosek o wydanie dla pojazdu tymczasowych tablic rejestracyjnych i pozwolenia czasowego.

Wymagane dokumenty:

  1. Wniosek o wymianę lub wydanie wtórnika tablic rejestracyjnych.
  2. Załącznikami do wniosku są:  
  • dowód rejestracyjny,
  • zaświadczenie z Policji potwierdzające fakt zgłoszenia kradzieży tablicy/tablic rejestracyjnych, w przypadku ich kradzieży,
  • pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę, za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta

- przy odbiorze wtórnika tablicy/tablic rejestracyjnych:

  • dowód rejestracyjny,
  • tablice rejestracyjne podlegające wymianie,
  • tablicę rejestracyjną w celu jej zalegalizowania, jeżeli właściciel wnioskował o wydanie wtórnika jednej tablicy rejestracyjnej,
  • pełnomocnictwo, w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę,
  • dokument potwierdzający zawarcie umowy OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie.

Opłaty:

  • opłata za wtórnik tablic rejestracyjnych:

- samochodowe - 40,00 zł (jedna sztuka), 80,00 zł - dwie sztuki (komplet)
- motocyklowe - 40,00 zł
- motorowerowe - 30,00 zł
- indywidualne - 40,00 zł (jedna sztuka), 80,00 zł - dwie sztuki (komplet)
- zabytkowy samochód - 50,00 zł (jedna sztuka), 100,00 zł - dwie sztuki (komplet)
- zabytkowy motocykl - 50,00 zł

  • opłata za wydanie kompletu znaków legalizacyjnych - 12,50 zł

Opłaty uiszcza się w kasie Starostwa lub na następujący rachunek bankowy:
Nadwiślański Bank Spółdzielczy w Solcu Zdroju o/ Busko Zdrój
ul. Kościuszki 28
Nr konta 49 8517 0007 0010 0070 7563 0014


PROCEDURY:

W przypadku kradzieży tablic rejestracyjnych organ rejestrujący na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód i zalegalizowane tablice z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:

  1. złożeniu zawiadomienia o kradzieży tablic (tablicy) rejestracyjnej i wniosku o rejestrację;
  2. oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego;
  3. przedstawieniu zaświadczenia wydanego przez właściwy organ Policji potwierdzającego zgłoszenie kradzieży tablic.

W przypadku zgubienia tablic rejestracyjnych organ rejestracyjny na wniosek właściciela wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice rejestracyjne z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:

  1. oddaniu dotychczasowego dowodu;
  2. złożeniu przez właściciela stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań;

W przypadku zniszczenia tablic rejestracyjnych organ rejestracyjny na wniosek właściciela pojazdu wydaje nowy dowód rejestracyjny i zalegalizowane tablice z nowym numerem rejestracyjnym oraz nalepkę kontrolną po:

  1.  złożeniu zawiadomienia o zniszczeniu tablic;
  2. oddaniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych;

W przypadku kradzieży, zgubienia lub zniszczenia tablic organem na wniosek właściciela pojazdu może wydać zalegalizowane tablice z zachowaniem dotychczasowego numeru rejestracyjnego po przedstawieniu:

  1. dowodu rejestracyjnego;
  2. stosownego oświadczenia pod odpowiedzialnością karną za składanie fałszywych zeznań;

Do pobrania:

  • Wniosek o wtórnik tablic rejestracyjnych [ DOCX ] [ PDF ]

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:Wydział Komunikacji i Transportu
Data utworzenia:2019-07-17
Data publikacji:2019-07-17
Osoba sporządzająca dokument:Kamil Stępień
Osoba wprowadzająca dokument:Przemysław Marzec
Liczba odwiedzin:5053

Rozwiń Historia zmian

Data i godzina zmianyOsoba zmieniającaOpis zmianyPoprzednia wersja
2024-12-13 13:32:57Przemysław Marzeczmiana proceduryWtórnik tablic rejestracyjnych, wymiana tablic rejestracyjnych z powodu ich utraty w przypadku kradzieży
2021-03-02 12:35:10Mateusz OlszewskiZaktualizowano wzory wnioskowWtórnik tablic rejestracyjnych, wymiana tablic rejestracyjnych z powodu ich utraty w przypadku kradzieży