Jesteś tutaj: Start / Wydziały, Referaty, Biura / Wydział Komunikacji i Transportu / Sposób przyjmowania i załatwienia spraw (w tym wzory wniosków) / Zawiadomienie o zmianie danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym w zakresie współwłasności
Zawiadomienie o zmianie danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym w zakresie współwłasności
Wyświetlany artykuł posiada nowszą wersję. Kliknij tutaj, by przejść do najnowszej wersji artykułu.
Podstawa prawna wykonywania usługi:
- Art. 78 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (t.j. Dz. U. z 2018r., poz. 1990 z późn. zm.).
- § 5 Załącznika Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 27 września 2003 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdów do ruchu oraz wzoru dokumentów w tych sprawach (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 1088 z późn. zm).
Wymagane dokumenty:
- Wniosek.
- Załączniki:
- dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- dokumenty przeniesienia prawa własności np. umowa kupna sprzedaży, umowa darowizny, umowa zamiany, faktura VAT potwierdzająca nabycie, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności, akt notarialny.
- Do wglądu:
- dokument tożsamości właściciela (jest nim dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych – upoważnienie do załatwienia sprawy w imieniu firmy).
Opłaty:
BRAK
Do pobrania:
- Wniosek dokonanie zmian w dowodzie rejestracyjnym [ DOC ]